דרוש: אופי אירופאי

הפועל באר שבע תשחק הערב ב-21:00 את משחק הגומלין נגד אולימפיאקוס במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. במשחק החוץ שנערך בדיוק לפני שבוע יצאה אלופת ישראל בתוצאה מאופסת מול קבוצה שהניקוד האירופי שלה גדול פי 17 והתקציב שלה גדול פי שבעה. ולמרות זאת, בשלבים רבים של המשחק הייתה באר שבע הקבוצה העדיפה על המגרש. המערך של שלושה בלמים וצמד קשרים אחוריים הוכיח את עצמו ביעילות הן בהגנה והן בהתקפה. עם זאת, נקודת התורפה במערך הטקטי המאורגן של בכר היה משחק האגפים. מחד, נהנה המאמן הצעיר מפריצות של בן ביטון שהוכיח יכולת גבוהה גם בהגנה, ובצד השמאלי שיחק נוואקמה בתפקיד ניימארי טיפוסי כחלוץ אגף, ואף הגיע למצב מסוכן אחרי שתי דקות בלבד. בנוסף גם הכניסות של מליקסון למרכז היוו סכנה להגנה היוונית. אך מאידך, שחקני האגף שלא מתמחים במשחק הכנפיים לא השפיעו מספיק על המשחק.

חלוצים רעבים יש, צריך שחקן אגף קלאסי שיגביה להם כדורים (פייסבוק)
חלוצים רעבים יש, צריך שחקן אגף טבעי שיגביה להם כדורים (פייסבוק)

נשאלת שוב השאלה מהי התכלית של לתת למליקסון, פליימייקר טיפוסי, לשחק כשחקן חופשי כשעמדת המוצא שלו היא הצד הימני בהתקפה, בתפקיד שממנו לא יוכל להוציא את המיטב, כשרוב ההתקפות באו מהצד שלו. האם לא עדיף במשחק של מתפרצות לתת את המושכות באגף לשחקן קו טבעי שגם יכול להגביה כדורים מדויקים ולסכן את השער? אין ספק שמאור בוזגלו עדיף בהרכב הפותח במערך הספציפי הזה, במקום לבזבז מצבים חשובים ומעטים. בכמות ההזדמנויות שהיו לקבוצה מבירת הנגב היה צריך למקסם את המצבים ולכבוש מול קבוצה עדיפה בכל פרמטר. זאת מפני שברור כי שער חוץ היה משנה מאוד את תמונת ההתמודדות. לכך מתווספת העובדה שבאר שבע החליטה להביא חלוץ צעיר בדמות לוסיו וויתרה למעשה על האפשרות להביא חלוץ הכרעה ברמה אירופית גבוהה כשירדו מאופציית הוגו אלמיידה בשביל סכום פעוט במימדים של ליגת האלופות, כ-100 אלף דולר פער בין הצדדים. המשחק הערב הוא אבן בוחן גם לגבי ההחלטות המקצועיות שנעשו בפן ההתקפי.

היום חוזר להרכב של היריבה היוונית שחקנה המנוסה ביותר ברמה האירופית, אסטבן קמביאסו. הוא צפוי להיות הגורם המתווך בין ההגנה לבין ההתקפה, ויכול להוות פקטור מכריע בהתמודדות. צריך לזכור ששער חוץ עבור אולימפיקוס יסבך מאוד את החבורה של בכר, בעיקר אם יגיע בשלב מוקדם של המשחק. אם כך, באר שבע צריכה לשאוף להגיע ראשונה למצבים המסוכנים ולשלוט כמה שיותר בהנעת הכדור. הגנת הברזל שהציגה במשחק הקודם תחסר את סוארס שהודיע על עזיבתו אחרי המשחק בשבוע שעבר. הגנה זו תצטרך להתמודד עם סימן שאלה בדמותו של שיר צדק, שהוא ללא ספק בלם מצוין ברמת הליגה אבל אין לו ניסיון אירופי רב וצריך לזכור שהוא חוזר מפציעה ממושכת.

האם נראה הערב אולימפיאקוס ממוקדת יותר? (פייסבוק)
האם נראה הערב אולימפיאקוס ממוקדת יותר? (פייסבוק)

היוונים באו שפופים וזחוחים לקראת המשחק הרשמי הראשון שלהם, במצב שהם לא היו רגילים אליו, שכן בעבר היו מתחילים את הדרך האירופית כבר בשלב הבתים אליו העפילו אוטומטית. אולימפיאקוס ששינתה חלק לא מבוטל מהסגל והחליפה מאמן התמודדה מול קבוצה שהסגל שלה משחק בשיטת משחק שעובדת עם סגל ומאמן שממשיכים כבר שנה שנייה יחד ואחרי מחנה אימונים ושני משחקים בסיבוב השני שנתנו לה את היתרון היחסי. עכשיו גם הזלזול שאולי היה כלפי באר שבע ירד, והיוונים מכירים היטב את הקבוצה שתשחק הערב מולם, והם יודעים שיש יריב רציני ועיקש שינסה להשיג תוצאה טובה באצטדיון ביתי מאוד שנתן לה את היתרון בעונה החולפת גם בליגה. הקהל ללא ספק יהווה שחקן שניים עשר, אך הוא צפוי לחזות באולימפיאקוס אחרת, זאת שתילחם עם הגב אל הקיר, זאת שאי השתתפות בליגת האלופות תהווה מבחינתה אכזבה גדולה.

הקהל בטרנר יהיה השחקן השנים עשר (פייסבוק)
הקהל בטרנר יהיה השחקן השנים עשר (פייסבוק)

זהו רגע האמת של הקבוצה של אלונה ברקת. הבעלים הגאה האריכה את החוזה של בכר בשנתיים נוספות באקט של הבעת אמון מוחלטת והעניקה בכך עוד שקט במועדון לקראת המשחק החשוב, כמו לאמר אני סומכת עליך, אתה האיש המתאים למשימה. אבל בפועל שוב ניצבת באר שבע מול יריב מסוכן שמסוגל להזכיר לקבוצה ששכחה זאת בשלושה משחקים באירופה שהיא קבוצה מישראל בואכה שער הדחה דרמטי בדקה ה-90 שאנחנו מכירים טוב מידי. מה שבכר צריך לעשות מצידו הוא להכין את קבוצתו מנטלית כדי שתוכל להראות אופי אירופאי קריטי שיעניק לבאר שבע כרטיס יוקרתי לשלב הפלייאוף, בו יהיה לה סיכוי לא רע לקבל הגרלה קלה מאשר זו שקיבלה בסיבוב הנוכחי. ואז הקפיצה לשלב הבתים תהפוך מזינוק אדיר לדילוג אפשרי. מה שנשאר זה לעשות מה שעושות קבוצות אירופיות רבות, להבקיע שער אחד או יותר ולא לספוג.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
תראה אופי אירופאי? הפועל ב"ש (פייסבוק)
תראה אופי אירופאי? הפועל ב"ש (פייסבוק)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort