יום הולדת 23 לפאולו דיבאלה

היום ה"יהלום" של יובנטוס חוגג 23 שנים. הארגנטינאי הצעיר כבר כבש למעלה מ-100 שערים בליגה האיטלקית, ופורח ביובנטוס. האם הוא יביא את הישועה לארגנטינה ויוביל אותה לזכיה במונדיאל?

פאולו דיבאלה נולד ב-15 לנובמבר ב1993 בלגונה לרגה שבארגנטינה. הוא התחיל את הקריירה במועדון המקומי של העיר, ועבר לאינסטיטולו ד'ה קורדובה, בירת המחוז, ועבר אליה לאחר מות אביו.

את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת הוא ערך בגיל 17. הוא הציג יכולות ברמה הגבוהה ביותר באנסטיטולו. ב-37 הופעות בליגה הוא כבש 17 שערים, מתוכם שני שלושערים, והשיג את צומת הלב של מגלי הכשרונות מהמועדונים הגדולים ביותר בארגנטינה.

פאולו באנסטיטולו | (Dagospia)
פאולו באנסטיטולו | (Dagospia)

"חשבתי שעליי לשחק עוד 2-3 עונות בריבר פלייט או בוקה ג'וניורס ואחר כך לעבור לאירופה" אמר דיבאלה בראיון ל"לה רפובליקה", "אבל מאוריציו זמפאריני (נשיא פאלרמו) הגיע עם 12 מיליון יורו ורכש אותי. שמחתי מאוד, גם כי הכסף הזה היה עשוי להציל את המועדון הקטן שממנו הגעתי, אבל נשיא המועדון קיבל את הכסף וברח, ושוב אנסטיטולו נותרה ללא כסף. חבריי לקבוצה לשעבר אינם מקבלים משכורת ומתקיימים מתרומות של אוהדים".

"יש לנו את אגוארו הבא" הכריז מאורוציו זמפאריני, נשיא ויו"ר פלארמו ושהודיע ש"ל'ה ג'ויה" מצטרף לקבוצה. אבל שניהם לא יכלו לצפות את מה שיקרה באותה העונה. פלארמו ירדה לליגה השניה בצורה לא נעימה, כשסיימה במקום ה-18 בליגה עם 32 נקודות ו-6 ניצחונות בלבד באותה העונה. לפאולו לא הייתה התאקלמות קלה. הוא לא ידע איטלקית ולא הכיר את האזור. "לפני פלארמו, מעולם לא התמודדתי על חילופי מאמנים והקושי הטמון בכך", הוא אמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
דיבאלה בפלארמו | (world soccer talk)
דיבאלה בפלארמו (world soccer talk)

אבל כל המשברים חלפו, והשחורים-ורודים עלו לליגה הראשונה ושברו את שיא הנקודות לקבוצה בליגה השנייה באיטליה, עם 86 נקודות בעונה. דיבאלה פרץ לתודעת הציבור האירופאי בעונת 2014/15, כשכבר במחצית הראשונה של העונה הוא כבש 10 שערים, ועד סופה הוא הוסיף עוד 3 וכן 10 בישולים. לאחר עונה זו, פלארמו קיבלה עבורו הצעות מהקבוצות הגדולות באירופה, ובינהן מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, ליברפול, ארסנל, ריאל מדריד, אינטר, מילאן ועוד. אבל דיבאלה בחר ביובנטוס.

"אמנם אני עוזב, אבל אני לא משאיר אתכם בידיים ריקות", אמר קרלוס טבז לאוהדי יובנטוס לפני שעזב את הגברת הזקנה. הוא השאיר להם את דיבאלה. הוא כבר ידע שיש לל'ה ג'ויה' את הכלים להוביל את יובנטוס בעונה המתקרבת, וכך קרה. פאולו הציג יכולת נהדרת בחוד, ובאותה העונה היה מלך השערים של הקבוצה בכל המסגרות, כבש 23 שערים ובישל 9. הוא לחלוטין עמד בציפיות כלפיו ואף עלה עליהם, ושמר על הכבוד של המספר 21, שהיה שייך למאסטרו האיטלקי ששיחק לפניו ביובנטוס, אנדראה פירלו.

מלך השערים של יובנטוס כבר בעונתו הראשונה בקבוצה | (Eurosport)
מלך השערים של יובנטוס כבר בעונתו הראשונה בקבוצה (Eurosport)

"דיבאלה שחקן איכותי. הוא צעיר, אבל הוא יהפוך להיות חלוץ על" (רוברטו מנצ'יני, מאמן אינטר לשעבר). הארגנטינאי הצעיר היווה בורג מרכזי בהצלחה של יובנטוס בליגה, כשהקבוצה זכתה בדאבל היסטורי שנתיים ברציפות (שיא איטלקי) ו-5 אליפויות רצופות (השוותה את השיא שלה משנות ה-30), ועשתה היסטוריה. בשונה מפלארמו, התאקלמותו ביובטוס בפן המקצועי וגם החברתי הייתה קלה הרבה יותר. הקשר הטוב שלו עם חברי הקבוצה גלוי לעין, ועם פול פוגבה, אקס יובנטוס בפרט. והקשר הזה בלט גם במגרש. בליגה, יובנטוס כבשה 75 שערים, כשהצמד היה מעורב ביותר מ-40. וגם מעבר לכדורגל הקשר בלט לעין. באינסטגרם, בטוויטר וגם בחגיגות השערים ובחדר ההלבשה.

דיבאלה ופוגבה. צמד מיוחד | (pinterest)
דיבאלה ופוגבה. צמד מיוחד -לשעבר- (pinterest)

"לפאולו צפוי עתיד ורוד" אמר עליו לאו מסי. שמו של דיבאלה הוזכר ליד אגוארו, די מאריה, היגוואין ועוד ועוד. אך הבולטת שבהן הייתה ההשוואה למסי, כשבהופעת הבכורה של פאולו בנבחרת ארגנטינה הוא נשלח מהדשא בעקבות כרטיס אדום, בדיוק כמו הפרעוש. אולי הוא יושיע את ארגנטינה מבצורת התארים ויקח אותה לזכיה בגביע העולם? רק ימים יגידו.

דיבאלה בעקבות מסי
דיבאלה בעקבות מסי | (דיבאלה – goal.com, מסי – dawn, לוגו ארגנטינה – אתר הנבחרת הרשמי)

לדיבאלה צפוי עתיד מזהיר, גדוש בהצלחה ותארים, ונראה שהוא יוביל את הדור הבא של שחקני הכדורגל באירופה ובעולם. נאחל לו הצלחה, תהילה, ושימשיך לקטוף תארים. ובעיקר שערים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית