הספורט משתנה, הקהל לא

משחקים מרתקים, אירועי כדורגל מדהימים ותצוגות שיפוט טובות, אלו לא דברים שהתברכנו בהם בשלב הבתים ביורו 2016. מחיאת הויקינגים של איסלנד, השיר על ויל גריג, שירי ערש במטרו לילדים עייפים, קטטות המוניות ומתוכננות בין אוהדי רוסיה לאוהדי אנגליה וזריקת האבוקות של אוהדי נבחרת קרואטיה במהלך משחק למגרש, כל אלו אפיינו את טורניר היורו יוצא הדופן שהסתיים ביום ראשון.

אוהד פצוע אחרי הקטטה בין חוליגנים אנגלים לרוסים (דיילי מייל)
אוהד פצוע אחרי הקטטה בין חוליגנים אנגלים לרוסים (דיילי מייל)

מצד אחד, היה קהל מדהים ומעודד, במיוחד מהצד האיסלנדי והאירי, ומצד שני היה קהל פוגע ומאיים, כמו של קרואטיה, אנגליה, רוסיה ואוקראינה. בכל יום, במיוחד במהלך משחקי שלב הבתים, שמענו וראינו מראות מרגשים, יפים, מזוויעים וקשים באופן יומיומי על קבוצות של קהלים שונים מרחבי אירופה ברחובות צרפת. ליל, מארסיי, פריז, כל הערים הללו ספגו את האווירה המוזרה של יורו 2016. שמחנו לשמוע את השדר של המדינה בגודל של תל אביב, איסלנד כמובן, מוציא את גרונו בניצחונה של מדינתו בדקה ה-90. נהננו לראות את האירים עושים רכבת אנושית וגם כשהאוהד מהאי הבריטי הוריד את מכנסיו מול קהל שלם, לא הפסקנו לצחוק. אווירת שלב הבתים בטורניר היורו הזכירה לנו פסטיבל אירופאי,צבעוני ומרהיב שלא משעמם לרגע.

אוהדי אירלנד. זכו בתואר הקהל הטוב ביותר יחד עם הצפון אירית מטעם UEFA (דיילי מייל)
אוהדי אירלנד. זכו בתואר הקהל הטוב ביותר יחד עם הצפון אירים מטעם UEFA (דיילי מייל)
אבל אז התחילו משחקי הנוקאאוט. אנגליה הודחה בשמינית הגמר נגד המפתיעה של הטורניר, איסלנד, פורטוגל ניצחה את קרואטיה. בקיצור, התחלנו לקבל גם משחקי כדורגל אטרקטיביים ומעניינים. קיבלנו רבעי גמר כמו גרמניה נגד איטליה, איסלנד נגד צרפת, ווילס נגד בלגיה…. בנוסף, העידוד המדהים של כל הקבוצות המשיך והיה שווה להידבק למסך ולעקוב אחרי השלבים המכריעים של הטורניר. קיבלנו משחקי חצי גמר מאוד מוזרים ומעניינים, שבסופם, צרפת ופורטוגל עלו לגמר.
השיר על וויל גריג מככב ברכבת התחתית של צרפת
בואו ניזכר לרגע בגמר היורו 2004, בו המארחת והפייבוריטית פורטוגל, פגשה את אחת המפתיעות של הטורניר, נבחרת יוון. לצערה של המארחת, המפתיעה ניצחה בתוצאה 1-0 בשער בשלב מאוחר במשחק וזכתה בתואר אלופת אירופה. השנה, קיבלנו שחזור מדויק ביותר של אותו הגמר על אדמת פורטוגל. אדר, שחקן הנבחרת הירוקה אדומה הבקיע שער בהארכה וקבע את התוצאה הסופית של המשחק, 1-0 קטן ומתוק.
כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי הם 2 שחקנים שמשווים ביניהם כל הזמן. השנה, האיש שסובל הוא הפרעוש הארגנטיאי. למרות שזכה בליגה הספרדית, הוא הפסיד את ליגת האלופות, בניגוד לרונאלדו שזכה. בנוסף, הארגנטינאי הפסיד 4 גמרים רצופים עם נבחרתו, פרש מהנבחרת והועמד לאחר מכן לדין על העלמת מסים. כריסטיאנו רונאלדו לעומתו, הצליח לעשות את הבלתי אפשרי, כאשר הוא מוביל את קבוצתו לזכייה סנסציונית באליפות אירופה  התחרותיות בין כריסטיאנו לבין מסי גרמה לרונאלדו לקחת את הקבוצה על עצמו ולהוביל אותה, בעיקר מנטלית.

אם לסכם את הטורניר בקצרה, אז הקהל והכדורגל איזנו אחד את השני. כאשר הרמה הייתה ירודה, הקהל הראה את מעמדו ויופיו. כאשר רוב הקהל נסע הביתה למדינתו, הרמה עלתה והיו משחקים מרהיבים. למדנו עוד פעם מחדש את התרבות הספורטיבית ואת הרצון העז שיש למדינות להראות את נוכחותם ואת מעמדם, במיוחד בזמנים הקשים שפוקדים על עולמנו. הכדורגל הוא כמו משכך כאבים תמידי שמשכיח את המלחמות, הפיגועים. משכיח את הפוליטיקאים השקרנים, את המחבלים ואת כל הנרצחים מדי יום. הספורט בכלל והכדורגל בפרט גורם לנו להתחבר בכל פעם מחדש, במיוחד במשחקי נבחרת. למרות הרמה הירודה של הנבחרת הישראלית בכדורגל, תמיד יש לנו טיפת תקווה, שבפעם הבאה יהיה טוב יותר.

מחיאת הכף הויקינגית שסחפה את כולנו. נבחרת איסלנד במיטבה (UEFA)
מחיאת הכף הויקינגית שסחפה את כולנו. נבחרת איסלנד במיטבה (UEFA)
הטורניר הגדול הבא, אם לא נחשיב את האולימפיאדה, הוא המונדיאל ברוסיה ב-2018. לאחר האירועים האלימים שנגרמו עקב הקהל הרוסי ביורו האחרון ועקב המשבר הכלכלי העצום שפוקד את המדינה הגדולה ביותר בשטחה בעולם, אירוח המונדיאל נמצא כרגע בסימן שאלה גדול מאוד. לא משנה איפה המונדיאל ישוחק, האווירה המדהימה תישאר ואף תשתפר בעזרת הסגונן הדרום אמריקאי השונה. אם יש לקח שלמדנו השנה, הוא שלא משנה עד כמה הרמה תיהיה ירודה, האווירה תמיד תישאר מדהימה. שחקנים מזדקנים, קבוצות משתנות, אבל הקהל תמיד יתמוך. זהו הספורט היפה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort