חומה בצורה

יש הטוענים כי השוער הוא 50% מקבוצה. יש כאלה שאומרים שהוא אפילו 80 אחוזים (ע"ע לירן שטראובר), אך על דבר אחד אין עוררין: הבסיס של הקבוצה זהו השוער. קבוצה שיש לה שוער חזק ואיכותי, מקבלת ביטחון ואפשרות לצאת קדימה ללא יותר מידי חששות. ברשימה שלפניכם אספתי את השוערים הטובים בעולם היום לטעמי, אך הדירוגים הם על פי מה שאני חשבתי לנכון ואתם מוזמנים לחלוק עליי.

כמעט נכנסו:

פרייזר פורסטר: השוער האנגלי גדול הממדים הוא שוער נהדר שנמצא בכושר טוב, אך אולי הקבוצה שלו שלא מבריקה היא זאת שמנעה ממנו להיות בעשיריה.

נמצא בכושר טוב-פורסטר (the telegraph)
נמצא בכושר טוב-פורסטר (the telegraph)

ראלף פאהרמן: פאהרמן המצויין הוא אחת מהסיבות לכך ששאלקה לא הפסידה כבר שבעה משחקים, אך הוא גם לא יוצא נקי מהפתיחה המחרידה של קבוצתו ולכן נשאר בחוץ.

דייגו אלבס: שוערה הברזילאי של ולנסיה שבר את שיא עצירות הפנדלים בליגה הספרדית ומתוך 37 בעיטות שנבעטו לעבר שערו הוא עצר 19 (יותר מ50%!). למרות הנתון המטורף של הפנדלים מרבה אלבס לספוג, גם אם זה לא באשמתו הישירה קשה לשים שוער שמקבל הרבה כדורים לרשת בעשיריה הראשונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

דניאל סובאסיץ': סובאסיץ', שעבר יורו לא רע בכלל פתח גם את העונה במונאקו בצורה טובה. אולי בגלל שהוא משחק בליגה שקצת יותר רחוקה מאור הזרקורים הוא מקבל פחות הערכה. בכל מקרה לעשיריה הוא לא הגיע.

10-סמיר האנדנוביץ': הסלובני הוותיק של אינטר פתח ביחד עם קבוצתו המקרטעת עונה חדשה שבה יש לו המון עבודה והוא סופג לא מעט, אך לא באשמתו אלא באשמת ההגנה הרופסת שלו. השוער שהעמיד ממוצע ספיגה של פחות משער למשחק ושמר 15 פעמים על רשת נקייה בעונה הקודמת, הוא האיש הכי יציב בסגל של הנראזורי בשנים האחרונות והוא מציג יציבות ויכולת נהדרת גם בגילו המתקדם יחסית-32.

9-קספר שמייכל: הדני הענק (לא הכלב) שהיה אחד מהברגים החשובים בעונת האליפות של השועלים, פתח גם את העונה הזאת בצורה לא רעה והוא שותף מלא להצלחה של קבוצתו בצ'מפיונס בכך שלא ספג ולו שער אחד בארבעת מחזורי הפתיחה. מאחר והוא עשה את הפריצה שלו מאוחר יחסית והוא כבר לא ילד יסתפק שמייכל במקום התשיעי והמכובד.

8-ברנד לנו: רבות דובר על כך שמארק אנדרה טר שטגן יהיה היורש של מנואל נוייר בנבחרת גרמניה, אך נראה שדווקא לנו המרשים יהיה זה שיירש את הכפפות של שוער באיירן. שוער באייר לברקוזן פותח עונה שישית ברציפות כשוער ראשון בקבוצה והוא רק בן 24! (תעשו את החשבון לבד). גם העונה כמו בכל העונות הקודמות עם לנו העפילה לברקוזן לאחד מן המפעלים האירופים, הפעם לליגת האלופות שאליה היא עלתה פעם רביעית ברציפות-לא מעט בזכותו של לנו. במשך עונת 15-16 שמר הגרמני הצעיר שלוש עשרה פעמים על רשת נקייה והעמיד ממוצע מצויין (ביחס לקבוצה ולליגה שבהם הוא משחק) של ספיגת 1.15 שערים במשחק. לנו עשה כבר לא מעט בקריירה שלו ונראה שעתידו עוד לפניו-כאמור הוא רק בין 24, ולכן זכה למקום השמיני.

עונה שישית ברציפות כשוער ראשי-לנו (alcherton)
עונה שישית ברציפות כשוער ראשי-לנו (alcherton)

7-פטר צ'ך: גם כשהוא לא פותח באף משחק באלופות או בגביע, האיש והקסדה הוא מהשוערים הטובים בעולם, ולא ממש צריך להסביר למה.

6-קיילור נבאס: הפורטו ריקני שהתגלה במונדיאל 2014 כשוער צמרת לכל דבר, נקנה בסיום אותו טורניר ע"י ריאל מדריד והפך לשוער הראשון של הקבוצה. נבאס הציג יכולת גבוה במדי ריאל ועזר לה לא פעם ולא פעמיים בשתי העונות הקודמות עם הצלות מדהימות ורפלקסים נהדרים. סביר להניח שאם הייתי עושה את הדירוג בסיום העונה החולפת, נבאס היה באיזור השלישיה הפותחת אך פציעה שהשביתה אותו לכמה שבועות לא עשתה לu טוב והוא יכול להתנחם בעובדה שהוא עבר בדירוג את פטר צ'ך האגדי.

היה שווה שלישיה פותח לפני מספר חודשים-נבאס (the sport journal)
היה שווה שלישיה פותחת לפני מספר חודשים-נבאס (the sport journal)

5-יאן אובלק: אם ביורשים ובסלובנים עסקינן איך אפשר שלא להזכיר את מחליפו של האנדנוביץ' בנבחרת, שוערה העולה של אתלטיקו מדריד-אובלק. אובלק הגיע בעונת 14-15 בתור גיבוי למיגל אנחל מויה ובתור שוער העתיד של המועדון אך הוא נכנס לעניינים עוד באותה עונה. ב19 למרץ נפצע מויה ואובלק נשלח למערכה. השוער הצעיר הציג יכולת נהדרת ולא יצא מהאחד עשר הפותחים עד היום. בעונה הקודמת אובלק היה בכושר טוב והיה חלק גדול מההגעה של אתלטיקו לגמר ליגת האלופות. גם בעונה הזאת אובלק תורם לא אחת לקבוצתו והוא ממשיך להשתפר ולהתקדם. אם ימשיך כך צפוי לו עתיד מזהיר בהתחשב בכך שהוא רק בן 23.

4-מנואל נוייר: ההפתעה הגדולה ביותר בדירוג הזה היא המיקום של נוייר. אני מניח שציפיתם לראות אותו באיזור המקום הראשון, או לפחות בשני, אך אני מאמין ששלושת החבר'ה שלפניו ראויים למקום שלהם. נוייר הוא שוער מדהים, גאון, מבין את המשחק בצורה אחרת, אבל אני מרגיש שהוא איבד קצת את הניצוץ, את הטירוף וגם חלק מהיכולת. הוא כבר לא המפלצת שזכתה בליגת האלופות בעונת 12-13 או זאת שזכתה במונדיאל עם המנשאפט, אך הוא נשאר שוער איכותי וחזק לפחות מהחמישה הטובים בעולם.

איבד את הניצוץ-נוייר (four four two)
איבד את הניצוץ-נוייר (four four two)

3-הוגו לוריס: שוערה הצרפתי של טוטנהאם היה אחד השוערים הפחות מוערכים באירופה עד ליורו שהתקיים בקיץ. ביורו לוריס היה בכושר פנטסטי והיה המנהיג הגדול של נבחרת צרפת שהגיעה לגמר. לוריס אמנם נראה צנום ויש לו פרצוף ידידותי, אך למרות החזות הזאת הוא משרה ביטחון על כל שחקני ההגנה. כמובן שיש לו זינוקים אדירים והוא מותח את גופו לעיתים בצורה שלא תבייש רקדנית מקצועית. למרות שהושבת לכמה שבועות, לוריס חזר להרכב ולכושר המצויין שלו מהר מאוד, כך תעיד לכם ההצלה שלו מול לברקוזן בליגת האלופות.

בעל יכולת זינוק אדירה-לוריס (evening standard)
בעל יכולת זינוק אדירה-לוריס (evening standard)

2-ג'יאנולואיג'י בופון: האיטלקי הוותיק שכבר בן 38, ממשיך לשחק ברמות הגבוהות ביותר של הכדורגל, עושה זאת בכושר גופני ויכולת המתאימים לשוער צעיר בהרבה וימשיך לשחק לפחות עד מונדיאל 2018. השוער הוא חלק מחוליית הגנה כמעט בלתי חדירה גם בנבחרת וגם ביובנטוס אך למרות זאת, כשיש לו עבודה הוא עושה אותה "כמו" גדול.

ימשיך לפחות עד 2018-בופון (צילום מסך youtube)
ימשיך לפחות עד 2018-בופון (צילום מסך youtube)

1-דויד דה חאה: אם תשאלו אוהד יונייטד מי השחקן הכי יציב שלהם בשנתיים האחרונות אין ספק שהתשובה תהיה דה חאה. השוער הספרדי יודע כמו לוריס למתוח את איברי גופו בצורה מדהימה ולהציל כדורים שהיו הולכים פנימה אצל כל שוער אחר. ב5 ל10 2014 פגשה יונייטד את אברטון למשחק שסימן עבורי את ההפיכה של דה חאה מכישרון ופוטנציאל לשוער ברמה עולמית. עצירת פנדל ומספר הצלות במהלך המשחק הפכו את המשחק של דה חאה לטוב במיוחד אבל בתוספת הזמן הגיעה החותמת הסופית למשחק מושלם של השוער. בעיטה אדירה של פיל ג'אגיילקה נשלחה לעבר השער של יונייטד ודה חאה בזינוק אדיר ושליחת יד גבוהה הציל את הכדור מלהיכנס פנימה ולהשוות את התוצאה. מהמשחק ההוא דה חאה נמצא בכושר אדיר במשך שנתיים שלמות, ללא טעויות או תצוגות חלשות ולטעמי הוא השוער הטוב בעולם כיום.

השוער הטוב בעולם כיום (soccer souls
השוער הטוב בעולם כיום (soccer souls)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort