סופ"ש של כדורגל מעולה בשלוש שפות

שלושה משחקים בשידור ישיר, יחד עם ליגה הספרדית ,האיטלקית וכמובן מפגש ענק בין לסטר וארסנל. הכדורגל חוזר ובגדול!

סוף השבוע הקרוב יעניק לנו משחקים מסקרנים וטעונים במיוחד מהליגות הבכירות ביבשת – מה"לה ליגה" הספרדית יפגשו ביניהן ריאל סוסיאדד וריאל מדריד של זינאדין זידאן למשחק מעניין שמבטיח שערים. בסרייה A יתמודדו ביניהן יובנטוס מול פיורנטינה של פאולו סוזה למשחק טקטי משובח. בנוסף בתפריט השידורים מחכה לנו מפגש עצבני בין האלופה האנגלית למי ששכח – לסטר סיטי לבין ארסנל במשחק שנועד בעיקר לשיפור עמדות ולשיקום הרושם הראשוני המאכזב שיצרו, לאחר ששניהן ספגו הפסד כבר במחזור הפתיחה בליגה, בינתיים אנחנו כאן כדי לנתח מקצועית כל משחק מכל ליגה.

ראוי לציין , פתיחת העונה טומנת בתוכה רצון עז, לחץ ומומנטום חיובי להמשך ההצלחה במקרה של תוצאה טובה ומאידך, גם לחץ עצום להשתפר ומהר במקרה של אכזבה מהיכולת במגרש והרצון להימנע משבר כבר במהלך המשחקים הראשונים.

נתחיל במפגש באצטדיון אנואטה הביתי שבו ריאל סוסיאדד תפגוש את אלופת אירופה המכהנת, ריאל מדריד.BEN1

ריאל מדריד מציגה עד כה יכולת משכנעת במשחקים האחרונים, למרות קיץ שקט בכל הקשור לרכש שכלל מחטפים ואכזבות בגזרה זאת, היא זוכה בגביע סנטיאגו ברנבאו עם חמישייה לרשת של ריימס שבין הכובשים נמצא הוא ולא אחר, אלבארו מוראטה החלוץ שחזר הביתה אחרי שנתיים ביובה והכריז שהוא "מדרידיסטה" .

ואם לא די בכך מספר ימים קודם היא מספיקה לקטוף עוד תואר עם זכייה בסופרקאפ האירופי לאחר 2:3 גדול על סביליה בלי בייל ורונאלדו שבו מרקו אסנסיו שבכלל לא היה אמור לפתוח בהרכב העלה את הבלאנקוס ליתרון בשער אדיר על הדשא החלקלק שמנגד, פרנקו ואסקס השווה, והמחליף קונופליאנקה כבש בפנדל ובכך הצליחו להפוך את התוצאה עד שהגיע סרחיו ראמוס הבלתי נגמר שהשווה בנגיחה בדקה ה-90 בדיוק כמו לפני שנתיים מול אתלטיקו, ואם לא נמתחנו מספיק, בדקה ה- 119! דניאל קרבחאל המגן הנפלא קבע את תוצאת המשחק עם שער סולו ענק.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ימשיכו את החגיגות אחרי המשחק מול סוסיאדד? (UEFA)
ימשיכו את החגיגות אחרי המשחק מול סוסיאדד? (UEFA)

ניתן להסיק מזה שהבלאנקוס מגיעים למשחק החוץ בכושר שיא, לפחות מבחינה התקפית. כשמנגד הקבוצה מסן סבסטיאן, סוסיאדד מגיעה למשחק אחרי שההיסטוריה מלמדת אותנו ש ב-6 השנים האחרונות היא לא ניצחה אף לא פעם אחת ,כשברוב הפעמים המפגשים נגמרים בממוצע שערים גבוה שאת רובם מבקיעה הקבוצה ממדריד וכתוצאה מזאת ברוב הפעמים מסתיימים בניצחון מוחץ של הבלאנקוס שנהנית מיחס שערים עדיף בהרבה בהיסטורית המפגשים ביניהן. גם אם לוקחים בחשבון שבפעם האחרונה היא מספקת בניצחון מינימלי וחוזרת עם 1:0 קשה בחוץ בעידן בניטס.

בנוסף חשוב לקחת בחשבון את העובדה שזידאן הצהיר שבנזמה ורונאלדו לא ישחקו מול סוסיאדד, מהסיבה ששניהם עדיין פצועים למרות שחזרו לאימונים. גם נבאס עדיין לא חזר לתמונת ההרכב, והשוער השני קאסייה יפתח במקומו. מארקה דיווח כי תאריך החזרה של כריסטיאנו רונאלדו הוא ב-27 באוגוסט, ומדובר בתאריך מוקדם מהצפוי ובחדשות טובות לריאל מדריד.

יסתדר בלי רונאלדו ובנזמה? זיזו. (Photo by Michael Steele/Getty Images)
יסתדר בלי רונאלדו ובנזמה? זיזו.
(Photo by Michael Steele/Getty Images)

ניתן להמר באופן וודאי על הניצחון של ריאל מדריד שאם יקרה יעניק לה מומנטום אדיר להמשך המאבקים בכל המסגרות ולמרות שהיא סובלת ממכת פציעות בקבוצה, ההתקפה של ריאל בכושר הנוכחי עולה במספר דרגות על ההגנה של סוסיאדד שלא תהיה מסוגלת להתמודד עם המהירות של גארת' בייל שיפתח בהרכב ולא עם הנעת הכדור המהירה והלחץ של הבלאנקוס על הכדור לדעתי תבקיע כמה שערים כשמנגד ההתקפה של סוסיאדד לא תהיה מסוגלת להקשות יותר מדי על ההגנה של ריאל מדריד ואני לא רואה את חניכיו של אוסביו סקריסטן מבקיעים יותר מגול בודד.

נמשיך מכאן אל המשחק בין יובה של מסימיליאנו אלגרי שהגברת הזקנה תפתח את מסע השמירה על התואר בבית נגד פיורנטינה של פאולו סוזה מאמנה לשעבר של מכבי תל אביב.BEN4

 

האלופה תפתח את המסע לשמירה על התואר שלה מול פיורנטינה של סוזה כאשר המשחק ישוחק באצטדיונה שבטורינו, הביאנקונרי שנפרדו לאחרונה מהקשר הצרפתי פול פוגבה שחזר מהדלת הראשית למנצ'סטר יונייטד תמורת סכום שיא של 110 מיליון יורו וב-4 שנותיו במועדון הספיק לכבוש בסה"כ 24 שערים ב124 הופעות בקבוצה הבוגרת של הגברת הזקנה.

הכוכב שנטש את יובה ספג ביקורת תקשורתית עזה בעיקר על כך שעזב קבוצה שלוקחת חלק בליגת האלופות לטובת כזאת שלא תיקח חלק במפעל היוקרתי שגם תחסר את אלברו מוראטה, הגברת הזקנה תנסה לשמור על השליטה שלה באיטליה ולזכות באליפות שישית ברציפות בעונה הקרובה.

BEN5
מספר 9 יחייך אחרי פיורנטינה? (האתר הרשמי של יובנטוס)

למרות חסרונם קיים הרושם שיש מי שימלא את תפקידם בדמותם של החלוצים גונזאלו היגואין הידוע בכינויו "אל פיפיטה" שהגיע תמורת לא פחות מ-94 מיליון אירו, מריו מנדג'וקיץ ופאולו דיבאלה, המנהיג השקט בקבוצה. הקשר מיראלם פיאניץ' שהגיע מרומא והצהיר שהוא מרוצה מכך שהוא מגיע לאותה קבוצה בה שיחק אלילו זידאן. ביחד כל אלו ומעניקים קישור אקטיבי מאוד והתקפה קטלנית לאלופה המכהנת.

הכושר של הזברות מתבטא בכך שבהכנה הם הצליחו לגבור על ווסטהאם 3:2 אחרי שני שערים מהירים ומנגד השיב להם אנדי קרול מהפטישים בצמד משלו, כשסימונה זאזא משלים ניצחון ליובה שהראה המון אופי, וניצחון נוסף על טוטנהאם 2:1.

מנגד הקבצה של סוזה השאילה לעונה נוספת את כריסטיין טיו מברצלונה ומעוניינת מאוד לשחזר את ההצלחה מהעונה שעברה שבחלקה מספיקה להיצמד ליובה בטבלה ובסוף מסיימת רק במקום ה-5 המאכזב מבחינתה, ואף לשאוף גבוה מכך.

יובנטוס הקבוצה המצליחה ביותר בתולדות הכדורגל האיטלקי, ואחת הקבוצות המצליחות ביותר בהיסטוריה של הכדורגל המודרני בעולם נתונה ללחץ אדיר להצליח בכל המסגרות אחרי שלקחה אליפות אשתקד ובליגת האלופות סיימה בשמינית הגמר, מסתמן שבשנים האחרונות במפגשים ביניהן הניצחון הוא מנת חלקה של יובה על פיורנטינה באופן ברור, שתי הקבוצות משחקות מהיר, מדויק ובעלות חלק התקפי מצוין לכן למרות חסרונו של מריו גומז שנמכר לוולפסבורג יורגש ולמרות שהשליטה של יובה בליגה מוחלטת בשנים האחרונות והסיכויים נוטים לכיוון יובנטוס – ההימור שלי יגמר בתיקו.

ולסיום גולת הכותרת והיהלום שבכתר- אלופה נגד סגניתה למשחק מורט עצבים ששניהן רוצות מאוד לנצח.BEN6

אם מדברים על משחק עם לחץ על שתי הקבוצות מדברים על המשחק הזה בדיוק. לאחר שמדובר בפעם הראשונה מאז 1953/54 שבו מפסידות במחזור הפתיחה שתי הקבוצות שסיימו בשני המקומות הראשונים.

לסטר שהאריכה את החוזה למאמנם קלאודיו ראניירי ב- 3 שנים נוספות הציגו משחק מפוזר, מבולבל ולא אחראי מול האל סיטי שהשוויון מגיע מפנדל גבולי ובסוף נכנעים 2:1 עם טעות לא אופיינית של השוער שלהם, שמייכל ובמהלך כל המשחק חסרונו הבולט במרכז המגרש של קאנטה שעבר לצ'לסי תמורת סכום של 35 מיליון יורו מורגש היטב ורמת קבלת ההחלטות בהתקפה הייתה צרה וסוליסטית שהראתה שהמאמן המוערך, כשההיסטוריה והלחץ מתואר האליפות הפעם משחקים נגדו, מאבד מהסדר, מהשקט ומרמת קבלת ההחלטות הטובה שאפיינה את הקבוצה בשנת האליפות.

BEN7
לסטר צריכה אותו חד ואפקטיבי, ורדי (אינדפנדנט)

קלאדיו ראניירי יצטרך להעיר את ג'יימי ורדי מהתרדמת ולהתמודד עם הציפיות הגבוהות שהאליפות יצרה ולכתו של המושג "אנדרדוג מובהק" מהלקסיקון, להנהיג ולנתב את ההצלחה למקום חיובי ונכון. התקשורת והאוהדים מבקשים דבר אחד – יכולת דומה בלי ההתחייבות לתוצאה דומה שהיא זכייה בתואר, כי כל בר דעת יודע שמדובר בסיפור שקשה מאוד לראות אותו חוזר על עצמו.

השועלים אולי שיפרו את ההתקפה במידה מה עם הבאתו של מוסא לצידו של ג'יימי ורדי במקומו של אוקזאקי בהרכב אך ספק גדול אם זה יספיק להמשך . מצד שני, נקודת אור מעודדת יכולה להיות יכולתו של ריאד מאחרז שהציג באגף יכולת התקפית משובחת.

מסתמן כרגע, מה שהיה צפוי אחרי ההצלחה המסחררת – היריבות בניגוד לשנה שעברה מוכנות הרבה יותר לאלופה שללא ספק תתקשה לשמור על תואר האליפות שנהנתה אשתקד מיכולת חלשה באופן חריג של רוב קבוצות הצמרת ולכן השנה מדובר בסיפור אחר לגמרי בנוסף לסגל הנוכחי שהוא הרבה פחות טוב עם הגדלתם של המסגרות ומספר המשחקים בהם לסטר תשחק השנה.

לעומתה ארסנל הוכיחה שהרבה לא השתנה מהעונה הקודמת שהיא שהפסידה בתוצאה 3:4 מטורף לליברפול באמירויות ששתי האימפריות האנגליות סיפקו משחק שיכנס לספרים עם שבעה שערים וכלל מהפך ושני גולים מרהיבים כאשר מזל הרע של ארסנל נמשך – הקשר ארון ראמזי נפצע והוחלף על ידי סנטי קאסורלה.

בהחלט ניתן לומר שמדובר בבכורה איומה לעונה של ונגר שקבוצתו עברה קיץ ללא חיזוק משמעותי ואמר בסיום: "שילמנו על חוסר הניסיון בהגנה והעובדה שהשחקנים שלנו הם לא בעלי כושר מתאים ל-90 דקות", שהוא מבטיח לאוהדים להתחזק בשחקן אחד או שניים.

LONDON, ENGLAND - AUGUST 14: Arsene Wenger, Manager of Arsenal looks on during the Premier League match between Arsenal and Liverpool at Emirates Stadium on August 14, 2016 in London, England. (Photo by Mike Hewitt/Getty Images)
הבעה מוכרת מהשנים האחרונות.. ארסן ונגר ניראה מודאג. (Photo by Mike Hewitt/Getty Images)

התותחנים כבר פיגרו 4:1 וחזרו בצורה הירואית ל-4:3. למשחק הקרוב, ניראה שגם לסטר וגם ארסנל סובלות מהגנה רכה ובעייתית כבר בהתחלה והמאמנים יצטרכו בהחלט לתת דגש על אספקטים כמו הנעת כדור נכונה והגנה יציבה ושיפור של משחק הלחץ הרבה יותר למשחק ביניהן, מי שתעשה זאת – תנצח.

לדעתי המשחק יגמר בניצחון של ונגר על רנייארי בסופו של דבר. במקרה של הפסד של אחת הקבוצות יהיה ניתן לדבר על משבר שללסטר יהיה קשה להתגבר עליו ולארסנל יצמד תוויות של קבוצה שהשנה תתקשה מאוד להגיע להישגים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית