לא עזב את הקן: איקר מוניאין בניסיון אחרון באתלטיק בילבאו

עד לפני כ-5 שנים, איקר מוניאין היהלום הבאסקי הצעיר, עוד הושווה על-ידי רוב אנשי הכדורגל לליאונל מסי הבא,  ולכוכב הבא של נבחרת ספרד. כל התסמינים הורו על כך שמוניאין שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה24, יהיה הדבר הבא בכדורגל העולמי. אך בדיוק אז שיבושים רבים, ביניהם פציעות אותם שחקני כדורגל מאחלים לעצמם אם בכלל כדבר האחרון, מנעו את יציאתו של שחקנה של בילבאו אל מעבר לגבולות החבל הבאסקי.

איקר מוניאין גוני נולד ב19 בדצמבר 1992 בעיירה פמפלונה אשר במחזור אנדלוסיה, בספרד.

כשהיה בן 11 בלבד, אביו של מוניאין ראה בו את הפוטנציאל עוד מגיל צעיר ושלח את בנו למחלקת הנוער של קבוצת הכדורגל המקומית "דפורטיבו צ'אנטרייה". אחרי 5 שנים בהם כיכב בקבוצת הילדים של העיירה בה נולד, נשלחו נציגים של קבוצת הכדורגל הבכירה של חבל הבסקים, אתלטיק בילבאו לעקוב אחר השחקן המוכשר עליו שמעו, ומשם החתימה  והצעד הגדול לאקדמיה המפורסמת של בילבאו לא הייתה קשה וארוכה.  הכישרון של שחקן נמוך הקומה (1.69), החל למצות את עצמו גם בקבוצתו החדשה.

אחרי ארבע שנים בהם כיכב בקבוצות הנערים השונות, וכשבועיים לאחר הגיעו לגיל 16, ערך מוניאין את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של אתלטיק בילבאו!.

גם ההופעה האירופאית הראשונה של היהלום הצעיר לא איחרה לבוא. ב30 ביולי של אותה השנה, עלה מוניאין להופעה הראשונה שלו במסגרת הבינלאומית. זה קרה כשקבוצתו בילבאו, הוגרלה לשני משחקים בשלב הפלייאוף של הליגה האירופאית מול יאנג בויז השוויצרית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ההופעה הראשונה אמנם נחלה אכזבה, כשקבוצתו הפסידה בבית 1-0 מפתיע. אך בגומלין שבוע לאחר מכן, החלוץ הצעיר כבש את שערו הראשון בזירה האירופאית, והעניק לקבוצתו ניצחון של 2-1 בשוויץ, שהעלה את קבוצתו לשלב הבא במסגרת הליגה האירופית, ובכך היה לשחקן הצעיר ביותר שכבש בתולדות המפעל.

גם בליגה מוניאין המשיך לקבל את דקות המשחק שלו. וברביעי באוקטובר, שבר הילד מפמפלונה שיא נוסף, כשהפך לשחק הצעיר ביותר שכובש ב"לה ליגה". זה היה בתיקו 2-2 של קבוצתו מול ריאל ויאדוליד. הוא סיים את עונתו הראשונה בבוגרים במסגרת הליגה עם שישה שערים בשלושים וחמש הופעות ובאותה השנה נחשב על ידי אתר אופ"א כאחד מחמשת השחקנים הצעירים המשמעותיים ביבשת.

ובאותם הימים:

היריבה הגדולה ביותר של אתלטיק בילבאו, היא לא ריאל מדריד ולא ברצלונה. הדרבי של בילבאו עם ריאל סוסיאדד, שגם היא מייצגת את חבל הבאסקים, נחשב למשחק הגדול והחשוב ביותר עבור כל אותם האוהדים משתי הקבוצות.

באותם הימים שמוניאין הצעיר צמח באתלטיק בילבאו, גם היריבה העירונית הצמיחה לה כוכב כדורגל צעיר ומוכשר, אנטואן גרייזמן.

ההשוואות הבלתי פוסקות בין שני השחקים של באסקייה, העסיקו יום אחר יום את כלי תקשורת הספורט בספרד, לגבי מי מהם יהיה כוכב יותר גדול ומשפיע עבור קבוצתו.

היריב העירוני הגדול,אנטואן גרייזמן
היריב הגדול מהיריבה הגדולה ביותר, אנטואן גרייזמן (אתר הלה ליגה)

בחזרה למוניאין:

בקיץ 2011, הגיעה הצעה גדולה מכיוונה של אחת הקבוצות הגדולות ביבשת, מנציסטר יונייטד, על התוצר המקומי של בילבאו. הקבוצה של סר אלכס פרגוסון הציעה על הכוכב הספרדי הצעיר בן 19, לא פחות מ15 מיליון פאונד, אך מוניאין ביחד עם ראשי בילבאו החליטו לדחות לאותו הרגע את ההצעה, בידיעה שכנראה מחירו בעתיד אף יעלה עוד יותר. החלטה שככל הנראה עוד עשויה לגרום לדעיכתו בהמשך.

לקראת סוף עונת 2011-2012, כבר הקריירה של מוניאין הייתה על סף רגע השיא הגדול ביותר שלה.

קבוצתו ניצחה את מנציסטר יונייטד במסגרת הליגה האירופאית, כשמוניאין מצטיין בשני המשחקים אותן קבוצתו מנצחת, במסגרת שמינית הגמר של המפעל.

"השדים האדומים" ממנציסטר החלו בשיחות רשמיות נוספות, ופעם השנייה בסיומה של אותה העונה הצעה נוספת וגדולה אף יותר הוגשה לראשי בילבאו, אך שוב נדחתה מחמת הספק.

מאותו הרגע, הקפיצה הגדולה לה ציפו ראשי המועדון מהכוכב הצעיר, לא הגיעה ואף החלה לדעוך.

השחקן שראה את חלק מחבריו, ביניהם חאבי מרטינז שעבר לבאיירן מינכן, את אנדר הררה שעזב לאותה מנציסטר יונייטד, ואת כוכב הקבוצה ושותפו לחלק ההתקפי, פרננדו יורנטה שנדד ליובנטוס הגדולה, נשאר עצמו תקוע בקבוצה בה גדל. והכי חשוב ראה בין היתר איך יריבו העירוני אנטואן גרייזמן מרשית לא מעט גולים עבור קבוצתו, ומגיע גם הוא למועדון הכדורגל הגדול של אתלטיקו מדריד.

אז מה הסיבה לירידה המשמעותית ביכולתו של השחקן אתם שואלים?

טוב לא מעט סיבות, יכול מאוד להיות שבנוסף לפציעות אותם עבר, גם החוזק המנטלי שלו בעקבות אי-ההגעה לקבוצה יותר גדולה מבילבאו, היוו לגורם המרכזי בנפילה הממושכת. תוסיפו לזה בעיה אחת בה הואשם השחקן הצעיר בהטרדה מינית ביחד עם חבריו לנבחרת, ותקבלו שוב עוד פתרון לנסיגה הגדולה.

כעת שהוא פותח את עונתו השמינית במועדון הבאסקי, וכבר הספיק לכבוש שער אחד בשמונת המשחקים בהם שותף, מנסה מוניאין להעלות בחזרה את המוניטין שאבד לו, בתקווה לחזור שוב אל הבמה המרכזית.

אחת מבין הפציעות אותן חווה מוניאין באתלטיק בילבאו
אחת מבין הפציעות אותן חווה מוניאין באתלטיק בילבאו (אתר הלה ליגה).

מוניאין ב"לה רוחה":

בשמיני באוקטובר של שנת 2011, כשהוא בן 18 בלבד,זומן מוניאין לסגל הנבחרת הצעירה של ספרד של עד גיל 21.

מוניאין הספיק לרשום שתי זכיות עם הנבחרת מרובת הכישרונות באליפויות אירופה ב2011, וב2013 שהתקיימה כאן בארץ הקודש.

בין לבין בפברואר 2012, זומן לראשונה מוניאין לסגל הנבחרת הבוגרת של ספרד, וערך את הופעת הבכורה שלו במשחק האימון מול נבחרת ונצואלה, כשהחליף רבע שעה לסיום את ססק פברגאס. למוניאין סך הכל שלוש הופעות בנבחרת המקומית, כולל שני משחקים במסגרת המשחקים האולימפיים בלונדון, ולא כבש עדיין שער זכות לנבחרתו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort