היה עשר: עשר נקודות שניקח מגמר הגביע

רמת משחק-10, גיא מלמד-מספר 10, דקות שנותר לסיום המשחק לפני שדור ז'אן כבש את השוויון-10, כמות הפנדלים שנבעטו-10. טוב, הגיע הזמן להפסיק ללכת סחור סחור ולהגיע לעיקר, 10 דברים שנזכור מגמר גביע המדינה 2018-19 (הסדר אינו דירוג כלשהו אלא מחשבות רנדומליות של כותב שורות אלו)

1 – אלון יפת: סוף עידן

רגע לפני שהמשחק התחיל, נערך טקס לאלון יפת שיתלה את המשרוקית בסיום העונה. השופט הבינלאומי הותיק הגיע ללא ספק ללא מעט פסגות בכדורגל העולמי וייצג אותנו בכבוד בלא מעט רגעים. זה נכון שנדבקה לו סטיגמה של איש יהיר, אחד שלא מדבר בגובה העיניים עם השחקנים, אבל שופט לא אמור להיות סחבק של אף אחד חוץ מהקוונים שלו, השופט הרביעי וצוות ה-VAR.

2 – כבוד הנשיא ריבלין: נותן כבוד

דווקא ביום שבו ראינו שוב עד כמה מעמד המאמן בשפל עם פיטורי קובי רפואה, הנשיא החזיר לצמד הגנרלים (אליהם יש התייחסות נפרדת בסוף) את הכבוד המגיע להם. אצל מכבי נתניה אמנם זה צמד בפני עצמו אבל העובדה שכבוד הנשיא החליט לפרגן לאנשים על הקווים בהחלט מעוררת השראה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
"יצא גבר". כבוד הנשיא, מר. ראובן ריבלין (צילום: חגית אברהם)

3 – הקהל: מדהים

לא מעט אנשים צקצקו וחששו שתהיה מבוכה בגמר הגביע ושהאצטדיון שמכיל 30,780 מקומות יהיה חצי ריק. בפועל? 28,500 צופים, תכולה של 92.5% של המתקן החיפאי הנפלא, אווירה אדירה, המון צהוב, המון כתום, רעש מחריש אוזניים ותשובה ראויה לכל הספקנים האם שתי קבוצות "בינוניות" (ברמת ההתיחסות למעמד הגדולה שלהן בקרב אוהדי הכדורגל בארץ) יצליחו למלא את הכיסאות במגרש. אז הנה, אפשר גם בלי הפועל ומכבי ת"א, בית"ר ומכבי חיפה, ארבעת הגדולות לכאורה, היהלומים והתרנגולים עשו אווירה שלא הייתה מביישת אף גמר אחר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי.

 

רצו היסטוריה, לא צלח להם לצערם. אוהדי נתניה מפגינים נוכחות (צילום: חגית אברהם)
הג'וקר צחק אחרון, הקהל של בני יהודה "עושה צבע" (צילום: חגית אברהם)

4 – גיא מלמד: ההפתעה

במכבי פתח תקווה הוא עדיין לא היה הכוכב הגדול, בב"ש בכלל בקושי זכה לקרדיט כלשהו, אפילו בנתניה לא תמיד הסתכלו עליו כאחד שיכול לעשות את ההבדל. כל איש שפוי היה שם את הז'טונים שלו על פאטוס בצ'יראי בתור האיש שיוביל את הצהובים-שחורים לתואר אם וכאשר אבל בזמן שהמונטנגרי פספס שתי הזדמנויות אדירות להעלות את הנתנייתים ל-2:0 שככל הנראה היה סוגר את הסיפור, מלמד היה זה שנעץ את הספתח ונתן את הסיכוי התיאורטי לצאת בסיום המשחק עם התואר והכרטיס הודאי לאירופה.

פאטוס? גיא! מלמד חוגג את השער המוקדם, לצערו זה לא הספיק (צילום: חגית אברהם).

בסיום החלוץ אמר בפנים נפולות: "זוהי אכזבה גדולה, מבאס לרדת מנוצחים ועוד בפנדלים אחרי שכבר שלטנו והובלנו מהשער שלי, אבל הפנים כבר קדימה לעבר ה-"גמרים" שיש לנו בליגה, עוד לא ויתרנו על המטרות שלנו העונה ואנחנו רוצים את הכרטיס לאירופה".

5 – העצבים של צ'יבוטה

מאוויס צ'יבוטה שחקן מוכשר – על זה אין שום ויכוח. מאוויס צ'יבוטה שחקן אמוציונלי – גם זה יודע לכולם. אבל לפעמים מאוויס צ'יבוטה מרשה לעצמו יותר מדי. כל הצעקות, ההשתוללויות ליד השופטים, המריבות עם שחקני היריבה, הנפילות ומה לא חייבות להיפסק כי לא בטוח שבבולגריה הן יתקבלו בברכה.

"נא להתרכז בכדורגל נטו". צ'יבוטה בעוד רגע "צ'יבוטאי" קלאסי (צילום: חגית אברהם).

6 – עלי מוחמד לא בועט

הדאחקה הקבועה בקרב אוהדי מכבי נתניה היא שהם יזכו בתואר כלשהו כשעלי מוחמד יבקיע. הקשר הנפלא של היהלומים עושה הכל על המגרש, רץ מתקל, מחלץ, מוסר, מרים, רודף אחרי מגנים, שם רגל כשצריך, אגרסיבי כשצריך, הכל…טוב, כמעט הכל. מספר 55 בצהוב-שחור לוקה בדבר אחד, הוא לא מאיים מספיק על השער, שלא לדבר על להבקיע. הזדמנות אחת נהדרת שהייתה לו להניף רגל ולשלוח כדור למסגרת של אמיליוס זובאס הוא לא ניצל אלא העדיף לנסות הקפצה מתוחכמת לכיוונו של מלמד, ברדה את דרפיץ' חייבים להסביר לו שלהבקיע זו לא מילה גסה ושאף אחד לא יקטלג אותו כאגואיסט חלילה.

7 – סורו/סגס

כשאיסומעילה סורו ירד פצוע מהמגרש התוצאה עוד הייתה 1:0 לטובת נתניה, אם אז הכתומים חשבו שיהיה קשה לחזור, אז אחרי הידיעה שהקשר הנפלא לא יכול להמשיך לקחת חלק במשחק, דרגת הקושי עלתה. מי שעלה במקומו היה תאמבי סגס שחווה עונה הפכפכה ביותר. הוא נותר ללא קבוצה בתחילת העונה אחרי שסיים חוזה בסכנין ולא חתם על אחד חדש במטרה לצאת לאירופה, לא הצליח למצוא קבוצה, הגיע לבני יהודה כברירת מחדל מבחינתו וסוג של ברירת מחדל לעיבוי הסגל מבחינתם, וסיים את העונה עם כרטיס לאירופה שכל כך רצה, פשוט במדים הכתומים ועם זכייה בגביע, תואר ראשון עבור הצ'רקסי הנפלא. מספר 21 בכתום היה מהצטיינים במגרש, לא נתן לקשרי היריבה לסכן את ההגנה ושיחק בביטחון מלא ואחראיות גם כשאבוקסיס הוציא את קוויאר הבלם והכניס את דור ז'אן, אליו עוד נגיע בהמשך גם.

עמית זנטי, עוד שחקן צעיר שחגג תואר ראשון, סיכם נהדר את ההופעה של סגס: "הוא פשוט היה נהדר ונכנס טוב למשחק, היה בכל מקום, העוצמה שלנו זה שיש לנו שחקנים כמוהו על הספסל". זנטי כמובן עצמו נכנס כמחליף והביא גם משב רוח טרי למגרש וגם דייק בפנדל שלו כדי לתת עוד בוסט לזה שהוא שותף מלא לזכייה הזו.

סגס מאמלל את מלמד, הקשר הנפלא היה בין המצטיינים במגרש. (צילום: חגית אברהם)

גם סגס עצמו היה נרגש בסיום וגאה בהופעה שלו: "שיחקנו מצוין, לא ויתרנו אחרי הפיגור, הפגנו המון רוח לחימה ואני שמח שזהה סתיים עם זכייה בגביע". לשאלה האם הם כבר מפנטזים על היריבות האפשריות באירופה שניהם ענו בצניעות: "תנו רגע לעכל את הזכייה, לחגוג קצת ,הראש עוד רחוק משם".

8- הכושר של שחקני נתניה

החילפים של מכבי נתניה הערב: 1-עלי מוחמד אאוט, סתיו פיניש אין, 2-מוחמד זבידאת אאוט, דולב אזולאי אין (עקב פציעה), 3-גיא מלמד אאוט, אביב אברהם אין (עקב פציעה), 4-יאחמיר היקה אאוט, מוטי ברשצקי אין. לאחר החילוף הרביעי גם אביב אברהם שבעצמו נכנס כמחליף וגם ג'ונת'ן בורנשטיין נפצעו גם הם וסחבו רגל. תקראו לזה צירוף מקרים, תאשימו את ההארכה (להזכירכם 2 חילופים עקב פציעה ב-90 הדקות הראשונות), אבל אולי נתניה צריכה לעשות בדק ביתלגבי מאמן הכושר שלה והפיזיותראפיסט.

9- דור ז'אן: סופר-סאב

במכבי תל-אביב הוא לא קיבל יותר מדי הזדמנויות, בבית"ר ת"א/רמלה חורר רשתות, בבני יהודה הוא הסופר-סאב של אבוקסיס. כשצ'יבוטה מפוזר, סילבסטר מזכיר לפרקים את פתיחת העונה הרעה מבית"ר, דור ז'אן עולה כמחליף ועושה את ההבדל. הפעם זה הביא לבני יהודה גביע אחרי ששער שלו בדקות הסיום שלח את המשחק להארכה. מעניין מה יהיה הסטטוס שלו בעונה הבאה ובאיזו קבוצה.

סופר-סאב, דור ז'אן חוגג אחרי השוויון (צילום: חגית אברהם).

10- כשזה מכתוב, זה מכתוב: יובל אשכנזי/גבי קניקובסקי

אחד מאותם אלו שמתחרים על תואר איש המשחק הוא גבי קניקובסקי. הקשר האנרגטי של הנתנייתים עשה הכל נכון, חילץ, תיקל, בנה התקפות, הזין את מלמד ובצ'יראי בכדורים ומה לא, דבר אחד הוא לא עשה טוב, בעיטת הפנדל שלו. לצערו זו הייתה הבעיטה החמישית של נתניה ובלי יכולת לתקן בהמשך מצד הבועטים, גורלו של קניקובסקי נותר בידיים של יובל אשכנזי, עד לא מזמן שחקן ליגה א' חביב שעשה קפיצת מדרגה אדירה מאז ימיו כשחקן ליגה שלישית. אשכנזי שאולי עוד לא הספיק להתאקלם לגמרי למעמדים גדולים שבהם מוכרע תואר רציני וכרטיס לאירופה, ניער מעצמו את ההתרגשות והאחראיות שנדרשת לבועט בעיטה מכרעת ושלח את הכדור שלו פנימה (עם עזרה קטנה מצד דני עמוס). זה היה כתוב בכוכבים שהוא יהיה הגיבור הענב וקניקובסקי יישאר הגיבור הטראגי של ההתמודדות הזו, אין מה לעשות.

כעת בני יהודה תתכונן לליגה האירופית בזמן שנתניה תמשיך להיאבק על הכרטיס למפעל דרך מסלול הליגה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית