דורטמונד – לאן?

לפני כשבוע ימים, הפסידה בורוסיה דורטמונד ליריבתה המושבעת, באיירן מינכן, במשחק הסופר קאפ הגרמני, בתוצאה 2-0. עוד יום קשה בתקופה קשה שאותה עוברת השוורצגלבן. הליגה הגרמנית נמצאת תחת שליטתה המוחלטת של האדומים ממינכן, שאליה עברו לבנדובסקי והומלס, והאכזבות הבלתי פוסקות שעוברת הקבוצה הצהובה-שחורה, רק מוסיפות לחגיגה. עונת נפל ב-2014, בה הקבוצה סיימה את הבונדסליגה במקום השביעי, כאשר היא אף מצאה את עצמה במקום האחרון במהלך הליגה, והפסד כואב לליברפול ברבע הגמר של הליגה האירופאית, הן רק 2 דוגמאות מהכאב הרב שעברה הקבוצה. השנה, כאשר הליגה הגרמנית תחל ב-26 לאוגוסט, ישנן עדיין הרבה ספקות לגבי דורטמונד, ויכולתה להתמודד מול אחת הקבוצות הטובות בעולם, באיירן מינכן.

ההפסד לליברפול, אחד מכאבי הלב שחוו אוהדי דורטמונד לאחרונה (reuters)

מי שראה את משחק הסופר קאפ, יכל לראות את ההבדלים העצומים הקיימים בין 2 הקבוצות. הקבוצתיות, החוכמה, הביטחון, כל אלו פשוט לא היו קיימים אצל דורטמונד. למרות שהצהובים הגיעו למשחק בהרכב שחסר את מרקו רויס, רפאל גריירו ואריק דורם, ההרכב שכלל את אובמיינג, קגאווה, ראמוס, דמבלה ועוד רבים אחרים, פשוט לא סיפק את הסחורה. איבודים חסרי משמעות, ויכולת ירודה של השחקנים. למרות שמדובר רק בתחילת עונה, גם במשחק ידידות נגד סנדרלנד היא סיימה בתוצאה 1-1, ונגד אתלטיק בילבאו הפסידה בתוצאה 0-1 . נכון שמדובר במשחקי ידידות, אך הגורמים הבכירים בדורטמונד צריכים לשנות את המצב, כמה שיותר מהר.

דורטמונד
הפסד צורם לבאיירן מינכן, אולי נקודת אור להמשך? (האתר הרשמי של דורטמונד)

למרות כל המינוסים שקיימים כרגע בקבוצה הצעירה מאוד, שהביאה 8 שחקני רכש צעירים, יש שחקן אחד שמספק את הסחורה, שמראה שהוא שווה רמה עולמית, והוא ג'וליאן וויגל. הקשר הצעיר והמוכשר הזה, הגיע לדורטמונד לפני שנתיים ממינכן 1860, שם הוא מחזיק בתואר הקפטן הצעיר ביותר בתולדות המועדון. מאז, הגרמני שיחגוג יום הולדת 21 ב-8 לספטמבר, ביסס את עמדתו כקשר האחורי הבכיר ביותר במועדון, מאז פרישתו של קאהל, והיווה פקטור משמעותי בעונה שעברה, בה הם סיימו במקום השני בליגה, כאשר הוא לקח חלק ב-30 משחקי ליגה. על הקבוצה יש להשקיע הרבה מאוד מאמץ וכסף, על מנת להשאיר את היהלום הצעיר הזה, עם החולצה הצהובה.

דורטמונד
שחקן מאוד מוכשר, עוד נשמע ממנו בהמשך, ג'וליאן וויגל. (mcfcwatch)

המינוס הגדול ביותר בקבוצה כרגע הוא הקולומביאני, אדריאן ראמוס. בעונת 2013/14 הבקיע 16 שערים במדי הרטה ברלין, ולכן הוא סומן על ידי הנהלת דורטמונד כמחליף של רוברט לבנדובסקי. בעונתו האחרונה הוא הבקיע 9 שערים במדי הקבוצה, אך חדי העין יכלו להבחין בעובדה, שהוא פשוט לא מספיק טוב. הוא לא חד מספיק מול השער, לא מסוגל למצוא שטח מת. אולי כל זה נובע מהעובדה שתומאס טוכל, מאמן הקבוצה, שם אותו לשחק בזמן האחרון בכנף. במיוחד לאחר צירופם של שני הצעירים לחוד ההתקפה, אמרה מור ועוסמאן דמבלה, הוא לא יקבל את ההזדמנויות שהוא צריך, וגם אם יקבל, הוא לא מספיק טוב, כדי לעקוף ביכולתו את חברו לקבוצה, הטיל מגאבון, פייר אמריק אובמיינג.

דורטמונד
טוב, אבל לא טוב מספיק. אדריאן ראמוס בימים יותר שמחים (alchetron)

אובמיינג הגיע מסנט-אטיין הצרפתית בשנת 2013, כאשר סיים הוא במקום השני בטבלת הכובשים בליג 1, עם 19 שערים. עקב זאת הוא הגיע לדורטמונד תמורת 13 מיליון יורו, וכבר במשחקו הראשון, הוא בישל למרקו רויס את השער האחרון, שקבע את התוצאה 4-2 במשחק הסופר קאפ, נגד באיירן מינכן. ההצלחה המשיכה לבוא, כאשר הוא כבש שלושער במשחק הליגה הראשון שלו, במדי הקבוצה החדשה. את העונה ההיא הוא סיים עם 13 שערים. העונה, הוא סיים עם 28 שערים, כאשר הוא ממקם את עצמו שנית, במקום השני בטבלת הכובשים, כאשר רק לבנדובסקי נמצא לפניו. כיום הוא נחשב כאחד השחקנים המהירים בעולם, וכסמל עצום ומשמעותי בקבוצה, במיוחד לאחר שהודיע, שלמרות שלשחק בריאל מדריד היה חלום ילדות שלו, הוא לא יעזוב את דורטמונד בזמן הקרוב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
דורטמונד
אחד החלוצים המהירים והטובים ביותר בעולם. אובמיאנג (האתר הרשמי של דורטמונד)

עמדת השוער היא סוגיה שאמורה להטריד את המועדון. לאחר שניתן להגיד כי רומן ווידנפלר כבר סיים את דרכו בעולם הכדורגל, רומן בורקי הוא השוער הראשון כיום, בין הקורות של הצהובים-שחורים. השוער השוויצרי סיים את שנת 2015/16 עם נתון שכל המועדון ירצה שישכח: המאזן הגרוע ביותר בליגה של עדיפות, לעומת בעיטות לשער. השוער הקודם של הקבוצה, מיטשל לנגראק, גם לא היה מי יודע מה, במיוחד מהסיבה כי הזיכרון הטוב ביותר שיש ממנו, אם תשאלו את אוהדי הקבוצה, זה האגרופים שלו, ששברו את פניו של הפולני רוברט לבנדובסקי.

דורטמונד
לבנדובסקי שרוע על הדשא לאחר שלנגראק שבר לו את הלסת. (foxsports)

גם ההגנה של דורטמונד לוקה בחסר. במיוחד לאחר עזיבתו של מאטס הומלס, צמד הבלמים המוביל כיום הם סוקרטיס ובארטרה, שעבר הקיץ מברצלונה. איך יכול להיות שלאחר המיליונים, שהשיגה הקבוצה ממכירתם של מקיטיריאן ליונייטד, גונדוגאן לסיטי, והומלס לבאיירן, הקבוצה לא הביאה בלם גדול, ברמה הגבוהה ביותר בעולם? למרות שאני לא מזלזל בראשי הקבוצה, שהחליטו להמר על מארק בארטרה הצעיר, שלא קיבל את הקרדיט שלו אצל הקטאלונים, הייתי מצפה שיבוא בלם טוב יותר ממנו. גם כאן יש לעשות חושבים.

דורטמונד
האם בארטרה יצליח למלא את נעליו של הומלס? (האתר הרשמי של דורטמונד)

כמובן, אי אפשר שלא לציין את העובדה, כי נוספו לסגל הרחב של דורטמונד, עוד 8 שחקני רכש צעירים, רובם עוד לא עברו את גיל ה-20. כולם נחשבים כשחקני עתיד מאוד מוכשרים, ולכן לא כל כך הגיוני, כי הם יצליחו להתאקלם כל כך מהר. למרות זאת, הם יקבלו במהלך עונת 2016/17 הרבה הזדמנויות, להוכיח שיש להם את מה שצריך, כדי להפוך לטובים ביותר. 2 בולטים שהגיעו הקיץ הם סבסטיאן רודה ומריו גצה שניהם מבאיירן מינכן. חוץ מכובש שער הניצחון בגמר מונדיאל 2014, גם מבשל השער הגיע לשורות דורטמונד, אנדרה שורלה. שניהם אמורים להצטרף לאובמיינג ורויס, ולהוביל חוד התקפי פשוט מפלצתי. אבל האם הם יצליחו למלא את החסר שהותיר מקיטיריאן בעזיבתו לאנגליה?

דורטמונד
שמונה שחקנים חדשים. האם הם יספקו את הסחורה? (הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

התמודדות על תואר הליגה השנה נראה לא הגיוני, במיוחד בהפרשי הרמות העצומים שנראים כרגע באופק. אך אין לדעת מה יקרה, אולי יצמחו מקבוצות הליגה שחקנים, כמו ורדי או מחרז, שיוכלו לקחת את האליפות מהאדומים ממינכן, או שאולי זו תיהיה עוד זכייה של באיירן. מי יודע? המסע לעבר התואר מתחיל ב-26 באוגוסט, במשחק בין באיירן מינכן לורדר ברמן. יהיה חם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית