הקאמבק הגדול מאז: טוטנהאם בגמר אחרי 3:2 ענק

בראשו של אוהד הכדורגל הממוצע והנייטרלי, מאורעות אנפילד מהערב הקודם עדיין מהדהדים. אבל טוטנהאם ואייאקס מגיעות להזכיר שיש גם חצי גמר שני בטורניר הזה, והוא מורכב משתי סנסציות משלו. המארחת, ומחזיקת הגביע ההולנדי הטרייה, אמנם הגיעה למשחק הזה עם יתרון קל על לוח התוצאות ואולי אף משמעותי יותר על המגרש, אך אם למדנו משהו בליגת האלופות מודל 2018/19, זה שאסור לעולם לקבור אף קבוצה.

הרכבים פותחים:

אייאקס: אנדרה אונאנה; נוסאיר מזראווי, ניקולאס טליאפיקו, דיילי בלינד, מתייס דה ליכט; לאסה שונה, דוני ואן דה ביק, פרנקי דה יונג; האקים זייך, קספר דולברג, דושאן טאדיץ'.

טוטנהאם: הוגו לוריס; קיירן טריפייר, דני רוז, טובי אלדרוויירלד, יאן ורטונגן; ויקטור וניאמה, מוסא סיסוקו, דלה עלי, כריסטיאן אריקסן; לוקאס מורה, יונג מין סון.

אמסטרדם מחכה. (UEFA CL Twitter)

עלייתו למגרש של מוסא סיסוקו השפיעה לטובה על טוטנהאם במפגש הקודם, הפעם הוא פתח בהרכב – כמו גם יונג מין סון, שחזר מהפציעה שלו להרכב על חשבון פרננדו יורנטה. בצד של אייאקס, פציעה של דויד נרס בחימום כפתה את כניסתו של קספר דולברג להרכב הפותח.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אייאקס קבקה בגישה שאפיינה אותה למשך העונה כולה ודחפה בעוצמה מהפתיחה. זה כמעט השתלם כבר בדקה הרביעית, כשטאדיץ' השתחרר וירה כדור נהדר מחוץ לרחבה, אך סחט הדיפה גדולה מלוריס.

כדור הקרן כבר נגמר אחרת. דה ליכט השתחרר במסגרת תרגיל נהדר ופגש על קו החמש כדור קרן מדוייק – מכאן, הדאך לרשת הייתה קצרה. 1:0 לאייאקס.

סון הצליח להפגין נוכחות משחו ובדקה ה-7 פרץ נהדר לרחבה מאגף ימין. הוא ניסה לנצל את המיקום של אונאנה וחיפש את השער מזווית קשה, אך פגע רק בקורה.

אייאקס הצליחה לשרוד זמנית את הבליץ של טוטנהאם ולהשתלט מחדש על המשחק, אל הייתה מעט פאסיבחת וכמעט שילמה על כך. בדקה ה-23 דחה עלי ביטל את קו ההגנה בכדור עומק גדול לסון, שניסה לסובב עם הרגל החיצונית, לא פגע נכון בכדור וגלגל לידיים של אונאנה.

כעבור בערך דקה שוב התקרבה טוטנהאם. לוקאס מורה פרץ במהירות לרחבה, נבלם אך הכדור חזר לאחור לעבר אריקסן שבעט ממצב נוח היישר לידי השוער הקמרוני.

גם את הבליץ הזה שרדה אייאקס, ויצאה מהצד השני שלו עם שער. בדקה ה-36, מהלך כדורגל נפלא שיחרר את טאדיץ' לרחבה, הוא השאיר לאחור לזייך שברגל שמאל, בנגיעה אחת, מצא את הפינה הרחוקה של לוריס, שנשאר חסר אונים. 2:0 לאייאקס.

סיומת נפלאה למחצית הראשונה שלחה את אייאקס לחדר ההלבשה עם יתרון מבטיח ועם 45 דקות בחבד לשמור עליו. כעת, אירועי הערב שעבר ישבו עמוק גם בראשן של שתי הקבוצות.

זה ילד? (UEFA CL Twitter)

 

הכנסתו של יורנטה על חשבון וניאמה העידה על חוסר הברירה של פוצ'טינו, הן בגישה אותה היה חייב לקחת למחצית השנייה והן באפשרויות ההתקפיות שחיכו על הספסל.

המצב הראשון במחצית גם כן היה שייך לטוטנהאם. בדקה ה-53 כדור גדול של אריקסן לרחבה הגיע לדלה עלי, שרק הדיפה גדולה של אונאנה מנעה ממנו שער ראשון העונה בליגת האלופות.

כעבור שלוש דקות הגיע גם השער. טוטנהאם יצאה קדימה במתפרצת ומהלל נהדר של דלה עלי עם הכדור שיחרר לבסוף את לוקאס מורה. הברזילאי גילגל לפינה מול אונאנה בקור רוח, והחזיר תקווה לטוטנהאם. 2:1.

הבליץ נמשך. בדקה ה-59 טוטנהאם שוב הגיעה למצב נהדר. טריפייר היה לבד ברחבה באגף ימין, העביר רוחב ליורנטה אך אונאנה זינק והדף את ניסיון הדחיקה. אך זה לא נגמר כאן – אייאקס התקשתה להשתלט על הכדור החוזר, שהגיע לרגלי לוקאס מורה במרכז הרחבה הצפוף. הוא הצליח איכשהו להשתחרר, להסתובב ולירות כדור מדוייק ברגל שמאל לפינה. 2:2, רק אחד חסר.

אייאקס לא ויתרה. בדקה ה-63 היא יצאה קדימה בעצמה מצד שמאל – כדור הרוחב של טלאפיקו מצא את זייך חופשי לגמרי, אך הכדור שלו פיספס את העמוד במעט. המשחק, שהיה חי ובועט גם לפני כן, הרגיש בכל זאת כאילו התעורר לחיים.

למרות דקות של אובדן הביטחון וקור הרוח, הצליחה אייאקס להימנע, לפחות זמנית, מקריסה כוללת. לטוטנהאם אפילו נראה כאילו נגמר הכוח, והיא התקשתה להמשיך ללחוץ על הדוושה ולסכן את השער.

דווקא אייאקס כמעט וכבשה שוב בדקה ה-79. זייך הצליח להשתחרר מחוץ לרחבה ובעט כדור מסוכן, אבל גם הפעם היה רק קרוב לכיבוש כשפגע בקורה.

הכניסה של לאמלה במקום טריפייר העבירה את טוטנהאם למצב התקפה כוללת בעשר הדקות האחרונות של המשחק.

בדקה ה-85 הארנה החסיר פעימה. כדור קרן מצא את דרכו לראשו של ורטונגן, שנשאר לגמרי לבד ברחבת החמש. אך הנגיחה שלו לא התלבשה וםגעה במשקוף, וגם הריבאונד שלו נחסם מקו השער. איזו הזדמנות.

הלחץ באוויר היה מוחשי מאי פעם, והאקים זייך כמעט שיחרר את כולו בדקה ה-93, אך לוריס בהצלה גדולה השאיר את טוטנהאם במשחק.

ובדקה ה-96, זה הגיע. לוקאס מורה קיבל כדור ברחבה מדלה עלי, וסיים בדרך היחידה בה הוא ידע הערב, בכדור מדוייק לפינה של אונאנה. לא נשאר מה לומר, טוטנהאם בגמר!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית