הגלגל לא יחזור לאחור: ריאל מדריד לא צריכה את רונאלדו

בעקבות הקשיים הכלכליים אליהם נקלעו בעלי יובנטוס, דווח בתקשורת העולמית לא מעט על חזרה אפשרית של כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד. הפורטוגלי מרוויח ביובנטוס 31 מיליון אירו נטו לעונה, ועל פי אותם דיווחים, ראשי יובנטוס שוקלים למכור אותו לריאל מדריד תמורת 60 מיליון אירו.

רונאלדו היה השחקן הכי חשוב בריאל מדריד בשנים האחרונות. בתקופה שלו במדריד זכה כריסטיאנו בעשרות תארים, קבוצתיים ואישיים, הכוללים בין השאר ארבעה תארי ליגת האלופות ושתי אליפויות ספרד, וכן . ידוע כמה רונאלדו התאים לריאל מדריד, וכמה הבלאנקוס הטילו עליו את האחריות, אולי יותר מדי. 

בעונתו האחרונה של הפורטוגלי בספרד, ריאל כבשה 144 שערים, מתוכם כריסטיאנו כבש 44 (15/33 בליגת האלופות, 26/91 בלה ליגה), כשבטבלת הכיבושים מאחוריו נמצא במקום השני גארת בייל עם 21 כיבושים, אפילו לא מחצית מרונאלדו. כל שחקני ההתקפה של ריאל (וגם כמה משחקני ההגנה) בישלו לרונאלדו לפחות פעם אחת, דבר המשקף את האחריות הרבה שהייתה על הפורטוגלי בריאל. ובכל זאת, רונאלדו לא צריך לחזור לריאל מדריד, ויתרה מכך, ריאל לא זקוקה לרונאלדו. מדוע?

רונאלדו במדי הבלאנקוס, לא תקופה שצריכה לחזור. (90min)

הסיבה העיקרית היא גילו המבוגר של רונאלדו. כריסטיאנו כבר קרוב לפרישה, ותג מחיר של שישים מיליון אירו נראה מופרז לשחקן בגילו. גם אם הוא ירצה למשוך את הקריירה המקצוענית שלו לגיל מבוגר, הוא בוודאי יאבד קצת מהמהירות וקצת מהאתלטיות המרשימות שמאפיינת אותו מאוד, ונותנת לו יתרון רב על היריבים שלו. במידה ויאבד את היתרון הזה הוא ירד ברמה, וכבר לא יהיה מתאים לריאל מדריד.

נוסף על כך, ריאל מדריד הייתה מרוסקת לאחר עזיבתו של רונאלדו. היא איבדה נקודות מיותרות, ואף הפסידה לקבוצות אותן הייתה צריכה לנצח בקלות, גם בליגה וגם בליגת האלופות. רק העונה ניתן לראות שריאל החלה להשלים עם העובדה שרונאלדו כבר לא חלק ממנה. היא לא בונה יותר על שחקן אחד שיעמוד ברחבה ופשוט יכבוש. במידה ורונאלדו בן ה-35 יגיע למדריד, זה יהיה לעונה אחת או שתיים, ואז שוב שיטת המשחק תיבנה סביב הפורטוגלי, והגלגל יחזור לאחור. ריאל תצטרך לצאת מהמשבר פעם נוספת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיבה אחרת היא שלריאל יש שחקנים צעירים ורעננים שיוכלו לקחת את המושכות לידיהם. במידה ורונאלדו יגיע הוא ידחק את השחקנים הללו לצד, ויפגע בדקות המשחק הקריטיות של הצעירים של הקבוצה. במיוחד, חזרה של רונאלדו לברנבאו עלולה להפחית את דקות המשחק של רודריגו גואש בן ה-19 שמפגין כבר בהווה יכולת מרשימה, בהתחשב בעתיד המזהיר שמצופה לו. 

רודריגו, יפגע מחזרה אפשרית של רונאלדו? (TransferMarkt)

בנוסף, דובר רבות על הגעה של אמבפה לבלאנקוס, עוד מהתקופה שלו במונאקו. היו אין סוף שמועות לאחרונה שהעברתו לריאל נסגרה, אם כי הגעה של רונאלדו עלולה לבטל את הצטרפותו של דונטלו למלכותיים, בשל העלויות הכבדות של שניהם. רונאלדו השאיר בור גדול שקשה מאד לסגור, אבל אסור לריאל בשום פנים ואופן לעשות זאת עם רונאלדו עצמו. ריאל מדריד אכן תצטרך סקורר, אחד כזה שאם הכדור יגיע אליו ברחבה ברור לכולם שהוא ירשית, שחקן שיכבוש לפחות שלושים שערים בעונה. ואכן אמבפה יכול להיות השחקן הזה. הכוכב הצרפתי מוביל בביטחון את ההתקפה של פריס, ונראה שהוא בדיוק הפתרון המתאים לחלק הקדמי של ריאל. אמנם שווי השוק של אמבפה גדול יותר משל רונאלדו, אבל קנייה של ילד הפלא הצרפתי תהיה השקעה לטווח הארוך. יחד עם כל השחקנים הצעירים שהצטרפו לריאל מדריד בשנים האחרונות, העתיד של הבלאנקוס נראה ורוד מאוד.

ריאל מדריד עשתה טעות קשה בכך שבנתה את כל הטקטיקה שלה על רונאלדו, והיא תצטרך ללמוד מכך לעתיד. יהיה עליה לבנות קבוצה שלא תסתמך על סקורר אחד, כדי שהטעות לא תקרה שוב גם עם שחקן אחר. פרס יצטרך להציב שחקנים טובים בכל עמדה, ולגייס מאמן שידע לשלב ביניהם בצורה הנכונה ושלא יפיל את כל האחריות על שחקן אחד, כמו שזידאן עשה עם רונאלדו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort