הנשיא הצרפתי

הצרפתי שעד לא מזמן היה מועמד לאייש את עמדת המאמן במילאנו (אינטר), ואחד הבלמים הצרפתים הגדולים חוגג 51.

לורן רוברט בלאן הוא כדורגל עבר ומאמן כדורגל צרפתי. בתור שחקן בלאן נע בין מספר קבוצות ביבשת, אך הכל התחיל אי שם ב 1983, במונפלייה אשר באותה העת שיחקה בליגת המשנה בצרפת. את הקריירה שלו הוא התחיל בתור קשר התקפי, הוא ניחן במשחק טכני רב אך באיטיות מרובה. בסוף עונת 1987 בלאן וקבוצתו העפילו אל הליגה הבכירה, לאחר שסיימו את העונה במקום הראשון, בעונה זו כבש בלאן כ 18 שערים והיה מלך השערים של הקבוצה. בעונתה הראשונה בליגה הבכירה מאז שעלתה מונפלייה הרשימה וסיימה במקום השלישי בטבלה. בעונת 89/90 בלאן המיר את ייעודו במגרש והתחיל לאייש את עמדת הבלם, בעצת מאמנו דאז מישל מזי, המלצה זו הגיעה כיוון שאינו סבור היה שבלאן אינו מנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון בו בעמדות הקישור ויכולתיו בהגנה יוכלו לתרום יותר, החלטה שבסופו של דבר שינתה את גורלו של בלאן. לורן המשיך להיות כובש מצטיין גם מעמדת הבלם מירב שעריו הגיעו מנגיחות ופנדלים, לורן בלאן הוא מלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים, וברזומה שלו בקבוצה כבש כ 84 שערים. הוא זכה עם הקבוצה בגביע הצרפתי ב 1990.

בלאן הצעיר בתחילת הקרייירה במדי מונפלייה (טוויטר)
בלאן הצעיר בתחילת הקרייירה במדי מונפלייה (טוויטר)

בתום 8 עונות, בשנת 1991 החליט בלאן לעזוב את הקבוצה וצרפת ולהמשיך בקריירה מחוץ למדינה. הוא חתם בנאפולי. לאחר תום עונה אחת בלאן הרגיש שאינו יכול למצות את הפוטנציאל שלו בליגה האיטלקית והחליט לעזוב את נאפולי שסיימה במקום הרביעי. אגב לורן בלאן כבש כ 6 שערים בעונה זו.
לאחר שהרומן מחוץ לצרפת הסתיים (נאפולי) בלאן החליט לחזור הביתה, לצרפת. הוא חתם בקבוצה נים, קבוצה קטנה שסיימה עונה נוראית במקום האחרון, עם 3 נצחונות בלבד. לאחר עונה זו בלאן עזב את הקבוצה וחתם בסנט אטיין ל 2 עונות. בעונתו השניה כבש בקבוצה 13 שערים, וביסס את מעמדו כאחד הבלמים הטובים שמשחקים בליגה הצרפתית. למרות עונתו הטובה הקבוצה הייתה מועמדת לרדת ליגה, אך נשארה עקב הבעיות הכלכליות שבהן הייתה שרויה אולימפיק מרסיי באותה העת. לאחר עונה זו מצא את עצמו בלאן במעבר לקבוצה אוקזר אשר חשקה בו. למרות פציעה שחווה במהלך העונה, הוא חזר והיה בורג מרכזי ב דאבל שהקבוצה זכתה. בגמר הגביע אף כבש אל מול האקסית שלו נים.
לאחר הצלחתו של בלאן באוקזר מספר רב של קבוצות ביבשת התעניינו בו, אך ההצעה ששבתה את ליבו הייתה זו מצד ברצלונה עקב רצונו העז של מאמנה דאז יוהאן קרוייף שהשחקן יצטרף לחלק האחורי של הקבוצה. לאחר שהגיע לקבוצה, יוהאן קרוייף פוטר והוחלף בידי בובי רובסון. הוא זכה עם הקבוצה בסופר קאפ הספרדי לאחר ניצחון על אתלטיקו מדריד. הוא היווה עוגן מרכזי בהגנה של ברצלונה אך החמיץ מספר משחקי מפתח כגון: הקלאסיקו וגמר הגביע הספרדי עקב פציעה. את עונה זו ברצלונה סיימה במקום השני כ 2 נקודות מתחת לאלופה ריאל מדריד. בתום עונה זו הודיעה בלאן שאינו ממשיך לאייש את עמדת ההגנה של הבלאוגרנה.

בורג חשוב בהגנה הקטלונית - בלאן במדי בארסה (weloba)
בורג חשוב בהגנה הקטלונית – בלאן במדי בארסה (weloba)

החזרה לצרפת: לאחר עונתו בברצלונה, מאמנה של אולימפיק מרסיי שיכנעה את לורן בלאן לחתום בקבוצתו, וכך עשה וחתם ל 2 עונות. בעונתו הראשונה בקבוצה כבש 11 שערים והראה ניצוצות של מנהיג אמיתי ובעקבות כך הרוויח את הכינוי “Le president” (הנשיא). הם סיימו את העונה במקום הרביעי. בעונתו השניה הקבוצה אף פרחה יותר וסיימה את העונה עם טעם מר בפה. סיימו אותה במקום השני עם נקודה אחת פחות מהאלופה בורדו, בנוסף לכך הפסידו בגמר גביע אופ"א 3-0 לפארמה.

כעבור עונות אלו, בלאן קיבל הצעה לחזור לליגה האיטלקית, הפעם למדים הכחולים שחורים של הנראזורי, הידועים בציבור בתור אינטר מילאנו. בלאן שימש כחלק מרכזי במרכז ההגנה של הכחולים שחורים, אך לא הצליח לזכות בתואר ב 2 עונותיו בקבוצה. בלאן זכה בתור כדורגלן העונה של אינטר בשנת 2000.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לאחר חיזורים רבים מצד מאמנם של השדים האדומים, סר אלכס פרגוסון נענה בלאן בגיל 35 לבקשתו והגיע לחזק את חלקה האחורי של מנצ'סטר יונייטד. למרות ביקורות רבות על יכולתו בתחילת הקדנצייה, האשמות רבות מקרב האוהדים עקב 5 הפסדים רצופים מול בולטון ,ליברפול, ניוקאסל וצ'לסי אשר יוצרים באנגלית את המילה B.L.A.N.C(בלאן), הוא המשיך לשמש כבורג מרכזי בקבוצה, והקבוצה סיימה את העונה במקום השלישי. בעונתו השניה פחת מעמדו בקבוצה אך סייע לה לזכות בתואר הפריימר ליג.

נענה לפניה של סר אלכס פרגוסון - במדי יונייטד בשלהי הקרייירה (busy babe)
נענה לפניה של סר אלכס פרגוסון – במדי יונייטד בשלהי הקרייירה (busy babe)

בתום עונה זו מעט לפני יום הולדתו ה 38 לורן בלאן הודיע על פרישתו ממשחק פעיל.

בלאן היה חלק חשוב מנבחרת צרפת, החל מהנבחרת הצעירה בה זכה בפעם הראשונה בהיסטוריה של צרפת באליפות אירופה עד גיל 21. הוא אף זכה בתור מצטיין הטורניר על ידי אופ"א. את בכורתו בנבחרת הבוגרת ערך במסגרת משחק ידידות נגד אירלנד ב 7 לפברואר 1989. שער הבכורה שלו הגיע במסגרת מוקדמות המונדיאל 1990 בניצחון 2-0 על קפריסין. הטורניר הבא אשר השתתף בו היה מוקדמות יורו 1992 בה נחלה נבחרת צרפת הצלחה רבה 8 נצחונות ב 8 משחקים. אך נבחרת צרפת נחלה מפלה רבה בטורניר עצמו כאשר הודחה עוד בשלב הבתים, למרות ההדחה המוקדמת בלאן נבחר להיות בנבחרת הטורניר. בלאן המשיך לייצג את הנבחרת אף במוקדמות מונדיאל 1994, הוא כבש את הצמד היחיד שלו בנבחרת מול נבחרתנו ישראל, באצטדיון רמת גן. צרפת סיימה במקום השלישי ולא צלחה את המשימה ולא עלתה למונדיאל, בעקבות הביקורות הרבות מצד האוהדים בלאן הודיע על פרישה מהנבחרת בעודו לא בן 30. מאמנה של נבחרת צרפת ניסה לשכנע את בלאן לחזור לייצג את הנבחרת וכך עשה במקודמות יורו 1996. צרפת הודחה בחצי גמר היורו, בלאן שותף בכל המשחקים ואף עלה בחצי הגמר בתור קפטן עקב היעדרותו של הקפטן דידייה דשאן. צרפת הודחה בפנדלים 6-5 על ידי צ'כיה למרות שבלאן כבש את בעיטת העונשין החמישית. מונדיאל 1998 אשר נערך בצרפת היה נקודת אור לנבחרת הצרפתית, בשמינית גמר לורן בלאן היה השחקן הראשון בהיסטוריה שכבש שער זהב, בדקה 114 מול נבחרת פרגוואי. בחצי הגמר לורן בלאן קיבל אדום ישיר לראשונה בקריירה לאחר ששחקנה של נבחרת קרואטיה התחזה, צרפת ניצחה ובלאן החמיץ את הגמר. צרפת גברה בגמר 3-0 על ברזיל, בשביל להגיע לגמר צרפת אף חלפה על נבחרת איטליה ברבע הגמר. צרפת ספגה רק 2 שערים בכל הטורניר. הטורניר האחרון בו שותף בלאן היה יורו 2000 בו צרפת זכתה לאחר ניצחון 2-1 על האיטלקים. בלאן נבחר בפעם השלישית ברצף בטורנירי היורו לנבחרת הטורניר. בתום טורניר זה הודיע בלאן על פרישתו מהנבחרת. בלאן ערך כ 97 הופעות בנבחרת וכבש 16 שערים.

קפטן הטריקולור (גול קום)
קפטן הטריקולור (גול קום)

בשנת 2007 בלאן המשיך את הקריירה המפוארת שלו והסב את תפקידו לעמדת המאמן וחתם ל 3 עונות בבורדו הצרפתית שסיימה עונה קודם במקום השישי. בעונתו הראשונה בקבוצה הוביל את הקבוצה לקפיצת מדרגה חשובה מהמקום השישי אל המקום השני והיה רחוק רק 4 נקודות מהאלופה הצרפתית אולימפיק ליון. בעונה זו זכה בתואר מאמן העונה בליגה הצרפתית. בעונתו השניה בקבוצה בלאן השלים את ההפיכה והוביל את בורדו לאליפות לאחר 10 שנים של יובש. הוא שבר עם הקבוצה את שיא הנצחונות הרצופים בליגה הצרפתית לאחר שניצח את כל ה 11 משחקים האחרונים של העונה. בנוסף הקבוצה זכתה בגביע הצרפתית. בעונתו השלישית בקבוצה בלאן הוביל את קבוצתו למקום ראשון וללא הפסד בבית בליגת האלופות אשר כלל את באיירן מינכן, יובנטוס ואף נציגה משלנו, מכבי חיפה. הקבוצה נעצרה ברבע הגמר על ידי יריבתה הצרפתית ליון. באותה העונה הקבוצה דישדשה בליגה וסיימת במקום השישי בטבלה.

לאחר שלוש עונות בקבוצה בלאן הודיעה על עזיבה והצטרף בתור מאמן נבחרת צרפת שאף פיצתה את בורדו על עזיבתו. צעדו הראשון בקבוצה היה להשעות את כל הסגל אשר שותף במונדיאל 2010 עקב מספר תקריות בהם השחקנים היו מעורבים בעת המונדיאל. בבכורותו בנבחרת בלאן הפסיד 2-1 לנבחרת נורווגיה, ללא השחקנים המושעים. הוא הוביל את הנבחרת ליורו 2012, שם סיימו במקום השני בבית. הנבחרת הודחה על ידי ספרד שאף זכתה לבסוף באותו היורו, 2-0 בשלב רבע הגמר. לאחר משחק זה בלאן הודיע על עזיבתו מהנבחרת.

 בתור מנג'ר עם הקולגה מוריניו (thescore)
בתור מנג'ר עם הקולגה מוריניו (thescore)

שנה לאחר מכן פריז סן-ז'רמן הודיעה על כך שלורן בלאן מחליף את קרלו אנצ'לוטי בתפקידו. הוא הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע, בכך שגברו 2-1 על אולימפיק ליון ואף זכייה באליפות. באירופה הגיע לשלב רבע הגמר בליגת האלופות שם הודח על ידי צ'לסי. התוצאה הייתה 3-3 אך צ'לסי ניצחה בעזרת שערי חוץ. בעונתו השניה בקבוצה זכה בפעם השנייה ברציפות באליפות ובגביע הצרפתי כאשר גבר על מונפלייה בגמר. עונתו השלישית והאחרונה בקבוצה הסתיימה אף היא עם אליפות וגביע, אשר הקבוצה גברה 4-2 על אולימפיק מרסיי. בגזרת ליגת האלופות הקבוצה התנקמה בצ'לסי על מקרי העבר אך הודחה על ידי מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר. במשחק הגומלין הוא אף קיבל ביקורת רבה מצד התקשורת הצרפתית בעקבות המערך השנוי במחלוקת אשר שיחק בו 5-3-2.
בתום עונה זו פריז סן- ז'רמן הודיע על סיום ההתקשרות עם לורן בלאן, והודתה לו על תרומתו לקבוצה ואל כך שהוא תמיד יהיה חלק חשוב בהיסטוריה של הקבוצה.

כיום בלאן פנוי בשוק ורק מחכה שקבוצה תציע לו. האם תרצו שקבוצתכם תיהיה זו שתפנה אליו?

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort