לאכול עלה ירוק ולא לשבוע

הערב ב-21:45 נפגשות הפועל באר שבע וסלטיק לסיבוב שני במשחק הגומלין של פלייאוף ליגת האלופות. מיגל ויטור וג'ון אוגו כשירים, אם כי לא בטוח שהראשון יפתח. יש התרגשות, יש צמרמורת ויש גם תמונה של איצטדיון טרנר הצנוע באתר של סלטיק. הכל ערוך ומוכן למשחק שהסוף בו ידוע מראש. גם אם לא נרצה להודות בזה, גם אם נתרפק על תוצאות 3-0 מהעבר של קבוצות ישראליות באירופה, הערב זה לא יקרה. הפועל באר שבע תשחק השנה בליגה האירופית. הסיבה? יש קבוצה אדומה אחת שחזרה מ-3-0 ל-3-3 בצורה משכנעת בליגת האלופות; קוראים לה ליברפול. ואם באר שבע הייתה ליברפול זה היה קורה כבר במשחק הראשון, בו השיגה באר שבע שני שערים ב-2 דקות. אך אחר כך הוסיפה סלטיק שניים נוספים, כשבראון הקפטן חותם למעשה את העלייה של סלטיק לשלב הבתים כשקבע בדקה ה-85 5-2 מהדהד בסיום.

סקוט בראון הקפטן נועץ את המסמר האחרון בנצחון 5-2 בסלטיק פארק לפני שישה ימים (סלטיק רשמי)
סקוט בראון הקפטן נועץ את המסמר האחרון בנצחון 5-2 בסלטיק פארק לפני שישה ימים (סלטיק רשמי)

המשחק הקודם התחיל באמונה מתוך השוואה שסלטיק היא קבוצה מדרג זהה לזה של אולימפיאקוס, הקבוצה אותה באר שבע הצליחה להדיח בקול תרועה. זהו אחד הנצחונות הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. אבל אולימפיאקוס הייתה קבוצה לא מחוברת, חדשה, שנקלעה לתקופה לא טובה עם מאמן שככל הנראה לא התאים לרמה. במשחק הראשון ביוון היו מספר שחקני מפתח שלא פתחו, מנגד באר שבע הצליחה לא לספוג. במשחק השני אולימפיאקוס פשוט לא התחברה ושער אחד עשה עבור האלופה הישראלית צדק. אבל ככל שנחשוב על זה, סלטיק היא לא אולימפיאקוס, לא השנה. היא קבוצה מאורגנת עם סגל שלא השתנה הרבה בשנה האחרונה, עם מאמן מנוסה ושחקנים בכושר משחק גבוה. היא קבוצה מגובשת שיודעת מה היא רוצה מעצמה.

"זאת הייתה המטרה העיקרית שלנו מרגע שהתחלתי לאמן את הקבוצה", אמר מאמן ליברפול לשעבר, ברנדון רוג'רס. רוג'רס התחיל את דרכו בסלטיק העונה. אמנם הוא לא הצליח להרים את ליברפול אל עבר היעדים שהציב לעצמו אחרי שעזבו אותה מרבית כוכביה בשנים האחרונות. אבל ברגע הזה שהיה הכי קרוב שיש לאליפות ראשונה מאז 1990, היה זה רוג'רס שעמד על הקווים באנפילד ועזר לקבוצה להיות המלהיבה ביותר באנגליה לפני שלוש שנים. רוג'רס הוא מאמן מצוין, הוא יסודי ואין ספק כי למד את באר שבע היטב. זה יתרון נוסף שיש לו על הספרדי חסר הניסיון שהדריך את הקבוצה היוונית לכשלון מהדהד. "אנחנו רגועים ומוכנים למשחק", הוסיף רוג'רס. "אנחנו תמיד היינו קבוצה שמבקיעה הרבה שערים, ויוצאת למגרש כדי להשיג שערים מהירים. זה יהיה תענוג אם נעפיל הערב לשלב הבתים".

המאמן ברנדון רוג'רס מדבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק (סלטיק רשמי)
המאמן ברנדון רוג'רס מדבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק (סלטיק רשמי)

המשחק הקודם התחיל במפץ גדול של סלטיק. בדקה התשיעית ההגנה המשונה של באר שבע עם קשר אחורי כבלם ספגה בקלות בלתי נסבלת. אחרי מחצית למדנו להכיר מקרוב את מלך שעריה של סלטיק והליגה הסקוטית. גרפית'ס השלים צמד כדי להרוג את המשחק כבר במחצית הראשונה. בכר צריך להבין שמשחק של שלושה בלמים זה לא אלתור שממציאים בן רגע.

באר שבע באימון הכנה למשחק הערב (טוויטר ג'ון אוגו)
באר שבע באימון הכנה למשחק הערב (טוויטר ג'ון אוגו)

מחד, ההרכב שלו לא הרוויח את היכולת ההגנתית שלה ציפה; מאידך, לא היה לו עצמה בקישור במרכז השדה. המגנים לא ברמה מספיק טובה עבור משחק פלייאוף מול יריבה ברמה של סלטיק. לראייה – כשהבחורים של רוג'רס החליטו הם הגביהו מהאגפים ובישלו שערים, וגם דרך האמצע לא היה מה שיעצור את המכונה הסקוטית. דודו גורש הוא שוער טוב עבור הליגה, אבל בשום אופן לא יכול להיות שוער ברמה הגבוהה באירופה. גם בנבחרת ראינו את התגובות המאוחרות שלו, וגם בעמדה הזו הוא לא האיש המתאים, בטח בגילו. אך על כך בכתבה אחרת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המהירות שבה באר שבע משחקת, האינטנסיביות הנמוכה, הדריכות, הנעת הכדור והמחץ – כולם ברמה אחת מתחת לרמה של ליגת האלופות. לכן זה נקרא שכר לימוד. באר שבע התנסתה לראשונה במשחק מול קבוצה ברמה של ליגת האלופות. כעת היא תשחק במפעל השני בחשיבותו, בליגה האירופית. לא משנה איך המשחק יסתיים הערב, באר שבע תמשיך את דרכה באירופה. היא תשתפר ותגדל מהניסיון הזה. יתכן מאוד שבשלב הבתים היא תפגוש קבוצות ברמה דומה לזו של יריבתה הערב. שם תוכל להמשיך ולהתפתח בדרך האירופית שלה שרק החלה.

מסיבת העיתונאים של בכר לקראת המשחק (ב"ש רשמי)
מסיבת העיתונאים של בכר לקראת המשחק (ב"ש רשמי)

בכר התחכם עם ההרכב במשחק הראשון. עד מהרה הוא עשה התאמות והחזיר את הובאן למרכז. במחצית הראשונה באר שבע המתחכמת הפסידה 3-0. במחצית השנייה באר שבע ה"אמיתית" סיימה בתיקו 2-2. אם הערב תסיים באר שבע את המשחק בשוויון, זאת תהיה תוצאה נהדרת מול קבוצה עדיפה עליה. אם תנצח זאת תהיה סוג של סנסציה, כנראה כזו שלא תעזור. אבל בכדורגל הכל יכול לקרות, ואין לבכר מה להפסיד. אם באר שבע תנצח הערב בהפרש שיביא אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות, שכחו מליברפול. זה יהיה ההישג הכי גדול של קבוצה כלשהי בליגת האלופות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort