האלופה מנצחת בפתיחת העונה של ליגת העל

במזל טוב נפתחה שלשום עונת 2016/17 בליגת העל. האלופה הפועל באר שבע פתחה את העונה במשחק נוח יחסית, נגד הפועל רעננה בבית. באר שבע מגיעה למשחק הזה אחרי ההפסד 5-2 בחוץ נגד סלטיק, במשחק הפלייאוף הראשון של ליגת האלופות. אין ספק שיש אכזבה במועדון הדרומי אחרי ההפסד הצורם בשבוע שעבר, שהיה יכול להסתיים ללא תבוסה. אבל מדובר ביום חדש, במשחק חדש ובמפעל אחר לגמרי. באר שבע הגיעה למשחק הזה בגישה של לבוא כדי לנצח. היא גם השיגה את הניצחון, אחרי משחק בו שלטה ברוב חלקיו, אם כי היו מהפכים במומנטום בעיקר במחצית השנייה.

רעננה הגיעה למשחק כשהיא בתקופת שפל. אחרי עונה מוצלחת במיוחד, בה השיגה פלייאוף עליון והייתה הפתעת העונה, פתחה רעננה את העונה ברגל שמאל במשחקי גביע הטוטו. ב-4 משחקים השיגה רעננה שתי נקודות בלבד, והצליחה לכבוש שער בודד, שהגיע לאחר 350 דקות של שממה. מנגד ספגה שישה שערים. לכאורה, מצטיירת הקבוצה הצפונית כמועמדת לרדת לליגה הלאומית כבר מפתיחת העונה. אבל גם בעונה שעברה היא סומנה כך. הזמן יגיד את שלו.

ראש בראש:

הפועל באר שבע מציגה יכולת גבוהה מול הפועל רעננה במפגשים האחרונים ביניהן. בעונה הסדירה ניצחה האלופה את שני המשחקים שלה נגד הפועל רעננה, כשספגה שניים במשחק אחד וכבשה חמישה בשניהם. בפלייאוף הצליחה רעננה להפתיע את באר שבע בחוץ, כחלק מפתיחת הפלייאוף הרעה של האדומים, והוציאה תיקו מאופס בטרנר. אבל במשחק הבא בחוץ ניצחה באר שבע עם 4-1 מהדהד משערים של מליקסון, וואקמה, שהר ובראון. סה"כ בעונה החולפת ב-4 משחקים 3-9 בשערים ו-1-10 בנקודות לזכות האלופה.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

באר שבע פתחה את המשחק כשברקע מהדהדת תמונת פלייאוף האלופות, ובמגמה של מתן מנוחה לשחקנים נכנסו וואקמה ולוסיו רק במחצית השנייה, ואילו מליקסון עם סרט הקפטן קיבל 22 דקות מנוחה כשהוחלף במחצית השנייה. בנוסף, חילקה באר שבע את כוחותיה ולא יצאה מגדרה למעט במצבים של לחץ התקפי משמעותי מצידה של רעננה. באר שבע שיחקה באופן מבוקר והניעה כדור בתן וקח, בלי להחזיק בכדור ולהתמהמה איתו. זה חסך באנרגיה חשובה לקראת משחק הגומלין מול סלטיק בשלישי, עזר לבאר שבע להחזיק בכדור יותר ולהמנע מהתקפות ולשחק כדורגל יעיל ופשוט שהביא לה את הניצחון.

שהר נותן יתרון חשוב לאדומים (פייסבוק)
שהר נותן יתרון חשוב לאדומים (פייסבוק)

כבר בדקה ה-11 היתרון האיכותי של האלופה בא לידי ביטוי בשער, כשבן ביטון חלף על פני המגן שלו בפעולת הטעיה נהדרת ומרים כדור מדויק לרחבה; יובל שבתאי, האיש למשימות מיוחדות, בעט בשינוי כיוון חכם לעבר הפינה הרחוקה וסחט הצלה טובה מינקו. אלא ששהר היה על הכדור החוזר, וכמו חלוץ גדול עם חוש לשערים היה במקום הנכון כדי לדחוק מקרוב פנימה. 1-0 לאלופה.

בדקה ה-40 היה רגע לא ספורטיבי במשחק, כשבוזגלו סימן על יד שעשה לכאורה עידו לוי. בהילוך החוזר ניתן לראות שהכדור לא היה בכלל קרוב אפילו ליד, ופגע בחזה ובפנים של השחקן. השופט קנה את ההצגה, נתן צהוב ללוי ופסק על בעיטה חופשית 26 מטרים מהשער. ראדי ניגש לבעוט ובאומנות השחיל את הכדור לשער במסלול גאוני מעבר לחומה הרעננית. ינקו משום מה לא זז ורק שאג בזעם, אבל כבר 2-0 לאלופה, שנראתה בשלב הזה בדרך הבטוחה לניצחון. אגב, זוהי העונה השלישית ברציפות שראדי כובש שער במחזור הראשון.

האוהדים הטובים בארץ? (פייסבוק)
האוהדים הטובים בארץ? (פייסבוק)

במחצית השנייה רעננה עדיין הייתה אנמית בדקות ארוכות ולא הצליחה לאיים על השער של גורש. הבחורים של סילבס הרבו לשחק בשלומיאליות ובחוסר דיוק, במלים אחרות שיחקו ממש לידיים של האלופה. 20 דקות לסיום הגיע רפיון בהגנת באר שבע, והאורחים ידעו לנצל את זה. בדקה ה-73 קיבלה באר שבע בחזרה את מה שהיא נתנה במחצית הראשונה, כשהשופט גרינפלד פסק על כדור עונשין מ-11 מטר אחרי נגיעת יד לא מכוונת בכדור ירוי. בראון היה עם גבו אל השחקן היריב, שפשוט נגח את הכדור אל ידו המושטת של בראון שספג את הכרטיס הצהוב. החלטה מפוקפקת של גרינפלד, שאיזן. מיחליץ' בעט פנדל מוצלח אחרי שגורש לקח פינה אבל רק צמצם את התוצאה. בסיום – 2-1 לבאר שבע, שאמנם מתמקמת במקום השני בטבלה, אך זה רק בגלל הפרש שערים. באר שבע תחכה לראות כיצד יעברו קבוצות הצמרת את המשחקים שלהן במחזור הראשון.

משחקים נוספים:

בני יהודה-בני סכנין 1-1

הפועל אשקלון-הפועל חיפה 2-3

קריית שמונה-אשדוד 0-1

אתמול:

מכבי פתח תקווה-בית"ר י-ם 2-2

מכבי ת"א-הפועל כ"ס 1-3

היום:

20:45 מכבי חיפה-הפועל ת"א

בכר מונף אל על (פייסבוק)
בכר מונף אל על (פייסבוק)

לסיכום – האלופה מצליחה לנצח במחזור הראשון תחת לחץ שמעולם לא עמדה בו בעבר. הפלייאוף בליגת האלופות הוא תקדים היסטורי עבור המועדון, שיש לו רקורד זעיר ביותר באירופה. ב"ש שיחקה חכם ונכון, שלטה בכדור יותר מהיריבה ברוב שלבי המשחק וזה מה שהשיג בעבורה ניצחון במחזור ראשון, דבר שאינו מובן מאליו. הן בגלל העייפות שהצטברה בשבועיים האחרונים תחת המאמץ האדיר של משחקי גביע הטוטו, אלוף האלופים ומשחקי המוקדמות באלופות, והן בגלל הנתון הבא: בעונה שעברה הצליחה הפועל באר שבע לנצח במחזור הראשון, אבל בחמש השנים האחרונות עשתה זאת פעמיים בלבד. בשלוש הפעמים האחרונות השיגה שתי תוצאות תיקו והפסד אחד. זהו שינוי מנטלי בסיסי של המועדון שיעזור לאלופה לשמר את ההישג ההיסטורי בליגה. במחזור הבא תחכה לבאר שבע הפועל תל אביב, במשחק שלא יהיה פשוט כלל.

הרגע הביזארי:

עשר דקות לסיום המשחק יובל שבתאי, שחטף כדור לפנים עשה הצגה ונפל. הוא ניסה לשכנע את השופט הפתי שהוא ספג עברה. אך הוא הוסיף חטא על פשע כשנכנס על ארבע חזרה לתחומי המגרש ונשכב במטרה לבזבז זמן. לא רציני.

הרכבים:

ב"ש: דודו גורש, בן ביטון, מתן אוחיון, שיר צדק, בן תורג'מן, יובל שבתאי, ווה בראון, מהראן ראדי, מאור בוזגלו, מאור מליקסון, בן שהר

רעננה: אריק ינקו, אלעד גבאי, בן והבה, עידו לוי, ירדן כהן, עימנואל אמבולה, אלי בבאייב, בן בנימין, רנה מיחליץ', דור חוגי, שחר הירש

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort