העברת הלפיד, גרסת מילאנו 2016

תם עידן במילאן! ביום שישי שעבר נחתם ההסכם הראשוני עם קבוצת המשקיעים הסינית שעומדת לרכוש את הקבוצה מידי סילביו ברלוסקוני. העסקה תיסגר סופית בסביבות נובמבר-דצמבר, אך בעצם כבר כעת ניתן להכריז רשמית על העברת הבעלות על מועדון הפאר האיטלקי. ע"פ ההסכם, הסינים שיפעלו דרך חברת "סינו-יורופ" ירכשו 99.93% מהקבוצה תמורת 740 מיליון אירו, מתוכם כ-220 מיליון ילכו על כיסוי חובות. בנוסף, הרוכשים מחוייבים להשקיע 350 מיליון אירו בחיזוק הסגל במהלך שלוש השנים הקרובות. זה היה מו"מ ארוך ומייגע, במיוחד עבור אוהדי מילאן שחיכו למכירת המועדון עוד מהקיץ שעבר לאחר שלא יכלו לסבול עוד את הידרדרות הקבוצה בשנים האחרונות. כזכור, איש העסקים התאילנדי בי טייצ'אובול היה אמור לרכוש 48% מהקבוצה, אבל לא הצליח לגייס משקיעים שיממנו את הפרוייקט והמו"מ התעכב במשך תקופה ארוכה עד שנפסק. הפעם הגיעה ההצעה מהסינים שהיו מעוניינים לרכוש
70-80% מהמועדון ונראה היה שהכיוון הוא חיובי, אולם גם מו"מ זה החל להתעכב והתקשורת האיטלקית כבר הייתה סבורה שהעסקה עומדת להתפוצץ. בהמשך התברר שהעיכוב נבע כתוצאה מכך שהסינים החליטו לרכוש את מלוא השליטה בקבוצה ובסופו של דבר אכן כך קרה. אז לאחר שהציל את מילאן מפשיטת רגל אי שם ב-1986 והפך אותה לאימפריה בכדורגל העולמי, סילביו ברלוסקוני מעביר את המפתחות אחרי 30 שנים בהן השיג כל מה שרק אפשר כבעלים ומעכשיו יתפקד כנשיא הכבוד. מה שנותר זה רק להודות לאיש שתחת ניהולו ראינו את ה"גראנדה מילאן" של ואן באסטן, חוליט ורייקארד, את אלופת איטליה הבלתי מנוצחת ב-91/92, את החבורה שהביסה 0-4 את ברצלונה בגמר האלופות של 93/94, את הקבוצה הנהדרת עם מאלדיני, קאקה ושבצ'נקו בעשור הקודם ומחזות מרהיבים רבים אחרים.

sporti
משמאל לימין: ואן באסטן, רייקארד וחוליט. מהתרומות הגדולות של ברלוסקוני למילאן (SPORTI)

מי שיצעיד את מילאן בדרכה החדשה, הוא וינצ'נזו מונטלה. המאמן בן ה-42 מונה במהלך הקיץ, עוד לפני מכירת המועדון לסינים, ויחליף את כריסטיאן ברוקי על הספסל בסאן סירו. מילאן סיימה את העונה שעברה במקום השביעי ולא תשחק באירופה זו השנה השלישית ברציפות, כך שלמונטלה מחכה עבודה רבה והוא ינסה להוביל את הקבוצה חזרה לצמרת. האיטלקי שהיה חלוץ מחונן בתקופתו כשחקן וכעת נחשב בארץ המגף למאמן עם עתיד מבטיח, יעשה את כל מה שדרוש כדי להצדיק את האמון בו.

תוצאות משחקי קדם העונה:
בורדו-מילאן 2:1 (סוסו צמד) – ידידות
באיירן מינכן-מילאן 3:3, 5:3 בפנדלים (ניאנג, ברטולאצ'י וקוצ'קה) – גביע האלופות הבינלאומי
ליברפול-מילאן 0:2 – גביע האלופות הבינלאומי
צ'לסי-מילאן 1:3 (בונאבנטורה) – גביע האלופות הבינלאומי
מילאן-סלטה ויגו 0:0, 2:4 בפנדלים – גביע טים (45 דקות)
מילאן-סאסואולו 3:2 (ניאנג צמד) – גביע טים (45 דקות)

כפי שנראה במשחקי ההכנה, מאמן סמפדוריה אשתקד מחזיר את מילאן אל ה- 4-3-3 אחרי שמיכאילוביץ' כבר ניסה ליישם מערך זה בעונה שעברה כשאימן את "הרוסונרי", אבל זנח אותו לטובת ה- 4-3-1-2. מי שמתופקדים אצל מונטלה בכנפיים של השלישייה הקדמית הם סוסו ומ'באייה ניאנג, השניים פתחו בהרכב בכל משחקי ההכנה וגם כבשו מספר פעמים. סוסו שהושאל בינואר שעבר לגנואה וכבש במדיה 6 שערים, חוזר למילאן וינסה להוכיח שהעדפת הונדה על חשבונו בעונה שעברה לא הייתה מוצדקת. ניאנג מנגד, ינסה לחזור ליכולת המרשימה שהציג לפני פציעתו במרץ האחרון וירצה להיות שחקן חשוב בהתקפת "הדיאבולו". אין ספק שהכוכב הכי גדול של מילאן כרגע הוא ג'יאקומו בונאבנטורה ומסביבו תיבנה הקבוצה. אחרי שהיה מצויין בעונה שעברה ונכלל בסגל הרחב של איטליה ליורו, ג'אק לא נסע עם הנבחרת לצרפת בהחלטה שגרמה לרבים לחלוק על דעתו של אנטוניו קונטה בנושא הקשר המוכשר. כמובן שלצד בונאבנטורה, אוהדי מילאן רוצים לראות שחקני חיזוק שיגיעו בעזרת הכסף של הרוכשים הסינים ובינתיים השמות הבולטים הם קואדרדו ואיסקו שיכולים להיות תוספת נהדרת לסגל הקבוצה. שחקן נוסף שהיה מהמצטיינים של מילאן ב-2015/16, אך לא בטוח שישאר, הוא קרלוס באקה. הקולומביאני הביע את רצונו לשחק בקבוצה שמשתתפת בליגת האלופות ואם ימכר, השחקנים שמועמדים להחליפו הם סימונה זאזה מיובנטוס או לאונרדו פאבולטי מגנואה. למעט חלק קטן מהמפגש עם באיירן מינכן בארה"ב, מילאן לא הרשימה במשחקי ההכנה ונדמה שהיא זקוקה נואשות לרכש שישדרג אותה, אחרת האדומים-שחורים יתקשו לעמוד בקצב של קבוצות הצמרת בסריה א'.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

bacca
באקה, מלך השערים של מילאן ב-15/16. ישאר או יעזוב? (עמוד הפייסבוק של מילאן)

העברות:
אביאטי פרש.
אלכס, מקסס ובואטנג (לאס פאלמס, חינם) שוחררו בסיום חוזיהם.
מנז (בורדו, חינם) שוחרר.
טורס (אתלטיקו מדריד, חינם) ואל שעראווי (רומא, 13€ מיליון) עזבו סופית אחרי השאלתם.
באלוטלי (ליברפול) עזב אחרי השאלתו.

ג'יאנלוקה לאפאדולה (חלוץ, בן 26) – נקנה ב-9€ מיליון מפסקארה.
לאונל ואנגיוני (מגן, בן 29) – הגיע בחינם מריבר פלייט.
גוסטבו גומז (בלם, בן 23) – נקנה ב-8.5€ מיליון מלאנוס.
גבריאל, סוסו, פאלטה, ורגארה ומאטרי חזרו מהשאלות.

השתלטות הסינים על המועדון הכניסה המון אופטימיות בקרב אוהדי הקבוצה וההרגשה היא שאוטוטו נצפה במילאן משחקת שוב בליגת האלופות באופן קבוע כמו שהתרגלנו לראות, נלחמת וזוכה בתארים, שוברת את ההגמוניה של יובנטוס בליגה ונאבקת שווה בשווה מול האריות של אירופה.

mediaset
הזכייה האחרונה של מילאן בליגת האלופות ב-2007. הסינים מתכוונים לשחזר את ימי התהילה (MEDIASET)

ביום ראשון מילאן תקיים את משחק ההכנה האחרון שלה נגד פרייבורג וב-21 לאוגוסט תפתח את הליגה במפגש ביתי מול טורינו של מיכאילוביץ'. ב-23 לדצמבר תתמודד מילאן מול יובנטוס בסופר קאפ האיטלקי ובינואר תחל את דרכה בגביע משלב שמינית הגמר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort