טקטיקוס 4 – העונה כבר בפתח

כל החדשות והניתוחים בטור הטקטי של ריאל מדריד. והפעם – בסימן של שבועיים לפתיחת העונה. מאת נתיב כפרי

ריאל מדריד נמצאת בשבועיים האחרונים של פגרת הקיץ. ב-17 ליולי תתכנס הקבוצה במתקני האימונים ותתחיל את העונה הרשמית. בערך באותו הזמן תעלה גם רשימת המשחקים המלאה של הלה ליגה בהתאחדות הספרדית, ותתקבל תמונת מצב ריאלית של פתיחת העונה. כבר ב-28 לחודש תשחק ריאל במסע המשחקים האמריקני בטורניר גביע האלופות, אבל עדיין אין הרבה חדשות מצידה של ריאל בכל הנוגע לשחקני רכש או על מכירת שחקנים. עוד בסיום העונה עזב המגן הותיק אלבארו ארבלואה את המועדון, ויחד איתו צפוי לעזוב ככל הנראה קובצ'יץ. מילאן היא המועמדת העיקרית לקלוט את הקשר שהגיע לפני שנה מהיריבה העירונית שלה, אינטר. בצד הנכנס התבשרנו על חזרתו של מוראטה משנתיים יפות ביובנטוס, וכן על הרכש החדש של קבוצת המילואים – החלוץ סרחיו דיאז הפארגוואי בן ה-18.

החלוץ סרחיו דיאז, הרכש החדש של קבוצת המילואים עם מבט אל העתיד (דיילי מייל)
החלוץ סרחיו דיאז, הרכש החדש של קבוצת המילואים עם מבט אל העתיד (Getty Images)

אבל צפויות עוד מתיחות פנים בריאל בקיץ הזה, והמלפפון עוד לא אמר את דברו. השמות הכי חמים הם שני שחקני נבחרת צרפת נגולו קאנטה ופול פוגבה. שניהם סטארים גדולים של הנבחרת, כשפוגבה עשוי להגיע על תקן כוכב טורניר הקיץ, ואילו קאנטה כאפשרות חלופית במרכז השדה לקאסמירו. ככל הנראה, רק אחד מהם ינחת בברנבאו. אבל אם תשאלו את אבא של פוגבה, הוא דווקא לא מתנגד לרעיון, ואף נשמע כמי שמאשר את המהלך. "זה יהיה מעניין עבור המשפחה לראות את פול חותם בריאל מדריד", מדווחת התקשורת הספרדית. האב קוואטרו הוסיף: "זה טוב שהוא יעבור לליגה בכירה יותר, אבל בסיטואציה שנוצרה זאת תהיה ההחלטה שלו".

אין ספק שכל אחד מהשחקנים האלה יכול להיות תוספת כוח משמעותית בריאל, שעדיין לא נרגעה לגמרי מטראומת הקישור האחורי שנוצרה עוד בעזיבה של קלוד מקאללה אי שם בשלהי 2003. למעשה, עד החזרה של קאסמירו לפני שנה לסגל של ריאל, לא היה פתרון אמיתי לקישור הדפנסיבי, כשגם צ'אבי אלונסו לא היה בדיוק הגרזן שתפקידו לעצור את התקפות היריב. גם בנבחרת אלונסו תמיד שיחק לצידו של קשר דפנסיבי, ולריאל היו בעיות לא פשוטות במרכז השדה לאורך השנים. זידאן, שמכיר את הבעיה מקרוב, הכניס את קאסמירו לסגל כמסקנה מהדרבי הביתי, שהפך להפסד הבית הראשון והיחיד של זידאן מאז שמונה למאמן. שחקן מחליף בעמדה זו, או שחקן שיכול לשחק בכל עמדה בקישור האמצעי כמו פוגבה הם דבר הכרחי עבור עונה מוצלחת ועתיד חיובי של הבלאנקוס. אך מעבר לזה, ישנן סוגיות נוספות לטפל בהן, שאולי זידאן ופרס צריכים לשקול בחלון ההעברות הנוכחי.

החיזוקים שדרושים לריאל חזקה בכל החזיתות (אתר ריאל מדריד)
החיזוקים שדרושים לריאל כדי להיות חזקה בכל החזיתות (אתר ריאל מדריד)

רכישת מגן שמאלי – בדרבי הביתי ריאל פתחה עם קרבחאל בימין ודנילו בשמאל. אמנם לא הייתה לזה השפעה הרסנית על המשחק, אבל דנילו ימני ולא מסוגל למלא את תפקיד ההגנה באגף השמאלי בצורה טובה. במשחק מול לבאנטה בחוץ, מחזור 27, פתח דנילו בימין ונאצ'ו פתח בשמאל. התוצאה – ריאל התקשתה בהנעת כדור כי לא היו לה אגפים. וזה בעייתי מאוד מול קבוצה קטנה ומסוגרת, כי קשה עד בלתי אפשרי המצב הראשון הגיע רק בדקה ה-20, כששחקן האגף לוקאס ואסקז מסר כדור חכם לרונאלדו. המצב השני הגיע מעוד מסירה מהאגף של אותו לוקאס ואסקז בדקה ה-33. הפנדל הגיע עקב עבירה על לוקאס שקיבל כדור מרונאלדו. מי שיחק בכנף השנייה? חאמס.. כלומר, המשמעות של אגפים בריאל תמיד תהיה חשובה. לכן ריאל לא יכולה להסתמך על הסגל הנוכחי בהגנה. יש צורך במגן שמאלי מחליף, ואולי אף מגן ימני נוסף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
זידאן יכול להגמיש את המערך ולהרוויח משחקני הספסל (מארקה)
זידאן יכול להגמיש את המערך ולהרוויח משחקני הספסל (מארקה)

שינוי שיטת משחק לגיוון ההרכב הפותח – לזידאן אין שום סיבה להיות נאמן לסגנון משחק אחד ויחיד, כמו זה שנוצר בריאל בשנתיים האחרונות. מאז ההצטרפות של בייל לבלאנקוס לפני שלוש שנים, החלה הקבוצה לעבור בהדרגה למערך של 4-3-3. מבחינה היסטורית, שיחקה ריאל באופן מסורתי במערך של 4-4-2, וגם עם הסגל הנכחי אפשר לעשות התאמות ולתת יותר דקות משחק לשחקנים שבילו יותר מידי זמן על הספסל. שלישיית מרכז השדה יכולה בחלק מהמקרים להפוך לצמד, מה שיאפשר להציב שחקן נוסף מאחורי השלישייה הקדמית, כלומר יותר סדר בהתקפות, יותר שערים מהקו השני ועוד שחקן שיכול להצטרף לרחבה, וכמובן לאגפים. זה יושב מצוין עם שיטת המשחק של זידאן הדוגל בחילופי מקום אוטומטיים. אם חאמס רודריגז, שאינו שחקן אגף, אלא פליימייקר, היה יחסית סביר באגף הימני, הרי שבשמאלי הוא חסר תכלית לחלוטין. ניתן היה לראות את האנמיות שלו בעמדה זו במשחק מול לבאנטה, שאפילו מסירות פשוטות היו נראות חסרות מטרה והיגיון. כאן בא לידי ביטוי תפקידו של המאמן, שצריך לדעת לבנות את המערך בהתאם לשחקנים שהוא מעלה בהרכב. חאמס הוא אחד השחקנים הכי אינטיליגנטיים שיש בכדורגל, רק צריך לדעת להשתמש בו נכון. התשובה – הוא חייב לשחק במרכז, מאחורי השלישייה הקדמית. אין ספק שגם ההגעה של קשר נוסף המסוגל לשחק כחמישים חמישים תוכל לעזור לזיזו לבנות הרכב מאוזן עם צמד קשרים אחוריים.

בייל, מאז שהגיע ריאל עברה ל-4-3-3. (אתר ריאל)
בייל, מאז שהגיע ריאל עברה ל-4-3-3. (אתר ריאל)

הילד שב הביתה – אלבארו מוראטה יצא להרפתקה ביובנטוס כשהוא שחקן שעדיין אין לו את הניסיון להיות חלוץ מחליף משמעותי שיכול לשנות משחק ברגע קריטי. אחרי שלושה שערים ביורו, שני שערים שהעיפו את ריאל בחצי הגמר והביאו את יובנטוס עד לגמר ליגת האלופות, שער בתוספת הזמן בגמר הגביע שזכה בתואר חשוב עבור הביאנקונרי ומעורבות ברבע מ-200 השערים שלהם בשנתיים ששיחק באלופת איטליה הוא הפך לאחד החלוצים המוכשרים והעולים בכדורגל העולמי. יש לו את היכולת לשנות משחקים עבור ריאל, דבר שלא היה לה מאז שהיגוואין עזב את המועדון ביוני 2013. מוראטה הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא עשוי מחומרים של ווינרים. עם רכישתו של החלוץ המוכשר סרחיו דיאז בן 18 לקסטייה, אין ספק שריאל מודל 2017 לומדת מכל טעויות העבר שלה. כעת, יש גם מעשים בנוגע לשחקני בית, ולא רק דיבורים.

רגע, לא שכחתם בלם? – בגלל כל הספקולציות על כוכבי היורו ומחשבה על שלישיות הקישור וההתקפה לא מרבים לדבר על זה, אבל לריאל יש בעיה  אמיתית במרכז ההגנה. פפה לא בשיאו, ובמשחק הגמר סיפק תצוגה שלא מתאימה לרמה של ריאל. וראן עדיין לא נכנס ליציבות, והוא חייב לקבל את המקום בהרכב כדי להיכנס לכושר ולקבל ביטחון. נאצ'ו הוא לא הבלם לסמוך עליו במשחקים גדולים כגיבוי לוראן וראמוס כשאחד מהם פצוע או בכושר ירוד. לריאל אין בסגל את הבלם המנוסה בדיוק למקרה הזה. הפתרון שלה צריך להיות אחד משניים – אפשרות א' היא להעלות שחקן ברמה גבוהה מהקבוצה השנייה. כאן נשאלת השאלה האים יש אחד כזה. האפשרות השנייה, הריאלית יותר, היא לרכוש בלם מנוסה. האים זידאן ופרס יעשו את המהלך הזה? ספק גדול, אם אנצ'לוטי האיטלקי המנוסה שאימן במילאן את שני הבלמים הטובים בעולם לא דרש זאת מהנשיא עוד כשאימן לפני שנתיים. אבל בלם ברמה גבוהה על הספסל עשוי להיות ההבדל בין ריאל שזוכה באליפות ותחרותית באירופה לבין ריאל שמשיגה תואר אחד כל שתי עונות. כפי שאומר המשפט המפורסם של אלברט איינשטיין: "אי שפיות היא לעשות את אותם הדברים שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות".

ריאל עוד יכולה להרוויח מהכשרון שלו בעתיד. חאמס (אתר ריאל)
ריאל עוד יכולה להרוויח מהכשרון שלו בעתיד. חאמס (אתר ריאל)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort