שר ההגנה: התפקיד החשוב ביותר במשחק הכדורגל

בין כל ענפי הספורט השונים, עושה רושם שבתחום הכדורגל יש את מגוון התפקידים הרווי ביותר שאפשר למלא על המגרש בו זמנית.

חלוץ, קשר התקפי, קשר אחורי, בלם, מגן ושוער הם עוד רק חלק מהרשימה. אך האם התפקיד המבוקש ביותר הוא גם המאסט והחשוב? את זה נבדוק מייד בכתבה הבאה.

כשכל ילד מגיע ביומו הראשון אל מגרש האימונים בקבוצת הכדורגל שבה הוא רוצה לשחק, השאלה הראשונה שאותה הוא נשאל היא " באיזה תפקיד תרצה להיות על המגרש ובעתיד" או "מה הכי מתאים לך לדעתך"?. הילד הקטן שביינתים מכיר בעיקר את השמות ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר יגיד בוודאי שברצונו להיות החלוץ, כי למבט עינייו זה התפקיד שאחראי על מלאכת כיבוש השערים ומקבל בעתיד את סכומי הכסף הגדולים. מי שממש יתפרע יגיד שהוא מעוניין להיות קשר, אבל במחשבתו האחרונה כנראה, אם בכלל, יגיד את מונח "שחקן הגנה". אחרי הכל, שחקני הגנה ובמיוחד הבלמים ברובם לא מרבים לכבוש ובעיקר חוטפים על הראש כאשר קבוצתם סופגת שער. אז מה בכל זאת גורם לתפקיד הזה להיות כל כך אטראקטיבי?

כשמסתכלים כיום על הקבוצות הבכירות ביבשת, שמות גדולים עושים אקזיטים בין קבוצות, ותמורת סכום כסף לא קטן ממלאים את חשבון הבנק שלהם ומזפזפים בין קבוצה בעלת שם גדול לקבוצה בעלת שם גדול אחרת. מי שבעיקר נשארים בתפקידם וגורמים לקהליהם לאהוב ולהעריך אותם בצורה המירבית ביותר הם האנשים שעושים את העבודה השחורה במרכז ההגנה, לב ליבה של הקבוצה. שמות כמו ג'רארד פיקה בברצלונה, סרחיו ראמוס בריאל, גודין באתלטיקו, קילייני בגברת הזקנה, טיאגו סילבה בבירת צרפת ועוד כאלה בדמותם של נסטה, מאלדיני וקנאברו בעבר, הבלמים שעליהם גדלתי. נחשבו ונחשבים לשחקנים שבמשך שנים מילאו את התפקיד הזה כשהם מזוהים עם קבוצה אחת בלבד! ותאמינו או לא במכירת החולצות לפני כל תחילת עונה, שמותיהם מופיעים מייד אחרי הכוכב או הכוכבים הגדולים של המועדון, מפתיע? תלוי את מי שואלים.

Milano 29-10-2005 Campionato Serie A Tim 2005-2006 Milan Juventus nella foto Maldini Foto Snapshot / Graffiti
נסטה ומאלדיני, חלק מהגנת הברזל של מילאן הגדולה (AP)

בזירה המקומית והקטנה שלנו, כמו במדינות הבכירות של היבשת, הבלם ממלא אולי את התפקיד החשוב ביותר בקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לדעתי האישית- אחת הסיבות שרמת הכדורגל כאן ירדה היא " מצוקת הבלמים" . אם בעבר בלמים מנוסים ומוצלחים כמו שמעון גרשון, בנאדו, הברומרים וואליד באדיר מילאו את התפקיד בקבוצות הגדולות והיו העוגנים שחסמו כמעט כל התקפה של קבוצה יריבה, הכי שבשנים האחרונות גם הליגה וכתוצאה מכך גם הנבחרת המקומית סובלות מהיעדר הבלמים ודי אפשר להגיד בצורה עדינה " הולכות אחורה".

לא ברור איך ימשיך להתנהל העתיד כאן כל עוד לא יצמח דור חדש של שחקני הגנה טובים. חלוצים ושחקני התקפה טובים ככל שאפשר, או שחקני הגנה זרים שמגיעים לכדורגל הישראלי ומעטם גם מצליחים להטביע חותם, הם עדיין לא יהיו פיתרון קלאסי אלא רק חלקי או זמני. יכול להיות שאם גרשון היה משחק עדיין בהפועל ובנאדו בחיפה וכחילה האבא למשל היה אוהד מתקל ומפחיד בצורה חיובית כמובן את שחקני היריבה, היינו רואים הצלחה די משתפרת בזירה האירופאית, כנראה שבסופו של דבר רק הזמן יעשה את שלו.

שמעון גרשון במדי הנבחרת הלאומית
שמעון גרשון במדי הנבחרת הלאומית ( אלי גלגרט).

 

לסיכום:

אז נכון כנראה שגם בעתיד השחקנים שיהיו הגדולים, היקרים ואלה שבסופו של דבר יגידו שאחראים על הנפת התארים, יהיו עדיין שחקני ההתקפה שבכל עונה מסיימים כמלכי השערים של קבוצתיהם. אבל חשוב לשכוח שאי שם מאחורה, האנשים שאחראים להצלה בצורה הכי ברורה ואלה שבגללם אפשר בכלל לגרום לכך שקבוצתם מבקיעה יותר מזאת היריבה הם שחקני ההגנה שעושים את העבודה השחורה והסיזיפית על מנת לעצור את החלוצים המפחידים מנגד.

ונכון שכנראה הילדים הקטינים שמגיעים ביומם הראשון למחנה האימון השונים יגידו את שם " שחקן ההגנה" רק בברירת מחדל עבורם. אבל תזכרו שחקני ההגנה- הם התחנה האחרונה של כל חלוץ כזה או אחר.

ואם עדיין לא השתכנעתם-  תקשיבו לעצתי, תנסו לעקוב טיפה יותר ולצאת מהקופסא של השחקן אותו אתם או רובכם אוהדים בקבוצה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort