הכי קרוב לשלמות

הוא גדל בשכונת עוני, התגלה במקרה כאשר שיחק בחוף הים. הצליח בליגה הברזילאית, שיחק וחורר רשתות בקבוצות הכי טובות באירופה, זכה בשני גביעי עולם, נחשב בעיני רבים כשחקן הגדול בהיסטוריה. סבל מפציעות רבות, לא שמר אמונים לקבוצותיו, התמודד עם שערוריות מוזרות ותעלומה מסתורית אחת. אימת ההגנות "אלפנומנו" רונאלדו הברזילאי.

 רונאלדו לואיז נזאריו דה לימה, גדל ברחוב סזאר אובינו בשכונת עוני בריו דה ג'אנרו למשפחה קשת יום. אביו נליו עבד בחברת טלפונים והצליח בקושי רב לפרנס את האמא סוניה ושלושת הילדים. רונאלדו כונה בצעירותו "דאדאדו". הוא החל לשחק  כדורגל באולמות והתברך בכישרון נדיר עם שליטה בכדור וניחן ביכולת מדהימה של כיבוש שערים.

קבוצתו הראשונה הייתה "סאן קריסטובאו" המקומית. עד כמה יעיד מצבו הכלכלי הקשה? רונאלדו היה דל אמצעים ולעיתים היה מתגנב לרכבת מבלי לשלם בכדי להגיע לאימונים.

 לרונאלדו היה חלום כמו לרוב ילדי ריו, לשחק באצטדיון "מראקנה" עבור קבוצת פלאמנגו. רונאלדו בתמיכתו של ז'ארזיניו, האיש שגילה אותו והתלהב ממנו כאשר ליהטט בחוף הים, החליט לחתום בקבוצת קרוזיירו הרחוקה בערך 450 ק"מ מעיר מגוריו ריו. כך בעצם ויתר רונאלדו על חלומו לשחק בקבוצת פלמנגו (נחזור לזה בהמשך).

הוא זומן לנבחרת ברזיל עד גיל 17 עוד לפני ששיחק בקרוזיירו בה שיחק בהצלחה רבה והבקיע- 12 שערים ב-14 משחקים, בסיום אותה עונה הוא זכה בזימון יוקרתי לנבחרת הסלסאו. רונאלדו בעיקר שימש מחליף לבבטו ורומאריו במשחקי הכנה לקראת מונדיאל-1994 בו זכתה נבחרת ארץ הסמבה. לציין שבאותו מונדיאל רונאלדו היה חלק מהסגל אך לא שותף במשחקים דבר אשר לא הפריע לזקוף לזכותו זכייה ראשונה בטורניר הגדול והחשוב מכולם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רונאלדו במדי נבחרת ברזיל (או בולה)
רונאלדו במדי נבחרת ברזיל (או בולה)

בהמלצת רומאריו חברו לנבחרת, החליט רונאלדו לעבור לאירופה לקבוצה שרומאריו עצמו פרץ בשורותיה, פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית. רונאלדו נחל הצלחה מסחררת בקבוצה ההולנדית אשר שילמה עליו -6 מיליון דולר לקבוצתו הברזילאית. החלוץ הפורה כבש -42 שערים ב-46משחקים, נתון בלתי נתפס!

הדבר ממנו חושש כל כדורגלן קרה בעונתו השנייה בהולנד, פציעה קשה בברך ימין (סימן לבאות), דבר אשר גרם לרונאלדו להחסיר המון משחקים, אך שום דבר לא עצר אותו כאשר הוא משותף רק ב-13 משחקים וכובש-12 שערים!

רונאלדו עבר מהולנד לליגה הספרדית, לקבוצת הפאר ברצלונה, אותו מסלול שעשה חברו הטוב רומאריו. לברצלונה רונאלדו עבר תמורת -20 מיליון דולר. בעודו בן -21 בלבד, הוא זכה בתואר מלך השערים בספרד, זכייה בגביע אירופה למחזיקות גביע עם ברצלונה, זכייה בנעל הזהב האירופית ובתואר כדורגלן השנה באירופה ובעולם. רונאלדו רשם בברצלונה עונה אחת שהסתכמה ב-56 משחקים בהן כבש -55 שערים!

כאשר עבר לאינטר מברצלונה תמורת -30.5 מיליון יורו, הוא שבר את שיא ההעברות דאז. באינטר הודבק לרונאלדו הכינוי "אל פנומנו", הוא זכה עם הקבוצה בגביע אופ"א, זכה שוב בתואר כדורגלן השנה, אך רונאלדו סיים עוד עונה בלי אליפות.

לאחר זכייה נוספת בקופה אמריקה בשנת-1997, "אל פנומנו" ביחד עם נבחרת הסלסאו מגיעים למונדיאל -1998 בצרפת. נבחרת ברזיל מגיעה עם השחקן הכי טוב בעולם, פייבוריטית מובהקת, ולא מאכזבת עד הגמר.

עד הגמר מול צרפת רונאלדו כבש -4 שערים וסחף את ברזיל כמעט לבד. ליל הגמר קרתה אולי התעלומה הכי גדולה בכדורגל העולמי, יש האומרים שרונאלדו התעלף לפני המשחק ויש הטוענים שהוא סבל מהתקף אפילפטי ולא היה כשיר למשחק אך בגלל לחצים מצד החברה המאמצת שלו "נייקי" הוא עלה לשחק. הרבה גרסאות סופרו עד היום, אך אף אחד לא ידע לספר באמת מה קרה שם. הסוף של אותו גמר ידוע כאשר זיזו והטריקולור חגגו זכייה ביתית עם 0-3 על רונאלדו וברזיל.

רונאלדו במדי אינטר, מי יודע מה היה קורה אם לא הפציעה (טוטוספורט)
רונאלדו במדי אינטר, מי יודע מה היה קורה אם לא הפציעה (טוטוספורט)

שנת-1999 רונאלדו נפצע שוב באותה הברך בעודו משחק באינטר האיטלקית. "מפחיד השוערים" השתקם וחזר לשחק במשחק גביע בו שותף כמחליף, כמה דקות לאחר שנכנס למשחק, רונאלדו רץ לבד עם הכדור, בלי אף שחקן לידו, צונח לדשא ותופס את ברכו הימנית שוב. זהו אחד הרגעים העצובים של כל אוהד כדורגל, רגע בו אתה רואה את האליל שלך נאנק מכאבים, אתה זועק לשמיים ואומר למה? הרי הוא רק חזר! השחקן הכי טוב בעולם, רק בן 24, וכבר עומד לפרוש מכדורגל בשיאו.

אך גיבור סיפורנו, לא התייאש ולא ויתר, אמנם קצת יותר שמן, אבל עדיין מאמנים חששו ממנו, שוערים רעדו והגנות מולו התפרקו. המלך חזר!

רונאלדו חזר ואיזו חזרה זו הייתה, קאמבק נפלא, הוא סחף את נבחרת הסלסאו לזכייה במונדיאל-2002 עם -8 שערים וביסס את מעמדו ככדורגלן הכי טוב בעולם.

מאזנו של "אל פנומנו" באינטר היה מדהים לא פחות, כאשר שיחק ב-68 משחקים והבקיע -49 שערים! הוא עבר מאינטר לריאל מדריד בעוד העברת ענק תמורת סכום של -45 מיליון יורו. רונאלדו לא התחשב באוהדי ברצלונה כאשר חתם ביריבה המרה ממדריד, הוא הצטרף לפרויקט "הגלאקטיקוס" של ריאל עם זידאן, פיגו וראול.

רונאלדו מפציץ גם בעידן הגלאקטיקוס במדריד (אס)
רונאלדו מפציץ גם בעידן הגלאקטיקוס במדריד (אס)

עונתו הראשונה של רונאלדו בריאל מדריד הייתה מדהימה וזכורה היטב לכל חובבי הכדורגל.  הוא סיים כמלך שערי הליגה עם -23 שערים, הגעה עם ריאל לחצי גמר ליגת האלופות, כשבדרך הוא מעיף את מנצ'סטר יונייטד בהופעה הירואית בתיאטרון החלומות הלא הוא אצטדיון " אולד טראפורד" עם שלושער מדהים. אך רונאלדו חווה משהו חדש בעונה זו, זכייה באליפות הליגה הספרדית, זכייה ראשונה באליפות בקריירה של רונאלדו.

אוהדי ריאל מדריד לא אהבו את אורח חייו הלא ספורטיביים של רונאלדו, הוא אהב את חיי הלילה ואהב ספורט מוטורי, רונאלדו החזיק בביתו כמה מכוניות ספורט מפוארות. עצם היותו כבד משקל ביחס לכדורגלן, האוהדים בספרד הדביקו לו את הכינוי "אל גורדיטו" שמשמעותו, השמנמן.

רונאלדו המשיך לספק את הסחורה במדי ריאל מדריד ולהיות מלך שערי הקבוצה שוב ושוב, אך הקבוצה כשלה לזכות בתארים. רונאלדו המשיך להוביל את נבחרת הסלסאו גם במונדיאל -2006 בגרמניה, שם כבש -3 שערים ועשה היסטוריה כאשר הפך למלך שערי המונדיאל בכל הזמנים "שיא שנשבר על ידי מירוסלב קלוזה במונדיאל -2014".

רונאלדו סיים את הרומן שלו עם ריאל מדריד בחלון ההעברות של ינואר -2007, אחרי עוד ועוד פציעות ובילויים על שולחן הניתוחים, הוא עזב את ריאל כאשר באמתחתו -83 שערים מתוך -127 משחקים בהם שיחק.

"אל פנומנו" חזר לליגה האיטלקית, למילאנו, הפעם לקבוצת מילאן, הוא בחר ללכת אחרי הכסף הגדול של הרוסונרי ופעם נוספת לא שמר אמונים לקבוצה בה שיחק בעבר, אוהדי אינטר היריבה המושבעת של מילאן, כינו אותו "בוגד".

רונאלדו חסר המזל לא יכול היה לשחק במדי מילאן בליגת האלופות מכיוון ששותף עם ריאל מדריד באותה עונה, מילאן זכתה בליגת האלופות באותה עונה, התואר היחיד שחסר לו.

פרק חמוץ מתוק בקריירה. רונאלדו במדי מילאן (קלצ׳יומרקאטו)
פרק חמוץ מתוק בקריירה. רונאלדו במדי מילאן (קלצ׳יומרקאטו)

הוא לא שיחק הרבה משחקים במילאן, סבל מפציעות חוזרות ונשנות ודיבורים על פרישה התחילו לצוץ. את הפרק במילאן הוא סיים עם -9 שערים מתוך -20 משחקים.

רונאלדו בחר לחזור ולהשתקם בקבוצת קורינתיאנס מהליגה הברזילאית, בחתימתו נעץ רונאלדו סכין בליבם של אוהדי פלמנגו אשר קיוו שיחתום בקבוצתם וכך בעצם ויתר בפעם השנייה בקריירה על חלומו לשחק במראקנה במדי פלמנגו. הוא שיחק במדי קורינתיאנס -31 משחקים בהם כבש -18 שערים.

בתאריך 14.02.2011 "ולנטיין דיי" חג האהבה הבינלאומי, החליט רונאלדו לשבור את לבבות ההמון ולהודיע על פרישה מכדורגל. הוא אמר "רציתי להמשיך לשחק אך גופי ניצח אותי". יום עצוב לכל חובבי הכדורגל בעולם, אחד השחקנים הכי טובים בהיסטוריה ואולי הגדול מכולם נכנע לפציעות הרבות מהן סבל ונאלץ לסיים את הקריירה המפוארת מוקדם מהצפוי.

רונאלדו סבל מכמה סיפורים ושערוריות מביכות, למשל, מאמנו לשעבר בנברחת ברזיל, ונדרליי לושמבורגו, טען שרונאלדו לבש חיתול בקופה אמריקה בשנת -1999 , מכיוון שנטל תרופה שגרמה לתנועה מואצת במעיים וזה נועד בשביל למנוע "תקריות". בשלהי הקריירה התמודד רונאלדו עם פרשה שהכתימה את שמו. בשנת -2008 רונאלדו נקלע לפרשיית מין עם -3 זונות ממין זכר, רונאלדו התכוון לבלות עם ה-3 אך כשגילה את מינן האמיתי הוא ביקש מהן לעזוב את המקום וכשאחת מהן ניסתה לסחוט אותו הפרשה התפרסמה. רונאלדו טען שזו הייתה טעות טרגית וטיפשית מצידו ושהוא רב עם חברתו ורק רצה לבלות וכן הוא "סטרייט לחלוטין". פרשה זו הביאה לביטול חוזה עם אחת החברות עימן היה חתום רונאלדו על חוזה פרסום.

הרבה אנשים זכו לראות את רונאלדו משחק, הוא היה מושלם, כזה שיש לו הכל, מהירות, כוח פריצה אדיר, יכולת כיבוש נדירה, שחקן פיזי ובעל שליטה אבסולוטית בכדור. בקריירה שלו, רונאלדו כבש המון שערים שנכנסו לפנתיאון, שערים שלא רואים כל יום, מהלכים שמשאירים את האוהדים פעורי פה ובמיוחד את הקהל היריב אשר פשוט עמד ומחא כפיים בזמן שרונאלדו חוגג עוד כיבוש של שער מדהים.

רבים נוהגים להשוות בין שחקני הכדורגל של היום לבין שחקני העבר. תמיד ישנו את הויכוח הזה, מי הכי טוב בכל הזמנים? לרונאלדו הברזילאי יש את מה שאין לאחרים, הוא השיג כל תואר אפשרי בכדורגל, אולי החסרון שלו, שלא זכה בליגת האלופות זה מה שמציב אותו כשחקן שהכי קרוב לשלמות מבחינת תארים, אך על הדשא הוא היה שחקן מושלם.

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort