נודדים ברוח: מדוע חלוצי ליגת העל נודדים לקבוצות ברחבי אירופה?

הכדורגל הישראלי חווה מגמה חדשה בחודשים האחרונים, כאשר המון שחקני התקפה עוזבים את ליגת העל ונודדים לליגות שונות ברחבי אירופה. בן שהר, מוחמד עוואד, דור ז'אן, דור חוגי ולידור כהן הם רק חלק מחלוצי ליגת העל שנדדו ליבשת השכנה.

ישנן לכך מספר סיבות. תחילה, החלוץ הישראלי מקבל פחות הזדמנויות בקבוצות הישראליות. לכל קבוצה בליגת העל יש שניים או שלושה שחקני התקפה זרים בסגל והדבר נכון בעיקר לקבוצות הגדולות בישראל. ריבוי הזרים בליגה ובעיקר בעמדות ההתקפה גורם למעט הזדמנויות עבור החלוץ הישראלי. שחקנים רבים מעדיפים לשחק בקבוצות צמרת בליגות אירופיות בינוניות ומטה מאשר לשחק בקבוצת תחתית או אמצע טבלה בליגת העל. כמו כן, הדעה הרווחת בקרב אוהדי הכדורגל בישראל היא ששחקן כדורגל מרוויח סכומים גדולים כאשר הוא משחק בליגת העל, אך לא תמיד זו המציאות. בארבעת הקבוצות הגדולות, השכר אותו מרוויחים השחקנים הוא אכן מרשים, לעומת זאת, בשאר קבוצות ליגת העל רק מספר שחקנים קטן מרוויח היטב ולכן אחת הסיבות לנדידת החלוצים היא כמובן שדרוג בשכר. חלוץ בקבוצה קטנה בליגת העל ירוויח סכום זעום בשקלים לעומת מה שירוויח באירופה גם אם מדובר בליגה קטנה או קבוצה קטנה בליגה בינונית באירופה. קריירה של שחקן כדורגל עורכת במממוצע כ10 שנים, לכן השחקנים חייבים "להכות על הברזל כשהוא חם" ולנצל כל הצעה כספית טובה שהם מקבלים.

נדד לאירופה (קרדיט לדף האינסטגרם הרשמי של פאסוס דה פריירה)

תומר חמד נשאל מדוע דווקא שחקני ההתקפה יוצאים לאירופה יותר מאשר שחקני קישור ושחקני הגנה. תשובתו של החלוץ הוותיק הייתה מפתיעה ודיי מעניינת מאוד. חמד טען, שהחוצפה הישראלית שניחנת ברוב החלוצים הישראלים היא הסיבה לחיבה של המאמנים האירופים כלפיי שחקני התקפה תוצרת כחול לבן. בעוד השחקנים האירופים, יותר מופנמים ולחוצים, החלוץ הישראלי מוחצן ולא מפחד לקחת אחריות. הדוגמא אותה נתן היא בלקיחת אחריות לבעוט כדור עונשין מ-11 מטרים. לטענתו, השחקן הישראלי אינו מפחד לבעוט מהנקודה הלבנה בעוד השחקן האירופי מהסס.

לטעמי הסיבה הטובה ביותר היא דווקא סגנון המשחק בליגה הישראלית. חלוצים בקבוצות ליגת העל עסוקים כל היום בטקטיקה מיותרת ונאלצים לשחק חלקים גדולים מהמשחק בקו חצי המגרש. שון וייסמן נשאל לאחר העונה שעברה כיצד הפך מחלוץ שכובש מספר חד ספרתי של שערים בעונה בליגת העל לסקורר מחונן שכבש 30 שערים בליגה האוסטרית. בתגובה, החלוץ הצעיר אמר שלעומת ליגת העל, שם הוא נאלץ לבצע המון משימות טקטיות ומגיע בקושי למצב אחד במשחק, בליגה האוסטרית הוא משחק בחופשיות ומגיע לארבעה-חמישה מצבים לכיבוש שער בכל משחק ולכן כבש בצרורות. כמו כן, היעדר שחקנים יצירתיים במרכז המגרש מאפשר פחות כדורי עומק ופחות מצבים מסוכנים במשחק ואופציות לכיבוש שערים.

לדעתי המגמה הנוכחית תמשך גם בשנים הבאות. מספר הזרים בליגת העל לא יקטן וכך מספר ההזדמנויות לא יעלה עבור החלוץ הישראלי, סכומי הכסף לא יגדלו וכן גם הטקטיקה של המאמן הישראלי לא תשתנה בקרוב. אנו נמשיך לשמוע על חלוצים כמו שון וייסמן שיצאו לאירופה לאחר קריירה בינונית מאוד בליגת העל וכמובן נמשיך לקוות שיצליחו ונקח על זה קרדיט. אין ספק שההפסד כאן הוא כולו שלנו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ילכו בדרכו של וייסמן?(קרדיט לדף האינסטגרם הרשמי של ריאל ויאדוליד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort