משחק הפתיחה של היורו: צרפת-רומניה

במשחק הפתיחה של טורניר היורו ה-15, פתחה המארחת צרפת במשחק מול רומניה הקטנה. צרפת רוצה לזכות ביורו בפעם השניה בתולדותיה ולשחזר את ההצלחה מ-1984, גם אז עשתה זאת לעיני הקהל הביתי.

אוהדי צרפת צופים במשחק מול מגדל אייפל צילום: טוויטר של אתר UEFA)
אוהדי צרפת צופים במשחק מול מגדל אייפל צילום: טוויטר של אתר UEFA)

 

כבר בפתיחה הטריקולור לחצו את שערו של טטארושאנו. אבל היה זה דווקא לוריס, שוערה של צרפת, שעשה הצלה פנטסטית עם פתיחת המשחק. הובאן הרומני, שחקנה של הפועל הבאר שבע, וחבריו השתדלו למנוע מצרפת לכבוש וצפו בהחטאה של ז'ירו בדקה השביעית ובעיטה של גריזמן למשקוף בדקה ה-12. האוהדים בכחול ראו נבחרת ביתית מתוסכלת מאוד. אחרי רבע שעה החלה גם רומניה להניע כדור, והטריקולור היו אלה שיצאו להתקפות מתפרצות.
הצרפתים המשיכו כל הזמן לנסות ולהתגבר על ההגנה הרומנית. נעשו עוד ניסיונות פושרים של שני הצדדים, אבל עד הדקה ה-35 הדבר היחיד שנרשם הוא צהוב ראשון ביורו, בו "זכה" קפטן רומניה קיריקש. בדקה 36 ניסיון נוסף של גריזמן שהלך החוצה. בדקה ה-42 מטווידי שלח כדור מצויין לז'ירו, שנחסם על הקו הימני של הגנת רומניה. בדקה 44 בעיטה חופשית של פייט מגיעה איכשהו אל פוגבה, שלא עושה עם זה כלום. בדקה 46 קרן מצד ימין של פייט מגיעה לז'ירו שמחמיץ פעם שנייה שלו, ופעם רביעית של צרפת. המחצית מסתיימת ב-0-0. על אף 58 אחוזי החזקת כדור ופי שניים ניסיונות, צרפת נראתה כמי שעדיין לא נכנסה לגמרי לטורניר.
המחצית השנייה נפתחה בסימן התקפה מסוכנת של רומניה, שנגמרה גם כן בלא כלום. בדקה ה-48 הזדמנות פנטסטית של סטאנצו, חלוץ רומניה, שבועט ממש על סף הקורה השמאלית של לוריס. רומניה המשיכה להגביר את הלחץ, וכשצרפת ניסתה לצאת ממנו הרומנים השתמשו באגרסיביות כדי למנוע מהם לפתח את המשחק. בדקה 52 בעט ז'ירו בעיטה חלשה היישר לידיו של השוער הרומני. הצרפתים התקשו להניע ולהחזיק בכדור. בדקה 56 התקפה טובה סוף סוף עם הנעת כדור של צרפת לכל אורך ורוחב המגרש מגיעה לפייט, שמוסר כדור רוחב לפוגבה, שבדקה ה-57 בועט חזק לידיו של השוער. הכדור מורחק לקרן, מגיע למאטווידי, שמוסר לפייט. פייט מגביה מהאגף הימני וז'ירו נוגח את שער הפתיחה ביורו. דקה 58 ו-0-1 לצרפת. זהו שערה ה-50 של צרפת בתולדות משחקי היורו.

ז'ירו חוגג את הראשון (צילום: The Guardian)
ז'ירו חוגג את הראשון (צילום: The Guardian)

 

דקה 60, החמצה מקרן של הרומנים, ומיד חילוף. החלוץ אליבק נכנס. צרפת המשיכה עם המכבש התלת צבעי, ובדקה 62 הרחקה של בלם רומני ממצב מסוכן בתור תיבת החמש. אבל דווקא אחרי לחץ של רבע שעה, חזרו הרומנים לעניינים בדקה ה-64, כשאברה עושה עבירה ברחבה על סטאנצו, פנדל לרומנים. סטאנצו בעצמו ניגש לבעוט, וכובש את שער השוויון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שחקני רומניה חוגגים את השוויון של סטאנצ'יו (צילום: טוויטר של אתר UEFA)
שחקני רומניה חוגגים את השוויון של סטאנצ'יו (צילום: טוויטר של אתר UEFA)

 

התגובה של המאמן דידייה דשאן לא אחרה להגיע. דשאן מוציא את גריזמן שנחלש עבור קומאן, הכשרון הצעיר. בדקה ה-68 נפילה של ז'ירו ברחבה, והחלוץ טוען לפנדל, שלא נשרק. בדקה 72 סטנצו, כובש השער יצא, מאוד לאט אגב.
צרפת החלה שוב לצאת להתקפות ולהחזיק כדור. 14 דקות לסיום וכדור של אברה לז'ירו נגמר בשום דבר. בדקה ה-77 עוד רגע מחונן, כשפוגבה יצא ומרסיאל, מלך שערי מנצ'סטר יונייטד בעונה החולפת, נכנס. עם זאת, דשאן נראה כאילו הוא דבוק לכסאו. דקה 84 כדור חופשי אחרי עבירה של קאנטה, קשרה של אלופת אנגליה לסטר. טורז'ה מרים, והכדור יוצא החוצה. דקה 85 קומאן מלהטט על האגף, כך גם פייט מווסטהאם, והכדור מגיע לנבדל של ז'ירו, שהופך ספק לדמות טראגית/ איש המשחק של צרפת.
אבל אז משום מקום מגיח איש המשחק האמיתי של המשחק הנפלא הזה של קבוצה שיכולה להגיע עד הסוף. פייט מקבל כדור רגיל לגמרי, עושה תנועה מרגל לרגל וכובש שער ענק ברגל שמאל אל עבר חיבורי הקורות.

השער של פאייה. הרוויח את מקומו בהרכב ביושר וכעת גם אמור לשמור עליו (צילום: The Guardian)
השער של פאייה. הרוויח את מקומו בהרכב ביושר וכעת גם אמור לשמור עליו (צילום: The Guardian)

 

כבר בדקה 89 של משחק הפתיחה נכבש השער היפה בטורניר? לפתע חזר לו לחץ רומני, כשהשופט מכריז על תוספת של 3 דקות. פייט יוצא ומקבל את הסטנדינג אוביישן, והוא ממרר בדמעות.
בשניות הסיום הלחץ הרומני תורגם לעזרה של ז'ירו בהגנה ולמתפרצת עם החמצה לא מאוד מבאסת של סיסוקו, אליו הגיע הכדור. הוא בועט מצד שמאל של הקורה. אחרי דקה השופט שורק לסיום ומבשר את ההגעה של צרפת אולי ליורו שבו תלך הכי רחוק שיש.
משחק שעל הנייר הצטייר כחד צדדי הפך לדרמה מותחת עם שער בדקה ה-90. משחק מרתק עם מהפכים וסיום עם שער ברמה הכי גבוהה שיש. התחלנו את היורו ברגל שמאל… של פייט.

שחקני צרפת חונקים את דימיטרי פאייה מאהבה אחרי שער הניצחון (צילום: The Guardian)
שחקני צרפת חונקים את דימיטרי פאייה מאהבה אחרי שער הניצחון (צילום: The Guardian)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית