דע את האויב – קאירט אלמטי

הסיבוב השני של הליגה האירופית כבר כאן, והנציגה הבכירה שלנו במפעל זה, מכבי תל אביב תתמודד מול קאירט החזקה, אחרי הניצחון החלק 0-4 (0-3 בבית ו0-1 בחוץ) על גוריצה.

קאירט אלמטי, מגיעה אמנם מקזחסטן, לא איזה מעצמת כדורגל, אבל שלא תטעו, מדובר במשוכה קשה מאוד. הקבוצה סיימה במקום ה-2 בליגה המקומית בעונה שעברה, כשרק אסטנה, שהעפילה לליגת האלופות ועשתה שם תוצאות לא רעות בכלל, מקדימה אותה.

אז מי את קאירט אלמטי ?

קאירט נוסדה ב1954, אך הייתה מועדון מאוד קטן בתחילת דרכה. הליגה בקזחסטן הוקמה רק ב1992, כך שעד שנה זו, קאירט שיחקה בליגה הסובייטית ומדי פעם רשמה הצלחות כשזכתה בליגה הסובייטית פעמיים, ב1976 ו1983.

בשנה הראשונה של הליגה הקזחית, קאירט זכתה בדאבל היסטורי, אך בהמשך דשדשה מספר שנים ונכנסה לקשיים כלכליים, עד שבשנת 1997 הקבוצה הורדה ליגה למרות שסיימה מקום 3 ואף זכתה בגביע, ההחלטה להוריד את קאירט לליגה השניה הגיעה בעקבות חובות של מיליוני דולרים לשחקנים, בעלי תפקיד במועדון, קבוצות ואפילו לחברות שקשורות לתפעול השוטף של הקבוצה, ספקיות ביגוד, החברה שבבעלותה האצטדיון של קאירט וכו'.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קאירט התייצבה וחזרה לליגה הראשונה מהר מאוד, אך הספונסר הראשי שלה עזב ב2006 לאחר שהפסיד כספים רבים (קאירט לא קבוצה רווחית במיוחד). הדבר גרם למשבר לא קל בקבוצה, שחקנים עזבו ונמכרו, וקאירט התחילה את עונת 2007 עם קבוצה של שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. ביולי 2007, קבוצת משקיעים קזחים פרטיים השתלטה על המועדון הקזחי הצנוע, והזרימה באופן מיידי 4 מיליון דולר מה שעזר מאוד למועדון להתרומם קצת ולהשקיע בשחקנים ברמה ראויה.

הקבוצה לא הצליחה מקצועית למרות ההשקעה הכספית, ואפילו הייתה קרובה מאוד לירידת ליגה בשנת 2008 אך סיימה לבסוף במקום ה13 שמשאיר אותה בליגה.

בתחילת 2009 קאירט הכריזה על פשיטת רגל עקב חובות גדולים, ספגה עונש של הורדת נקודות וירדה לליגה השניה. קאירט התגברה שוב על המשבר ועלתה ליגה לאחר עונה אחת בלבד.

מאז אותה עונה, קאירט התייצבה כלכלית ומקצועית, אמנם בשנים 2010-2012 קאירט דשדשה בתחתית הליגה, אבל שמרה על יציבות כלכלית, קבוצת המשקיעים בראשות קאירט (כן, לבעלים קוראים קאירט) המשיכה להזרים כספים באופן מבוקר לקבוצה הבוגרת וגם למחלקת הנוער, מה שתרם לחיזוק הסגל ככל שהזמן עבר, ובשנת 2013 הקבוצה סוף סוף הצליחה להתקדם וסיימה במקום השלישי והמכובד. עונה לאחר מכן הקבוצה סיימה שוב במקום השלישי, ובעונה האחרונה הגדילה לעשות וסיימה במקום השני, ללא ספק התקדמות עבור מועדון קטן כמו קאירט.

שחקני קאייראט חוגגים (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)
שחקני קאייראט חוגגים (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)

ברמה האירופית קאירט חסרת ניסיון והישגים משמעותיים. בשנים הראשונות שלה באירופה הודחה פעמיים ע"י אברדין הסקוטית וארטמדיה ברטיסלבה הסלובקית, לפני 2 עונות הודחה בסיבוב השני על ידי אסביירג הדנית, ובעונה שעברה הייתה קרובה לעלות אך הודחה בסופו של דבר על חודו של שער בודד, על ידי בורדו החזקה בפלייאוף על העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

למרות שלא הגיעה לבתים, קאירט עשתה קמפיין טוב מאוד ביחס לדירוג האירופי מאוד נמוך שלה (3.550 לעומת 21.220 של מכבי), כשניצחה במוקדמות קבוצות כמו אברדין הסקוטית והכוכב האדום בלגרד מסרביה (הקבוצה ממנה הגיע ראיקוביץ׳ למכבי).

ועכשיו לחלק המעניין – הסגל של קאירט.

לא מעט שחקנים טובים משחקים בהרכב של סגנית האלופה הקזחית, ביניהם החלוץ ז׳ראר גוהו החלוץ הנהדר מחוף השנהב שלא מפסיק להבקיע, הקפטן באוירז׳אן איסלמחן, קשר התקפי מאוד מוכשר שגם גדל במועדון, איסאל – הקיצוני הימני הברזילאי שהגיע מהליגה הרוסית, אנטולי טימושצ׳וק הותיק שכיכב בבאיירן מינכן וזניט, וכמובן, הדובדבן על הקצפת – אנדריי ארשבין, השחקן הפנטסטי שכיכב בנבחרת רוסיה וארסנל, וגם שיחק כמובן מול יוסי בניון כשזה כיכב במדי ליברפול, חובבי הכדורגל האנגלי לבטח זוכרים את ה4-4 המופלא בין ליברפול לארסנל באנפילד, ארשבין הבקיע רביעייה אדירה ובניון ענה לו עם צמד.

הדובדבן, ארשאבין (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)
הדובדבן, ארשאבין (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)

כמו שאתם מבינים, קאירט היא ממש לא קבוצת דייגים למרות שהשם שלה לא נשמע מוכר לאוהד הממוצע, יש לה התקפה טובה מאוד – הבקיעה הכי הרבה בליגה הקזחית, אבל יש לה גם נקודות תורפה – ההגנה והקישור שלה לא משתווים לרמת ההתקפה שלה, לקאירט יש הגנה די איטית ושוער בינוני, גם הקישור שלה לא ברמה של שלישיית הקישור של מכבי – אלברמן, איגיבור ומדוניאנין, ולכן אני חושב שמכבי תצליח להתמודד עם קאירט ולהחזיק בכדור גם במשחק החוץ היום. מצד שני, המתפרצות של קאירט עשויות להיות קטלניות מול ההגנה של מכבי, למזלה של סגנית האלופה הישראלית, יש לה את היהלום הסרבי פרדראג ראיקוביץ׳ בשער והיא חייבת אותו בשיאו היום כדי לא לספוג מול ההתקפה המצוינת של קאירט.

גם הוא כאן, אנטולי טימושצ׳וק (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)
גם הוא כאן, אנטולי טימושצ׳וק (האתר הרשמי של קייראט אלמאטי)

מה שבטוח, יהיה משחק צמוד ומעניין בין 2 קבוצות די שוות ברמתן כרגע, קאירט נמצאת בעיצומה של הליגה הקזחית ולא הפסידה כבר חודשיים, מכבי קבוצה חזקה עם הרבה יותר ניסיון באירופה, וצפוי לנו קרב אמיתי בין 2 מועדונים שההצלחה האירופית מאוד חשובה להם.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort