דור אחרון: איי(דור) גודיונסן מפנה את הבמה לשושלת הבאה של איסלנד

ביום חמישי האחרון חגג איידור גודיונסן, הכדורגלן הבכיר של המדינה הקטנה מאיסלנד בשנים האחרונות, את יום הולדתו ה38.

גודיונסן שעבר במהלך שנות הקריירה המקצוענית שלו במועדונים גדולים ביבשת, כמו ברצלונה הספרדית וצ'לסי הלונדונית, מוצא את עצמו העונה כנראה בעונת פרישה בליגה ההודית בעלת הכסף הגדול. כעת לאחר שהיה בסגל נבחרתו בטורניר היורו האחרון, טורניר גדול ראשון עבור המדינה הקטנה והצנועה, מפנה גודיונסן את הבמה במבט מעודד משהו לעבר מחליפיו המוצלחים שמביאים הרבה כבוד לסקנדינביה כולה, ומפתיעים את כולנו מחדש.

הדקה ה-82 במשחק רבע הגמר בין איסלנד לבין המארחת צרפת, שהיה האחרון של הנבחרת הקטנה ביורו 2016, הייתה דקה מאוד מרגשת עבור כל חובבי הכדורגל האירופאי. איידור גודיונסן נכנס אל כר הדשא ב"סטאד דה פראנס" וקיבל את סרט הקפטן מארון גונארסן, במשחקו האחרון והסופי בנבחרת איסלנד, במולדת שלו.

תוצאת המשחק לא הייתה חשובה, הדרך שבה איסלנד התקדמה בשנים האחרונות וההישג אליה הגיע ( רבע גמר היורו) בטורניר הראשון בו היא משתתפת, גרמה לאיידור המוערץ לפרוש בטעם טוב עם חיוך שהיה נגלה מאוזן לאוזן.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
גודיונסן עולה על כר הדשא בפעם האחרונה, בסטאד דה פראנס
גודיונסן עולה על כר הדשא בפעם האחרונה, בסטאד דה פראנס (Miror)
הייתה זו סגירת מעגל מושלמת עם ההופעה הראשונה שלו בנבחרת הלאומית, כשבגיל 17 החליף את ארנור גודיונסן בן ה-34 ועשה הסטוריה כשלראשונה בן מחליף את אביו במשחק כדורגל (crazesoccer)
הייתה זו סגירת מעגל מושלמת עם ההופעה הראשונה שלו בנבחרת הלאומית, כשבגיל 17 החליף את ארנור גודיונסן בן ה-34 ועשה הסטוריה כשלראשונה בן מחליף את אביו במשחק כדורגל (crazesoccer)

רגע השיא שלו היה כשחזר ארצה עם נבחרתו, על מנת לקבל את פניהם של הקהל הכל כך דוחף ומהפנט שליווה את נבחרת איסלנד ביורו. גודיונסן שעבר הרבה רגעים גדולים בקריירה שלו, בכה מהתרגשות כאשר עשרות אלפי האוהדים קראו בשמו, בתצוגת עידוד נפלאה.

איידור סמארי גודיונסן: קריירה

גודיונסן שחגג אתמול (חמישי, 15.9) את יום הולדתו ה-38, נולד בעיר רייקיאוויק בירת איסלנד. החלוץ המתנשא לגובה של 1.85 מטר,  החל את דרכו המקצוענית בקבוצת הכדורגל ממקום הולדתו ואלור רייקיאוויק, כשערך את הופעת הבכורה שלו בגיל 15 בלבד.

כשהיה איידור בן 17, הוא עבר אל קבוצת הפאר ההולנדית פ.ס.וו איינדהובן, ושיחק לצידו של כוכב העבר הברזילאי, החלוץ רונאלדו. לאחר שלא הצליח להטביע את חותמו, גם בעקבות פציעה בקרסול, חזר גודיונסן הביתה לעיר הולדתו, ומשם יצא לנסות את מזלו שוב בליגה גדולה באירופה, הפעם בבולטון וונדרס מהפריימר ליג.

איידור בן ה-17 במדי פ.ס.וו (טוויטר)
איידור בן ה-17 במדי פ.ס.וו (טוויטר)

בשנת 1998, איידור הצעיר, שהעריץ כל כך את כוכב העבר האיסלנדי שהיה נחשב לגדול מכולם עד אותה תקופה, אלברט גודמונסן. חתם בשורותיה של האימפריה הלונדונית צ'לסי בתמורה לסכום שיא עבור כדורגלן איסלנדי של לא פחות מ-4.5 מיליון פאונד!!.

גודיונסן שיחק במשך 6 שנים עבור המועדון הכחול, ועבר בו את רגעי השיא בקריירה שלו. הוא כבש עבור צ'לסי 34 שערים במסגרת האירופית, ועוד 196 שערי ליגה ב-6 השנים הללו. כמובן יש לציין ששנים אלו היו פחות מהודרות עבור צ'לסי, כשנים הראשונות בעידן הבעלים האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ'.

עם החברים הטובים בצ'לסי פרנק למפארד וג'ון טרי
עם החברים הטובים בצ'לסי פרנק למפארד וג'ון טרי ( mirror)

בסוף עונת 2006, עזב גודיונסן את צ'לסי ואת זוז'ה מוריניו מאמנו, והגיע למועדון פאר נוסף ביבשת, אל ברצלונה הספרדית.

החלוץ האיסלנדי שבר סכום העברות נוסף עבורו, כשעבר בתמורה ל-8 מיליון פאונד, כשהגיע בתור מחליף לכוכב סקנדינבי אחר, הנריק לארסון. הוא הגיע בקול תרועה רמה, שכן לארסון השיג הצלחה כבירה עם הקטאלונים והיה מוערך מאוד. בברצלונה גודיונסן היה שותף בכיר לטראבל הגדול של קבוצתו בעונת 2008\2009, כשזכה עימה בתואר האליפות, בגביע המלך המקומי, ובתואר ליגת האלופות, לאחר שזו גברה 2-0 על מנציסטר יונייטד האנגלית באותו גמר מפורסם באולימפיקו.

גודיונסן חוזר הביתה, לבולטון (sportsbabble)
גודיונסן חוזר הביתה, לבולטון (sportsbabble)

בסופו של דבר איידור לא מצא את עצמו בסוללת הכוכבים של ברצלונה. את השנים שלאחר מכן בילה האיסלנדי בכמה תחנות מעבר, בליגה האנגלית, ובמעצמות קטנות יותר, כמו בלגיה ויוון. עד  שחזר בעונת 2014\2015 אל המועדון האנגלי בו החל את הקריירה שלו :בולטון וונדרס, שם כבש חמישה שערים ב-21 הופעות.

כעת, כשהוא בשלהי הקריירה שלו, לאחר שפרש בטורניר היורו האחרון סופית מנבחרת איסלנד והיה שותף להצלחה הרבה, חתם הכוכב האיסלנדי בשורותיה של פונה סיטי מהליגה ההודית העשירה, כשזו תהיה אולי גם תחנתו האחרונה כשחקן כדורגל!

הקריירה הבינלאומית, של גודיונסן רוויה גם לא מעט הצלחות ומשחקים בלתי נשכחים. גודיונסן שעבר בדרכו את כל נבחרות הצעירות של איסלנד, ורשם במדי הנבחרת הבוגרת 26 שערים ב-88 הופעות בהם נטל חלק. בנוסף הוא מלך השערים של נבחרתו. איידור כבר הספיק לפרוש כבר פעם אחת לפני כשנתיים, אבל, כפי שציינו, חזר בו ולקח חלק באליפות אירופה האחרונה שנערכה בצרפת.

על עתידה של איסלנד:

כעת לאחר פרישתו של גיבור איסלנד מהנבחרת הלאומית, אוהדיה הרבים של מדינת האי הקטנה, שמונה כ-330 אלף תושבים, חלוקים ביניהם לגבי נבחרתם. מחד גיסא, גודיונסן אותו כל כך העריצו בשנים האחרונות, והיה עבורם דמות ומודל לחיקוי, לא ילבש עוד את המדים הלאומיים ויגביר את געגועיו של הציבור האיסלנדי. מאידך גיסא, הציבור במדינה הזעירה יכול לקבל השראה לא פחות גדולה, מהדור הבא של שחקני הכדורגל במולדתם. שכן מדובר בדור שעשה דרך מרשימה בשנתיים האחרונות. מלבד ההישג הגדול ביורו 2016, הספיקה איסלנד הנוכחית לנצח פעמיים (0-2 בבית ו-1-0 בחוץ בשלב המוקדמות את נבחרת הולנד! כשבהתקפה משחקים שחקנים נהדררים כמו סיגדורסון מטוטנהאם (שכבש את שלושת השערים במוקדמות והיה מלך השערים של בית א' עם 6 שערים), ופינבוגאסון שנמצא גם הוא בשיאו. ואל תשכחו גם את וידאר קיארטנסון, הרכש היקר ביותר בתולדות הליגה הקטנה שלנו כאן בישראל. אגב, גם גודיונסן השתתף בחגיגה ותרם שער אחד במוקדמות.

לסיכום לאוהדי הנבחרת בצבעי הכחול-אדום יש הרבה סיבות לשמוח, ומי ייתן ונראה אנחנו תצוגות גדולות של קהל האוהדים שלהם גם בטורניר המונדיאל הקרוב שייערך ברוסיה.

הקהל האיסלנדי בעוד תצוגה נהדרת ביורו האחרון
הקהל האיסלנדי בעוד תצוגה נהדרת ביורו האחרון

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית