טקטיקוס 5 – ריאל פותחת עונה בלה ליגה

הטור הטקטי של ריאל מדריד – כתבתם של מאיה בשארי ונתיב כפרי

 

ריאל מדריד פתחה את העונה ברגל ימין. הרבה חששות עלו לקראת המפגש עם ריאל סוסיאדד באנואטה, גם בשל השם שיש למגרש הזה כאחד המגרשים הכי ביתיים בליגה הספרדית, וגם משום שהיו חסרים לזידאן מספר שחקני הרכב חשובים. החשש הגיע גם בצל הניצחון המבריק של היריבה ברצלונה, שהבקיעה שישייה בקלות במחזור הפתיחה. הבלאנקוס, שלראשונה מאז טרום עידן די סטפאנו בשנות החמישים זכו באליפות בודדת ב-8 שנים (מהן 7 שכריסטיאנו רונאלדו משחק במועדון), ראו את היריבה הנצחית בורחת פעם אחר פעם. למשל אחרי האליפות עם מוריניו נפתח פער כבר בספטמבר 2012 בין בארסה וריאל אחרי מספר מחזורים, פער אותו לא הצליחה ריאל לסגור. אבל זידאן, שהוכיח בחצי שנה במדריד שהוא מסוגל לדברים גדולים, הכניס בגרות במועדון וגיבש את הקבוצה שלו סביב האחדות והאמונה העצמית.

 

"אנחנו נמשיך להילחם כל זמן שיש סיכוי מתמטי", אמר זידאן כמו מנטרה חוזרת בסוף מרץ 2016. בערב הקלאסיקו כשריאל שיחקה בחוץ היה הפער בין הקבוצות 12 נקודות, ומעטים האמינו שיש סיכוי לצמק את הפער, ולו לכדי אפשרות לתפוס מקום שני מכובד בסיום העונה. אבל זידאן הכין את הקבוצה ולמד מהדרבי הביתי הלא מוצלח, בו הפסידה ריאל רק חודש קודם לכן. הוא הכניס למרכז השדה את קאסמירו, ויתר על איסקו ועל השיטה המקורית שבנה, ובאומץ רב השיג ניצחון מזהיר בקאמפ נואו על הקבוצה שרק 4 חודשים לפני כן ניצחה בברנבאו 4-0. הניצחון זעזע כל כך את הלה ליגה שגם אתלטיקו החלה למעוד, גם ויאריאל שאיימה לגנוב את המקום השלישי לפתע התרחקה מאוד וברצלונה ממש "שקשקה" במונחים ספורטיביים; 4 הפסדים לקראת סיום העונה גרמו לכך ש-3 משחקים לסיום הפער שהיה בלתי ניתן לגישור צומצם לכדי נקודה בודדת. מדהים.

זידאן שינה את המנטליות וההתנהלות של ריאל מדריד (אתר רשמי)
זידאן שינה את המנטליות וההתנהלות של ריאל מדריד (אתר רשמי)

מאז מונה למאמן ב-7 בינואר 2016 השיג זידאן 53 נקודות בליגה. באותו זמן השיגה ברצלונה 52 נקודות, עם משחק אחד עודף. בנוסף זכתה ריאל מדריד בליגת האלופות בפעם ה-11 אחרי רמונטדה היסטורית ברבע הגמר (בה חזרה מהפסד 2-0 לניצחון 3-0) ואחרי עוד גמר מלא אופי. ריאל הגיעה מוכנה לאתגר של העונה הזו, מגובשת יותר ולמודת טעויות מהעבר. זידאן הצליח להשאיר כמעט את כל שחקני הסגל בקבוצה, על אף כל השמועות. הוא גם לא הקשיב לשמות שהעיתונות העולמית זרקה כל שני וחמישי לחלל השמועות, והתרכז בלבנות את הסגל שהוא מאמין בו. את החיבור לקסטייה ראינו בעונה שעברה בזעיר אנפין, אבל כעת, כשזידאן מכריז שמריאנו החלוץ הצעיר יישאר להילחם על מקום; וכשאסנסיו פתאום הופך לדמות הכי לגיטימית להחליף את השחקנים שנעדרים בהתקפה יש כאן הכרזה של ממש על תיקון טעויות העבר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

זידאן לא נותן לשחקנים לשחק בעמדות שלא מתאימות להם. הוא לא משנה שיטה עבור שחקנים, והוא לא חושב פעמיים לספסל כוכב אם הוא חושב שזה הדבר הנכון לעשות. הוא חיבר חזרה את רונאלדו לעצמו ונתן בו אמון מלא ככוכב הכי גדול במדריד וקיבל את התמורה במזומן, כמו שאומרים. הוא נותן לבייל לשחק בצורה חופשית, עושה רוטציה כדי לשתף ולהכניס לכושר גם את הסגל הרחב והוא נותן הזדמנות אמיתית לשחקנים הצעירים להפוך להיות שחקנים חשובים ואיכותיים עבור המועדון. למעשה, הוא לא רק מתקן את הטעויות של כל קודמיו, שהצליחו בדבר אחד אך נכשלו באחר, הוא מצליח לתקן גם דברים שלא עבדו טוב בתקופה בה הוא היה שחקן ריאל מדריד. אין עוד סגל קצר, אין עוד שחקן שמקומו מובטח ואין מקום לשמות, רק לשחקנים. "המטרה היא שניראה טוב כקבוצה", אמר זידאן. "יש לי סגל מלא בשחקנים מצוינים. אם נשחק טוב ומאוזן בהתקפה ובהגנה – נצליח".

זידאן: "מריאנו יישאר כדי להילחם על מקום בהרכב". מאמין בצעירים ולא רק במלים (אס)
זידאן: "מריאנו יישאר כדי להילחם על מקום בהרכב". מאמין בצעירים ולא רק במלים (אס)

 שחקן אחד שכן עזב את המועדון הוא חסה. החלוץ הספרדי הצעיר לא הצליח להטביע חותם בקבוצה, ויצא לנסות את מזלו בפרויקט הקאטרי של פריס. במקומו החזיר זידאן את מרקו אסנסיו מהשאלה, ומאז הקשר ההתקפי בן ה-20 בסך הכל נותן תפוקה מצוינת. בשני המשחקים התחרותיים של ריאל העונה הוא פתח בהרכב ובשניהם הבקיע. התנועה שלו עם הכדור מסוכנת ואינה צפויה, ויש לו כישרון בעיטה מצוין. זה בדיוק השחקן שהיה חסר לזיזו בפאזל המורכב שלו; שחקן יציב עם עתיד לפניו, עם יכולת לשנות משחק או לייצב את הקבוצה מהאגף.

 

כל מה שנותר לאסנסיו הצעיר הוא להמשיך ולהציג את היכולת שהראה עד כה במשחקי ההכנה ובשני המשחקים האחרונים, להראות יציבות ולנצל את הדקות שיקבל במשך העונה בשביל להוכיח לזידאן שיש לו מקום בריאל מדריד והוא לא טרנד חולף כמו שהיו צעירים לפניו בסגל של ריאל מדריד. עבור אסנסיו יציבות כרגע הוא שם המשחק- כל עוד ימשיך לתת משחקים טובים קשה שלא לראות אותו הופך לחילוף ראשון עבור זידאן על חשבון איסקו וחאמס.

יצא לדרך חדשה בצרפת. חסה (newsobserver)
יצא לדרך חדשה בצרפת. חסה (newsobserver)
מיוראל הושאל לשנה אחת בוולפסבורג כדי להתחשל (מארקה)
מיוראל הושאל לשנה אחת בוולפסבורג כדי להתחשל (מארקה)

חסה הוא דוגמה מצוינת. הספרדי ששיחק גם בנבחרת הצעירה היה לא יציב ואי אפשר היה לסמוך עליו לקחת את ההתקפה על הגב. לא במישור הבישולים ולא בשערים. גם בורחה מאיורל עדיין היה בוסר מבחינה זו, ולכן הושאל. כעת, בחיזוק עם חלוץ שלישי טבעי בסגל (מריאנו), דבר שלא היה בריאל מאז 2013, יש לזידאן סגל מלא ועמוק, בר גיוון משמעותי. סגל שיכול לעזור לו לעבור את המבחנים בהם כשלו קודמיו בתפקיד.

 

מוראטה שיהיה החלוץ השני בסגל אחרי בנזמה עוד צריך להוכיח את עצמו, עד כה הוא לא הרבה להרשים. רבות דובר על החלוץ הצעיר שהפך לכוכב ביובנטוס אבל אל לנו לשכוח שהוא היה בסך הכל שחקן ספסל ביובנטוס, בעונה הקודמת הוא כבש רק 7 שערי ליגה ואם להגיד את האמת לא ממש הרשים.

איזה סוג של מוראטה נראה השנה? יציב וכובש, או עקשן ומחמיצן? (מארקה)
איזה סוג של מוראטה נראה השנה? יציב וכובש, או עקשן ומחמיצן? (מארקה)

ביורו 2016 מוראטה נבחר להיות החלוץ המוביל של נבחרת ספרד אבל לא הצליח לקחת את הנבחרת הלאומית על כתפיו ולהגיע להישג משמעותי שאפשר לדבר עליו. הוא אמנם כבש 3 שערים, אבל לא היו אלה השערים שהשאירו את ספרד בתמונה או שבדרך כלשהי גרם להתקפה של ספרד להיות חזקה יותר. בקדם העונה הוא לא הצליח למצוא את הרשת והציג משחקים פושרים. במשחק הראשון של העונה נגד ריאל סוסיאדד היה נראה שמוראטה הולך עם הראש בקיר ומבין שזה הזמן להוכיח את עצמו, לפני שבנזמה חוזר למקומו הטבעי; וחוץ מהחמצות וחוסר פרגון לא הרבה נזכור ממשחק הבכורה שלו בליגה.

 

עם זאת, יש גם דברים טובים להגיד על מוראטה; הוא ניסה. הוא הראה שהוא לא הילד שעזב את מדריד, הוא התבגר וצבר בטחון הוא עשה כמה מהלכים יפים מאוד שיכולים להשאיר אותנו אופטימיים לגבי העתיד, אולי בסוף משהו שם ישתחרר ומוראטה יוכיח שהוא שווה את האמון שזידאן נתן בו כשהחזיר אותו הביתה.

 

איסקו וחאמס צמד סימני השאלה של ריאל מדריד גם הם מנסים את מזלם בכל פעם כשהם עולים למגרש, אם היה דבר אחד באיסקו שלא היה בשאר שחקני הסגל זה הוירטואוזיות שלו ויכולת השליטה שלו בכדור אבל במשחקים האחרונים נראה שאסנסיו הצעיר קיבל גם הוא את הכישרון המיוחד הזה, איסקו יצטרך לעבוד קשה יותר בשביל לשכנע את זידאן שיש לו מקום בקבוצה. חאמס, שרבים נותנים לו קרדיט בלתי נגמר לא מספק את הסחורה (במילים עדינות).

חאמס רודריגז יצטרך להוכיח לזידאן שהוא מסוגל לעזור לריאל ברגעים מכריעים (מארקה)
חאמס רודריגז יצטרך להוכיח לזידאן שהוא מסוגל לעזור לריאל ברגעים מכריעים (מארקה)

הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי במערך של זידאן ובשיטת המשחק של ריאל מדריד, הכל הולך לו קשה. זידאן הביע יותר מפעם אחת את חוסר שביעות הרצון שלו מהקשר הקולומביאני, אבל נראה כי הוא לא מבין את הרמז ומתעקש להישאר. כשזידאן נשאל לגבי חאמס הוא אמר כי הוא נשאר; אבל מיד לאחר מכן הוסיף: "יש לנו סגל רחב. בכל משחק 2-3 שחקנים לא יהיו מזומנים לסגל". ככל הנראה רמז לחאמס שעתידו יהיה באוויר עד הראשון בספטמבר.

 

בסיכומו של דבר, המבחן האמיתי של זידאן יהיה לנהל את העונה הזו מתחילתה ועד סופה בהצלחה משמעותית בכל המפעלים. ממש כמו גוטמן בהפועל תל אביב, השנה אין יותר תירוצים. זה הסגל אותו בנה זיזו בדמותו ובצלמו, ועליו לעמוד מאחורי ההחלטות שלו. כמובן שיש עדיין יותר משבוע לעשות שינויים, אך ככל שחולף הזמן נראה כי לא יהיה שינוי נוסף בסגל. וזה הימור אמיתי של פרס שלמעשה אומר לזידאן – "הקבוצה שלך. אתה תצליח איתה או תיכשל, זה בידיים שלך". כמובן שכישלון כזה יהווה את סיום דרכו של פרס, שכן זהו – בצל עונש ההעברות שקיבלו ריאל ואתלטיקו מדריד הסגל שהן סוגרות בראשון בספטמבר זה הסגל שאיתו יישארו עד סוף 2017. כך שכל הז'יטונים על השולחן, והרולטה מסתובבת. גם אם הפרויקט של זידאן ייכשל, לא יהיה לפרס לאן להתחמק.

Partido de liga entre Real Sociedad y Real Madrid
אסנסיו, היהלום החדש של מדריד. כבר בגיל 20 מדברים עליו כמועמד עתידי לנבחרת. האם יציג המשכיות? (מארקה)

ואולי זו ההצהרה הכי חזקה של ריאל מדריד השנה. האמון. האמונה שיש שינוי אמיתי, ששינוי כזה יכול לבוא רק מבפנים. "ריאל מדריד היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים", אמר זידאן. "גם כשחקן וגם כבן אדם". עכשיו הוא כאן כדי להוכיח שזה הולך לשני הכיוונים. את הניצחון הראשון במחזור הראשון בליגה יש לו. עכשיו נשארו בעצם רק שני דברים – לראות איזה בית תגריל ריאל בהגרלת ליגת האלופות ביום חמישי בערב, והאם ייערכו שינויים נוספים – פנימה ו/או החוצה. 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort