התזמורת האנדלוסית של סביליה

"עונת שיא" כך ניתן להגדיר את העונה שעברה שחוותה קבוצת הכדורגל של סביליה. אחרי שדשדשה בחלק הראשון של העונה בלה-ליגה ואחרי שנפלה מהבתים באלופות הצליחה הקבוצה הבכירה מחבל אנדלוסיה לסיים במקום השישי ולהניף שוב את גביע הליגה האירופית, כעת הציפיות מהקבוצה שוב עולות ולמרות שחרורם של מספר שחקני מפתח המאמן חורחה סמפאולי מבטיח הנאה מרובה לאוהדים גם בעונה הקרובה.

אם הייתם שואלים את הציבור הרחב של אוהדי ה"לה רוחה מסביליה" בסוף דצמבר של העונה שעברה מה הציפיות שלהם מהקבוצה סביר להניח שהייתם שומעים את הדברים הבאים: קודם כל לעבור את ריאל בטיס היריבה העירונית הגדולה בטבלת הליגה ולנסות להתקרב לרבע הגמר של הליגה האירופית, בכל זאת ככה נראית תשובה הגיונית אחרי שאתה נמצא בסך הכל חמש נקודות מהקו האדום ומסיים עם הרבה מזל במקום השלישי בליגת האלופות.

אך למרות זאת האדומים של סביליה לא נשברו ומשחק אחרי משחק המשיכו להראות את האופי החזק שתמיד הצעיד אותם ועם סגל יחסית פרווה שלא כמו בשנים הגדולות של תחילת העשור, מסגל שכולל שחקנים כמו באנגה הארגנטינאי, ויטולו הקיצוני וגאמיירו שלא הראה ניצוצות בשנים האחרונות הצליחה הקבוצה להניף בפעם החמישית בעשור האחרון את הגביע של המפעל השני בחשיבותו באירופה שכן זהו הישג מדהים ומרשים והצליחה לסיים את העונה במקום השישי בליגה, כמובן שהזכייה בליגת אירופה שקנה לקבוצה את ההשתתפות בשלב הבתים של ליגת האלופות בדיוק כמו בשנה שלפני כן.

 

אז מאיפה להתחיל-?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לרוב חובבי הליגה הספרדית יש סימפתיה כלפי הקבוצה מדרום ספרד, למה זה קורה או מנין זה נובע אתם שואלים? התשובה נמצאת בדרך הניהול של המועדון שנוסד אי שם בשנת 1890. אחת הסיבות שסביליה זכתה פעם אחת בתולדותיה בליגה הספרדית (1946) כן כן אפילו לפני הקמת המדינה הקטנטנה שלנו, היא שהקבוצה לא הייתה יכולה להרשות לעצמה להעמיד תקציבים גדולים כמו אלה של ברצלונה וריאל מדריד, שתי המוליכות הבלתי מעורערות של הליגה. אז נכון תגידו שלסטר זכתה באליפות באנגליה, מונפלייה בצרפת וקרית שמונה בישראל אבל הקושי תמיד היה, ולמרות שמספר פעמים הקבוצה הייתה קרובה למטרה האוהדים לא נראו מדוכדכים וסיפקו אהבה מירבית בכל יום בחייהם ללוחמים שלהם על המגרש.

סביליה כבר שנים נחשבת לקבוצה שעובדת בשיטה פשוטה " קנה בזול- ותמכור ביוקר" לא מתוך קמצנות חס וחלילה אלא מתוך דרך מקצועית של קבוצה שרוצה תמיד להצמיח כשרונות חדשים.

שחקנים כמו חסוס נאבאס וסרחיו ראמוס שגדלו במועדון ואחרים כמו דני אלבס, סיידו קייטה, ואפילו העוזב הטרי קריכוביאק הפולני הם שחקנים שהגיעו במחיר מציאה לסביליה ומשם הגיעו לקבוצות הגדולות של היבשת. אולי זה מה שמייחד וגורם להרבה מאוד אנשים להתחבר ולהזדהות לקבוצה.

.סגל השחקנים והעתיד:

כמו אחרי כל הצלחה גם הזכייה בליגת אירופה גרמה לקבוצה הגאה לאבד כמה משחקני המפתח שלה מהעונה שעברה. קווין גאמיירו שהיה הגורם אולי הגדול מכולם להצלחה של הקבוצה והיה מלך השערים עזב לטובת החוד האימתני של אתלטיקו מדריד, גרגוז' קריכוביאק הקשר הפולני הפנטסטי נתן יורו מצויין במדי נבחרתו שהגיעה עד לרבע הגמר ובשל כך נמכר בסכום עתק של 30 מיליון יורו וקוקה הסמל של ההגנה בשנים האחרונות והאיש שכבש שני שערים בגמר מול ליברפול בעונה שעברה עזב לבנודסליגה לטובת שאלקה. כמו כן גם בגזרת המאמן עזב אונאי אמרי המאמן המצליח שאימן את הקבוצה וזכה עימה ב3 הזכיות הרצופות בליגה האירופית קיבל את הג'וב הנחשק בקבוצת המיליארדים מבירת צרפת.

בגזרת הרכש בסביליה כמו בשנים האחרונות לא פיזרו כספים רבים על שמות גדולים וגם העונה בקבוצה ימשיכו לבנות על שחקנים צעירים ויחסית אלמוניים בתקווה שגם הם יספקו את הסחורה.

לוסיאנו וייטו ומתיאס קראנוויטר הגיעו בהשאלה מאתלטיקו מדריד, וויסאם בן ידר המרוקאי הכשרוני הגיע מטולוז הצרפתית, וקשרים איכותיים נוספים כמו פאבלו סראביה הספרדי, גאנסו הברזילאי וקיוטאקה היפני יעבו העונה את חוליית הקישור של הקבוצה וינסו להביא אותה להצלחה אפילו יותר גדולה מזאת של העונה שעברה.

 

לזכרו של פוארטה

אחת הטרגדיות הגדולות הזכורות בכדורגל העולמי שייכת לאנטוניו פוארטה, שחקנה לשעבר של סביליה.

פוארטה שנפטר בגיל 22 בלבד אחרי שאיבד את ההכרה במחזור הראשון של עונת 2007-2008 מול חטאפה, הספיק לשחק במועדון הכדורגל של סביליה לא פחות מ14 שנה! מאז היותו בן שמונה בלבד.

חודשיים לאחר מותו חברתו שהייתה בהריון ילדה את ילדם ובכך סיפורו של פוארטה המוכשר הפך להיות מרגש ועצוב בספרד בפרט ובכדורגל העולמי בכלל.

יש לציין כי סביליה ערכה טקס מרגש עבור פוארטה כאשר במשחק הסופר קאפ של אותה השנה מול מילאן שתי הקבוצות לבשו חולצה כששמו של פוארטה נכתב עליהם, ובנוסף בקבוצה יש רצון לערוך לזכרו טורניר שייקרא על שמו.

רגע ההתמוטטות של אנטוניו פוארטה (AP)
רגע ההתמוטטות של אנטוניו פוארטה (AP)

לסיכום:

אז כמו שכבר הזכרנו העתיד של סביליה בעונה הקרובה כמו בעונות הקודמות הוא כרגע בגדר " לוט בערפל". למרות שלכאורה הצטרפו כמה שחקנים איכותיים ונמרצים עדיין לא ברור אם הכל יתחבר וסביליה תצעד בגאון גם בעונה. מה שכן בטוח זה שהקהל האנדלוסי ימשיך לראות הצגות של כדורגל מהיר וקצבי מהקבוצה שלו בתקווה כאמור שכבר בשבועיים הקרובים במשחק הסופר קאפ האירופאי מול ריאל מדריד ואחרי צמד המשחקים בסופר קאפ המקומי מול האלופה ברצלונה תזכה הקבוצה להניף לפחות גביע אחד מוערך.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort