רק לא שוב כינור שלישי

בשנים האחרונות הפכה מונאקו לכינור שלישי בליגה הצרפתית. העליונות הברורה של פאריס סן ז'רמן וההתעוררות של אולימפיק ליון בלמו את הפריחה של הקבוצה מהנסיכות הדרומית. עם זאת, קשה שלא להתאהב בקבוצה שהצמיחה כישרונות אדירים כמו תיירי הנרי, ליליאן טוראם, אריק אבידל ורק בשנים האחרונות שיחקו בשורותיה חאמס רודריגז, ריקרדו קארבליו ורדאמל פלקאו. מועדון הכדורגל של מונאקו זכה בשבע אליפויות בליגה הצרפתית, אך האחרונה הייתה בשנת 2000, לפני השושלות של ליון ופאריס סן ז'רמן, כל אחת בעשור שלה. כמו כן, יש בארונה חמישה גביעים צרפתיים. אך הישג השיא של המועדון היה העפלתה של הקבוצה לגמר ליגת האלופות בשנת 2004, כשרק הפסד לפורטו של ז'וזה מוריניו בגמר מנע ממונאקו לסמן וי על התואר הנחשק מכולם. אך מאז מימי הריביירה הצרפתית שקטו והקבוצה אף התדרדרה לליגת המשנה, אבל רכישת הקבוצה ע"י בעלים חדש שפתח את כיסו והוציא סכומים אדירים על רכש הקפיצו את הקבוצה למעמדה הטבעי.

בשנה שעברה נחלה הקבוצה אכזבה עם פתיחת השנה האירופית שלה, לאחר שלא הצליחה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות (הפסידה לולנסיה). גם המשך השנה האירופית שלה לא בישרה טובות לאחר שלא הצליחה לעבור את שלב הבתים בליגה האירופית (סיימה שלישית בבית שממנו עלו טוטנהאם ואנדרלכט). הצרות האירופאיות השתקפו גם בליגה, כשבחלק בראשון של העונה הקבוצה דשדשה במרכז הטבלה, אך לאחר ההדחה מאירופה הקבוצה עלתה על הגל וניהלה קרב עיקש עם ליון על המקום השני, המוביל לשלב הבתים בליגת האלופות. שתי הקבוצות סיימו עם 65 נקודות, אך ליון הקדימה את מונאקו בהפרש שערים וזכתה בסגנות. על אף שהייתה קרובה למקום השני, הסוגיה שמדאיגה יותר את מונאקו הוא הפער העצום מהאלופה פאריס סן ז'רמן. בשנה שעברה הפער בטבלה עמד על 31 נקודות, דבר ששיקף את היכולת האדירה של הפריזאים, אך גם את הווינריות שלהם שחסרה כל כך למונאקו.

את המושכות לאימון הקבוצה קיבל הפורטוגלי לאונרדו ז'רדים לפני שנתיים, וזו תהיה עונתו השלישית. לפורטוגלי בעל העבר באולימפיאקוס וספורטינג ליסבון יש 50 אחוזי הצלחה מאז שהגיע לנסיכות הצרפתית. הסגל של הקבוצה הצרפתית לא שונה בצורה דרמטית, כשהעזיבות המרכזיות ביותר הן של ג'רמי טולאלן הקפטן שערק לבורדו וסיום החוזה של ריקרדו קרבאליו. ז'רדים ימשיך להתבסס על מספר שחקני מפתח: שוער נבחרת קרואטיה המצוין דניאל סובטיץ'. בהגנה פאביו טבארס הברזילאי שבמקביל ליכולת ההגנה שלו הבקיע שישה שערים (סגן מלך שערי הקבוצה), ג'מרסון הברזילאי ובנג'מין מנדי, שחקן הבית הצרפתי. בקישור, נאביל דיראר המרוקאי שבישל 9 שערים אשתקד (מלך הבישולים בקבוצה), ברנרדו סילבה הברזילאי שהבקיע 7 שערים (מלך שערי הקבוצה) וז'ואו מוטיניו הפורטוגלי, אלוף אירופה הטרי. בהתקפה שני שחקנים שנראה כי שיא הקריירה שלהם מאחוריהם, אך מלאי כישרון ורצון להוכיח את עצמם: ואגנר לאב הברזילאי ורדאמל פלקאו שחוזר למקום האחרון שבו שיחק בצורה שמתאימה לפוטנציאל האדיר שלו.

האם בעונתו השלישית ז'רדים יצליח להצעיד את מונאקו להישגים? (DailyMail)

לפני תחילת העונה יצאה מונאקו למחנה אימונים בשוויץ. לצד ניצחונות מרשימים על באזל (0-1) ועל ספורטינג ליסבון (1-4), נחלה הקבוצה גם תבוסות לזניט סנט פטרסבורג (1-4) ולנאפולי (0-5). עם זאת, את המבחן הראשון שלה השנה עברה מונאקו לאחר שגברה על סגנית אלופת טורקיה, פנרבחצ'ה בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. אך ההגרלה של שלב הפלייאוף זימנה לה מפגש קשה מול ויאריאל הספרדית. בליגה הספיקה מונאקו לשחק משחק אחד, אותו סיימה בתיקו מאכזב (2-2) מול גנגאן. במחזור הבא תפגוש את נאנט.

לקראת העונה הקרובה מונאקו צריכה לשאוף למספר דברים. הראשון, השגת המקום השני בליגה, דבר שיוביל לעלייה ודאית לשלב הבתים של ליגת האלופות. השני, צמצום הפער מפאריס סן ז'רמן. הקבוצה הפריזאית יוצאת לעונה שבה המסתורין גובר על הוודאות, ללא זלאטן ועם אונאיי אמרי על הקווים. אך ללא קשר ליכולת של הקבוצה מעיר האורות, מונאקו חייבת לסגור את הפער. בזירה האירופית קשה לי להאמין שבמצב הנוכחי מונאקו תעבור את ויאריאל, אך אי העפלה שנתיים ברצף לשלב הבתים ייחשב ללא ספק לכישלון למי שלפני שתי עונות הדיחה את ארסנל והגיעה לרבע הגמר. עם זאת, גם אם תודח בפלייאוף, מונאקו צריכה להגיע לשלבים מאוחרים בליגה האירופית. מונאקו יוצאת לשנה לא פשוטה מבחינתה עם סימני שאלה רבים, כשהמטרה העיקרית שלה היא לא להיות שוב כינור שלישי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
האם פלקאו יחזור לכושרו? (Footie)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort