פותחים עונה בבונדסליגה

בסופ"ש הקרוב תצא לדרך עונה נוספת של כדורגל בליגה הבכירה בגרמניה.

לצד הריצה הקבועה של באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד לאליפות, יהיו לנו השנה עוד כמה קבוצות מעניינות וכמה שחקנים שכדי לשים אליהם לב.

 

המועמדות לאליפות:
באיירן מינכן נפרדה מפפ גווארדיולה לאחר שלוש שנים של טיולים בליגה והשנה, כאשר קרלו אנצ'לוטי תופס פיקוד בבוואריה, אלופת גרמניה בארבע השנים האחרונות שמה לעצמה מטרה נוספת ואולי אפילו יותר גדולה מהליגה – זכייה בליגת האלופות. האדומים ממינכן לא ביצעו שינויים רבים בסגל והביאו בעיקר חיזוק נקודתי אבל משמעותי, כדוגמת מאטס הומלס שחזר הביתה לאחר שנים אצל היריבה מדורטמונד ואת רנאטו סאנצ'ז הצעיר והמוכשר שבהחלט יהוו כוח משמעותי באירופה.
לעומתם היריבה העיקרית למירוץ, בורוסיה דורטמונד, אמנם התרגלה בשנים האחרונות לאבד שחקני מפתח לבווארים, אך השנה גם הצליחה להחתים שניים מהם בשורותיה, כשההחתמה החשובה מכל היא דווקא צירופו של אנדרה שורלה מוולפסבורג וכך דואגת לעצמה לחוד קטלני שבהחלט יכול לעשות צרות לכל הליגה.

באיירן נגד דורטמונד. מי תיקח אליפות?
באיירן נגד דורטמונד. מי תיקח אליפות?

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הדולקות מאחור:
גם השנה המירוץ לאליפות צפוי להיות זוגי, למרות התחזקותן של וולפסבורג ושאלקה, אני לא רואה שמישהי מהן יכולה לדגדג את המקומות אחד ושתיים בבונדסליגה השנה.

שאלקה אמנם לא החתימה שם גדול, אבל גם הגעתו של בריל אמבולו הצעיר היא הצהרת כוונות; ולצד הונטאלר הותיק והנפלא, אין ספק שנראה התקפה רעבה ותוססת לאורך כל העונה.
אצל וולפסבורג המצב קצת שונה. איבודו של שורלה ליריבת הצמרת והשמועות על רצון של דראקסלר לעזוב בהחלט לא עושים טוב בקרב אוהדי הזאבים, אך החתמתו של חלוץ הנבחרת מריו גומז (לטעמי אחד החלוצים הטובים שיש) בהחלט מעודדת ויכולה להצעיד את וולפסבורג צעד נוסף קדימה, אולי לא בליגה אבל בהחלט באירופה.
גם בורוסיה מינשנגלאדבך מציגה סגל רעב שרוצה להצליח, בכיכובו של תורגן הזארד (אח של כן, כן) וכמוה גם לברקוזן (הלוזרית הנצחית של הבונדסליגה) שתסתמך בעיקר על יכולות הכיבוש של צ'יצ'אריטו, סטפן קיסלינג והקאן צ'להנוגלו.

 

המועמדות לירידה:
בצער רב ורדר ברמן הפכה להיות חברה קבועה במאבקי התחתית והשנה כנראה יצטרפו אלייה דארמשטאט, אינגלושטאט (של אלמוג כהן) ולטעמי גם העולה החדשה רד בול לייפציג.

הקבוצה המעניינת:
רב בול לייפציג אמנם קבוצה צעירה בנוף הכדורגל הגרמני, אך היא כבר הספיקה לצבור לעצמה לא מעט שונאים. אין ספק שהכסף הגדול שנשפך כמו המשקה המממן יכול להוביל את הקבוצה לשנים רבות בליגה הבכירה, אך יהיה מעניין לראות את ההתמודדות של השחקנים בקבוצה ללא מסורת אל מול השנאה מהיציעים, בליגה שנשלטת על ידי קהל ומסורת מרובת שנים.

 

שחקנים ששווה לעקוב אחריהם:
בבונדסליגה יש לא מעט כשרונות, הנה כמה כאלה ששווה לעקוב אחריהם בעונה הקרובה.
מיטשל וויזר (הרטה ברלין) – הקיצוני שהגיע בתחילת העונה שעברה מבאיירן מינכן לאחר שלא הצליח למצוא את מקומו בסגל האלופה תפס מקום של קבע בברלין ובהחלט תרם לעונה המוצלחת של הקבוצה מהבירה בעונה שעברה. שחקן צעיר עם פוטנציאל עצום ואין לי ספק שתוך עונה או שתיים כבר נראה אותו בקבוצה קצת יותר גדולה.

מיטשל וויזר. מצא מקום של קבע בבירה (אתר kicker)
מיטשל וויזר. מצא מקום של קבע בבירה (אתר kicker)

בריל אמבולו (שאלקה) – כשרון ענק שסומן מגיל צעיר. החליט בסופו של דבר לחתום בשאלקה ואין ספק שלשחק לצידו של חלוץ כמו הונטאלר יעשה רק טוב להתפתחות של השוויצרי הצעיר, עד הזמן בו יוכל לתפוס מקום של קבע בהרכב הקבוצה.

בריל אמבולו. סומן מגיל צעיר (אתר espn)
בריל אמבולו. סומן מגיל צעיר (אתר espn)

תורגן הזארד (בורוסיה מינשנגלאדבך) – אחיו הצעיר של אדן, כשרון לא קטן בעצמו. הגיע יחד עם אחיו לצ'לסי, לא הצליח להגיע לסגל הבכיר ומצא לעצמו בית בקבוצת הפאר לשעבר. כשהזארד משחק, בגלאדבך מפנטזים על הצלחות ובינתיים הם בהתקדמות לא רעה.

תורגן הזארד. לא רק האח של (אתר espn)
תורגן הזארד. לא רק האח של (אתר espn)

רנאטו סאנצ'ז (באיירן מינכן) – אלוף אירופה טרי, אחד הקשרים האחוריים הטובים לגילו. נרכש על ידי הבווארים עוד לפני טורניר היורו וכמה מזל יש להם שכך היה. מגיע להילחם על מקום במרכז המגרש של באיירן וללא ספק יכול לשדרג את הקבוצה העונה.

רנאטו סאנצ'ז. אלוף אירופה (האתר הרשמי של uefa)
רנאטו סאנצ'ז. אלוף אירופה (האתר הרשמי של uefa)

מריו גצה (בורוסיה דורטמונד) – נכון, גצה שם מוכר, שחקן שכבר הספיק לא מעט וזכה בלא מעט (כולל גביע העולם), אך חזרתו הביתה של הבן האובד לדורטמונד לאחר שהלך "לעיר הגדולה" בהחלט יכולה לספק עונה מעניינת, גם מכיוון השחקן וגם מכיוון האוהדים שלא אהבו את העזיבה לבאיירן לפני כמה שנים.

מריו גצה. חזר הביתה (הטוויטר הרשמי של גצה)
מריו גצה. חזר הביתה (הטוויטר הרשמי של גצה)

 

הזווית הישראלית:
ואיך אפשר בלי הצד הכחול לבן. שני נציגים יש לנו העונה בליגה הבכירה בגרמניה, אלמוג כהן באינגלושטאט, שפותח עונה מספר 7 בגרמניה (מינוס חצי עונה שחזר לארץ) וטאלב טוואטחה, שמגיע לראשונה לאירופה ויקווה להתבסס כמו שצריך בסגל של איינטרכט פרנקפורט.
כהן חווה עליות ומורדות בקבוצתו, אבל הוא בהחלט בורג חשוב בסגל ואף בהרכב. טוואטחה לעומתו, כבר מההתחלה מתקשה ויצטרך לעבוד ממש קשה על מנת לעמוד בקצב הגבוה של הבונדסליגה ולהוכיח שהוא שווה מקום באירופה.
תהיה לנו עונה מרתקת בגרמניה, עונה שלטעמי כבר לא תסתיים בשלבים המוקדמים של מרץ אלא תימשך קצת יותר ותהיה מותחת ומהנה. בגרמניה תמיד יש קהל אדיר, שמגיע בהמוניו ודוחף ללא הפסקה, כמות שערים גבוהה ומשחקים קצביים ומרתקים.
אין שום סיבה שהעונה המצב ישתנה, שיהיה לנו בונדסליגה מוצלחת!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית