דרוש צדק ספורטיבי

עונת  2015/16 בכדורגל הישראלי, סטטיסטיקה ושיאים שנשברו, לצד הרבה אירועים אלימים ומקוממים, עונשים קלים וחסרי פרופורציות, עוד רדיוס ועוד קנס והרבה על תנאי. דרוש שינוי, דרוש צדק ספורטיבי.

העונה הזאת תיזכר יותר מכל אולי בזכות השיאים שנשברו לאחר שנים רבות, הפועל ב"ש אלופה לאחר 40 שנה, מכבי חיפה מחזיקת גביע המדינה לאחר 18 שנים וכמובן ערן זהבי כובש 35 שערים ומנפץ את השיא של ניסים אלמליח שהחזיק 61 שנה.

אבל, אבל בעונה הזאת עבר משהו רע על הכדורגל הישראלי, משהו שלא יישכח הרבה זמן, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה וכמובן בית הדין המשמעתי, אחראים באופן ישיר על עונה שבה  הפייר-פליי זועק לשמיים.

לפני שנים אחדות אוליגרכים ומיליארדרים רבים השתלטו על הכדורגל העולמי והאירופי בפרט, באופ"א לא נותרו אדישים ויצרו מהלך שהוא מענה לאותם אוליגרכים שרוכשים בעלות על קבוצות. המהלך נועד להגביר את השוויון והתחרותיות בין הקבוצות השונות המשתתפות במפעלי אופ"א השונים.

בפיפ"א למשל דוגלים להפריד באופן טוטאלי וברור בין הכדורגל לפוליטיקה וכל מדינה אשר יש בה התערבות פוליטית בספורט היא מקבלת עונש, לרוב זה הרחקה ממפעלי פיפ"א.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ומה קורה אצלנו? מדי פעם עולים קולות הקוראים לשינוי אך בפועל שום דבר לא נעשה.

סכנין בתפקיד בית שאן:

כל שנה מגיעים לישורת האחרונה ומגיע המשחק בו עולות תהיות רבות, משחק אשר לא קובע כלום לקבוצה אחת אבל לקבוצה השנייה זה משחק על עונה שלמה. לא אכנס לזה אם סכנין שיחקה בספורטיביות מול באר שבע או לא, כי זה לא העניין, העניין הוא שבהתאחדות ומנהלת הליגה יכולים למנוע זאת מלכתחילה, איך? פשוט מאוד.

הפתרון: קבוצה שמסיימת מקום ראשון אמורה לקבל איזה פריבילגיה ספורטיבית בפלייאוף העליון[זה מה שקורה כיום] אך שינוי של שיטת משחקי הפלייאוף או סדרם עלולה להביא סיומת מותחת מרתקת ובמיוחד ספורטיבית וזה אומר סתם דוגמא- במקום שבמחזור השני בפלייאוף הראשונה באר שבע תארח את מכבי תל אביב השנייה אז היא יכולה לארח אותה במחזור האחרון בטרנר והמנצחת תזכה באליפות! תארו לעצמכם מחזור סיום עונה כזה דרמטי,כל קבוצה תלויה בעצמה, מי לא יתאמץ? מי ישחרר שחקנים זרים לחופשה מוקדמת? מי בכלל ידבר על חוסר ספורטיביות?

עצור, אני צריך טיפול רפואי:

חצי גמר גביע המדינה בכדורגל, אצטדיון סמי עופר בחיפה, בני סכנין מול מכבי תל אביב. סכנין עולה ליתרון [לא משנה שזה היה שער מנבדל] האירוע המרכזי במשחק מתרחש דקות אחדות לאחר השער של סכנין. עלי עותמאן מוציא כדור החוצה ומבקש טיפול רפואי,הוא לא נפצע והכדור היה אצל מכבי,הוא בעצמו הוציא את הכדור החוצה. הסוף ידוע לכולם, טל בן חיים הפך לקורבן/גיבור תלוי באיזה צד אתם, מכבי כובשת שער במהלך שהתחיל בן חיים. אבל גם כאן זה לא העניין. השער הוא חוקי וכשר אפילו. פה נכנסות לתמונה מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל.

הפתרון: זכור לי לפני כמה שנים במשחק ליגת האלופות מקרה די דומה אשר שחקן לא החזיר את הכדור לקבוצה שהוציאה אותו והוא כבש שער כשקיבל את הכדור מהוצאת החוץ. השער? חוקי וכשר ושופט המשחק אישר איתו. לאחר כמה ימים אופ"א נכנסה לתמונה והשעתה את אותו השחקן על חוסר ספורטיביות. לדוגמא- טל בן חיים יכול היה לקבל עונש הרחקה ממשחק אחד לפחות וזה למען יראו וייראו.

במצב אחרי הוא היה מורחק בגין סופר ספורטיביות, בן חיים (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב)
במצב אחרי הוא היה מורחק בגין סופר ספורטיביות, בן חיים (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב)

שופט תן לי צהוב :

סוגיה שעלתה רבות העונה היא ספיגה מכוונת של כרטיסים צהובים, כאילו לשחקן ניתנה זכות הבחירה מתי ובאיזה משחק לשחק.מכבי חיפה מארחת את הפועל רעננה, שופט הכדורגל אלי חכמון ציין בדו"ח שיפוט חסר תקדים משחק לא הגון ובלתי ספורטיבי של שחקני מכבי חיפה, שספגו את הצהובים בכוונה. מישהו עשה עם זה משהו?מישהו התייחס בכלל? שחקני חיפה שילמו על כך בהיעדרות מהתבוסה הצורמת למכבי תל אביב במחזור סיום העונה וגרמו לכך שהמשחק ייראה כלא ספורטיבי, מצד שני אותם שחקנים שנעדרו מאותה תבוסה זכו להרים את הגביע שלושה ימים לאחר מכן. אם מישהו יחשוב להעניש את אותם השחקנים הם בטח לא ייטלו חלק בגביע הטוטו בעונה הבאה.איפה התובע כשצריך אותו?

הפתרון: זה כל כך פשוט אך קשה ליישום. לדוגמא בליגה הספרדית- על פי חוקי ועדת המשמעת הספרדית "כל שחקן, שבמהלך המשחק יספוג צהוב חמישי באופן מכוון, עלול לספוג סנקציות בעקבות כך. הסנקציות הללו יהיו הרחקה ממשחק נוסף וקנס של כ-600 יורו". אין ספק שיש מקרים שבהם קשה להוכיח האם הצהוב היה מכוון או לא. עוד פתרון הוא ספירת צהובי הליגה לא ייחשבו במשחקי הגביע השונים (גביע המדינה וגביע הטוטו).

גם בחו"ל זה קורה, ראמוס ואלונסו קיבלו הוראה לקבל כרטיסים כדי "לנקות" את עצמם לקראת שלבים גבוהים יותר בליגת האלופות לפני מספר שנים (צילום: Daily Mail)
גם בחו"ל זה קורה, ראמוס ואלונסו קיבלו הוראה לקבל כרטיסים כדי "לנקות" את עצמם לקראת שלבים גבוהים יותר בליגת האלופות לפני מספר שנים (צילום: Daily Mail)

 

מנפלאות בית הדין המשמעתי:

בני סכנין ומכבי תל אביב נפגשות באצטדיון דוחא כמה ימים אחרי משחק הגביע המפורסם. בסיום המשחק הטעון מתחוללת מהומה ענקית על כר הדשא, מכות וקרבי אגרוף, יוסי אבוקסיס ופרדראג ראיקוביץ' מתעמתים ואבוקסיס נופל לדשא ׁׁ(לא נכנס לעניין מי דחף את מי, מי צודק ומי אשם למרות שרואים בבירור שראיקוביץ' הוא זה שדחף) כמה ימים לאחר מכן פרדראג ראיקוביץ' עומד לדין על התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות, ואז הביזיון מתחיל. ראיקוביץ' לא זוכה לייצוג בבית הדין המשמעתי, ראיקוביץ' מקבל עונש הרחקה משלושה משחקים בפועל. נגמר הסיפור? בהחלט לא, בקשות לעיכוב ביצוע, פניה לבית משפט מחוזי אשר דוחה את הדיון לחודש יוני ובסוף פרדראג ראיקוביץ' למרבה הפלא, משחק עד סוף העונה בארבעה משחקי ליגה ובנוסף בגמר הגביע. יוסי אבוקסיס מקבל קנס כספי בלבד.

אין ספק שמקרה כזה לא היה עובר בשקט באף ליגה באירופה וראיקוביץ' היה מורחק במיידי אחרי המשחק ויוסי אבוקסיס היה מקבל גם הרחקה בנוסף לקנס המצחיק שהוא קיבל.

הגיע הזמן לדרוש צדק ספורטיבי, לשנות ולפעול לשינוי דברים ולא רק לדבר ולדרוך במקום.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort