הקבוצות שיחממו לנו את החורף

בחלוף שבוע של הכרעות התייצבו הפועל באר-שבע ומכבי תל-אביב להגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית. האדומים שיופיעו בשלב זה לראשונה עוד קיוו להשתתף בהגרלה אחרת, קצת יותר יוקרתית, ואילו הצהובים עוד מנסים להסדיר את הדופק לאחר שעברו בשלום את המותחן בספליט, שהבטיח להם חורף אירופי נוסף. שתי הקבוצות לא הגיעו להגרלה כפייבוריטיות. הקבוצה של שוטה ארבלדזה דורגה שלישית וקיבלה הגרלה סבירה ואילו הקבוצה של ברק בכר דורגה רביעית וקיבלה הגרלה קשה אך זוהרת יותר.

הבית של מכבי תל-אביב

הצהובים הוגרלו לבית D יחד עם זניט סנט פטרסבורג (רוסיה), אלקמאר (הולנד) ודונדאלק (אירלנד). זניט סנט פטרסבורג ששברה את ההגמוניה המוסקבאית בצמרת הליגה הרוסית הפכה לחברת קבע בשנים האחרונות בליגת האלופות, ואף הגיעה שלוש פעמים בחמש העונות האחרונות לשמינית הגמר. בשנה שעברה הציגה יכולת מדהימה בשלב הבתים של המפעל הבכיר וסיימה במקום הראשון בבית, אך עפה לאחר הפסד לבנפיקה הפורטוגלית. עם זאת, בליגה המקומית  זניט סיימה במקום השלישי, מה ששלח את צסקא מוסקה ורוסטוב לליגת האלופות ואותה ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית. זניט איבדה השנה את השחקן המרכזי שלה, החלוץ הברזילאי הולק שעזב לטובת הכסף הגדול בסין. אקסל ויטסל הבלגי אף הוא מועמד לעזוב, וגם זו תהיה אבידה גדולה לרוסים. עם זאת, לקבוצה לא חסרים כישרונות, בעיקר מקומיים כדוגמת ארטיום דזיובה ואולג שאטוב. את התלכיד הרוסי מאמן החל מהעונה מירצ'ה לוצ'סקו, שמוכר כמאמנה ב-12 העונות האחרונות של שחטאר דונייצק. כרגע זניט ממוקמת במקום השמיני לאחר ארבעה מחזורים עם שש נקודות (ניצחון בודד ושלוש תוצאות תיקו), אך חשוב יותר רק עם ארבעה שערים (ממוצע של שער למשחק) לעומת ממוצע של שני שערים למשחק אשתקד. זו ללא ספק עונת מבחן לזניט עם סגל שונה ומאמן חדש, אך סביר להניח שההגרלה הקלה יחסית שקיבלה והניסיון שצברה בשנים האחרונות במפעלים האירופיים יסייעו לה להעפיל מהמקום הראשון.

האם מירצ'ה לוצ'סקו יוביל את זניט לראשות הבית? (sofascore)
האם מירצ'ה לוצ'סקו יוביל את זניט לראשות הבית? (sofascore)

הקבוצה השנייה בבית היא אלקמאר שסיימה בעונה שעברה במקום הרביעי בליגה ההולנדית, הרחק מקרב האליפות הישיר בין איינדהובן לאייאקס. המקום הרביעי שלח אותה לשלב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, שם פגשה את ג'יאנינה היוונית, אותה עברה בקלות. ולאחר מכן בשלב הפלייאוף פגשה את וויוודינה הסרבית, שגם מולה לא התקשתה. עם זאת, הפתיחה של אלקמאר בליגה ההולנדית השנה לא מזהירה. היא ממוקמת במקום העשירי לאחר שצברה ארבע נקודות בשלושת המחזורים הראשונים. את הקבוצה ההולנדית מאמן ג'ון ון דן ברום (עונתו השלישית) ושחקניה המרכזיים הם הקשר הנורבגי מרקוס הנריקסן והבלם ההולנדי רון פלאר. אלקמאר היא ללא ספק הגרלה סבירה מהדרג השני למכבי תל- אביב. עם זאת, היא עדיפה על הצהובים ופייבוריטית לעלות לשלב הבא. שני המשחקים של הצהובים מול אלקמאר יקבעו את הטון עבור שתי הקבוצות.

דונדאלק האירית היא היריבה השלישית והאחרונה של מכבי. אלופת אירלנד הייתה ללא ספק הסינדרלה של מוקדמות ליגת האלופות. הקבוצה האירית הצליחה להדהים את באטה בוריסוב הבלארוסית בשלב המוקדמות השלישי ולעלות לפלייאוף, מרחק שני משחקים מהעפלה סנסציונית לשלב הבתים. אך האגדה הסתיימה שם, כשלגיה ורשה גברה עליה והעפילה על חשבונה. אך, כמו כל מודחות פלייאוף ליגת האלופות, גם האירים קיבלו את הכרטיס לליגה האירופית, מה שמהווה את הישג השיא של הקבוצה הצנועה מאירלנד. דונדאלק היא אחת הקבוצות הקלות שמכבי יכולה הייתה לקבל מדרג ארבע שכלל גם את ססואלו האיטלקית וניס הצרפתית. לאירים אין כל ניסיון באירופה, עם זאת לא ניתן להקל ראש בקבוצה שהדיחה את באטה בוריסוב. למכבי לא צפוי משחק קל באירלנד, אך אם היא רוצה להעפיל היא חייבת לקחת שש נקודות מהמפגשים איתה. שמצידם ירצו לסיים את ההופעה האירופית הלא צפויה שלהם בצורה מכובדת ככל האפשר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
האם אלקמאר תשמח בסוף של הבתים? (Zimbio)
האם אלקמאר תשמח בסוף שלב הבתים? (Zimbio)  

הבית של הפועל באר-שבע: 

האדומים מבירת הנגב הוגרלו לבית מספר 11 יחד עם אינטר מילאנו (איטליה), ספרטה פראג (צ'כיה) וסאות'המפטון (אנגליה). הפועל באר-שבע תזכה לשחק בסן סירו, אחד מהיכלי הכדורגל המרשימים בעולם, אצטדיון שרק לפני מספר חודשים זכה לארח את גמר ליגת האלופות. אך גם הגעתה של אינטר לטוטו טרנר יהווה אירוע מכונן לחובבי הכדורגל בישראל. הנראזורי הם אחד מהמועדונים המעוטרים ביותר בכדורגל האיטלקי בפרט והאירופי בכלל. קבוצה שבעשור הקודם שלטה ללא עוררין בכדורגל האיטלקי עם חמש אליפויות רצופות וקינחה עם זכייה מרשימה בליגת האלופות תחת שרביטו של ז'וזה מוריניו. אך, עם עזיבתו של המאמן הפורטוגלי ההגמוניה הכחולה שחורה דעכה לטובת הגברת הזקנה. אינטר שהייתה רגילה להשתתף באופן קבוע בליגת האלופות החלה להתמודד על מקום במוקדמות ולעיתים הסתפקה רק בליגה האירופית. אינטר לא הצליחה לעצור בזמן את תחלופת הסגל הוותיק שהיה לה, והצעירים שאיישו את ההרכב חוו כישלונות על המגרש. בעונה שעברה חלה התאוששות, אך לא כזו שאיימה על הצמרת העליונה. אינטר סיימה במקום הרביעי והעפילה ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך בסיום העונה המאמן האיטלקי רוברטו מנצ'יני פינה את מקומו לטובת פרנק דה בור ההולנדי. הסגל של אינטר איכותי, ועם יתחבר בצורה טובה הוא יכול להשיבה למקומה הטבעי. שחקניה הבולטים הם איבן פרישיץ' הקרואטי, רודריגו פלאסיו הארגנטינאי וסטפן יובטיץ' המונטנגרי. כשבשעות האחרונות מתקבלים דיווחים על הצטרפותו המפתיעה של כוכב נבחרת ברזיל גאביגול ושל כוכב נבחרת פורטוגל זואאו מריו לנראזורי. אינטר, שפתחה את העונה בצליעה עם הפסד מפתיע לקייבו (2-0) היא ללא ספק הפייבוריטית לסיים בראשות הבית.

גאביגול - מברזיל לטוטו טרנר (Goal)
גאביגול – מברזיל לטוטו טרנר (Goal) 

הקבוצה השנייה בבית היא ספרטה פראג. סגנית אלופת צ'כיה הגיעה אשתקד לרבע גמר הליגה האירופית, שם הודחה ע"י ויאריאל הספרדית. ספרטה ששלטה ללא עוררין בליגה הצ'כית בשנות השמונים והתשעים, וגם בראשית המילניום איבדה את הבכורה לטובת ויקטוריה פלזן. בעונה שעברה כאמור סיימה במקום השני בליגה המקומית, מה שהקנה לה כרטיס לשלב המוקדמות השלישי בליגת האלופות, שם פגשה את סטיאווה בוקרשט הרומנית. הצ'כים הפסידו וקיבלו כרטיס לפלייאוף הליגה האירופית, שם פגשו את סונדריסקה הדנית, אותם עברו בקושי (3-2 בסיכום הכללי). ספרטה מציגה סגל שרובו המוחלט מבוסס על שחקנים מקומיים, כשהבולטים ביניהם הם החלוץ דויד לאפאטה, הקשר בורק דוקאל והבלם יאקוב בראבק. לאחר ארבעה מחזורים בליגה הצ'כית ספרטה נמצאת בראשות הטבלה עם 10 נקודות.

היריבה השלישית של האדומים תהיה סאות'המפטון מאנגליה. לאחר עונת שיא בניצוחו של רונלד קומאן ההולנדי סיימו הקדושים במקום השישי, תוך שהם מקדימים את ליברפול, צ'לסי ואברטון והעפילו ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית. אך, מחיר ההצלחה הוביל לעזיבתו של המאמן ושל שחקנים משמעותיים נוספים כדוגמת גרציאנו פלה האיטלקי וסאדיו מאנה הסנגלי. את מקומו של ההולנדי תפס קלוד פואל, הזכור לכולם כמאמן של אולימפיק ליון בעשור הקודם. איתה זכה במספר אליפויות ברצף ואף הגיע עימה עד לחצי גמר ליגת האלופות. המאמן הצרפתי יסתמך בעיקר על החלוצים שיין לונג האירי ודושאן טאדיץ' הסרבי ועל סטיבן דיוויס הקשר הצפון אירי. עד כה בשני המחזורים הראשונים בפרמייר ליג הקדושים לא מזכירים את היכולת מאשתקד והם עם נקודה אחת בלבד מתוך שש אפשריות. סאות'המפטון וספרטה פראג צפויות להיאבק על הכרטיס השני לשלב הבא, כשרגע לא נראה שיש לאחת מהן יתרון ברור.

האם למרות ההגרלה הקשה ברק בכר יצליח לעלות שלב? (הפועל באר שבע-האתר הרשמי)
האם למרות ההגרלה הקשה ברק בכר יצליח לעלות שלב? (הפועל באר שבע-האתר הרשמי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית