מבירא עמיקתא לאיגרא רמא – 5 מהקאמבקים הגדולים בכדורגל

הפועל ב"ש בית"ר י-ם 1998 ליגת העל מחזור 21    (מנה של גולש הונגרי)

28/02/1998 איצטדיון וסרמיל בבאר שבע:  בית"ר ירושלים האלופה המכהנת מגיעה לבירת הנגב מהמקום הראשון, ואילו המארחת מסובכת בתחתית,  וכל נקודה עבורה היא חמצן לנשימה.
לא עוברת דקה משריקת הפתיחה והמקומיים עולים ליתרון 1-0  משער חצי עצמי של רענן דרעי הבית"רי. במהלך השער נפצע שוער בית"ר איציק קורנפיין, ונאלץ לפנות את מקומו לשוער הנוער של הקבוצה משה גריף (שהוזעק לסגל במקום אחיו גיא גריף שחלה בפתאומיות), ואם כל זה לא מספיק בדקה ה-20 מורחק קשרה של בית"ר יוסי אבוקסיס, לאחר שדרך על יוסי בניון.  ממש לפני השריקה למחצית מכפילה באר שבע את יתרונה משער של דודו חפר.

הקבוצות יורדות למחצית כשבאר שבע ביתרון 2-0, יתרון מספרי והכי חשוב יתרון מנטלי אדיר,  פשוט כל התנאים כדי לפרק את בית"ר לגורמים. אבל את מה שהתחולל במחצית השנייה,  אפילו גדולי הנביאים לא יכלו לנבא. באר שבע עולה למחצית השנייה זחוחה ושחצנית ושחקניה מתחילים לעשות עקבים ומשולשים במרכז המגרש, ולעומתם מאמן בית"ר דרור קשטן  זורק למערכה את ניר סביליה החלוץ הבית"רי המצויין במקומו של הבלם תומר אזולאי. כבר אחרי דקה גומל סביליה למאמנו, ומצמק את היתרון הבאר שבעי. בית"ר שואבת עידוד מהשער ומשתלטת כמעט לחלוטין על המשחק, וכעבור כ 6 דקות סביליה, הפעם על תקן המבשל מוריד בראשו כדור אל סטפן שאלוי החלוץ ההונגרי של בית"ר,  בתוך  הרחבה וזה לא מתקשה להכניע את שאול סמדג'ה מקרוב ולהשוות ל2-2. חצי שעה לערך בתוך המחצית השנייה,  ובאר שבע ממשיכה לשלם בריבית על שחצנותה: שוב סביליה מבשל הפעם לאישטוון האמאר,  עוד הונגרי שמשחק בבית"ר,  3-2 ומהפך מדהים!!  חשבתם שזהו? לא ככה חשבה האלופה הגאה, וניר סביליה הנפלא חוזר לכבוש, הפעם האמאר הוא זה שמחזיר לו בכדור רוחב פנטסטי בישול ל 4-2. אקורד הסיום היה שייך להונגרי נוסף של בית"ר,  אישטוון פישונט שנוגח מקרוב לרשת הרמה נפלאה של שמוליק לוי,  8 דקות לסיום המשחק.

כותרת העיתון ידיעות למחרת המשחק - סופה במדבר (אתר האוהדים הרשמי של בחית"ר)
כותרת העיתון ידיעות למחרת המשחק – סופה במדבר (אתר האוהדים הרשמי של בית"ר)

דפורטיבו לה קורוניה – פריס סן ז'רמן 2000/1  ליגת האלופות שלב הבתים השני ( מהפך המחליפים)

איצטדיון הריאזור בגליציה ידע כמה מהפכים דרמטיים מאד, אחד מהם ואולי המפורסם מכולם קרה בעונת 2000/1  במסגרת שלב הבתים השני של ליגת האלופות: אלופת ספרד דפורטיבו לה קורוניה מארחת את פריז סן ז'רמן, של לואיס פרננדז שבשורותיה משחקים בין היתר ג'יי ג'יי אוקוצ'ה הניגרי  והחלוץ לורן לראוה , שגם כבש צמד והוביל את הצרפתים ליתרון 3-0 במחצית .

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

(המשחק הראשון בצרפת הסתיים בניצחון לה קורוניה 3-1 , ככה שבמצב הנוכחי פ.ס.ז' בשלב הבא. )

מאמן לה קורוניה חווייר אירורטה מבצע חילוף כפול ומכניס למגרש את דייגו טריסטן ואת וולטר פנדיאני האורגוואי. טריסטן כובש כבר בנגיעה הראשונה שלו בכדור, ופנדיאני מנפק שלושער משלו  ומשלים מהפך דרמטי, וחותם את אחד הקאמבקים הגדולים בהסטוריה.

עלה מהספסל ועשה מהפך- וולטר פאנדיאני (פינטרסט)
עלה מהספסל ועשה מהפך- וולטר פאנדיאני (פינטרסט)

 

שבדיה – פורטוגל 19/11/2013  גומלין פלייאוף עליה למונדיאל 2014  ( קרב הטיטאנים) .

אחרי 1-0 לפורטוגל בליסבון מגיעות הנבחרות לסולנה בשבדיה לקרב החשוב, שיקבע מי משתיהן תעלה למונדיאל בברזיל, ומי תאלץ לצפות בו מהבית. בשבדיה משחק זלטן איברהימוביץ' הנהדר, שרבים מחשיבים אותו לכדורגלן הטוב בעולם אחרי רונאלדו ומסי, בצד השני כריסטיאנו רונאלדו כוכבה של ריאל מדריד,שעיני כל אוהדי הכדורגל הפורטוגלים (ולא רק הם) נשואות בעיקר אליו, והוא חייב להוכיח שהוא הגדול מכולם,ושהוא ראוי לכדור הזהב עליו התחרה. היה נחמד לו שניהם היו משתתפים במונדיאל, ואז במונדיאל אחד כל שלושת הכדורגלנים הטובים בעולם היו נוטלים חלק, ואם לאמר את האמת, שניהם הוכיחו במשחק הזה למה הם כל כך גדולים , אבל אחד מהם הוכיח למה הוא יותר גדול.

המחצית הראשונה מסתיימת ב 0-0 ולמחצית השניה עולים שני הטיטאנים, למה שהפך אחר כך לקרב ראש בראש בינהם.  5 דקות מפתיחת המחצית השניה כובש רונאלדו את שער היתרון לפורטוגל , בבעיטה מחוץ לרחבה לאחר שהוא מקבל כדור ארוך ממוטיניו , בדקה ה- 67 מצליח זלטאן איברהימוביץ' להשוות בנגיחה אחורנית  לאחר הגבהת קרן משמאל של קים קאלסטרום.

כעבור 4 דקות בלבד, זלטאן כובש את השני שלו בכדור חופשי שטוח מ20 מטר, ומבצע מהפך ראשון בתוצאה. שמחתם של השבדים ביציע לא נמשכה זמן רב, שכן היה מישהו שהחליט שהוא יסחוב את הנבחרת שלו על הגב לבדו, ויוכיח לזלטאן ולכל אוהדיו ביציע מי טוב יותר, וכך בדקה ה 76 מצליח רונאלדו לאזן  עם שער שהוא כמעט העתק מדוייק של השער הראשון שלו , ולא חולפות אלא שתי דקות ורונאלדו שמקבל כדור נפלא שוב ממוטיניו על סף הרחבה, חודר לתוכה חולף על פני השוער השבדי ומזווית קשה בועט לרשת העליונה : 3-2 מדהים לפורטוגל, או אולי ליתר דיוק לכריסטיאנו רונאלדו.

פורטוגל מנצחת באחד מהקאמבקים הגדולים שנראו לפחות  בעשור הנוכחי, ורונאלדו מנצח בקרב הטיטאנים מול זלטאן איברהימוביץ',  באחת מתצוגות הענק של שחקן בודד שנראו אי פעם בהסטוריה, תצוגה שעזרה מאד לכריסטיאנו לזכות בכדור הזהב על אותה שנה.

קאמבק של איש אחד - כריסטיאנו רונאלדו חוגג נגד שבדיה (פורטוגל.קום)
קאמבק של איש אחד – כריסטיאנו רונאלדו חוגג נגד שבדיה (פורטוגל.קום)

 

מנצ'סטר יונייטד – באיירן מינכן 26/5/1999 גמר ליגת האלופות  ( 3 הדקות האחרונות)

איצטדיון הקאמפנואו  בברצלונה, מנצ'סטר יונייטד שבמהלך השבוע שלפני המשחק הבטיחה לעצמה כבר את התואר הכפול, לאחר שזכתה באליפות אנגליה ובגביע האנגלי, פוגשת את הדאבליסטית מגרמניה באיירן מינכן. יונייטד מגיע לגמר הזה ללא שניים משחקניה החשובים ביותר : פול סקולס ורוי קין שהושעו ממנו.

חמש דקות מפתיחת המשחק מקבלת באיירן כדור חופשי מחוץ לרחבה, מריו באסלר מסובב את הכדור באומנות פנימה, והגרמנים עולים ליתרון מהיר. בהמשך משתלטים האנגלים על המשחק אך לא מצליחים להגיע להזדמנויות ממשיות ודווקא הגרמנים מסוכנים יותר וכמעט מצליחים להבקיע פעמיים.

במחצית השניה מתאזנים מעט הכוחות על כר הדשא,  והגרמנים משתלטים על המשחק ובדקה ה- 67  מבצע אלכס פרגוסון מנג'ר יונייטד חילוף התקפי כדי לנסות ולעורר את שחקניו , ומכניס למשחק את טדי שרינגהאם במקומו של יספר בלומקוויסט השבדי . החילוף מעורר מעט את "השדים האדומים" שמתחילים ללחוץ מעט את הגרמנים לשערם, כעבור רבע שעה  מבצע פרגוסון חילוף התקפי נוסף, כאשר הוא מוציא את אנדי קול ומכניס במקומו את אולה גונאר סולשיאר הנורבגי, חילוף שיחד עם החילוף הקודם יתבררו אחר כך כחילופים מנצחים.  מספר דקות לאחר החילוף כבר נוגח סולשיאר כדור שקאן מצליח להדוף בקושי .

הזמן הולך ואוזל ולמרות החילופים ההתקפיים, עושה רושם שבאיירן בדרך לזכיה בגביע, ואז מגיעות 3 הדקות של תוספת הזמן- שלוש הדקות אולי הקסומות והמופלאות ביותר עבור אוהדי יונייטד.

קרן ליונייטד ממש בדקה ה- 90 מורחקת לא טוב ע"י ההגנה הגרמנית, הכדור מגיע לראיין גיגס שבועט שטוח לכיוון הרחבה הגרמנית, טדי שרינגהאם שמתמקם ברחבה כ 8 מטרים מהשער של אוליבר קאן, ממשיך את הכדור ברגלו הימנית לפינה הימנית של קאן חסר האונים וקובע שיוייון 1-1. הארכה ??? לא במקרה הזה. חצי דקה חולפת  ושוב קרן ליונייטד, בקהאם מרים משמאל שרינגהאם מחליק בראשו אחורה וסולשיאר שמתמקם עמוק ברחבה שם את רגל שמאל, ובועט לרשת העליונה של אוליבר קאן 2-1 מדהים!

BARCELONA, SPAIN - MAY 26: CHAMPIONS LEAGUE 98/99 FINALE, Barcelona; FC BAYERN MUENCHEN - MANCHESTER UNITED 1:2; Lothar MATTHAEUS, Thomas STRUNZ, Oliver KAHN (Photo by Marcus Brandt/Bongarts/Getty Images)
הפנים אומרות הכל- שחקני באיירן לא מאמינים שזה קרה להם  (worlfootball)

 

מילאן – ליברפול גמר ליגת האלופות 2004/2005   ( קאמבק תוך 6 דקות)

איצטדיון  אטאטורק באיסטנבול  מארח את אחד הגמרים הדרמטיים בהסטוריה של ליגת האלופות, מצד אחד סגנית אלופת איטליה מילאן של קרלו אנצ'לוטי שזוהי לה הופעה עשירית במעמד הגמר, ומולה ליברפול של ראפה בניטז, שזה עתה סיימה את הליגה שלה במקום החמישי המאכזב, והפתיע רבים מעצם הגעתה למעמד הזה.

המחצית הראשונה נפתחה בסערה וכבר אחרי דקה מעלה הבלם האיטלקי פאולו מאלדיני את מילאן ליתרון 1-0, בחצי וולה מהאויר, לאחר ניסיון הגבהה  של  אנדרה פירלו, בהמשך נפסל שער של שבצ'נקו בטענת נבדל . בדקה ה- 39 מבשל שבצ'נקו בכדור רוחב להרנן קרספו, שכובש שוב כעבור 5 דקות בצ'יפ קליל מעל יז'י דודק, לאחר מסירת עומק נפלאה של קאקה.  מילאן יורדת למחצית ביתרון 3-0 , מבטיח !

תשע דקות לתוך המחצית השניה, לקח לליברפול להתעשת ואז בדקה ה- 54 היה זה סטיבן ג'רארד שצימק ל- 3-1  בנגיחה טובה לרשת לאחר הגבהה של ג'ון ארנה ריסה הנורבגי. שתי דקות חולפות, וולדמיר שמיצר הצ'כי מקבל מסירה מצ'אבי אלונסו ויורה מ – 20 מטר כדור שטוח וחזק, שדודק לא מצליח לעצור והוא חודר לרשת . חולפות עוד 4 דקות וליברפול זוכה בפנדל לאחר הכשלה ברחבה של ג'רארד. צ'אבי אלונסו אמנם מחטיא את הפנדל שדודק הודף, אך משתלט על הריבאונד ומשווה ל 3-3 .

עד לסיום הגיע מילאן לעוד מספר הזדמנויות אך לא הצליחה להבקיע, וגם בהארכה נותרה התוצאה 3-3 .

בדו קרב הפנדלים ניצחה ליברפול 3-2 כששבצ'נקו מחטיא את הפנדל המכריע למילאן .

ליברפול מוכתרת לאלופת אירופה בפעם ה – 5 בתולדותיה!

 התחיל את הקאמבק והניף את הגביע -ג'רארד (worldfootball)

התחיל את הקאמבק והניף את הגביע – ג'רארד (worldfootball)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort