מחזור תשיעי, ליגה לאומית

טקס מרגש לזכרו של ארז לסקי ז"ל במחצית המשחק. קרדיט: הפועל רמת-גן גבעתיים, הדף הרשמי
טקס מרגש לזכרו של ארז לסקי ז"ל במחצית המשחק.
קרדיט: הפועל רמת-גן גבעתיים, הדף הרשמי

עוד שישי של משחקים בלאומית הסתיים לו, חמישה משחקים במסגרת המחזור ה9 כבר מאחורינו. משחק העונה בין שתי הקבוצות המובילות את הטבלה, 15 שערים, 2 פנדלים ומאמן אחד שמורחק.

הפועל ר"ג – הפועל עכו 0:0

אולי אחד המשחקים המרתקים שיכולה לספק הליגה הלאומית יצא היום לדרך, כשהפועל ר"ג אירחה באצטדיון גרונדמן את הקבוצה של דורה. שתי הקבוצות, שעד המחזור התשיעי הובילו את הטבלה, נפגשו כשהפועל עכו כבר שישה מחזורים ללא הפסד, ומנגד, הפועל ר"ג כבר ארבעה מחזורים רצופים קיבלה את השבת עם 3 נק'.
מחצית ראשונה מאוזנת לחלוטין וכשכולם כבר חשבו שהמחצית תסתיים נטולת אירועים, הוציא השופט גל לייבוביץ' צהוב שני לעברו של מחמוד עבאס, לאחר מהלך שבעקבותיו הוצאת צהוב הייתה ללא ספק שנויה במחלוקת. הפועל עכו יורדת במחצית עם עשרה שחקנים מול קבוצה שנכון להיום, בין החזקות בליגה. שלומי דורה, שדאג לציין בפני השופט את טעות השיפוט, הורחק אף הוא מתחומי המגרש, וכך נותרה האורחת עם עשרה שחקנים וללא המאמן.

למרות כל האירועים הללו, הצליחה הפועל עכו לשמור על שער נקי. הגנה מצוינת של הקבוצה, בניצוחה של הקפטן מושיקו מישאלוף החזירה את הקבוצה לצפון עם נקודה אחת, שסיפקה את שלומי דורה. גם קבוצות גדולות, נקלעות לסיטואציות שבעקבותיהן הן רק מייחלות לתיקו.
מחמוד עבאס, שספג את האדום, אף פירסם סטטוס התנצלות בפייסבוק הפרטי שלו: "נקודה חשובה יחסית לדברים ההזויים שקרו היום… למרות שלא הגיע, סליחה על האדום."

לאחר המשחק, הפועל ר"ג שומרת על המקום הראשון בטבלה עם 19 נק', ואילו הפועל עכו יורדת אל המקום השלישי עם 16 נק'. לשתי הקבוצות מצפה במחזור העשירי משחק קל. שר"ג תתארח אצל שעריים והפועל עכו תארח את הפועל נצרת עילית, שתי קבוצות שכבר עשרה מחזורים לא באמת מספקות את הסחורה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מכבי הרצליה – מכבי אחי נצרת 1:0

מכבי הרצליה אירחה בביתה משחק שהיה אמור להביא 3 נק' בטוחות. גם יתרון הביתיות, גם היתרון שנצבר לזכות מכבי הרצליה בטבלה בתשעת המחזורים כביכול נתנו תחושה של משחק קל, אך יכול להיות שזהו הגורם שבעקבותיו שחקני הרצליה הגיעו שאננים. מחצית ראשונה נטולת שערים ומצבים. כששתי הקבוצות חוזרות מהמחצית בתוצאת תיקו 0, ניתן היה רק לשער שמכבי הרצליה תחזור מאיימת יותר, שולטת יותר. אך היה זה דווקא אבו רביע עוביידה שמצא את השער בדקה ה65' והעלה את האורחים ליתרון 1-0, תוצאה שנשמרה עד שריקת הסיום. אז אם עד כה לפטריסיו הייתה עבודה רבה בעקבות אף משחק חוץ שנוצח, המשחק הזה צריך כבר להדליק אצלו נורה אדומה, ויפה שעה אחת קודם.

בני לוד – מכבי נתניה 5:1

איזו הצגה נתנה היום מכבי נתניה בביתה של בני לוד. הסיפור בין דראפיץ' לבעלי הקבוצה כאילו לא היה. הצהובים מראים משחק אחר משחק את היכולות הגבוהות שלהם ואת העליונות בליגה הלאומית. כבר עשרה מחזורים שלא הפסידו ולו במשחק אחד.
המחצית הראשונה נפתחה לה עם לא מעט איומים על השער מצד האורחים, אך אף כדור לא מצא את הרשת. שתי הקבוצות ירדו אל הפסקת המחצית בתוצאת תיקו 0. אך למחצית כזו, אף אחד לא ציפה. התקפה אחר התקפה, ושישה שערים במחצית. 5 דק' בלבד לתחילת המחצית היה זה רועי דיין שהכניע ראשון את שוער בני לוד. בדקה ה-65', לאחר ששוער המארחת, עמית פלזנטל, הכשיל את סבע, נשרק פנדל לטובת נתניה והיה זה ערן לוי שהכפיל את היתרון ל-2-0. 2 דק' בלבד עברו להן, עד שאותו דיא סבע הכניע את עמית והעלה את הצהובים ליתרון 3-0. ואם לא די בתוצאה הזו, ניסן דנון, שרק בחלון ההעברות האחרון הגיע אל הקבוצה מליגה א', מצא את השער בבעיטה אדירה שלא השאירה אופציה לעצור את הכדור הזה. 4-0 מדהים לנתניה! גול כבוד לבני לוד נכבש בדקה ה-80' ע"י קפטן המארחת, עידן שריקי, אך לצערם זה היה רק שער לפרוטוקול, ולא יותר מכך. בדקה ה-83' היה כבר השער שחתם את המשחק, והפעם דנון בישל שער יוצא מן הכלל לקוגבנייה.

לוד ירדה מובסת אל חדרי ההלבשה, ונתניה הראתה שוב, שהיא כאן כדי להילחם על עלייה חזרה אל הליגה הראשונה. לאחר שהתחילו את העונה עם מינוס 9 נק', נתניה מוצאת עצמה מתברגת במקום הרביעי בליגה, מרחק של 5 נק' בלבד מבית"ר תל אביב/רמלה, שממוקמת נכון לעכשיו במקום השני, המקום אשר זוכה בכרטיס עליה אל ליגת העל. דראפיץ' יכול ללא ספק לקבל את השבת בחיוך, העבודה שמתבצעת בנתניה היא יוצאת מן הכלל, ואם ימשיך כך – הם עוד יחזרו חזרה אל מקומם הטבעי, בליגת העל.

בית"ר ת"א/רמלה – הפועל ניר רמה"ש 1:3

תוצאה לא מפתיעה נרשמה באצטדיון רמלה, לאחר שהביתיים מגיעים במומנטום מצויין ואחר חמישיית שערים שכבשו במחזור שלפני כן. לעומת הקבוצה של קורצקי, שרשמה במחזור הקודם את ההפסד השלישי שלה העונה.
ג'ייקוב נג'וקו היה הראשון שהכניע את אלקסלסי, שוער הנבחרת האולימפית, כבר בדקה ה-15 ומעלה את בית"ר ת"א/רמלה ליתרון 1-0. בדקה ה-29' הייתה זו עבודת צוות נהדרת של עידן כהן ועדן שרם, כשהאחרון הוא זה שכבש את השער השני. דור ג'אן שבישל את השער הראשון, היה זה שקיבל הפעם את כדור הרוחב מג'ייקוב נג'וקו וקבע לזכות הקבוצה את השער השלישי עד תום המחצית הראשונה. איזו מחצית מרשימה רשמה קבוצתו של עמיר תורג'מן.
אל המחצית השניה עלו שתי הקבוצות, כשעבור רמה"ש המשחק כבר די גמור. יעידו על כך קצת יותר מ-35 דק' שעברו להן ללא אף שער, גם לא לזכות בית"ר. אך את הבצורת הקצרה הזו שבר דווקא לורנציו בוש, שצימק את הפער ל-3:1.

בשקט בשקט, הצליחה בית"ר ת"א/רמלה להתברג לה בראש טבלת הליגה, ובלי צל של ספק ניתן להכניס אותה לרשימת חמשת הקבוצות המסוכנות והמובילות. מנגד, זוהי בהחלט נקודת זמן קריטית עבור קורצקי להתחיל לבצע שינויים עמוקים, אחרת עוד עונה תלך לה לאיבוד.

מכבי שעריים – הפועל עפולה 2:2

שתי הקבוצות, נפגשו למשחק שלא היו ממנו יותר מדי ציפיות ועניין. מכבי שעריים ממשיכה עם היכולת הגרועה שלה, גם לאחר חילוף המאמן, ורושמת משחק תשיעי ללא ניצחון. הפועל עפולה אף היא, לאחר המחזור התשיעי משווה נכון לעכשיו את מספר תוצאות התיקו לעירוני נשר, 6 במספר, הכי גבוה בליגה.

המחצית הראשונה נפתחה כששתי הקבוצות משחקות מאופק, ללא יותר מדי מצבים. בדקה ה-39' נשרק פנדל לטובת המארחים לאחר שאיתי עוזרי פגע בראשו של גיל יצחק, אחרי ששני אלו קפצו לנגוח בכדור ברחבת ה-16. יצחק, שנזקק לטיפול רפואי, יצא מהמגרש וצ'אם ממאדו היה זה שכבש את השער והוריד את שעריים אל המחצית ביתרון 1:0.
10 דק' במחצית השניה, ויובל שוואט כובש את השער החמישי שלו העונה ומשווה את התוצאה לתיקו 1. המשחק נפתח מחדש. גיא דיין שבישל את השער המצמק, עושה זאת שוב בדקה ה-76' לאחר שהרים כדור מדוייק אל עבר ספואן זועבי, שניצל זאת וקבע מהפך מדהים של האורחים. אך אלו לא ניצלו זאת כמו שצריך, ולא השכילו לשמור על התוצאה עד סוף המשחק. מי שאחראי על נק' אחת שצברו היום שעריים הוא ללא ספק אילן רנקביץ', שבישל שער לצ'אם ממאדו שהשלים צמד וקבע את השיוויון.

לשתי הקבוצות מצפה עונה לא קלה, אך אם שעריים לא יצליחו לעשות את השינוי גם לאחר החלפת המאמן, הדרך לליגה א' סלולה עבורם.

המשחקים הצפויים ביום שני בשעה 19:00:
הפועל ירושלים – הפועל ראשל"צ
הפועל נצרת עילית – הפועל פ"ת
עירוני נשר – הפועל קטמון

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית