סופר קאפ 2016 – ריאל מדריד-סביליה

כתבתם של מאיה בשארי ונתיב כפרי

הערב ב-21:45 ייערך אלוף האלופים האירופי, הלוא הוא הסופר קאפ בין אלופת אירופה ריאל מדריד למחזיקת הליגה האירופית סביליה. הסופרקאפ האירופי חשוב גם לסביליה וגם לריאל מדריד בעיקר בגלל ההיסטוריה. אחרי 11 גביעי ליגת האלופות עבור ריאל מדריד וחמישה גביעי ליגה אירופית של סביליה שניהם מחזיקים במספר נמוך יחסית של גביעי סופרקאפ אירופי, ריאל מדריד עם שניים סביליה עם אחד. מי תוסיף עוד גביע לארון האירופי?

אחת מהן תביא עוד גביע הביתה. סביליה מול ריאל מדריד בסופר קאפ האירופי (אופ"א)
אחת מהן תביא עוד גביע הביתה. סביליה מול ריאל מדריד בסופר קאפ האירופי (אופ"א)

הסופרקאפ האירופאי החל את דרכו רק בשנות ה-70, לכן ריאל מדריד לא התמודדה על הגביע הזה לאחר ששת הגביעי אירופה הראשונים שלה. לאחר שזכתה בגביע השביעי ב-1998 היא הפסידה את התואר לצ'לסי, שנתיים לאחר מכן בשנת 2000 הפסידה לגלאטסראיי אחרי שהרימה את הגביע השמיני. עד שנת 2000 ריאל מדריד זכתה שמונה פעמים בגביע אירופה לאלופות מתוך 11 הגמרים ששיחקה בהם, אך בסופרקאפ האירופאי לא הצליחה לשחזר את ההצלחה ורשמה 2 הפסדים בשני משחקים.

בשנת 2002 אחרי הזכייה בגביע התשיעי רוברטו קרלוס הגיע בשביל לשנות את ההיסטוריה הכושלת בסופרקאפ האירופי. הוא גרם לשער הראשון (עצמי), כבש את השני וגוטי סגר את התוצאה עם 3-1 על פיינורד ההולנדית. הסופרקאפ האירופי הגיע למדריד בפעם הראשונה ורוברטו קרלוס נבחר לאיש המשחק.

ריאל זוכה בסופר קאפ האירופי ב-2002 (אופ"א)
ריאל זוכה בסופר קאפ האירופי ב-2002 (אופ"א)

שנת 2006 הייתה השנה של סביליה, אחרי שהרימה בפעם הראשונה את הגביע האירופי אחרי גמר היסטורי היא פגשה בגמר הסופרקאפ את ברצלונה של רייקארד ורונאלדיניו. שמות כמו קאנוטה, נבאס, לואיס פביאנו ודני אלבס לחצו על ברצלונה. בעבר של ברצלונה היו עד אז שני גביעי סופרקאפ אירופי והפסד אחד בלבד, באותו ערב סביליה זכתה בגביע הראשון שלה אחרי שמחצה את ברצלונה 3-0 עם שערים של קאנוטה, מרסקה ורנטו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שנת 2007 הייתה השנה העצובה ביותר עבור סביליה, אנטוניו פוארטה נפטר 3 ימים בלבד לפני הגמר במונאקו. המשחק עמד להתבטל בגלל הנסיבות אבל בסופו של דבר הוחלט לשחק לזכרו. כל 22 השחקנים על המגרש עלו עם השם "פוארטה" מתחת למספר שלהם על החולצה. סביליה אמנם עלתה ראשונה על לוח התוצאות אבל מילאן ניצחה אותם 3-1 בתצוגת ענק של קאקה.

סופר קאפ 2007 נפתח על רקע מותו הטראגי של אנטוניו פוארטה, שהתמוטט על המגרש רק שלושה ימים טרם המשחק (אתר גול)
סופר קאפ 2007 נפתח על רקע מותו הטראגי של אנטוניו פוארטה, שהתמוטט על המגרש רק שלושה ימים טרם המשחק (אתר גול)

בשנת 2014 נפגשו לראשונה ריאל מדריד וסביליה בסופר קאפ האירופי אחת מול השנייה, לאחר מספר שנים לא קטן בהן לא זכו בתואר אירופי כלשהו. כריסטיאנו רונאלדו הכריע את המשחק עם שני שערים והביא את התואר למדריד.

בשנת 2015 סביליה הגיעה לעוד גמר סופרקאפ אירופי נגד ברצלונה, בגמר מסחרר שהסתיים בהארכה ברצלונה ניצחה 5-4 אחרי משחק מותח. האנדלוסים כבר היו בפיגור של 4-1 אך הצליחו לחזור למשחק ולאבד את התואר בדקה ה-114.

כריסטיאנו כבש את צמד הניצחןן נגד סביליה בגמר לפני שנתיים. הערב הוא לא ישחק. איך זה ייגמר הפעם? (דה נאשיונאל)
כריסטיאנו כבש את צמד הניצחןן נגד סביליה בגמר לפני שנתיים. הערב הוא לא ישחק. איך זה ייגמר הפעם? (דה נאשיונאל)

השנה הן נפגשות שוב, סביליה אחרי חיזוקים מסיביים מוכנה להוכיח שהיא באה להילחם על עוד תואר אירופי ובעיקר להראות שיש לה מה לתת לליגה. סביליה נלחמת העונה גם על הסופר קאפ הספרדי, ותשחק גם בליגת האלופות. אולי משום כך החלה את העונה מעט מוקדם יותר מריאל מדריד, שהרבה משחקניה היו שותפים לאליפות אירופה לנבחרות במהלך הקיץ. אמנם נעשו חילופי משמרות במחזיקת הליגה האירופית בשלוש השנים האחרונות, אך היא נמצאת בכושר מצוין. המאמן אוניי אמרי קיבל את המפתחות בפריס סן ז'רמן אחרי ההצלחות הגדולות שלו במפעל השני בחשיבותו באירופה, וכעת סביליה של חורחה סאמפאולי מנצחת בכל ששת משחקי ההכנה שלה, לעומת שלושה של ריאל מדריד, שמנצחת שניים אך מפסידה את הראשון לפ.ס.ז'. נבואה לעתיד?

שני שחקני המטרה משני הצדדים, חלוצים חדשים שבאים להוכיח את עצמם הערב. מחד, מוראטה שב לריאל מדריד אחרי שנתיים ביובה; מאידך, וייטו מגיע לעונת השאלה מסביליה וירצה להראות שהוא האיש לסמוך עליו (מארקה)
שני שחקני המטרה משני הצדדים, חלוצים חדשים שבאים להוכיח את עצמם הערב. מחד, מוראטה שב לריאל מדריד אחרי שנתיים ביובה; מאידך, וייטו מגיע לעונת השאלה מסביליה וירצה להראות שהוא האיש לסמוך עליו (מארקה)

ההתקפה היא חוד החנית בסימני השאלה במשחק אלוף האלופים האולטימטיבי שייערך הערב בטרונדהיים. בצד של סביליה יש חלוץ חדש, וייטו שהגיע מאתלטיקו מדריד, שאמור להיות בעצם מספר 9 החדש של הקבוצה, אחרי שגמיירו עזב ועבר לכיוון ההפוך. הוא מושאל לעונה ואם ירשים יש לאנדלוסים אפשרות רכישה בסיום העונה. סביליה עברה לא מעט שינויים, הרבה מהם בהתקפה, כולל העזיבה של בנגה לאינטר, שהיה שחקן חשוב מאוד בעונה שעברה; רייס הותיק שעבר לאספניול, והיה שחקן ספסל משפיע; גמיירו כמובן, ודייגו יורנטה, שעבר לפרמייר ליג להרפתקה חדשה בקריירה. אחרי שנכשלה ברכישה של בן ארפה שחתם בפריס, יהיה לוייטו תפקיד מכריע הערב, יחד עם שחקני התקפה נוספים שהצטרפו לקבוצה העונה. בראשם סראביה, חלוצה המוכשר של חטאפה בעונה שעברה.

סביליה לא בדיוק אותה קבוצה שזכתה בעונה שעברה באירופית. גם שינויים בסגל וגם חילופי מאמנים (מארקה)
סביליה לא בדיוק אותה קבוצה שזכתה בעונה שעברה באירופית. גם שינויים בסגל וגם חילופי מאמנים (מארקה)

ריאל מדריד נשארה בערך עם אותו הסגל מהעונה שעברה. השחקן העיקרי שעזב הוא חסה, שחתם בפריס, וזה מתחיל להיראות כמו צירוף מקרים מעניין. מי שהצטרפו הם מוראטה, ששב מיובנטוס אחרי שנתיים מוצלחות מאוד, ומארקו אסנסיו שחזר מעונת השאלה, וצפוי להיות על תקן מחליפו של חסה כתומך התקפה מהספסל. הבעיות של זידאן הן שמעבר לחיסרון של הטריו ההתקפי שלו (בייל רק חזר מהחופשה, ורונאלדו ובזנמה לא כשירים), יש עוד ארבעה שחקני הרכב שלא זמינים לו למשחק על תואר בו ריאל זכתה פעמיים בלבד (לעומת 5 זכיות של מילאן והיריבה הגדולה ברצלונה). פפה לא בסגל, קרבחאל נפצע, קרוס כמו בייל רק חזר אחרי היורו והשוער נבאס עדיין מחלים אחרי הניתוח שעבר. המשמעות – הערב יעלה למעשה הרכב משני של ריאל מדריד, בדומה לזה ששיחק בשני משחקי ההכנה האחרונים של הקבוצה באמריקה.

הערב יש לזידאן 7 שחקני הרכב שלא ישחקו. גם טריו הBBC מחוץ לסגל (מנאג' מדריד)
הערב יש לזידאן 7 שחקני הרכב שלא ישחקו. גם טריו הBBC מחוץ לסגל (מנאג' מדריד)

מי שצריכים לשחק תפקיד מרכזי הערב אצל הבלאנקוס הם שני ה"מנודים" של העונה שעברה, איסקו וחאמס. לשניהם היו עליות ומורדות, שהושפעו כמובן מחילופי המאמנים בינואר השנה. היכולת של שניהם לא מוטלת בספק, והבעיה היא תמיד היציבות. בעוד חאמס יכול לטעון לחפותו בשל מיקום מאולץ באגף עקב פציעות בסגל בעונה שעברה, הרי שאיסקו קיבל את האפשרות להיות על תקן "זידאן 2016". הוא קיבל הרבה אמון מהמאמן הצרפתי, אבל בדיוק כמו הקולומביאני אכזב את זיזו. כעת, כשהקולות הם על יציאה אפשרית של אחד מהם, וכשכל העיניים נשואות אליהם ערב העונש הצפוי לריאל בשני חלונות ההעברות הקרובים חובת ההוכחה היא עליהם. ריאל מדריד עם הרכב חסר ובלי חיזוקים ממשיים הקיץ תנסה לצאת כשידה על העליונה גם הפעם, בדיוק כמו לפני שנתיים.

איסקו וחאמס שתחת זכוכית מגדלת יהיו שחקני מפתח עבור המרנגס (מארקה)
איסקו וחאמס שתחת זכוכית מגדלת יהיו שחקני מפתח עבור המרנגס (מארקה)

זידאן התפנה לדבר על המצב לקראת המשחק הרשמי הראשון של המרנגס לעונת 2016/17. "חסרונם של ה-BBC   לא מטריד אותי", אומר זידאן. "אני לא אסכן את קארים, ואני שמח שהוא איתנו ללא כל הבעיות שהיו לו. המאמן הצרפתי שמח כבר לחזור לעניינים: "אני נרגש לקראת פתיחת העונה. אנחנו מוכנים". בעיניו של זידאן הקבוצה מגובשת והוא מרוצה מהקיים. "הקבוצה שיש לנו עכשיו היא הסגל השלם שלנו, ואני מרוצה ממנו".

זידאן (מארקה)
זידאן (מארקה)

את המפתחות של חוד הקבוצה שם זיזו בידיו האמונות של מוראטה, שצבר לא מעט ניסיון ביובנטוס. כזכור, מעבר לשתי אליפויות, כבש החלוץ הספרדי בן ה-23 גם את השערים המכריעים בדרך לגמר הצ'מפיונס ב-2015 וגם את שער הניצחון בהארכה בגמר הגביע האיטלקי. "הוא חוזר טוב יותר מיובנטוס", אמר זידאן. "היא הייתה שלב חשוב בהתפתחות ובלמידה שלו וכעת הוא שוב כאן". זידאן נותן במוראטה אמון מלא. "הוא מוכן לאתגר ואני בטוח שהוא ימלא תפקיד חשוב בעונה מלאה במשימות חשובות".

גם מאמן סביליה החדש התייחס לנקודות העיקריות מבחינתו לקראת המשחק הערב ב-21:45. "אנו חייבים לאתגר את ריאל מדריד ולשחק בצורה אמיצה", אמר סמפאולי. "ייקח עוד זמן להתחבר לגמרי אבל עלינו להאמין בעצמנו, זה קריטי." המאמן התייחס גם למצב הפצועים והחיסורים השונים שיש בריאל מדריד בגישה מעט שונה: "אנו מתכוננים למשחק שבו יש לנו את היוזמה. מבחינתנו זה לא משנה שיש להם פצועים. לא משפיע עלינו מי ישחק".

סאמפולי, מאמנה החדש של סביליה (מארקה)
סאמפולי, מאמנה החדש של סביליה (מארקה)

הרכבים צפויים:

ריאל מדריד: בשער: קסייה; בהגנה: מרסלו, ראמוס, וראן ודנילו; בקישור: מודריץ', קאסמירו וחאמס ובהתקפה איסקו, מוראטה ולוקאס ואסקז.

סביליה: בשער: סרחיו ריקו; בהגנה: מריאנו, ראמי פרחה ואסקודרו; בקישור ויטולו, אנזונזי, קראנוויטר, קונופליאנקה וואסקז ובהתקפה וייטו.

ראש בראש: בששת המפגשים האחרונים ביניהן מובילה ריאל מדריד, שמנצחת ב-4 מהם. עם זאת, במשחק הבית האחרון שלה ניצחה סביליה את ריאל מדריד 3:2 במשחק מצוין של מחזיקת גביע אירופה השני בחשיבותו. אין ספק – משחק צמוד הערב לאור ההרכבים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית