סיקור אליפות אפריקה 2017: בית ד'

הפרק הרביעי והאחרון בסדרת הסיקורים של אליפות אפריקה בכדורגל שתיערך בגבון ותיפתח ב14 בינואר

בית ד'-

משתתפות– גאנה, מאלי, מצרים ואוגנדה

עיר מארחת– פור ז'נטיל

אצטדיון מארח- אצטדיון פור ז'נטיל (15,000מקומות)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיקור- הנבחרת מהדרג הראשון בבית המאומנת ע"י הישראלי אברהם גרנט רוצה לסיים הפעם את  הטורניר עם טעם מתוק בפה ועם גביע אפריקה חמישי ביד. באליפות האחרונה שהתקיימה ב2015 בגינאה המשוונית ספגו גאנה וגרנט הפסד כואב בגמר שהוכרע ע"י דו קרב פנדלים מול חוף השנהב. לאליפות הקרובה יגיעו ה"כוכבים השחורים" עם סגל חלש יותר מזה שהמריא לגינאה המשוונית אך גאנה עדיין נמנית בין הנבחרות הפייבוריטיות לזכייה בטורניר. גאנה זכתה עד כה 4 פעמים באליפות אפריקה כשהאחרונה שבהן הייתה לפני זמן רב- בשנת 1982. בשנים האחרונות הפכה גאנה לאחת הנבחרות הצבעוניות בעולם עם הופעות היסטוריות בטורנירי המונדיאל האחרונים (הגיעה לרבע הגמר ב2010) אך יחד עם זאת ללוזרית הגדולה של היבשת לאחר שרשמה חמש הופעות בחמשת חצאי הגמר האחרונים אך כאמור, לא זכתה באף אחד מהטורנירים הללו. כוכבי הסגל שבחר אברהם גרנט לטורניר שאולי יהיה האחרון שלו עם גאנה הם-עבדול רחמן באבה, המגן השמאלי העולה של שאלקה 04 שנחשב לאחת ההצלחות היחידות של מוריניו בקדנציה האחרונה שלו בצ'לסי, חברו הצעיר של רחמן באבה להגנה הוא דניאל אמארטי בלמה של אלופת אנגליה לסטר סיטי שעשוי להדיח את ג'ון בויה מהרכב הנבחרת.

כאב ראש רציני בדרך להרכבת הסגל, אברם גרנט-מאמן נבחרת גאנה (mirror)
כאב ראש רציני בדרך להרכבת הסגל, אברם גרנט-מאמן נבחרת גאנה (mirror)

כמו כן בקישור יחזרו לתודעה העולמית קווין-פרינס בואטנג שעבר בקיץ האחרון ללאס פאלמאס הספרדית ומי ששיחק איתו לפני שנים אחדות במילאן, סולי מונטארי שחקנה של אל-איתיחאד. צירופם של הצמד הבעייתי שלא מרבה לשחק בשנתיים האחרונות נכפה על גרנט עקב מחסור בקשרי אמצע איכותיים, אך חוסר רצינות באימונים המסכמים מצד השניים יגרום לגרנט להכניס ככל הנראה את עמנואל באדו מאודינזה ומוחמד רביו מאנז'י לתמונת ההרכב. בחלק ההתקפי של גאנה יפתחו קוואדוו אסמואה מיובנטוס שנמצא בכושר הטוב ביותר מבין שחקני הסגל וג'יאן אסמואה קפטן הנבחרת, שיאן ההופעות ושיאן הכיבושים שוויתר על קריירה אירופית בשנת 2011 לטובת הכסף הגדול באסיה. הנבחרת השנייה בבית אך השלישית מבחינת מדד הכוח היא מאלי. על אף ששחקנים ענקיים כמו מחמדו דיארה, פרדי קאנוטה, סיידו קייטה, ג'יבריל סידיבה ומוחמד סיסוקו לבשו את המדים הצהובים בעשורים האחרונים, מאלי מעולם לא זכתה באליפות אפריקה. מתחילת שנות ה2000 העפילה מאלי לארבעה חצאי גמר אך בכולם הפסידה. באליפות הקרובה תשחק מאלי בבית הקשה ביותר מבחינתה כאשר שתיים מבין ששת המעומדות לזכייה הוגרלו יחד איתה באותו הבית. סגל מאלי הוא הסגל הקצר ביותר מבין הסגלים שפורסמו עד כה וכולל שבעה שחקני שדה בלבד שישבו על הספסל. מי שצפוי להוביל את הגנת מאלי הוא מולה ואגוה מגנה הגבוה של אודינזה שלרוב אינו פותח בהרכב. שני השמות הגדולים ביותר בנבחרת הם שחקנים שבלשון עממית נקראים "סוסים מתים"- בקארי סאקו מקריסטל פאלאס וסיידו קייטה קשר העבר של ברצלונה וקפטן הנבחרת שמשחק בימים אלו באל-ג'איש.

ינסה לקחת את הנבחרת על הכתפיים, קייטה (africa sports)
ינסה לקחת את הנבחרת על הכתפיים, קייטה (africa sports)

הקבוצה השלישית בבית שלא בדיוק ראויה להיות משובצת מהדרג השלישי היא שיאנית הזכיות באליפות אפריקה, מצרים. מצרים זכתה בשבע אליפויות אפריקה, שתיים מהן היו בשני הטורנירים הראשונים בתולדות המפעל ושלוש זכיות נוספות היו בין השנים 2006 ל2010. לשלושת הטורנירים האחרונים מצרים כלל לא העפילה ובינואר הקרוב יגיעו "הפרעונים" עם מטרה אחת- זכייה שמינית בתואר הנכסף. מצרים טרם פרסמה סגל רשמי אך לכולם די ברור שחלוצה המהיר של רומא, מוחמד סלאח שהתחיל את העונה הנוכחית בכושר נפלא, לא עומד לפספס את הטורניר הקרוב. כמו כן חברו של סלאח לפ.צ באזל בעבר, מוחמד אלנני קשרה של ארסנל מועמד לנהל את קישור הנבחרת. שני שחקנים בולטים נוספים שישמשו את מצרים בטורניר הקרוב הם- רמאדן סובחי ילד הפלא בן ה19 של סטוק סיטי ואחמד אל מוחמדי מהאל סיטי שיפתח מימין. ללא ספק ארבעת השחקנים המוכשרים הללו מועמדים להביא את מצרים לשלבים המאוחרים ביותר ואולי אפילו לזכייה. הסוד הגדול של מצרים הוא הגיבוש שנוצר מכך שאל הסגל המורחב של הנבחרת יזומנו 14 שחקני אל-אהלי ושישה שחקני זמאלק.

מככב ברומא, ינסה להוביל גם בנבחרת. מוחמד סלאח (sky sports italia)
מככב ברומא, ינסה להוביל גם בנבחרת. מוחמד סלאח (sky sports italia)

הנבחרת האחרונה שהוגרלה בשלב הבתים שלא בדיוק מהווה איום ובמיוחד לא בבית קשה כמו זה היא אוגנדה. אוגנדה מעולם לא הייתה נבחרת גדולה על אף שהתמידה להשתתף בגביעי אפריקה לאורך השנים, למעט בשני העשורים האחרונים. למעשה, הטורניר הקרוב יהיה הראשון של אוגנדה מאז 1992. כמו שאר הנבחרות מהדרג הרביעי, אוגנדה טרם פרסמה סגל רשמי אך כמובן ששני השחקנים שעברו לקבוצות האירופאיות ימצאו את מקומם בסגל ה"עגורים". ילד הפלא של אוגנדה ומי שככל הנראה יפתח בכל משחקיה הוא פארוק מיה בן ה18 המשחק בסטנדרד ליאז'. קשר צעיר נוסף שיפתח לצד מיה הוא לוואגה קיציטו מריו אבה הפורטוגלית. מלבד השניים מרבית שחקני הנבחרת משחקים בליגה המקומית וזה כמובן, לא מספיק כדי לצבור נקודות בבית המוות.

כוכב עולה, פארוק מיה מנבחרת אוגנדה (l'equipe)
כוכב עולה, פארוק מיה מנבחרת אוגנדה (l'equipe)

הימור המערכת- התקפת מצרים תעשה את ההבדל, גרנט וגאנה במקום השני.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort