על אלימות וגם על קצת ספורט

 

הפועל באר שבע הוכיחה שהיא קבוצה ראויה לאליפות אחרי שניצחה שוב את בית"ר ירושלים בטדי. היא עושה זאת בעזרת צמד שהיא מקבלת משחקן הספסל בן שהר, ומצדיקה את ההבאה של הליגיונר לשעבר בסכומים לא מבוטלים למועדון בבירת הנגב. אז אם מישהו תהה מדוע שהר הוחתם – אולי צלחת אליפות ראשונה ב-40 שנה בסיום העונה תסביר הכי טוב לכולם ותסגור כמה פיות. אבל הסיפור נמשך ויוצא אל מחוץ למגרש ומקבל פנים מכוערות, למרבה הצער. זאת מפני שהאלימות בספורט הישראלי איננה פוסקת, וכמו פראייר אמיתי – היא לא מתה, אלא רק מתחלפת.

סרטון וידאו קצר מראה איך אוהדי בית"ר ירושלים אורבים בפינה חשוכה לאוטובוס השחקנים של באר שבע, וכשזה מגיע זורקים עליו אבנים. אולי מדובר בטעות בכתובת, כי חשבנו שזו סצינה השמורה למאבק שקורה לרוב בשטחים. אך תמונה נוספת מראה חלון שבור ורסיסיו שמונחים על כסא האוטובוס בניחותא. האם שילם כרטיס לנהג? לא בטוח.. מה שבטוח הוא שיש מזל רב שלא היו נפגעים בתקרית.

למרבה האירוניה, כשפותחים גוגל עם המלים "אוהדי בית"ר זרקו אבנים על אוטובוס" מצטיירת תמונה עגומה. התוצאה הראשונה היא לתקרית מ-2013, בה השליכו אוהדי בית"ר אבנים על האוטובוס של ילדי רעננה. בשנייה, שנה מאוחר יותר, עוברים האוהדים הצהובים לפסים אישיים עם כלי הרכב, ומורידים אוטובוס של קבוצת קריית שמונה לשולי הכביש, עד שזה עלה על אי תנועה. כנראה שהם לא ממש יודעים להפסיד בכבוד.

הקהל של בית"ר ירושלים. מצד אחד תפאורה נהדרת, מצד שני שערוריות בלתי פוסקות. (צילום: דף פייסבוק של אוהדי בית"ר ירושלים)
הקהל של בית"ר ירושלים. מצד אחד תפאורה נהדרת, מצד שני שערוריות בלתי פוסקות. (צילום: דף פייסבוק של אוהדי בית"ר ירושלים)

אם בזה חשבתם שתם הסיפור – אז בואו נמשיך. 2009 – אוהדי בית"ר זרקו בקבוקים; 2008 – אוהדי בית"ר זרקו אבנים על אוטובוס, וכן כתבות נוספות המתארות את שני המקרים הראשונים שציינו. וזה רק דף התוצאות הראשון בגוגל. את השני לא התאמצנו לפתוח. ברור כמובן שבית"ר היא לא הקבוצה היחידה שסביבה יש הילה של אלימות, אבל עד מתי, רבותי? כמה אפשר? בית"ר הרי יודעת לשחק כדורגל ויש לה קהל נפלא, אבל כל המקרים האלימים כבר חצו את כל הפסים האדומים, וכמסתבר גם את כל חוקי התנועה הקיימים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

האלימות במגרשי הכדורגל בארץ הולכת וגוברת לאחרונה, ומתגברת על כל מה שקורה בענפי הספורט האחרים. זה בא לידי ביטוי בכמה מקרי אלימות קשים בליגות הנמוכות. בבית"ר כפר קנא הורחק שחקן לצמיתות מהמגרשים לאחר שזה ירק על כוון ופגע בשופט. בתקרית אחרת שהייתה רק אתמול, פוצץ משחק ליגה א' צפון אחרי עימות בין שחקנים משתי קבוצות יריבות. שופט המשחק, אלעד בן דור, החליט להפסיק את המשחק לפני סיומו. כל התקריות האלה קרו בשבועות האחרונים, ומסתמן כי האלימות תמשיך לרדות בכל אוהב כדורגל בפרט ובספורט בכלל במגרשים השונים ברחבי המדינה. חבל מאוד, ונקווה לטוב.

בחזרה לכדורגל. הערב תתארח המובילה אצל מכבי חיפה (20:00). ברק בכר ממשיך לירות. מאמן הפועל באר שבע התראיין באנגלית במסר למאמן מכבי ת"א. אחר כך הוסיף: "אנחנו כל השנה מתעסקים בעצמנו. השם שלנו נמצא בפה של קבוצות אחרות. אפשר מדי פעם להגיב באיזה משפט. מבחינתי, מה שהם אמרו עלינו זה היסטוריה. אנחנו תלויים בעצמנו וזה מה שחשוב". אם הוא יצליח לקלקל ליעקב שחר את יום ההולדת 75 שהוא חוגג היום, הוא יתקרב צעד משמעותי לעבר האליפות ויעביר את סיר הלחץ הרותח חזרה על כתפיה של האלופה.

מכבי ת"א תשחק ביום שני (20:55) בבלומפילד מול בית"ר ירושלים השלישית, שמגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים. פטר בוס כבר ידע טוב יותר את המצב האמתי בליגה עוד בטרם יתחיל המשחק ביום שני. מעידה של האדומים תתרום מאוד למורל האלופה, ועשויה לחרוץ את גורל האליפות, שעד כה נמצא ברגליים של באר שבע. אם רק נוכל בכל פעם לדבר רק על כדורגל ולא על אלימות, תהיה האליפות מתוקה הרבה יותר, ללא קשר מי מהן תניף צלחת בסוף העונה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית