חלומות קטנים של העיר הגדולה

ראשית הכותרת מרמה מעט, הקבוצה המדוברת אינה נמצאת בדיוק בעיר גדולה אלא בפרברה, אבל אנחנו לא ניכנס לדקויות ונביא לכם את הסיפור סינדרלה של נציגה נוספת של איזור מדריד.

ה"לה ליגה" מתגאה בריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ראיו ואייקאנו ואפילו חטאפה מהפרברים בתור הנציגות של עיר הבירה. ראיו שכרגע מתחת לקו האדום (תארח את לבאנטה שכבר ירדה במחזור הסיום) וחטאפה (אותה כמות נקודות כמו חיחון שמתחת לקו האדום, תתארח אצל בטיס שגמרה את העונה) עוד עשויות לנשור לליגה השנייה ביחד (אחת מהם בטוח תרד) מה שאומר שהעיר מדריד תהיה זקוקה לעוד נציגה כדי לשמור על אותה כמות בעונה הבאה. כאן נכנסת לתמונה הקבוצה הצנועה מהפרבר בוטארקה, לגאנס, שמובילה בגאווה את הליגה השנייה ותפגוש ביום ראשון ב1 בצהריים את חימנאסטיק השלישית. ניצחון על נאסטיק יקנה למוליכה פער של 7 נק' וככל הנראה יבטיח עלייה כשישארו רק 4 מחזורים לסיום. אז למה זה כל כך מפתיע?

אבכן לגאנס היא לא בדיוק מועדון טיפוסי שעושה את הדרך הקבועה בין 2 הליגות הראשונות. אם אכן הקבוצה החביבה הזו תעשה סנסציה ותעלה זה יהיה שווה ערך לאליפות ההיסטורית של לסטר סיטי מתחילת החודש מכיוון שקודם כל, זאת תהיה העלייה הראשונה שלהם לליגה הבכירה ושנית, שנתיים אחרי שעלתה מהליגה השלישית ,עם אצטדיון שמכיל 8 אלף אוהדים בלבד וסגל דליל במיוחד אף אחד לא ציפה מהיכחולים-לבנים לעשות צעד שכזה, בטח שלא כשקבוצות כמו אוסאסונה וסראגוסה נשארות מאחור וקבוצות כמו מאיורקה ואלמריה בכלל נאבקות נגד הירידה.

אצטדיון קטן, חלומות גדולים (צילום: האתר הרשמי של לגאנס)
אצטדיון קטן, חלומות גדולים (צילום: צילום מסך יוטיוב)

יריבתה המושבעת של לגאנס היא כמובן חטאפה. קבוצה נוספת מפרברי מדריד, גם היא עם אצטדיון קטן. הדמיון ביניהן יצר את היריבות בה הן ידעו שלקרוא תיגר על בכורת העיר מול ריאל ואתלטיקו (ואפילו ראיו וייקאנו) הוא בגדר פנטזיה. אם חטאפה תרד הדרבי המאוד רועש הזה לא יתקיים בעונה הבאה במסגרת הליגה אבל אם חטאפה כן תשרוד תהיו מוכנים לשתי מפגשים באצטדיונים קטנים מלאים עד אפס מקום שלא ישאירו אף בנאדם לא דבוק למסך הטלוויזיה בניסיון להכריז על עליונות בגזרת הפרברים של עיר הבירה.

שלט של אוהדי לגאנס בגנות חטאפה, הן אפילו לא באותה ליגה אבל האוהדים תמיד מזכירים מי ה"רעה" (צילום: דף האוהדים של לגאנס בטוויטר)
שלט של אוהדי לגאנס בגנות חטאפה, הן אפילו לא באותה ליגה אבל האוהדים תמיד מזכירים מי ה"רעה" (צילום: דף האוהדים של לגאנס בטוויטר)

המועדון הקטן, שהוקם ב-1928 הגיע רק 60 שנה לאחר מכן לליגה שעדיין מקבלת חשיפה תקשורתית כלשהי בספרד, הליגה השלישית בה רובצות בעיקר קבוצות מילואים של המועדונים הגדולים בספרד. 6 שנים שם הספיקו להם כדי לתקוע יתד בליגה השנייה אבל בעונת 2003-04 הם ירדו שוב וחיכו עוד 10 שנים כדי לשוב. בעונה הקודמת בליגה השנייה לגאנס הפתיעה את כולם כשסיימה במקום העשירי המכובד אבל אף אחד לא חשב עליה כמוליכת הליגה, ערב מחזור מספר 37 (מתוך 42) כשהיא מציגה את ההתקפה הטובה היותר בליגה ואת ההגנה השניה בטיבה (אחרי ז'ירונה). סגל שחקניה מורכב בעיקר משלד מושאלים מאתלטיק בילבאו דווקא (דוגמת החלוץ גיירמו והקשר הנפלא איניגו רואיז דה גייארטה) אבל ללא ספק הכישרון הכי גדול שלה הוא הקשר הברזילאי גבריאל פירס שמושאל מיובנטוס. הוא הגיע רק בחלון ההעברות של החורף אחרי השאלה פחות מוצלחת לליבורנו, תקע יתד בהרכב הקבוצה ומוביל אותה לכיוון עלייה סנסציונית לליגה הראשונה כשהוא משלב כוחות עם הקשר השמאלי הארגנטינאי אלכסנדר שיימנובסקי (כן הוא יהודי) שזאת הקבוצה הראשונה שלו בה הוא זוכה באמת להוביל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
גבריאל פירס, יחזור בסוף העונה ליובנטוס אבל בינתיים כל כולו לגאנס (צילום: הטוויטר הרשמי של לגאנס)
גבריאל פירס, יחזור בסוף העונה ליובנטוס אבל בינתיים כל כולו לגאנס (צילום: הטוויטר הרשמי של לגאנס)

האיכות של המועדון הצנוע מגיעה בזכות העובדה שאף אחד לא מרגיש שהוא מעל המועדון ושכולם משחקים בשביל המטרה המשותפת, כולל המושאלים שיודעים שבעונה הבאה הם לא יהיו חלק מהקבוצה הקטנה הזאת ויחזרו לקבוצות האם הנוצצות שלהם.

בצהרי יום ראשון, כאמור, תהיה ללגאנס הזדמנות להרחיק את עצמה עוד יותר מהמקום השלישי אותו מאיישת יריבתה באותו משחק, נאסטיק, ואם היא תשכיל לקחת את הנקודות שחסרות לה כדי לעלות ליגה, תהיה לנו נציגה צבעונית, מרתקת ורומנטית בליגה הראשונה בעונה הבאה שחקנה לשעבר, סמואל אטו (כן כן אותו חלוץ של ברצלונה, אינטר וצ'לסי הושאל למועדון הצנוע מריאל מדריד בעבר) כבר שלח מסר תמיכה ואמר שיעודד אותם בקרב העלייה. עד כמה אפשר יהיה לשרוד ככה ולא להיטרף על ידי הכרישים הגדולים? הכל עניין של דבקות במטרה-תשאלו את אייבאר שכבר עשתה זאת.

סמואל אטו במדי לגאנס בעברו הרחוק, כבר שלח מסר תמיכה (צילום: אס)
סמואל אטו במדי לגאנס בעברו הרחוק, כבר שלח מסר תמיכה (צילום: אס)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort