לרעות חזירים בנכר – שוויינשטייגר לאן?

עד לפני שנתיים היה בסטיאן שוויינשטייגר מניה בטוחה הן בעבור הנבחרת הלאומית והן בעבור קבוצתו באיירן מינכן. הוא היה אחד השחקנים המרכזיים בזכייה של המאנשאפט באליפות העולם ב-2014 והיה עוגן בקבוצתו מעל לעשור, קבוצה שזכתה בשנים האחרונות בשלוש אליפויות רצופות בבונדסליגה ובטרבל ב-2012/13. אבל ריבוי השחקנים בעמדת מרכז השדה בעידן פפ גווארדיולה הביאו לירידה בדרגתו בקבוצה; מעבר להבאה של צ'אבי אלונסו הותיק והמבוגר ממנו, עמד לפתע על המשבצת שלו הקפטן פיליפ לאם שהוסט מעמדת המגן לעמדת הקשר האחורי, וכישרונות צעירים במרכז השדה ההתקפי גרמו לכך שהוא הפך למעשה למיותר בקבוצה בה גדל.

שוויינשטייגר החל את דרכו בבאיירן בגיל 14 והצטרף למחלקת הנוער של המועדון ב-1998. 4 שנים מאוחר יותר הוא כבר ערך את הבכורה, ולמן הרגע הראשון היה ברור ששווייני ובאיירן זה שידוך מהשמיים. הקשר היה מנהיג טבעי, ששיחק גם כקשר התקפי וגם הגנתי, בישל וכבש שערים מחוץ לרחבה והפך לאחד הסמלים של המועדון. באיירן מעוטרת הכוכבים ומלאת הכישרון שנבנתה סביבו הייתה הקבוצה החזקה באירופה בתחילת העשור הנוכחי, והגיעה שלוש פעמים לגמר ליגת האלופות בתוך 4 שנים, כשהשיא היה הזכייה בטרבל בעונת 2012/13.

שווייני בא ליונייטד בקול תרועה (גארדיאן)
שווייני בא ליונייטד בקול תרועה (גארדיאן)

אחרי העזיבה של יופ היינקס החלה תקופתו של פפ גווארדיולה במועדון. פפ, שדוגל בשיטת הנעת הכדור אותה הנהיג גם בברצלונה, אמנם השתמש לא מעט בקשר הוותיק, אבל מספר הדקות שלו הלך ופחת בהדרגה. בעונת הטרבל שיחק שוויינשטייגר 45 פעמים עבור באיירן, מתוכן 28 הופעות בליגה. בעונה הבאה, הראשונה של פפ בבוואריה, הצטמצמה רשימת ההופעות בבונדסליגה ל-23, ול-35 בכל המסגרות, עשר הופעות פחות מהעונה הקודמת. ב-2014/15, עונתו השנייה תחת המאמן הקטאלוני, ירדו הופעותיו כמעט לחצי, 20 בליגה ורק 28 בכל המסגרות. אחרי 500 הופעות בדיוק במועדון שבו כיכב 13 שנים ושיחק 17 בסך הכל שוויינשטייגר החליט על שינוי בקריירה ועזב את המועדון היחיד בו שיחק.

רגעים של שמחה - רק שנה לפני שעזב את מועדון נעוריו באיירן מינכן, זכה שוויינשטייגר בגביע העולם עם נבחרתו והיה אחד השחקנים החשובים בזכייה (טוויטר גצה)
רגעים של שמחה – רק שנה לפני שעזב את מועדון נעוריו באיירן מינכן, זכה שוויינשטייגר בגביע העולם עם נבחרתו והיה אחד השחקנים החשובים בזכייה (טוויטר גצה)

הזוכה הייתה מנצ'סטר יונייטד, באחת ההעברות התמוהות בהיסטוריה האירופית. שוויינשטייגר היה בסך הכל בן 30, בכושר מצוין ובשיא הקריירה במועדון בו הוא סמל וכוכב ולפתע מצא את עצמו בליגה זרה תחת מאמן שהוא אמנם מכיר אבל בסיטואציה חדשה לגמרי, והשידוך הזה היה נראה לא טבעי. ואן חאל החליט שהוא מנסה לשקם את המצב הרע של השדים האדומים עם שווייני במרכז השדה. הסמל וסגן הקפטן של באיירן נקנה עבור סכום מצחיק של 6 מיליון ליש"ט. בהתחלה זה עבד לא רע, ויונייטד התייצבה; אבל זה לא החזיק מעמד זמן רב, ופציעה טורדנית של הקשר הגרמני הבינלאומי לא סייעה למצב. בסיום עונה לא מוצלחת, בה סיימה יונייטד רק במקום החמישי שלא מוביל לליגת האלופות ועם גביע ניחומים אנגלי שלא באמת ניחם ואן חאל פוטר, ובמקומו הגיע מוריניו כמנג'ר החדש והמבטיח של השדים האדומים.

עוד ביורו היה הקפטן הגרמני סימן של כישלון, כשהיה ממחמיצי הפנדל ברבע הגמר נגד איטליה, שכמעט עלה לנבחרתו בכרטיס לעלייה. בחצי הגמר כשלה המאנשאפט והפסידה 2-0 במשחק רע נגד המארחת צרפת. אחרי הטורניר הודיע שוויינשטייגר על פרישה ממדי הנבחרת, והוא בן 31 בלבד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שוויינשטייגר פורש מנבחרת גרמניה בגיל 30 בלבד (וושינגטון פוסט)
שוויינשטייגר פורש מנבחרת גרמניה בגיל 30 בלבד (וושינגטון פוסט)

ביונייטד החדשה, מוריניו החל במקצה שינויים למן הרגע הראשון ומיהר לרכוש שני שחקני רכש חדשים, את אריק באיי הבלם וקשר מרכז שדה, מקיטריאן, שלמעשה משחק על אותה בלאטה כמו שוויינשטייגר. כשהגיעו האימונים החליט המאמן ה"מיוחד" שאין מקום בקבוצה לקשר הגרמני בן ה-32 ונתן לו לשחק עם קבוצות הנוער.

שוויינשטייגר הבין שהוא הגיע לסוף דרכו במועדון. אמנם יש לו חוזה לעוד שנתיים, אבל בשכר של 140,000 ליש"ט בשבוע הוא פשוט יקר מידי עבור המועדון. האפשרויות שונות ומשונות, אבל אחרי הודעה שהוציא בחשבון הטוויטר שלו לא ברור לאן השחקן (ששם המשפחה שלו בתרגום ישיר הוא רועה החזירים) הולך ואיפה ישחק בעונה הקרובה. אלה הדברים שרשם קפטן נבחרת גרמניה לשעבר: "הודעה קצרה לאוהדים של מנצ'סטר יונייטד: מאן יו תהיה התחנה האחרונה שלי באירופה. זה המועדון היחיד שהיה יכול להוציא אותי מבאיירן. אני מוכן, באם המועדון יקרא לי ויזדקק לשירותיי. זה כל מה שיש לי להגיד כרגע, תודה לכל האוהדים שתמכו בי".

שוויינשטייגר עומד לסיים את הפרק הקצר במנצ'סטר אחרי שנה אחת בלבד (גארדיאן)
שוויינשטייגר עומד לסיים את הפרק הקצר במנצ'סטר אחרי שנה אחת בלבד (גארדיאן)

החוזה של שחקן שיישב ביציע אם יישאר במנצ'סטר עד לסיומו עומד על 15 מיליון אירו. ברור שהמועדון רוצה לוותר על ההוצאה הזו מבחינתו; הגארדיאן האנגלי מדווח כי השדים האדומים יהיו מוכנים לוותר על שוויינשטייגר ולשחררו ללא תמורה. לשם כך ייתכן כי חוזהו יותר. נכון לרגע זה חלונות ההעברה סגורים גם בליגה הסינית וגם ב-MLS. אלה שני יעדים מועדפים, ששוויינשטייגר יוכל להצטרף אליהם רק במידה ויהיה שחקן חופשי. נציג של פיפ"א הסביר כי כשחקן חופשי ניתן להצטרף לכל ליגה בכל תאריך בשנה, ללא קשר לחלונות העברה. עם זאת, החלון בליגה הקטארית יישאר פתוח עד ה-30 בספטמבר במידה ויונייטד יחליטו למכור את הקשר הגרמני ולהחזיר את ההשקעה הקטנה שעשו רק לפני שנה. כך או כך, נראה הדבר היחיד שנשאר הוא לחכות ולראות היכן ישחק שוויינשטייגר העונה. סביר להניח שעד לסגירת חלון ההעברות האירופי בעוד שבוע התשובה תתבהר באופן סופי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort