עטלפים בשיקום

ולנסיה עברה עונה קשה בליגה הספרדית, פיטרו שני מאמנים וסיימו רק במקום ה-12. העונה הם ינסו לשקם את הכול ולחזור חזרה לצמרת הליגה.

אוהדי הכדורגל מכירים היטב את ולנסיה, לא מדובר בקבוצה כקטנה וחסרת הישגים, אלא באחת מהקבוצות החזקות בספרד בשני העשורים האחרונים. העטלפים אולי לא רשמו אליפות מאז 2003/04 אבל כמעט בכל עונה העפילה לאירופה, היוותה יריבה שקולה במשחקים מול ריאל מדריד וברצלונה, שיחקה עם הלב ונלחמה עבור השם של המועדון. בעונה האחרונה כלום לא הלך לולנסיה, אחרי תחילת עונה גרועה פוטר המאמן נונו אספיריטו סנטו בדצמבר ובמקום הגיע אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה של אנגליה, גארי נוויל, האנגלי שהגיע בקול תרועה והיה בטוח שיצליח להציל את הקבוצה ממצבה נכשל גם הוא ובסוף חודש מרץ גם הוא פוטר והגיע המינוי המפתיע בדמותו של פאקו אייסטאראן, מאמן מכבי תל אביב לשעבר לא אימון קבוצה בסדר גודל של ולנסיה ולכן הרבה גבות הורמו אך דווקא תחתיו הקבוצה נראתה יותר טוב, הסדר חזר למשחק והשיא הגיע במשחק מול ברצלונה בו ולנסיה נראתה מעולה, עצרה את ברצלונה ובהתקפות מתפרצות הצליחה לנצח את המשחק. פאקו שחתם תחילה עד סוף העונה הרשים את ההנהלה וקיבל חוזה עד 2018 וכעת מתחילה העבודה האמיתית שלו.

העונה האחרונה לא הסתדרה ממספר סיבות אבל הסיבה העיקרית שבהן היא חוסר הסדר ואי מימוש הפוטנציאל בקבוצה. העטלפים מעמידים סגל צעיר מאוד (גיל ממוצע 23), כשהשחקן המבוגר ביותר הוא דייגו אלבס, השוער בן ה-31. אין ספק שהכישרון נמצא בולנסיה אך העבודה הקשה היא לשלוט בכל השחקנים הצעירים ולמצות את הפוטנציאל שלהם, את העבודה הקשה הזאת יצטרך לבצע אייסטאראן בסיוע של צוות האימון וקפטן הקבוצה, דני פרחו, הספרדי רק בן ה-27 גדל בריאל מדריד ונחשב לכישרון גדול כעת שהוא קפטן והקבוצה צריכה אותו הוא צריך יותר מכולם הגיע הזמן של פרחו להראות עד כמה הוא גדול ולהוביל את ולנסיה חזרה לפסגה.

בעיה נוספת שהיה ניתן לראות בולנסיה של השנה שעברה היא המגנים שהיו חלשים וכמעט לא הצטרפו להתקפה. אייסטאראן ינסה לתקן את זה העונה עם צירופם של מרטין מונטויה, המגן הספרדי בן ה-25 הגיע מברצלונה בהעברה חופשית, במספר הופעות בברצלונה הראה מונטויה ניצוצות של הכישרון שלו אך לא הצליח להיכנס להרכב הראשון כעת הוא מקבל הזדמנות להוכיח את עצמו והוא ללא ספק יכול לעזור לולנסיה. הרכש השני שמגיע הוא גילארמה סיקוורה, המגן השמאלי בן ה-30 מגיע בהשאלה מאתלטיקו מדריד ועם הניסיון שלו הוא ללא ספק ישפר את החלק האחורי של ולנסיה.

בעונה שעברה כבשה ולנסיה 46 שערים, למרות התקפה עמוסת פוטנציאל שכוללת את רודריגו, זאקריה באקאלי, סנטי מינה ופאקו אלקאסר, אייסטאראן החליט לצרף שני שחקנים אחד לשיפור החלק ההתקפי והשני לחיזוק הקישור ההתקפי. הראשון ביניהם הוא נאני המפתיע, נאני בן ה-29 הגיע מפנרבחצ'ה תמורת 8.50 מיליון יורו, נאני נחשב לכישרון גדול ושיחק בהרכב של מנצ'סטר יונייטד אך לאחר שרונאלדו עזב נאני לא הוכיח את עצמו עד שהגיע לפנרבחצ'ה בעונה האחרונה, דווקא בטורקיה נאני נראה מעולה הרשים את כולם וקיבל זימון לנבחרת וגם ביורו הראה שהכישרון שלו עדיין קיים, החזרה לחיים של הפורטוגלי תפסה את העיניים של העטלפים ואם ימשיך לשחק כמו בטורקיה אין ספק שזו תיהיה עסקה גדולה. הרכש השני לחוליית התקפה הוא אלבארו מדראן שהגיע מריאל מדריד תמורת 1.5 מיליון יורו הכישרון ממדריד לא הצליח לקבל הזדמנות בבלנקוס אך כעת הוא יהיה חשוב בקישור הדל של העטלפים ואם יוכיח את עצמו ואת הכישרון שלו הוא יכול למצוא את עצמו מבוקש חזרה בבלנקוס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ולנסיה נראית עד כה מעולה במשחקי ההכנה, אך כעת מתחילים לצוץ שאלות. על פי השמעות הבלם של הקבוצה מוצרפי עומד לחתום בולנסיה וגם חלוץ הקבוצה פאקו אלקאסר קרוב לברצלונה במידה והשניים יעברו יצטרך אייסטאראן לעבוד קשה מאוד. תחילה הוא יצטרך להביא לפחות שני חלוצים מפני שאלקאסר הוא החלוץ היחידי בסגל (סנטי מינה קשר התקפי אך יודע לשחק גם כחלוץ) ואם הוא ילך המאמן הספרדי יהיה חייב למצוא קודם כל מחליף ראוי, בנוסף מוצרפי הוא חלק חשוב בהגנת ולנסיה ולמרות עונה חלשה של הקבוצה הבלם שיחק טוב והרשים ולכן גם בעמדה הזו העזיבה תשפיע ויהיה חייב למצוא מחליף הולם. בנוסף לשני הבעיות שעלולות לקרות עקב עזיבת שני השחקנים יש עוד שני בעיות. הבעיה הראשון היא הקישור הדל של הקבוצה, לעטלפים יש רק שלושה שחקנים שיכולים לתפקד כקשר מרכזי ואם ירצו משחק מסודר יצטרכו לקוות שאף אחד לא יפצע להם במהלך העונה כי לשחקנים האלו אין תחליף כרגע. השאלה האחרונה שעולה היא עמדת המאמן, אייסטאראן הרשים בסיום העונה הקודמת אך האם זה מספיק לולנסיה? האם מאמן שהקבוצה הגדולה ביותר שאימן היא מכבי תל אביב יכול להוביל את ולנסיה חזרה לפסגה? אין ספק שלאייסטאראן יש ניסיון רב כעוזר מאמן אך האם הוא מוכן לעשות את הצד קדימה לעמדת המאמן? את התשובות לכל השאלות האלו נקבל רק שהעונה תתחיל אין ספק שנותר לולנסיה עוד הרבה עבודה לפני שתתחיל העונה אבל הציפיות הן שולנסיה תשקם את עצמה ותסיים במקום שיוביל אותה לאירופה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort