פועלים למען האוהדים

הפועל רובי שפירא חיפה היא קבוצת כדורגל שקמה לפני שלוש שנים והוקמה ע"י קבוצת אוהדים ומנוהלת ע"י עמותת עיר הפועלים. הקבוצה קרויה על שמו של בעלי הפועל חיפה לשעבר, רובי שפירא ז"ל, אשר התאבד בירייה בביתו בניגריה בשנת 2001.

"האיש שידע רק לתת", רובי שפירא ז"ל (ארכיון)
"האיש שידע רק לתת", רובי שפירא ז"ל (ארכיון)

בשנת 2004 הפועל חיפה נרכשה על ידי יואב כץ, איש עסקים ישראלי המתגורר כיום בארצות הברית. לאחר ניהול כושל על ידיו, לטענת האוהדים, פרצו מחאות שכללו הפגנות באירועי הקבוצה כגון אימונים, נשפי פתיחת עונה ואף במשחקי הקבוצה. המחאה אומנם סחפה גל אוהדים שיצאו נגד כץ ודרכו בניהול המועדון, בין הטענות נשמעו כמה בעניין התנהלות לא תקינה של המועדון ומצבה המידרדר של מחלקת הנוער שהייתה לגאוות המועדון, אך מצד שני נגרם קרע בתוך הקהל, ככל הנראה מהסיבה שחלק מהקהל אינו רצה בעזיבתו של יואב כץ.

הפועל של האוהדים פתחה את עונתה הראשונה בשנת 2014-2015 בליגה ג' מחוז שומרון, תחת המאמן חנא פרהוד ורשמה היסטוריה כאשר טיפסה אל עבר ליגה ב' בקלילות עם מאזן בלי הפסדים והודחה מגביע המדינה בסיבוב ו' ע"י הפועל עירוני בקה אל גרבייה בפנדלים לאחר 0:0 ב90 דקות ו1:1 ב120. רגע השיא של הקבוצה הגיע במשחק חוץ נגד מכבי טירת הכרמל כאשר שער ניצחון עמוק בתוספת הזמן העלה את הקבוצה לליגה ב' סופית לאחר מאבק עיקש עם הפועל טירת הכרמל.

חנא פרהוד-נקרא להוביל את הקבוצה בתחילת דרכה (דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)
חנא פרהוד-נקרא להוביל את הקבוצה בתחילת דרכה (דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)

משחקה הראשון נערך ב12 בספטמבר במסגרת סיבוב ב' של גביע מדינה מול הפועל טירת הכרמל והסתיים בניצחון מוחץ 3:0 .

הפועל של האוהדים במשחקה הראשון (דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)
הפועל של האוהדים במשחקה הראשון (דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)

בין השחקנים שנקראו לדגל בעונת הבכורה היו גם שחקני עבר של הפועל חיפה:
כפיר לייבוביץ, חי בן לולו, ענאן פרו, אייל טרטצקי אליהם חברו שחקנים כמו איתן יואש, חמודי בשתוואי ודייגו מראדונה, שחקנים אלו הגיעו ממועדון ספורט באקה יחד עם המאמן פרהוד. במהלך העונה צורף אפילו הקומיקאי ואוהד הקבוצה טל פרידמן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

את עונתה השנייה פתחה הפועל רובי שפירא חיפה בליגה ב' צפון מחוז ב' כאשר את עמדת המאמן עדיין אייש חנא פרהוד אך בסגל נערכו מספר שינויים כחלק ממסע ההתחזקות לליגה ב', בין המצטרפים ניתן למנות את חן חג'ג, שגיא הירש, נתי תורג'מן ורוברט ארחיל.
רגעי השיא היו בסיבוב ז' כאשר התמודדה מול קבוצת אוהדים אחרת, מכבי קביליו יפו מליגה א' דרום. המשחק נערך באצטדיון נשר לעיני כ-1500 צופים אך הקבוצה הפסידה 1-0 והודחה.

תצוגת העידוד שהעמידו האוהדים במשחק הגביע, "כל מה שרצית רובי מלאי שמחת חיים".(דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)
תצוגת העידוד שהעמידו האוהדים במשחק הגביע, "כמו שרצית רובי מלאי שמחת חיים".(דף הפייסבוק של הפועל רובי שפירא חיפה)

רגע השיא השני קרה במשחק העונה נגד הפועל אום אל-פאחם שנערך באצטדיון העירוני בחיפה, סמי עופר, כאשר כשלושת אלפים צופים פקדו את האצטדיון כאשר על הקופה הבטחת עלייה של הפועל רובי שפירא חיפה במידה והיו רושמים ניצחון אך הפסד 1:0 מנע מהם. מחזור לאחר מכן ניצחה הקבוצה במשחק חוץ נגד הפועל דלית אל כרמל והבטיחה את עלייתה. הקבוצה בשנתיים הראשונות שיחקה במגרש "אבי רן" שממוקם בדרום העיר ולסירוגין שיחקה גם ב"אגריטק" הצמוד אל מגרשי "אבי רן".

"השתגענו, זה שלנו!" אוהדי הפועל רובי חיפה ב"סמי עופר" (מאור אלקסלסי)
"השתגענו, זה שלנו!" אוהדי הפועל רובי חיפה ב"סמי עופר" (מאור אלקסלסי)
(מאור אלקסלסי)
(מאור אלקסלסי)

בעונה השלישית של הפועל רובי שפירא חיפה חלו מספר שינויים החל מעמדת המאמן, חנא פרהוד שאימן את הקבוצה בשתי העונות הראשונות הוחלף בעודד קוטר, עוזר מאמן לשעבר בבני סכנין.
כפיר לייבוביץ', קפטן הקבוצה בשנתיים האחרונות, פרש וישמש כעוזר מאמן ומאמן כושר בו-זמנית.
ענאן פרו, השוער הראשון של הקבוצה פרש גם הוא ומונה כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער.

.המאמן עודד קוטר ועוזר המאמן כפיר לייבוביץ', שילוב מעניין (מאור אלקסלסי)
.המאמן עודד קוטר ועוזר המאמן כפיר לייבוביץ', שילוב מעניין (מאור אלקסלסי)

הקבוצה לא מתכוונת לעצור השנה ולכן שמה לה למטרה להעפיל לליגה הלאומית בסוף עונת 2016\2017 ועל מנת להגיע אל יעד זה, צירפה הפועל רובי שפירא חיפה במהלך הפגרה מספר שחקנים בעל רזומה בליגות הנמוכות ומעבר כמו שלומי בן עשון, עומר בוארון ויוני אוחיון שהיו חלק מהעליית הליגה של עירוני נשר ללאומית עונה קודם. בנוסף הוחתם גם שלומי איטח, שוער ותיק עם עבר בליגת העל והלאומית. בין שאר השחקנים שהצטרפו: גדי מלסה, ליאור לינדר, שלו ברוור ועוד.

הפועל רובי שפירא חיפה, בהנהלת עמותת עיר הפועלים, חרטה על דגלה גם פעילות קהילתית ולכן הוקדם פרויקט "קידום דרך הרגליים" על שם גיורא ויינבלום ז"ל (אוהד הקבוצה וממקימי ארגון האוהדים "שער 5"), שמטרתו היא קידום נוער מרקע סוציו-אקונומי נמוך על ידי כדורגל.
התלמידים מקבלים עזרה בלימודים על ידי המתנדבים, בנוסף לחוגי כדורגל וטורנירים שנתיים.
בנוסף העמותה תומכת בקבוצת "אריות חיפה" המשחקת בליגת הקטרגל לחרשים ובקבוצת "אבסיניה חיפה" המשחקת בליגת הכדורגל ליוצאי אתיופיה.

 טורניר הקיץ במסגרת פרוייקט קידום דרך הרגליים (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל רובי חיפה)
טורניר הקיץ במסגרת פרוייקט קידום דרך הרגליים (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל רובי חיפה)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית