המטרה: אליפות

רוצים אליפות, רוצים אליפות. מי ישיר חזק יותר? אלה מבאר שבע או החברה של תל אביב? יש את אל שכבר התרגלו, אבל יש קבוצה אחת שבה כולם עדיין חולמים. בהורדות הידיים המקומיות יש כמה תרחישים:

הקהל האדום רוצה אליפות (צילום: דף הפייסבוק של הפועל באר שבע)
הקהל האדום רוצה אליפות (צילום: דף הפייסבוק של הפועל באר שבע)

א.      האליפות לא תוכרע הערב. יהיו מהפכים נוספים בשלושת המחזורים הבאים. זה יכול להיות ריאלי או בנאלי, כי זה ממש תלוי בתוצאת המשחק הערב, ובמוכנות של שתי הקבוצות לשמור אולי שוב על סטטוס קוו. זה כמובן פחות עדיף למכבי, כי במשחק הראשון ביניהן בפלייאוף הפער עמד על נקודה בלבד. עתה הוא כבר עומד על שלוש לטובת באר שבע.

ב.      מכבי יודעת שניצחון באר-שבעי יגרום לקריסת מערכות כללית של האלופה ויחתום את תוצאות העונה. הצהובים ינסו בכל מחיר להגן על השער שלהם, אבל אסור להם לעשות זאת על חשבון ההתקפה. אם מכבי תצליח בעזרת התקפה והגנה נבונים לבלום את הניצחון של הטוענת לכתר במשקל כבד, אז האליפות עשויה להישאר בחיים זמן רב יותר.

ג.       תיקו יהיה טוב עבור באר שבע. מכבי תל אביב עשויה להתפרק סופית גם עם תיקו, אבל עם תוצאה שכזו הסיכויים עדיין יישמרו. השאלה מה מסוגלת מכבי לשלוף מהכובע. אולי זה שוב יהיה בחור בשם ערן..

ד.      הפסד של באר שבע והיא מאבדת את האליפות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יכריע? זהבי (צילום: דף הפייסבוק של מכבי תל-אביב)
יכריע? זהבי (צילום: דף הפייסבוק של מכבי תל-אביב)

כל התוצאות אפשריות והגיוניות. התסריט הבלתי צפוי מתחיל היום. כל קבוצה תנסה להוכיח ש"היא צודקת", שפילוסופיית המשחק שלה, זו שהן בנו לאורך כל השנה ומתנקזת לעכשיו לרגע אחד מזוכך – כך שרק אלופה  אמיתית יכולה לצאת ממנו.

בשורות מכבי השוער ראיקוביץ' נמצא אולי בתמונת ההרכב לערב, שאלה כמובן בשורות מצוינות עבור פטר בוס. הוא חשוב מאוד לקבוצה, אבל לא השוער (קרוב לוודאי) הוא שיכריע את המשחק. תהיה זאת גישה טקטית, הצבה נכונה של שחקנים וכמובן ניצול מצבים. לשתי הקבוצות סיכויים שווים במשחק, אף על פי שהפייבוריט קיים בתת ההכרה. אבל באר שבע חייבת להוציא הערב תוצאה טובה במגרש קשה. משהו שהיא כבר עשתה העונה לפני כחמישה חודשים. השאלה הנשאלת היא כיצד יגיבו שחקני שתי הקבוצות לרגעים המסובכים באמצע המשחק. אבל זו צריכה להיות השנה של באר שבע. אחרי הריצה המטורפת שעשתה מתחילת העונה אובדן האליפות יהיה פשוט קטסטרופלי. אחת מהקבוצות תצא שמחה יותר אחרי סיום המשחק, עם ההצהרות הרגילות: "ניצחון חשוב", "הליגה לא גמורה", "יש כל מה להלחם". מה שבטוח, כל זמן שזה משחק העונה – תמיד יהיו דרמות.

יהיה קרב על כל כדור הערב (צילום: דף הפייסבוק של הפועל באר שבע)
יהיה קרב על כל כדור הערב (צילום: דף הפייסבוק של הפועל באר שבע)

סוגייה לסיום – הרעיון של העלאת הליגה לשישה זרים מתוכם חמישה רשומים הוא מצוין ויתרום רבות לכדורגל הישראלי. היוזמה שמעלות הפועל באר שבע ומכבי תל אביב תחזק את הליגה ואת מעמדן של הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים. אם ישראל רוצה להיות באמת קבוצה מאסיה שמשחקת באירופה, היא חייבת לאמץ מה שעושה כל מדינה באיחוד האירופי – לשלב זרים, וגם לאזרח שחקנים. בדיוק כפי שיש ישראלים בכדורסל. כולנו זוכרים את מקרה ג'ובאני רוסו המצער שהיה מרחק נגיעה מלהשפיע מאוד על מצבה של הנבחרת. הצעירים הכשרוניים שלנו ימשיכו לטפס. זה לא יבוא על חשבונם. מי שטוב יוכיח את עצמו וישחק. עם כבר – התחרות תעלה ותהפוך איכותית יותר. נוכל סוף סוף להסתכל בגאווה יתירה על הקבוצות שלנו. ונוכל להתקדם שלב באירופה ובנבחרת. כי הגיע הזמן שהתפיסה הכל כך שונה בכדורגל מענף הכדורסל חייבת כבר להשתנות. אם אנחנו רוצים להדביק את הפערים ולא להישאר מאחור – זרים יעשו לנו טוב. רק תראו איך מקבלים שחקנים כחול לבן בכל פינה בגלובוס. הגיע הזמן להגדיל את רף הציפיות ולצרף יותר זרים לליגה, ולאזרח שחקנים שיעשו טוב לנבחרת. אל תאמינו לנו – תשאלו את זינאדין זידאן.

כך פספסנו. ג'יובאני רוסו (שאגב שיחק במדי 2 הקבוצות שמשחקות הערב), יכל להיות שחקן נבחרת ישראל (צילום: יח"צ)
כך פספסנו. ג'יובאני רוסו (שאגב שיחק במדי 2 הקבוצות שמשחקות הערב), יכל להיות שחקן נבחרת ישראל (צילום: יח"צ)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית