הפור האיטלקי

הרכש של יובנטוס בקיץ האחרון היה נוצץ במיוחד. לאור ההיפרדות של המועדון מפוגבה, מי שהפך לרכש היקר בהיסטוריה אחרי שעבר למנצ'סטר יונייטד לפרויקט החדש והמרתק של מוריניו, החליטו בהנהלת הביאקונרי להביא למהפך במאזן הכוחות ביבשת. מאחר ובארץ המגף היא שולטת ללא עוררין, המטרה של יובנטוס היא לערער את ההגמוניה הספרדית בשנים האחרונות במפעלים האירופיים. לשם כך רכשו במועדון המפואר את דני אלבס מברצלונה, מיראלם פיאניץ' מהיריבה הישירה רומא, מרקו פיאצה מדינמו זאגרב, מהדי בנעטיה מבאיירן מינכן וכמובן גונסאלו היגוואין מסגנית האלופה המתחלשת נאפולי. בדרום יכולים לגדף את קבוצת המיליונים, אבל יובנטוס בשלה. היא מבחינתה מסמנת וי על שיא חדש של אליפות שישית ברציפות, דבר שמעולם לא קרה בסריה א. אבל אחרי שחשו מקרוב את ניחוחו של הגביע עם האוזניים הגדולות נחושים במועדון המעוטר באיטליה להביאו שוב ולהחזירו לפאתי טורינו.

הרכש היקר ביותר באיטליה הגיע לעזור ליובה בזירה האירופית (האתר הרשמי של יובנטוס)
הרכש היקר ביותר באיטליה הגיע לעזור ליובה בזירה האירופית (האתר הרשמי של יובנטוס)

יובנטוס תמיד הייתה הקבוצה הגדולה באיטליה. כבר בשנות השלושים, כשהליגה האיטלקית הייתה עדיין בחיתוליה, זכתה יובנטוס בחמישה סקודטי ברציפות וקבעה את הסטנדרט עבור הליגה הראשונה של ארץ המגף. אין כל ספק, מילאן (על כל שמונה עשרה הסקודטי שלה), שעשתה את צעדיה הגדולים במפעלים האירופיים, מתכסה בקנאה ומתכלה באדמומיות למראה 32 תארי האליפות של הביאנקונרי. מאידך, הזברות רוקעות את פרסותיהן בזעם במחשבה על ההפרש המרגיז בתארים האירופיים בינן לבין הרוסונרי. יובנטוס היא הלוזרית הגדולה של ליגת האלופות. שני תארים במפעל, האחד בן 20 והשני בן 31 הם לא נחמה אמיתית אל מול השבעה שמחזיקה סגנית הזכיות ממילאנו. ששת ההפסדים של הגברת הזקנה בגמר, האחרון כאמור לפני שנתיים, גורמים לפרנסי המועדון למרמר ביגון על הישגיה האירופיים של מילאן, הקבוצה המפורקת, שלא עושה סימנים של חזרה בתקופה הקרובה לעבר התהילה האירופית או המקומית.

עם זאת, האסרטגיה של הטרבליסטית האיטלקית מוטלת בספק. בשנתיים האחרונות איבדה יובנטוס את עמודי התווך שלה: לפני שנתיים היא נפרדה מפירלו הותיק ומוידאל המצוין שממשיך להשתפר בבאיירן מינכן; בקיץ האחרון נאלצה לוותר על שירותיו של הכוח העולה מוראטה שתמיד הצילה, ואת פוגבה, השחקן הטוב ביותר שלה, מכרה למנצ'סטר יונייטד. לפתע הרכש החדש נראה קצת כמו מתנת ניחומים למועדון שמוותר על עקרונות בקלות רבה מידי, עקרונות של גדולה שנמכרים בעבור חופן דולרים. האם יובנטוס תוכל לשמור על הזהות שלה לאור חילופי המשמרות?

השחקן היקר בעולם כעת, פוגבה חוזר ליונייטד ומשאיר חור במרכז השדא של יובה (האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)
השחקן היקר בעולם כעת, פוגבה חוזר ליונייטד ומשאיר חור במרכז השדא של יובה (האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)

היא חייבת לעשות זאת. היא הלכה על כל הקופה. את ההימורים שלה תאסוף כמעט בוודאות במלואם בסיום העונה בסריה א'; השאלה לגבי הצלחה אירופית תהיה תלויה קודם כל באיזה בית תקבל יובנטוס בליגת האלופות. כאלופת איטליה תדורג ראשונה, אבל היא עשויה לקבל את הבית הבא: ריאל מדריד, טוטנהאם, ובורוסיה מינשנגלאדבך; או את הבית הזה: דורטמונד, אתלטיקו ואיינדהובן. בשני המקרים היא עשויה לסיים שנייה ולמצוא עצמה מול אחת מאריות היבשת כבר בשמינית הגמר, או  במקרה הגרוע ביותר כלל לא להעפיל לשלב הבא. מה גם שקרבות עזים כאלה עשויים לטלטל את המסע לעבר אליפות מקומית נוספת. הכל למעשה תלוי על חוט השערה במה שיעשה עבורה גונזלו היגוואין.

היגוואין הוא חלוץ מעולה. במימדים של הליגה האיטלקית הוא הטוב ביותר שיש. הוא השווה שיא עתיק כשכבש בעונה החולפת 36 שערי ליגה בקבוצה שלא מגיעה לרמת האיכות של הטובות ביותר, מה שמגדיל עוד יותר את ההישג הנדיר הזה. הרחקה של 4 משחקים בסיום העונה אומרת שהיה יכול בקלות גם לנפץ את השיא האיטלקי. אם כך, בעבור יובנטוס זה הכי טוב שיש. הקאץ' הוא ההחמצות הסדרתיות של היגוואין ברגעי ההכרעה, אותם מכירים היטב גם בנבחרת הארגנטינית וגם בריאל מדריד. הרגע המכריע באירופה מחכה מעבר לפינה לפיפיטה, והשאלה היא האם ידחק את הכדור שיביא תהילה לגברת הזקנה, או ששוב תצטרך לחפש ממחטה לנגב את הדמעות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אם ייכשל היגוואין באירופה, יקרוס אחריו כל הפרויקט. הרי יובנטוס יכולה להמשיך לצבור אליפויות באין מתנגדת גם בלעדיו. את התשובות לחידה הזו נקבל בקרוב מאוד. בעוד פחות מחודש תיפתח הליגה הטובה בעולם, ליגת האלופות. כבר ביום חמישי בערב תדע יובה איזה פור נפל בחלקה כשתתבצע הגרלת שלב הבתים. ואז נחכה לראות איזה פיפיטה הגרילה שיאנית הסגנויות של גביע אירופה.

האבאיטליה התמונה הזו כנראה תשוחזר, השאלה האם זה יקרה גם עם הגביע היבשתי? (האתר הרשמי של יובנטוס)
האבאיטליה התמונה הזו כנראה תשוחזר, השאלה האם זה יקרה גם עם הגביע היבשתי? (האתר הרשמי של יובנטוס)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort