ביג בד בוי

מחוץ לאיטליה שמו של מרקו מטארצי לא היה כזה ידוע עד שנת 2006. באותה שנה, האיטלקים הגיעו למונדיאל בגרמניה עם המון ציפיות אך לא נחשבו לפייבוריטים לזכייה. בסופו של דבר החבורה מארץ המגף זכתה בגביע החשוב ביותר, אך דווקא אירוע אחר ייזכר מאותו ערב לנצח. כן, כן, האירוע המדובר הוא אירוע הנגיחה של מי שנחשב לאחד מהגדולים בעולם, שבאותו טורניר הוביל חבורה בינונית למדי עד לגמר.

באותו רגע בהארכה, שמבחינת הצרפתים נחשב לארור כל כך, הכל השתנה. פתאום המצלמות התמקדו באיזור מסויים במגרש והציגו לעולם את הילד הרע של הכדורגל האיטלקי מתפתל על הדשא לאחר שנגח בו זינאדין זידאן.

מאותו רגע החלו לרוץ השמועות, מה היה שם, מה נאמר, למה נאמר והאם זה באמת היה כל כך נורא שזה היה צריך להוביל את זידאן למצב קיצוני כל כך?

רגע הנגיחה. אולי הרגע שהכי ייזכר מהקריירה של האיטלקי. (אתר אינדיאה טודיי)
רגע הנגיחה. אולי הרגע שהכי ייזכר מהקריירה של האיטלקי. (אינדיאה טודיי)

הכדורגל האיטלקי מפורסם באגרסיביות שלו, בטקטיות, לעתים אף מוגדר כאנטי כדורגל, אך אף שחקן איטלקי לא ייזכר בקיצוניות שלו כמו מטארצי.

האיש הרע של הכדורגל האיטלקי החל את דרכו בקבוצת פרוג'ה בשנת 1995, כאשר הייתה בסרייה ב'.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בעונת 1998/99 שיחק באנגליה במדי אברטון, ולאחר עונה אחת באי הבריטי חזר לפרוג'ה, הפעם בסרייה א'. במדיה כבש בעונת 2000/01 12 שערים ובכך שבר את שיאו של דניאל פסארלה למספר השערים הגבוה ביותר לשחקן הגנה בעונה אחת בסרייה א'. הישג זה בפרט והעונות הטובות בפרוג'ה בכלל הביאו לרכישתו בעונת 2001/02 על ידי אינטר תמורת 10 מיליון אירו.

במדי אינטר מטראצי היה שותף לתקופת הזהב של הקבוצה והוסיף לארון הזכיות שלו ארבע זכיות בגביע האיטלקי ו-5 אליפויות.

מטארצי עם חברים. זכה בלא מעט תארים (הטוויטר הרשמי של מטארצי)
מטארצי עם חברים. זכה בלא מעט תארים (הטוויטר הרשמי של מטארצי)

עוד כששיחק בפרוג'ה הראה מטראצי יכולות טכניות גבוהות ביחס לבלם שהתבטאו בבעיטות חופשיות מצוינות ברגל שמאל (פעולה אותה הוא ממעט לבצע באינטר עקב ריבוי בועטים טובים בקבוצה), ובמסירות ארוכות מדויקות לעבר שחקני ההתקפה. מטראצי ביסס את עצמו כחלק חשוב מאוד בהגנת אינטר והיווה דמות מפתח בקרב שחקני הקבוצה.

אך לעתים גם אופיו הבעייתי התגלה. מאז הגיע לאינטר היה מטראצי מעורב בכמה תקריות אלימות במהלך משחקים ובאחת מהם אף הורחק לחודשיים מהמגרשים. תקריות אלו הוציאו לו שם של שחקן קשוח ולעתים אף אלים ו"מלוכלך", אם כי עונש ההרחקה הנ"ל והתברגותו כגורם מרכזי בקבוצה גרמו לו לעדן מעט את סגנון משחקו, כהבנה שמעמדו הביא אותו להיות מודל לחיקוי בקבוצה ומסביב והוא חייב לרסן את עצמו.

גם זלאטן התקשה מולו. בעוד דרבי חם (אתר www.sempreinter.com)
גם זלאטן התקשה מולו. בעוד דרבי חם (סמפריינטר)

בעונת 2009/10 זכה מטראצי בטרבל היסטורי עם אינטר, ואף זכה להשתתף כמחליף בגמר ליגת האלופות כשנכנס בדקות האחרונות של המשחק והחליף את דייגו מיליטו.

מטארצי המשיך לשחק עונה נוספת ולאחר מכן בשנת 2011 הודיע על פרישה ממשחק פעיל.

פרישה זו החזיקה מעמד רק 3 שנים, אז מטראצי הודיע על חזרה למגרשים וכיום הוא משמש כשחקן- מאמן בקבוצת צ'נאי מהליגה ההודית, שמושכת לעצמה לאט לאט כוכבים מזדקנים ובדרך זו מנסה למנף את עצמה כליגה חזקה, אולי כרצון ללכת בדרכה של הליגה הסינית.

גילוי נאות: אני לא מחובבי הכדורגל האיטלקי. הסגנון שלו לא עושה לי את זה. אבל יש משהו אחד באיטליה שכן מושך אותי אליו, הנאמנות של השחקנים, חוסר הפשרות שלהם ומעל הכל התשוקה המדהימה שיש לשחקנים האיטלקים. כל אלו אפיינו את הצד הטוב של מרקו מטארצי, שנחשב לבלם קשוח שלא מוותר לאף אחד. למרות שלפעמים הוא היה נראה לא קשור לענף ואף צוייר כאלים על המגרש, בכל מקום שהגיע אליו הילד הרע של איטליה ידעו כולם שהמשחק ייגמר בדם, יזע ודמעות; ובדרך כלל מטארצי יישאר לעמוד מעל כולם.

לא ויתר לעולם. מטארצי בעוד מרארה אופייני לו. (אתר inter.theoffside.com)
לא ויתר לעולם. מטארצי בעוד מראה אופייני לו. (מתוך אתר אוהדים של אינטר

בלם כובש ובלתי מתפשר, שלמרות אופיו הבעייתי יסמל לנצח בעבורי את התשוקה לכדורגל שיש לאיטלקים. באותה נשימה אפשר גם לציין שחקנים כמו דניאלה דה רוסי, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו דל פיירו, פאביו קנאברו ואחרים.

אותם שחקנים שסימלו את תקופת הזהב של איטליה עם הזכייה במונדיאל, שהציגו כדורגל לא מתפשר נשארים מאחור כאשר מדברים על הילד הרע של הכדורגל האיטלקי, מרקו מטארצי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort