עשרה – אני יודע

הפנומן הפורטוגלי ממדריד מתקדם בצעדי ענק לרשימת עשרת הגדולים בכל הזמנים

 

כריסטיאנו רונאלדו ממשיך לשכתב את דפי היסטוריה. לצד המבקרים, שלא מפסיקים לצקצק בלשונם לעבר הפורטוגלי, נמצאים קהלי הקבוצות היריבות שעושים כל מאמץ אפשרי לבוז לפנומן. אבל השחקן הטוב בעולם ממשיך להזין לעצמו את המוטיבציה בעזרת תגובה חיובית, ועונה כהרגלו על המגרש. אם היו שאמרו שהוא לא מגיע למשחקים הגדולים, הרי שאתמול הוא סיפק עוד שער ניצחון בזירת הקלאסיקו, אולי הזירה הכי גדולה בעולם הכדורגל. שוב הוא עושה זאת בקאמפ נואו, עם שער מספר 10 מול אוהדי היריבה הגדולה מברצלונה. ואם אמרו עליו שהוא כבר לא בכושר, הרי שאתמול היה אפשר לראות אותו רץ על האגף הימני ורודף אחרי המגן התוקף עד שהשיג את הכדור והוציא אותו לחוץ. לאט לאט ממשיך כריסטיאנו לשבור לכולם את המילה, והוא מוכיח שכל מה שנאמר הן מלים ברוח. אותה הרוח שהוא משאיר מאחוריו כשהוא רץ לעבר כיבוש נוסף.

 

כריסטיאנו עלה אתמול חדור מוטיבציה בצורה שאולי לא נראתה עדיין בכל התקופה שלו בריאל. הוא ניסה שוב ושוב להכניס את עצמו למשחק בכוח, והעקשנות החיובית שלו, שאולי נראתה מהצד כמו מהלכים עם ראש בקיר, הביאה אותו לשיא בדקה קריטית. כשריאל נשארה בעשרה שחקנים, ושער חוקי נפסל לבייל, התרומם כעוף החול וכבש שער דרמטי בפשטות של ילד בשכונה. אבל כמובן שזהו מעשה גיאונות של שחקן ענק בשיאו.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפנומן מפורטוגל יודע שמסתכלים על כל צעד שלו, ומנסים תמיד להשוות אותו לליונל מסי. אף על פי שאחרי כל מה שעשה הוא כבר עומד בפני עצמו כאחד הגדולים בתולדות המשחק. אבל ההשוואה היא בלתי נמנעת. בקרב האישי הזה ניצח רונאלדו, הן במשחק עצמו, כשהבקיע את שער הניצחון, לעומת מסי שלא כבש, והן במעמד הקלאסיקו ההיסטורי. מאז שהגיע לליגה הספרדית ב-2009, כבש כריסטיאנו 16 שערים במשחקי הקלאסיקו. מסי כבש באותה תקופה 15. לא נחשב הבדל משמעותי? תהיו בטוחים שכן, בעיקר כששני הסטארים האדירים של דורנו נמדדים בכל סטטיסטיקה אפשרית ועל כל במה שיש. הן בלה ליגה, שם מסי מוביל בשערים, והן בליגת האלופות, בה היתרון לרונאלדו. בריאל עלה כריסטיאנו למקום השני בכובשי הקלאסיקו אחרי די סטפאנו עם 18, ובסך הכל הוא שלישי למסי, שניצב על 21 שערים בקלאסיקו.

 

לכל מי שעדיין לא רוצה להכתיר את מלך השערים של כל הזמנים של ריאל מדריד ושל ליגת האלופות בין עשרת השחקנים הגדולים ששיחקו את המשחק, צפויה לו אכזבה מרה כשהוא יבחן לעומק את הנתונים. כריסטיאנו מוביל את טבלת הפיצ'יצ'י עם 29 שערי ליגה. הוא שני בתחרות נעל הזהב לג'ונאס מבנפיקה עם 30 שערים בליגה הפורטוגלית, אבל יש לרונאלדו את האפשרות לעבור אותו, כשנותרו עוד 7 מחזורים בלה ליגה לעומת 6 לג'ונאס בליגה הפורטוגלית. הוא סגן מלך שערי כל הזמנים בליגה הספרדית, כשהוא משחק בה 4 שנים פחות מהמוביל, מסי. הוא הבקיע 355 שערים בריאל, והוא השחקן שהגיע הכי מהר בהיסטוריה ל-350 שערים במועדון כלשהו. הוא שיאן השלושערים בלה ליגה עם 30 כיבושי שלושער או יותר מזה, והוא שיאן בצמדים באלופות עם עשרים. הוא עשה את הבלתי ייאמן – והפך לשחקן היחיד שהבקיע בכל דקה במשחק. נמשיך? בכיף.

 

הוא זכה ב-3 תארי שחקן השנה בעולם, בדור שבו מסי משחק מולו באותה הליגה ובקבוצה היריבה. הוא גם השיג שיא של 4 זכיות בנעל הזהב, והוא היחיד בהיסטוריה של המשחק שעשה זאת בשתי ליגות שונות – באנגלית ובספרדית. ויש עוד ועוד שיאים שלא נגמרים. כל משחק שלו הוא שיא חדש שרק מחכה להישבר. אם לא די בכך, הוא שיאן השערים בנבחרת פורטוגל בכל הזמנים, עם 56, ומלך השערים בהופעות במסגרת אירופית בנבחרות. יותר מכל, אולי, הוא העובדה שרונאלדו הוא רק השחקן ה-25 בתולדות המשחק שעובר את מחסום 500 שערים, ועם 534 שערים בכל המסגרות הוא רחוק 16 שערים בלבד מכניסה לאולימפוס האלמותי של עשרת מלכי השערים של כל הזמנים, בכל הליגות, בכל המסגרות אי פעם!

 

אז נכון שהוא עדיין לא הביא במו רגליו תואר בנבחרת. הוא היה קרוב לכך בגמר יורו 2004, וזה עוד עשוי לקרות בעתיד הקרוב(ולא, הוא לא מברזיל ולא מארגנטינה). וכן, לפעמים הוא אגואיסט, וגאוותן, וגם פה ושם עושה שטויות, כמו כל דמות ענקית בהיסטוריה של הספורט. אבל עם כל הטוב העצום שהוא עושה, ועוד ימשיך לעשות, הוא חייב להימנות על אחד מעשרת הגדולים שהיו. כי השיאים שלו, שהרבה מהם יישארו לנצח, נכתבים לא באוסטריה (כמו מלך שערי כל הזמנים ג'וזף ביקאן), או בסאנטוס (כמו פלה האגדי), גם לא בהולנד (כמו קרויף) או בנאפולי (כמו מראדונה). הוא עושה את זה כמו מסי, ראול ודי סטפאנו, בליגה הספרדית ובליגת האלופות. לכן, בדיוק כמו כל האגדות שציינו, אל קומנדאנטה הוא אחד הגדולים ביותר. כריסטיאנו רונאלדו הוא, ללא כל צל של ספק, אגדה חיה.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort