ליגת הפיתוח של אירופה

כריסטיאנו רונאלדו, ראדמל פאלקאו, חמאס רודריגז ודקו הם רק חלק מהשמות שיצאו מהליגה בפרוטוגל. בליגה שולטות 3 קבוצות באו להכיר את המלחמה על התואר בפורטוגל ועל הדרך להכיר את הכישרון הבא.

הליגה בפורטוגל הוקמה בשנת 1935 ומאז ועד היום ישנם רק חמישה קבוצות שיצליחו לקחת אליפות, בלננסש ובואבישטה הצליחו לקחת אליפות אחת כל אחת ואילו פורטו, בנפיקה וספורטינג מחזיקות בשאר האליפויות. במבט הראשון זה אולי לא נשמע כמו ליגה מעניינת אבל המלחמה, הכבוד, הגאווה והתהילה שמחפשות שלוש הקבוצות השולטות הופכות את הליגה למיוחדת במינה. כל משחק ביניהם הוא קרב על הכול או כלום, השחקנים עולים למגרש תמיד בשביל לנצח, היריבות רק מנסות להכשיל את הקבוצות הגדולות ולזכות בחמש דקות תהילה וכל זה עושות שלושת הקבוצות הבכירות תוך כדי שהן משחקות באירופה ולפעמים אפילו זוכות בתואר אירופי. סימן ההיכר של הליגה הפורטוגלית הוא הכישרונות הגדולים שמתגלים שם, כריסטיאנו רונאלדו, חמאס רודריגז, פיגו, גקסון מרטינז, תגלית היורו האחרון רנטו סאנצ'ס ועוד רבים אחרים כולם החלו את דרכם בליגה בפורטוגל.

בעונה הקודמת בנפיקה יצאה עם היד על העליונה ולקחה אליפות שספורטינג ליסבון רחוקה ממנה רק בשתי נקודות, פורטו לא הרשימה בליגה למרות שסיימה שלישית הייתה רחוקה 15 נקודות מבנפיקה. הנתון המדהים שבנפיקה הציגה היה מספר הכיבושים לעומת מספר הספיגות, העיטים כבשו 88 שערים וספגו רק 22 ב-34 משחקי הליגה. גם באירופה בנפיקה היית הטובה מבין השלוש שהיא מגיעה רבע גמר ליגת האלופות וכמעט מצליחה להדיח את באיירן מינכן, פורטו וספורטינג ליסבון סיימו את דרכם באירופה שלב אחד אחרי שלב הבתים של הליגה האירופית ודי איכזבו. אחרי העונה המתישה יצאו חלק מהשחקנים ליורו ובמפתיע גם זכו בו. העונה המדהימה של בנפיקה והזכייה של פורטוגל ביורו שלחו חלק מהשחקנים לאריות אירופה דבר שישפיע מאוד על העונה הקרובה.

בנפיקה חוגגת אליפות (www.thesun.co.uk)
בנפיקה חוגגת אליפות (the sun)

האלופה הנוכחית רוצה להמשיך ביכולת מהשנה שעברה, להביא עוד אליפות ולהמשיך להיראות טוב באירופה, הבעיה היא ששני שחקני הרכב חושבים מאוד עזבו אותה. הראשון הוא ניקולס גאייטן, הארגנטינאי בן ה-28 נתן מספר עונות מדהימות בבנפיקה ובאחרונה כבש 4 שערים ובישל 16 ב-25 משחקי ליגה. גאייטן תפס את העיינים של סימאונה, מאמן אתלטיקו מדריד, ואחרי העונה המצוינת שנתן הקבוצה ממדריד קנתה אותו בעבור 25 מיליון יורו וזו ללא ספק אבידה לבנפיקה. השני שעזב הוא רנאטו סאנצ'ס, הכישרון האדיר של הילד מפורטוגל תפס את העיניים של באירן מינכן עוד לפני היורו, סאנצ'ס לא מרשים במספרים שלו אך השליטה שלו בכדור והיכולת שלו להוציא את הקבוצה להתקפות וליצור מצבים היא שהביאה את אחת הקבוצות הגדולות בעולם לשלם עליו 35 מיליון יורו. הכישרון הצעיר יהיה חסר ללא ספק לבנפיקה. העיטים אולי איבדו שני שחקנים חשובים אך הם ביצעו כמה החתמות שיעזרו להם לנסות לקחת את האליפות שוב. הרכש המוכר ביותר הוא קוסטאס מיטרוגלו, היווני הגיע מפולהאם תמורת 7 מיליון יורו בעונה שעברה שיחק מיטרוגלו בהשאלה בבנפיקה, כבש 20 שערי ליגה, הרשים את המאמן והוחתם. הרכש השני במשמעותו הוא פרנקו סרבי, הארגנטינאי בן ה-22 הגיע מאתלטיקו רוסאריו תמורת 4.10 מיליון יורו, סרבי הראה ניצוצות בקבוצתו בארגנטינה ובבנפיקה חושבים שהוא המחליף הראוי לסאנצ'ס, יהיה מעניין לעקוב ולראות אותו העונה. הרכש המשמעותי האחרון שבנפיקה עשו הוא אנדרה זיוקוביץ', סרבי בן 20 שהגיע לאחר שהחוזה שלו בפרטיזן נגמר. זיוקוביץ' הרשים מאוד בעונה האחרונה שמבקיע שבעה שערים ומבשל שלושה ב-15 מחזורי ליגה ובליגה האירופית כבש ארבעה ובישל שניים בחמישה משחקים. הכישרון מסרביה תפס את העיניים של בנפיקה והוא הגיע להחליף את גאייטן, אם הסרבי הצעיר יממש את הפוטנציאל שבו בנפיקה הרוויחה מאוד.

עבר לאחת מהאריות אירופה. הסתדרו בלעדיו? (www.independent.co.uk)
עבר לאחת מהאריות אירופה. הסתדרו בלעדיו? (the independant)

סגנית האלופה רוצה להשלים את מה שלא הצליחה בעונה הקודמת ולקחת את האליפות, ספורטינג לא איבדה שחקנים משמעותיים חוץ מגוטיירז, החלוץ הקולמביאני בן ה-31 עבר לליגה הארגנטינאית. אחרי שכמעט הצליחו לקחת אליפות אבל כשלו בסיום החליטו בספורטינג לשמור על הסגל הקיים אך לחזק אותו. אחרי שגוטיירז עזב הקבוצה היית זקוקה לחלוץ שיצטרף לסולימני בחוד ולבסוף החליטו ללכת על אלן רואיז, הארגנטינאי בן 22 הגיע מקולון תמורת 5.30 מיליון יורו, רואיז נתן בעונה שעברה שבעה גולים בתשעה משחקים בליגה והרשים מאוד את בנפיקה שהחליטה להמר עליו העונה. הקישור המרכזי של ליסבון הוא מהטובים בליגה, אקווילני, קאבלרו המוכשר ואדיראן סילבה השלושה ביחד יוצרים קישור משובח אך הבעיה שלקאבלרו הצעיר אין מחליף ומאמן ספורטינג, גרוג חסוס, ידוע באהבתו לקישור הגנתי משובח ולכן העונה החליט להביא עוד שני קשרים הגנתיים. הראשון שהגיע הוא ברונו פאוליסטה, הבראזילאי בן ה-20 מגיע מבאייה אחרי שנתן עונה טובה והתבלט בחטיפת הכדור. השני להגיע הוא רודוסב פטרוביץ', הסרבי בן ה-27 מגיע אחרי עונה טובה בדינמו קייב ואמור להצטרף לקאבלרו בקישור האחורי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יצליח להביא את האליפות השנה?. ווילי קאבלרו. (justgoodvibe.com)
יצליח להביא את האליפות השנה?. ווילי קאבלרו. (justgoodvibe)

פורטו מגיע לעונה הזאת אחרי שנה מאכזבת מבחינתה, הקבוצה סיימה רק במקום השלישי והיית רחוקה מאליפות וגם באירופה לא הרשימה והודחה מהר. נאנו סנטו שפוטר בעונה הקודמת מולנסיה הגיע לפורטו והשנה יצטרך לשפר את הקבוצה כשהציפייה כמו בכל שנה היא אליפות. השחקן המשמעותי  היחידי שעזב הוא מאייקון הבלם שעבר לסאן פאולו. סנטו ידע שהוא חייב לחזק את הקבוצה לאחר שבעונה שעברו כבשו רק 67 שערים וספגו שלושים בחר המאמן לחזק את הקבוצה ואת ההגנה בעיקר בהרבה שחקנים אך רק חמישה משמעותיים. השחקן הראשון שהגיע הוא אלכס טיילס, הברזילאי בן ה-23 הגיע מגלאטסראיי תמורת 6.50 מיליון יורו, המגן הצעיר הרשים מאוד בליגה הטורקית וצפוי להיות הגן השמאלי הפותח העונה. השחקן השני להגיע הוא פליפה, ברזילאי בן 27, הגיע מקורנתיאנס תמורת 6.20 מיליון יורו, הבלם הגיע כדי להחליף את מאייקון שעזב ולחזק את חוליית ההגנה שלא הרשימה בעונה שעברה. השחקן השלישי והאחרון שמגיע לחזק את ההגנה הוא מייגל לאיון, המקסיקני בן ה-28 מגיע מווטפורד תמורת 6 מיליון יורו, לאיון היה שנה שעברה בהשאלה בפורטו וב27 משחקי ליגה הוא כבש חמישה שערים ובישל 15, המאמן לא היה מוכל לוותר ולבסוף החתים אותו בקבוצה. השחקן הבא שהגיע הוא ג'ו טאיישירה, הפורטוגלי בן 23 לא מצא את מקומו בליברפול ושוחרר משם בסוף העונה, כעת הוא מגיע לחזק את הקישור ההתקפי של פורטו במטרה להוכיח שיש בו את מה שדרוש לליגות הגדולות. השחקן המשמעותי האחרון הוא לורן דפויטר, הבלגי בן ה-27 מגיע מגנט לאחר עונה טובה בה כבש 12 שערים, דפויטר מגיע כדי לחזק את החלק הקדמי של פורטו ולהיות מחליפו של אבובאקר.

מגיע אחרי עונה טובה בטורקיה. אלכס טיילס. (www.chelseanews24.com)
מגיע אחרי עונה טובה בטורקיה. אלכס טיילס. (AP)

אחרי שראינו את השיפורים והשינויים שכל קבוצה עברה אפשר לומר שעוד עונה של מתח, יריבות וקרבות בין שלושת הגדולות מצפה לנו, כל קבוצה הביאה את החיזוקים שלה ואי אפשר לקבוע כבר מהיום איך תסתיים העונה. ההימור שלי הוא עוד אליפות לבנפיקה שתראה מצוין גם העונה ותגלית העונה תלך לזויקוביץ' הצעיר ושחקן השנה הילך לקאבלרו. בהצלחה לכולם ושהטובה ביותר תנצח.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית