קרב תרנגולים: כל מה שצריך לדעת לקראת גמר ליגת האלופות

בשבת בערב (22:00) באצטדיון הוואנדה מטרופוליטנו במדריד, ינעלו ליברפול וטוטנהאם את העונה המרתקת ביותר בתולדות הצ'מפיונס ליג. לאיזה היכל תהילה מתכוונים סלאח ומאנה להיכנס? למי מבין שחקניה של טוטנהאם יש תקרת זכוכית לשבור? ומאיזה שיא שלילי מנסה ליברפול להתרחק? את כל התשובות, המספרים ועוד תוכלו למצוא כאן.

כמה טוב כשיש שניים- השבת בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה, גמר ליגת האלופות יספק לנו מפגש על טהרת הליגה האנגלית. עד שנות האלפיים לא נרשם ולו גמר אחד בודד בין שתי קבוצות המשחקות באותה הליגה. בשנת 2000 ריאל מדריד ו-ולנסיה היו הראשונות לפרוץ את הסכר, לאחר 3 שנים הצטרפו אליהן גם יובנטוס ומילאן, ב-2008 היו אלה צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, ב-2013 גרמניה עלתה גם היא על המפה לאחר שהנחיתה את דורטמונד ובאיירן מינכן בגמר, וכמובן איך אפשר לשכוח את שני משחקי הדרבי של העיר מדריד בחצי העשור האחרון. למען אוהדי שתי הקבוצות נאמר כי בששת המפגשים הללו הוכח כי לא קיים קשר בין מיקום הקבוצות בטבלת הליגה המקומית לבין תוצאת הגמר.

הגמר האנגלי השני בהיסטוריה (Belfast Live)

הוותיקים מול החדשים- זו הפעם הראשונה שטוטנהאם מגיעה אל המעמד היוקרתי של גמר ליגת האלופות (בניגוד לגביע אופ"א אותו הניפו התרנגולים פעמיים). במידה וטוטנהאם תזכה להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות היא תהיה הקבוצה ה-23 שעושה זאת, בעוד הליגה האנגלית תעלה לפודיום את הזוכה השישית שלה, הרבה יותר מכל ליגה אחרת.
ליברפול מנגד, מכירה כבר את המעמד מקרוב- ברשימת שיאניות הזכיות, חולקים האדומים את המקום השלישי יחד עם ברצלונה ובאיירן מינכן, ובשבת תנסה ליברפול לדחוק את אלופות הלה-ליגה והבונדסליגה אל המקום הרביעי ולהתקרב עד כדי זכייה אחת ממילאן השנייה. ליברפול ניצחה עד כה 5 משחקי גמר, האחרון באותו לילה היסטורי באיסטנבול במאי 2005, והפסידה שלושה. משני משחקי הגמר האחרונים של ליברפול, נגד מילאן ב-2007 ונגד ריאל מדריד אשתקד, יצאו ה-"מרזיסיידרס" מובסים. במקרה בו ליברפול תפסיד גם את הגמר בשבת היא תשתווה לבאיירן מינכן ואתלטיקו מדריד במספר ההפסדים הרצופים במשחקי גמר אירופיים, כאשר את המקום הראשון והמפוקפק חולקות בנפיקה ויובנטוס שרשמו חמישה משחקי גמר רצופים ללא ניצחון כל אחת.

ברוכים הבאים למדריד- זהו הגמר השמיני במספר שמתקיים על אדמת ספרד, החמישי שמשוחק בבירתה מדריד והראשון כמובן שנערך באצטדיונה החדש ועוצר הנשימה של אתלטיקו, הוואנדה מטרופוליטנו. בכל פעם שקבוצה אנגלית הגיעה לגמר ליגת האלופות באחת הזירות הספרדיות המרהיבות, היא שבה הביתה עם הגביע, מה שיקרה מן הסתם גם השנה.

אחיות או לא להיות- שתי קבוצות מצאו את מקומן בשמינית הגמר עם שריקת הסיום של מחזור הנעילה בשלב הבתים. לימים, לאחר תלאות רבות ואינספור רגעים היסטוריים הפכו שתי הקבוצות הללו לפיינליסטיות- טוטנהאם עלתה מבית ב' יחד עם ברצלונה לאחר שסיימה במאזן שווה לאינטר, אך העפילה בסופו של דבר על חשבונם של האיטלקיים בעקבות שערי חוץ. גם ליברפול ששובצה בבית ג', בית המוות השני של ליגת האלופות, סיימה את שלב הבתים במאזן זהה לזה של נאפולי ועלתה יחד עם פ.ס.ז' אל שלב שמינית הגמר מאותה סיבה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ולחשוב שהם כמעט הודחו בבתים. אלדרוויירלד ופירמינו נאבקים (Fantasy Hero)

פעם רביעית גלידה? זו הפעם הרביעית שיורגן קלופ מגיע למעמד של גמר אירופי כלשהו. לאחר שהפסיד את ליגת האלופות לבאיירן מינכן ולריאל מדריד ואת הליגה האירופית לסביליה, האם המאמן הצבעוני בעולם יצליח סוף-סוף למחוק ממצחו את תווית הלוזר תוך כדי שהוא מחזיר את הגביע לאנפילד אחרי 14 שנים?

הוא חוזר- על אף שטוטנהאם הצליחה לכבוש שתי שלישיות, אחת לשערו של אדרסון ממנצ'סטר סיטי ואחת לשל אוננה מאייאקס ללא עזרתו של קיין, אוהדיה של הקבוצה נשמו לרווחה כששמעו שמלך שעריה שנפצע במשחק הראשון מול סיטי ייקח חלק בגמר ליגת האלופות. גם להארי קיין יש הרבה מה להוכיח בגמר בשבת מפני שעל אף שנסיך לונדון ניחן ביכולת כיבוש נדירה, מעולם לא התייחסו אל החלוץ בן ה-25 כאל אינדיבידואל שיוכל להיאמר בנשימה אחת יחד עם וויין רוני ואלן שירר. אולי כאשר קיין יכניס בפעם הראשונה את גביע האלופות אל ארון התארים של טוטנהאם, הוא יגרום למבקרים לשנות את דעתם.

חזר בדיוק בזמן לעשות היסטוריה. קיין (Planet Football)

השנה הקטסטרופלית של דיאן לוברן- לפני פחות משנה הפסיד הבלם הקרואטי תוך מספר חודשים בודדים את שני התארים עליהם כל כדורגלן בעולם מפנטז- את גמר ליגת האלופות לריאל מדריד ואת גמר המונדיאל לצרפת. האם קלופ ולוברן יצליחו יחד לשים קץ לסיוט בצורה המתוקה מכל?

למען היבשת- לא רבים היו הם השחקנים האפריקאים שזכו להוביל את קבוצתם לזכייה בגמר ליגת האלופות- עבדי פלה היה הראשון לעשות זאת עם מארסיי, אטו עצמו הניף את הגביע הנכסף שלוש פעמים ודרוגבה כבש את הפנדל המכריע נגד באיירן מינכן והפך יחד איתו גם את אסיין ,קאלו ואובי מיקל לאלופי אירופה. הרבה מאד שנים לא ראינו צמד שחקנים אפריקאים דומיננטיים ומוכשרים כמו סאדיו מאנה ומוחמד סלאח וללא ספק מדובר בשני כדורגלנים שקורצו מהחומר הנכון של אגדות דשא אפריקאיות.

דרוגבה, עבדי פלה, אטו ועכשיו גם מאנה וסלאח? (Liverpool Echo)

אז אילו דברים יירשמו בספרי ההיסטוריה סמוך לחצות (או קצת יותר מאוחר) במוצאי השבת? התשובות יסופקו על כר הדשא במדריד.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית