מרים את הקלאץ'

על החלוץ הניגרי הצעיר של מנצ'סטר סיטי אפשר לומר דבר אחד- הוא לא "עוד שחקן". קלצ'י איהנאצ'ו הוא לא עוד אחד שמגיע לאחת הליגות הטובות בעולם, חווה את החלום הגדול ופשוט מתאדה תוך עונה וחצי. החלוץ הצעיר בן ה20 בלבד השתלב בקבוצה שבדרך קבע זורקת את השחקנים הצעירים שלה לליגות המשנה באגליה ומחזיקה בשנים האחרונות באחת מחוליות ההתקפה החזקות בעולם. אך העובדות הללו לא מרתיעות את איהנאצ'ו, הוא כאן כדי להישאר.

הפעם הראשונה בה העולם שמע על קלצ'י איהנאצ'ו הייתה בגביע העולם עד גיל 17 בשנת 2013. קלצ'י גדול המימדים ששיחק באקדמית הכדורגל של העיר אוורי, זומן לסגל נבחרת ניגריה שנחשבת לנבחרת הנוער הטובה בעולם. מהר מאד הראה קלצ'י שהוא הבוס הגדול של הטורניר ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו- איהנאצ'ו כבש רביעייה ב6-1 האדיר של ניגריה על מקסיקו שידועה גם היא כנבחרת נוער אימתנית, בישל ארבעה שערים נוספים בשני המשחקים מול שבדיה ואורוגוואי וקינח עם צמד בגמר מול אותה מקסיקו, בדרך לניצחון ניגרי 3-0. בסיום הטורניר, התארים החלו לזרום אל ידיו של השחקן הצעיר והמוכשר- הוא נבחר לMVP- של הטורניר, זכה ב"נעל הזהב" של הטורניר לאחר שכבש שבעה שערים וגם בפרס הכישרון המבטיח של אפריקה לשנת 2014.

הופעה פשוט מדהימה. איהנאצ'ו והפרסים.
הופעה פשוט מדהימה. איהנאצ'ו והפרסים (FIFA)

התקשורת התמוגגה, הסוכנים היו בהלם וליותר מ-30 קבוצות מ-12 מדינות שונות באירופה הייתה מטרה אחת- להלביש על איהנאצ'ו וכמה שיותר מהר את המדים שלהן. בנקודה זו הסיפור התחיל להפוך למכוער- הנרי גליאנו סוכנו החוקי של השחקן התחיל במגעים עם קבוצות שונות, בניהן ארסנל. מאמניו של איהנאצ'ו שהבינו כי אם לא יפעלו במהרה הם לא יראו ולו דולר אחד מהעסקה, התחילו להתנהג בצורה ברברית- עמנואל אמוניקה שחקן העבר ומאמן הנבחרת סטפן קשי איימו על איהנאצ'ו שבמידה ולא יפסיק את המגעים עם הסוכן האמריקאי, הוא יושעה מהנבחרת. כמו כן אמוניקה הכה את גליאנו במהלך פגישה בין השניים ודווקא כשהיה נראה כי הסיפור עומד להסתיים, קלצ'י נחטף והוטס לפורטוגל ע"י גליאנו מבלי שאביו, ג'יימס יהיה מודע לכך. מבחינת ג'יימס זה היה הקש ששבר את גב הגמל, האב התחיל לשתף פעולה עם סוכן מקומי ולאחר תקופה מאד קשה מבחינתו של איהנאצ'ו, אז ילד בן 17 בלבד, הגיעה החתימה המיוחלת במנצ'סטר סיטי.

מי שלא הכיר את קלצ'י איהנאצ'ו בגלל אותה פרשה עגומה, לבטח הרים גבה כשראה את הנער עולה כמחליף למספר דקות מצומצם במשחקי הליגה הראשונים של עונת 2015/16. אך השער הראשון לא איחר לבוא- איהנאצ'ו זכה לעלות למגרש בתוספת הזמן במשחק הליגה מול קריסטל פאלאס ודחק מקרוב את השער היחיד במשחק. מאותו משחק התחיל איהנאצ'ו לקבל מספר דקות משמעותי יותר מפלגריני. הוא סיים את העונה עם 14 שערים, כולל שלישייה ראשונה בקריירה בניצחון הגביע על אסטון וילה. כל 14 שעריו של איהנאצ'ו נכבשו מתוך הרחבה, איהנאצ'ו הראה יכולות עמידה והשתחררות מהבלם ברמות הגבוהות ביותר וגם הסיומת שלו לא אכזבה. איהנאצ'ו לא זכה לקחת חלק משמעותי במשחקי ליגת האלופות של קבוצתו, למעט 50 דקות במשחק חצי הגמר הראשון מול ריאל מדריד שהסתיים ללא שערים, את המשחק השני הפסידו הסיטיזנס בתוצאה 1-0 והודחו מהמפעל.

הגנן הפרח. פלגריני ואיהנאצ'ו.
הגנן הפרח. פלגריני ואיהנאצ'ו (BR)

העונה, כידוע הגיע אל מנצ'סטר מאמן חדש- פפ גווארדיולה. האיש הביא את גדולי הכישרונות הצעירים בברצלונה אל קדמת הבמה, היה מרוצה מהעובדה שסגל השחקנים שלו כולל גם שחקן צעיר כמו איהנאצ'ו. עד כה שותף איהנאצ'ו ב12 משחקים, כבש ארבעה שערים ובישל שלושה נוספים. גווארדיולה התחיל בשבועות האחרונים לנסות ולשחק עם הניגרי באגף השמאלי, איהנאצ'ו כבש ובישל בניצחון משחק הדרבי מול יונייטד ונראה כי הוא מצליח להביא לידי ביטוי את העוצמה הפיזית שלו וראיית המשחק החכמה גם באגף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מקדיש עוד שער לאמא. איהנאצ'ו.
מקדיש עוד שער לאמא. איהנאצ'ו (DM)

איהנאצ'ו הוא הבורג המרכזי לשינוי התדמית של מנצ'סטר סיטי המנסה להראות לשחקנים הצעירים בעולם שהיא לא רק רוכשת שחקנים בשלים אלא גם מוכנה לצרף לסגל שלה שחקנים צעירים שיהוו בסיס לסגל הקבוצה בשנים הבאות. לגווארדיולה וסיטי יש שאיפות גבוהות מאד לגבי העונה הקרובה, אך מה שבטוח זה שלא משנה איך העונה הזו תסתיים, את התדמית של הקבוצה עם הכסף הגדול מהמפרץ הפרסי שקונה שחקנים גדולים בסכומי עתק היא הצליחה לשנות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort