צילום: חורן סריבקיאן

אופי של אלופה

מכבי חיפה השוותה אחרי שנקלעה לפיגור מול מכבי ת"א ויצאה מבלומפילד עם מינימום נזקים. הירוקים שמרו על פער 10 מהצהובים שכנראה סופית יצאו מהמירוץ, ב"ש שומרת על סיכוי עם 5 נק' הפרש מהמוליכה

"משחק העונה" קוראים לזה, גם אם כרגע הפועל ב"ש נמצאת ביניהן ויש סיבה לכך. מכבי ת"א ומכבי חיפה סיפקו תצוגת כדורגל נהדרת על המגרש וביציעים רגע לפני שעם ישראל יצא לחגוג את חג הפסח.

מוליכת הטבלה מהצפון הגיעה למשחק כשהיא רוצה 2 דברים, הראשון כמובן להוריד את "קוף בלומפילד" מהגב אבל השני לא פחות חשוב, לפתוח פער 13 נק' על פני מכבי ת"א ולהוציא אותה באופן סופי (אמנם לא רשמי אבל בואו נהיה ריאליים) ממאבק האליפות. מכבי ת"א כמובן באה עם המטרות שלה, לצמצם את הפער ל-7 נקודות ולתת לעצמה סיכוי כלשהו במאבק על התואר וגם כמובן לסמן וי נוסף על הירוקים מהכרמל בעוד פרק של ההיסטוריה ארוכת השנים בין המועדונים. הפועל ב"ש השקיפה מהצד ואולי עודדה את הצהובים כדי שמכבי חיפה לא תברח גם לה לקראת מחזורי הסיום של העונה אחרי שהדרומיים עצמם עשו את העבודה מול מ.ס. אשדוד ורצו שהפער יהיה 4 נק' (בתנאי שמכבי חיפה הייתה מפסידה).

האווירה ביציעים הייתה מחשמלת! קהל החוץ הירוק הוכיח בפעם המי יודע כמה שכל מה שקשור ל-Away Days, הם מספר אחד בתחום בארץ. המארחת לא נותרה חייבת, ומופע פירו נפלא עם שריקת הפתיחה נראה שאפשר לצבוע את היציעים "כמו באירופה". כמובן שהצהובים ייקנסו על כך וזה הזמן והמקום שלי להגיד שהגיע הזמן לשנות קצת את החוקים בנושא. כן, פירו זה מסוכן אם לא מתבצע בצורה מבוקרת והכל הולך "עלא-באב-אללה" אבל אם להשתמש בפחי בערה כמו שיש בלא מעט מקומות באירופה (בעיקר מזרח אירופה שם נושא הפירו מאוד חופשי) אז אפשר לייצר תמונות כאלה כמעט כל שבוע בלי שיהיה חשש לאסון כזה או אחר. הבעיה היא שזה נראה שקשה לסמוך על הקהל הישראלי שיידע לעשות דברים בגבול הטעם הטוב, אבל אני בעד לעשות איזה פיילוט ניסיוני בבלומפילד/סמי עופר עם אותם פחי בערה.

צפו במופע הפירו של הקהל הצהוב:

https://twitter.com/khorencho23/status/1643306943526625303?s=46&t=NrG354jyZXEf5504P9mXdA

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בחזרה למה שהיה על כר הדשא וההשלכות, ברק בכר פתח תעם רביעיית הגנה כשרמי גרשון על תקן מגן שמאלי ולא שגרשון היה רע, אבל במצב שבו פייר קורנו חסר, וגם מחליפו הטבעי סאן מנחם לא נמצא, זה פוגע בתיאום והתוצאה נראת על כר הדשא. דווקא ה-"מניה הבטוחה" של הירוקים העונה, עבדולאיי סק, סבל ממשחק גרוע ואפשר להגיד שלחובתו נזקף השער של ג'ורג'ה יובאנוביץ' שהעלה את הצהובים ליתרון בדקה ה-41 של ההתמודדות. למזלו של הבלם הסנגלי, הוא בסופו של דבר ייזכר כגיבור המשחק אחרי שנעץ מקרוב שער שוויון מאוחר. בחלק הקדמי, סבע ואצילי ניסו המון, אבל פרנטצדי פיירו הבין מהר מאוד שליגת העל זה לא ליגת האומות של קונקאקא"ף ושכאן צריך לעבוד קשה יותר מאשר מול "מעצמות כדורגל" סטייל מונסראט וברמודה. החלוץ מהאיטי ירצה לשכוח את המשחק הזה וזה לא מפתיע שבמחצית ברק בכר העדיף את דיד דוד במקומו.

בצד הצהוב הדגש היה בעיקר על ההגנה שעמדה נהדר לאורך רוב המשחק וגם כשכבר הצליחו לפרוץ אותה, דניאל פרץ סיפק עוד ערב טוב לרזומה האישי. ובחוד? אין חדש תחת השמש. ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' שווים לפחות שער מול כל יריבה אפשרית, בעיקר כשדן ביטון הפעלתן תומך בהם מאחור.

לסיכום: בכל מה שקשור למאבקי האליפות של העונה הנוכחית, מכבי חיפה סימנה סוג של וי על משחק לא פשוט וכנראה שבאמת הוציאה את הצהובים ממאבק האליפות, 5 נקודות הפור שיש להם על הפועל ב"ש אמנם ניתנים לסגירה, אבל קל יותר להגן על התואר מול יריבה אחת מאשר שתיים. במכבי ת"א יצטרכו לעשות חושבים איך הם לא יצאו מהמשחק הזה עם מלוא הנקודות, ואם לא יהיה נס במחזורים הבאים, החבורה מקרית שלום יכולה כבר להתחיל לתכנן את העונה הבאה ולהתמקד כרגע בגביע המדינה.

ברק בכר:

״המשחק הזה מתחלק ל-2, חצי ראשון לא היינו מספיק אגרסיביים וספגנו, חצי שני חזרנו לעצמנו. כשאני לא מנצח אני לא מרוצה״

״אני לא חושב שהפער מב״ש כזה גדול אז מבחינתי כמובן ששום דבר לא סגור, תריך להמשיך לתת גז ולהתקדם במטרה שלנו״

״רציני לנצח פה ולצערנו לא יצא לנו אבל אין מה להסתכל לאחור, ממשיכים קדימה״

אייטור קראנקה:

״אני מתוסכל בגלל ששיחקנו משחק טוב אבל לא הדעלנו להבקיע את השער השני והשלישי ובסוף ספגנו. הגיע לנו לנצח״

״המחצית הראשונה הייתה חייבת להסתיים בתוצאה גבוהה יותר לטובתנו״

״כל שבוע אתם שואלים אם אנחנו מרגישים שיצאנו מהמירוץ, לא. יש להו משחק חשוב מול ב״ש במשחק הקרוב שלנו ואנחנו ניגש אליו כמו שאנחנו ניגשים לכל משחק, בידיעה שעדיין יש לנו סיכוי תיאורטי וכל עוד הוא קיים, אנחנו ממשיכים להילחם.

דניאל פרץ:

״מתסכל מאוד לא לצאת עם ניצחון כי אני מרגיש שהיינו טובים יותר אבל עכשיו הפנים קדימה כבר ליום שני למשחק קשה וחשוב מאוד. כל עוד זה אפשרי, נמשיך להילחם על הליגה. גביעה המדינה? ברור שהמטרה היא לזכות בו"

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort