לקום מהשבעה

"מינייראסו" הוא כינוי שניתן למשחק בו הובסה נבחרת ברזיל בתוצאה 1-7 על ידי נבחרת גרמניה בחצי גמר מונדיאל 2014 אותו אירחה נבחרת ברזיל. שנתיים חלפו מהמשחק ההוא ועושה רושם שנבחרת ברזיל מתקשה להתאושש מאותו ערב עגום. כשלון רודף כשלון, חילופי מאמנים על בסיס קבוע ושחקנים מפונקים עם אופי בעייתי. הכסף הגדול מול הליגות הכי טובות באירופה. מה יעלה בגורלה של הסלסאו?

תאריך 08.07.2014 אצטדיון מינייראו שבבלו הוריזונטה, חצי גמר המונדיאל, נבחרת ברזיל המארחת ואחת המועמדות המובילות לזכות בגביע העולמי סופגת מהלומה מנבחרת גרמניה ויורדת מובסת ומושפלת עם שביעייה במשחק שנצרב בהיסטוריה וקיבל את הכינוי "מינייראסו".

אל מונדיאל 2014 הגיעה נבחרת ברזיל כמחזיקת גביע הקונפדרציות לאחר שזכתה בטורניר שנערך על אדמתה שנה קודם, ברזיל לא הפסידה משחק רשמי בברזיל 38 שנה!

בטורניר עצמו ברזיל לא ממש הרשימה וסיימה את שלב הבתים עם 7 נקודות לאחר שני ניצחונות ותוצאת תיקו אחת. בשמינית הגמר גברה הנבחרת הברזילאית על נבחרת צ'ילה העיקשת בבעיטות הכרעה לאחר 1-1 בתום 120 דקות. ברבע הגמר חיכתה לנבחרת ברזיל עוד נבחרת דרום אמריקאית, נבחרת קולומביה עם הכוכב חאמס רודריגס שסיים כמלך שערי המונדיאל עם 6 שערים.  ברזיל דילגה מעל המשוכה הקולומביאנית אך משחק זה גבה מחיר כבד מהברזילאים כאשר ניימאר הכוכב הגדול של הנבחרת נפצע בצורה קשה וסיים את דרכו במונדיאל. כמו כן טיאגו סילבה הבלם הורחק אוטומטית ממשחק חצי הגמר בשל צבירת כרטיסים צהובים.

ואז הגיע לו משחק חצי הגמר כאשר נבחרת ברזיל עם אומה שלמה שעומדת מאחוריה ומקווה להשכיח את הפעם הקודמת בה אירחה מונדיאל אי שם בשנת 1950, אז זה נגמר בהפסד כואב לנבחרת אורוגוואי באצטדיון "מראקנה" לעיני כ200,000 צופים! משחק אשר זכה לכינוי "מרקנאסו". מול הנבחרת הברזילאית של- 2014 התייצבה הנבחרת הגרמנית תחת הדרכתו של המאמן יורגן לב. הנבחרת הגרמנית הרשימה מאוד בטורניר והשיגה העפלה רביעית ברציפות למעמד חצי גמר גביע העולם, נתון מדהים ומעניין כאשר הפסידה לכל אלופות העולם בדרך. ב2002- הפסידה לאותה ברזיל בגמר, בשנת-2006 הפסד לאיטליה בחצי הגמר, שנת- 2010 הפסד לספרד בחצי הגמר. המאנשאפט לא ריחמה על ברזיל בדרך לתואר כשבגמר היא מנצחת את ארגנטינה יריבתה המושבעת והמרה של ברזיל. אולי זה קצת המתיק את הגלולה עבור הברזילאים שמסי וחבריו לא זכו להניף את הגביע על אדמת ברזיל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

התבוסה 1-7 לא הייתה הדבר הכואב היחיד במשחק עבור האוהדים הברזילאים, מירוסלב קלוזה שכבש באותו משחק את שערו ה- 16 בארבעת המונדיאלים בהם השתתף שבר את שיאו של רונאלדו הברזילאי{15} אשר בעיני רבים נחשב לשחקן הגדול בכל הזמנים.

בסיום אותו מונדיאל הודיע המאמן דאז לואיס פליפה סקולארי על התפטרותו מנבחרת ברזיל. לציין שסקולארי הדריך את הנבחרת הברזילאית במונדיאל- 2002 ורשם איתה זכייה היסטורית בפעם החמישית בתולדות הכדורגל העולמי.

מאז אותו מונדיאל מקולל וההשפלה הבלתי נשכחת משהו רע עובר על הכדורגל הברזילאי. נכון ל-2 ביוני 2016 נבחרת ברזיל נמצאת במקום ה-7 ברשימת הדירוג של פיפ"א. הסלסאו שלטו בכדורגל העולמי והתגאו בייצור שחקני על דוגמת "פלה וגארינצ'ה דרך זיקו וסוקראטס, רנאלדו נזאריו דה לימה, ריבאלדו, רומאריו, בבטו, רונאלדיניו וקאקה" אלה שחקנים שפשוט רקדו במגרש ונתנו הצגות שהשאירו את הקהל פעור פה, על זה נאמר "הצופה קיבל תמורה מלאה עבור הכרטיס אותו רכש". הנבחרת הברזילאית על שלל כוכביה שימשה תמיד כחלון הראווה של המדינה הגדולה בדרום אמריקה תוך שהיא מציגה כדורגל אטרקטיבי ואיכותי ולא מוותרת על הישגיות. כרגע נראה שהכדורגל הברזילאי נמצא בדעיכה מסוימת כאשר הנבחרת הלאומית לא מרשימה כלל, כשלון רודף כשלון, הדחה אחר הדחה ובמיוחד ההדחה הסנסציונית האחרונה מהקופה אמריקה בחודש האחרון שגרמה לפיטוריו של המאמן דונגה אשר החליף את סקולארי. להוציא את גביע הקונפדרציות נבחרת הסלסאו לא זכתה בתואר משמעותי משנת-2007. שנה בה זכתה בקופה אמריקה, טורניר שנערך לראשונה בוונצואלה והסתיים בניצחון מוחץ בגמר על לא אחרת מאשר ארגנטינה בתוצאה 0-3.

בינתיים התמנה מאמן חדש לנבחרת, הברזילאי טיטה (או יותר נכון צ'יצ'ה), מאמנה של קורינתיאנס. טיטה אמור להוביל את ברזיל למונדיאל- 2018 שייערך ברוסיה ומי שאמור להמשיך להנהיג את הנבחרת הוא הקפטן וכוכבה של ברצלונה ניימאר.

הכל נשאר תלוי בו? אם כן כדאי שיתאפס על עצמו מהר, ניימאר (אל מונדו דפורטיבו)
הכל נשאר תלוי בו? אם כן כדאי שיתאפס על עצמו מהר, ניימאר (אל מונדו דפורטיבו)

רבים מהפרשנים טוענים שהטעויות של המאמנים הלאומיים מתחילות בהרכבת הסגל ובחירת השחקנים. במונדיאל-2010 המאמן דונגה בחר להשאיר בחוץ שחקנים כמו רונאלדו, אדריאנו, פאטו ורוברטו קרלוס וזימן שחקנים כמו נילמאר, גראפיטה ולואיס פביאנו. במונדיאל-2014  סקולארי הסתמך על החלוצים פרד ,ואגנר לאב וג'ו והשאיר בחוץ שחקנים כמו רונאלדיניו וקאקה. בקופה אמריקה 2016 קדנציה שניה של דונגה כמאמן הוא בוחר להשאיר בחוץ שחקנים כדוגמת מרסלו מריאל מדריד וצמד בלמי פריס סן ז'רמן, טיאגו סילבה ודויד לואיז. לא סתם נבחרת הסמבה נחלה הדחה מבישה עוד בבתים.

נותר מחוץ לסגל לקופה, תיאגו סילבה. החלטה מעוררת מחלוקת (או בולה)
נותר מחוץ לסגל לקופה, תיאגו סילבה. החלטה מעוררת מחלוקת (או בולה)

הגענו לליגה הברזילאית, ליגה מלאה בכישרונות ושחקנים טובים, הבעיה של הליגה הזאת היא המשמעת של הקבוצות. שחקנים רבים דוגמת אדריאנו, אלשנדרה פאטו, רונאלדיניו, רוביניו ורונאלדו חזרו מאירופה הקרה למדינת הקרנבל החמה. האופי של השחקן הברזילאי היום שונה, המדינה נמצאת בצמיחה כלכלית והכוכבים מעדיפים להרוויח מיליונים קרוב לבית עם חופי ים, מסעדות ומסיבות. בילויים הם לא מתכון לחיים ספורטיביים ובאירופה שמים דגש על נושא זה וכל שחקן חייב ליישר קו עם המועדון. זה לא ששחקנים אלה חוזרים בשלהי הקריירה בכדי לפרוש במולדתם, אלה פשוט שחקנים באמצע הקריירה שמוותרים על תהילה והצלחה בכדורגל האירופאי וחוזרים הביתה לחברים והמשפחה. דוגמא מצוינת היא רוביניו, ב-2009 נמכר מריאל מדריד למנצ'סטר סיטי ב-42.5 מיליון יורו, נשיא ריאל דאז, רמון קלדרון אמר "ריאל מכרה את רוביניו מסיבות מוסריות ומקצועיות". בשנת 2010 הושאל ממנצ'סטר סיטי לסנטוס הברזילאית, נשיא הקבוצה לשעבר לואיס ריביירו אמר "כששחקן מסדר גודל כזה מגיע לכאן, אנחנו מעגלים לו פינות, זה שווה לנו". זה מסביר את המשמעת הרופפת של המועדונים בליגה הברזילאית. עוד דוגמא לחיים לא ספורטיביים, אדריאנו כוכב ברזילאי ענק שסומן פעם כיורשו של רונאלדו. מאמן אינטר דאז רוברטו מאנצ'יני סיפסל אותו עקב בילויים ליליים, אדריאנו לקח הפסקה ופרש זמנית מכדורגל עקב "אובדן שמחה". כמה מפתיע שאדריאנו חזר לשחק בקבוצת פלמנגו בליגה הברזילאית כחודש לאחר הודעת הפרישה.

נשענו עליו בתור הכשרון מהליגה המקומית אבל פרד לא סיפק את הסחורה (או בולה)
נשענו עליו בתור הכשרון מהליגה המקומית אבל פרד לא סיפק את הסחורה (או בולה)

כסף לא חסר בליגה הזאת, כשרונאלדיניו הגיע לקבוצת פלמנגו הוא נהנה משכר של 9 מיליון יורו בעונה. כאשר חולצת המשחק הרשמית שלו נמכרה במחיר אחיד של 70 יורו. נתון מדהים לפי חברת המחקר הגרמנית  sport markt נמצא כי קבוצות הליגה בברזיל מכרו בשנת- 2010 חולצות שחקנים למעלה מ-100 מיליון יורו! נתון אשר הציב את הליגה בברזיל במקום השלישי בעולם אחרי הפרמייר ליג והבונדיסליגה. באופן מדהים למדי הליגה בברזיל הקדימה ליגות בכירות כגון ספרד, איטליה וצרפת.

דוגמאות אחרות של שחקנים אשר מעדיפים את הכסף הגדול על חשבון התהילה. החלוץ האלק, שחקן שהיה בסגל נבחרת הסלסאו במונדיאל-2014. האלק כיכב במדי קבוצת זניט סט פטרבורג אחרי שהגיע אליה מפורטו שם כבש -54 שערים ב-100 משחקים. בזניט הוא ארבע שנים וכבש -56 שערים ב-97 הופעות. אחרי מונדיאל-2014 האלק זכה עם זניט באליפות ובשנה שעברה כיכב במדיה בליגת האלופות וסיימו במקום הראשון בבית המוקדם עד להדחה בשמינית הגמר. ב-28 ביוני נמכר האלק בסכום של-55 מיליון יורו מזניט לקבוצה הסינית שנגחאי. האלק בחר לעזוב לליגה הנידחת בסין ולכסף הגדול ולהתרחק מאור הזרקורים באירופה. דוגמא נוספת של הליגה הסינית היא לואיס פליפה סקולארי, פאוליניו ואותו רוביניו אשר בשנת 2015 חתמו בקבוצת גוואנגז'ו אברגרנדה [לא של זהבי]. כמו כן רמירס שחקנה של צ'לסי חתם בינואר 2016 בקבוצה הסינית ג'יאנגסו תמורת 25 מיליון ליש"ט.

העדיף את הכסף של סין ואיבד את מקומו בנבחרת, ראמירס (איסטרן ניוז)
העדיף את הכסף של סין ואיבד את מקומו בנבחרת, ראמירס (איסטרן ניוז)

רבים מתגעגעים לימים שבהן קבוצות חלמו להבקיע מול נבחרת ברזיל, להוציא תיקו זה היה כמו סנסציה. ברזיל הישנה והטובה צריכה שינוי מהותי באופיו של השחקן הברזילאי, אופי מפונק ותדמית של בליין. רבים הסיפורים אשר מסופרים על כדורגלנים שגדלים בשכונות העוני ונהיים סופר סטארים אך בחיים לא שכחו מאיפה באו ואיפה הם היו. היום מעטים השחקנים הברזילאים אשר משחקים בליגות הטובות באירופה, בטופ של הכדורגל העולמי.

קחו למשל את נבחרת ספרד ששלטה בכדורגל האירופי והעולמי משנת -2008 עד השנה, סגל שחקנים שנמצא באחת הליגות הטובות בעולם, רוב השחקנים נמצאים בקבוצתם המון שנים ולא מוכנים לעזוב תמורת המון כסף,שחקנים אשר אין ספק שיכולים להרוויח במקומות אחרים הרבה יותר מאשר מרוויחים כיום אך הם מעדיפים להיות בטופ העולמי [אינייסטה, ראמוס, בוסקטס ופויול] אשר היו שותפים לתחילתה של השושלת עם המאמן האגדי לואיס אראגונס. תהליך דומה עוברת נבחרת גרמניה שעושה רושם משתלטת על הכדורגל העולמי, גם אם היא לא תזכה ביורו, כפי שצוין למעלה ההישג המדהים שלה עם ארבע העפלות ברציפות במונדיאלים לפחות עד למעמד חצי הגמר, שלוש העפלות ברציפות לחצי גמר היורו, 2008 הפסד בגמר לספרד, 2012 הפסד בחצי הגמר מול איטליה, 2016 נכון לכתיבת שורות אלה מול צרפת המארחת של הטורניר.

ספרד וגרמניה הן דוגמאות טובות לנבחרות אשר שחקניהם נמצאים בטופ העולמי ומתאמנים בליגות והקבוצות המקצועניות לאורך זמן. בהיסטוריית הזוכות במונדיאלים משנת-1930 ועד שנת-2014 לא תמצאו זוכות מפתיעות, עוד דוגמאות, צרפת 1998 עם זידאן שכיכב במדי יובנטוס. איטליה -2006 עם סגל שחקנים מ-הסרייה א'.

ומה לגבי נבחרת ברזיל? אחת המסקנות שעולות היא כשהשחקנים הברזילאים יותר רציניים ומחויבים וכאשר הם נמצאים במועדון אירופאי הם גם זוכים בתארים עם הנבחרת כאשר הם מתאמנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומשחקים בליגות האירופאיות.

והנה כמה דוגמאות לכך…

זכייה באליפות העולם- 2002 , רונאלדו "אל פנומנו" באינטר ונקנה לאחר המונדיאל על ידי ריאל מדריד ב45 מיליון יורו, ריבאלדו בברצלונה, רונאלדיניו בפריס סן ז'רמן, דידה השוער במילאן, ז'ילברטו סילבה בארסנל, רוברטו קרלוס בריאל מדריד, קאפו ברומא האיטלקית ולוסיו בבאייר לברקוזן.

זכייה במונדיאל -1994 רומאריו מככב בברצלונה, השוער טפארל כיכב ברג'יאנה האיטלקית, בבטו בדפורטיבו לה קורוניה, הבלם אלדאיר ברומא, ראיי בפריס סן ז'רמן, פאולו סרג'יו בבאייר לברקוזן, ז'ורז'יניו בבאיירן מינכן ודונגה בשטוטגרט.

זכייתה של נבחרת ברזיל בקופה אמריקה- 2007, רוביניו כיכב בריאל מדריד, פרד מככב באולימפק ליון, ואגנר לאב בצסק"א מוסקבה, דייגו כיכב בורדר ברמן, מאייקון בשנותיו היפות באינטר, דני אלבס בסיביליה הספרדית, הבלם אלכס באיינדהובן ובסיום הטורניר עבר לצ'לסי, ג'וליו בפטיסטה כיכב בריאל מדריד וארסנל, חואן בלברקוזן, אלאנו במנצ'סטר סיטי ונאלדו בורדר ברמן הגרמנית.

רונאלדו במדי אינטר, אז גם הנבחרת נראתה מעולה (קוריירה דלו ספורט)
רונאלדו במדי אינטר, אז גם הנבחרת נראתה מעולה (קוריירה דלו ספורט)

צירוף מקרים או יד הגורל? ואגנר לאב ופרד היו בסגל נבחרת ברזיל בקופה אמריקה-2007 ואז שיחקו בקבוצות אירופאיות [לאב בצס"קא מוסקבה ופרד בליון] וזכו ביחד עם הנבחרת באליפות הקופה. שבע שנים חלפו עד למונדיאל-2014. ואגנר לאב משחק בליגה הסינית ופרד משחק בליגה הברזילאית והסוף ידוע.

האם הכדורגלן הברזילאי ישנה את אופיו? האם הכסף ידחק עוד שחקנים ברזילאים מהליגות הטובות בעולם? האם המאמנים הברזילאים צריכים להזמין רק שחקנים ברזילאים שמשחקים בליגות באירופה? נחכה למוקדמות מונדיאל-2018 ברוסיה ונראה. עד אז בברזיל ימשיכו לרקוד בקצב הסמבה  ולהתהדר בהישג העבר של חמש זכיות המונדיאלים.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort