נאבס את טיבו

אחרי שבמונדיאל 2014 הצליח לרשום הישג שיא עם קוסטה ריקה ולהגיע לשלב רבע הגמר, ריאל מדריד החליטה להחתים את קיילור נאבאס וכבר באוגוסט נאבאס הגיע לבירה מלבאנטה. ריאל מדריד שילמה ללבאנטה סכום של 10 מיליון אירו תמורת נאבאס, והקוסטה ריקני חתם בבלאנקוס לחוזה של 6 שנים. מאז נאבאס עמד בשער כשוער ראשי תחת זידאן 3 שנים ברציפות והשיג 3 גביעי ליגת האלופות ברציפות וזכה גם פעם אחת בליגה. אבל בקיץ האחרון ריאל מדריד עברה שני זעזועים. זידאן ורונאלדו החליטו לעזוב את הקבוצה. אחרי שזידאן התפטר, הגיע במקומו לופטגי. אף על פי שנאבאס הציג יכולת טובה במשך שלושת השנים בהם קיבל את הקרדיט,לופטגי הנחית את קורטואה במדריד, השוער הבלגי שהיה חלק מההגעה של הבלגים למקום השלישי במונדיאל האחרון. לופטגי לא נתן לנאבאס את הקרדיט והעדיף לפתוח בשער עם קורטואה.

קורטואה או נאבאס?

זה תלוי מאוד כיצד מסתכלים על זה. מבחינת יכולת אישית אין ספק שהתשובה תיהיה קורטואה. קורטואה נחשב בעיני רבים לאחד מהשוערים הטובים בעולם. נאבאס לא בעל יכולת אדירה והוא אפילו בעיניי ובעיני רבים לא הכי טוב בלה ליגה. אם נסתכל על הנתונים של שני השוערים קורטואה אמנם ספג יותר שערים, אבל זה בלמעלה מחמישים משחקים הבדל. הבלגי מנצח בכמות הפעמים בהם שמר על רשת נקייה כאשר המעמד בין השניים עומד על 185-125 לזכות הבלגי. למרות שבסטטיסטיקות קורטואה מוביל, צריך לבדוק עוד כמה פרמטרים חשובים בשביל לקבוע. המעמד של להגיע לקבוצה חדשה ולהתמודד על המקום הראשון עם שוער אהוב על ידי האוהדים, לא חדש לבלגי. בצ'לסי הוא היה צריך להלחם עם פטר צ'ך, השוער הותיק של צ'לסי. כמו בצ'לסי גם מדרידסטה לא רצו שהשוער החדש יבוא על חשבון השוער הותיק, האהוד והאהוב.

הגיבוש עם שחקני ריאל

נאבאס: נאבאס שולט בשפה הספרדית כיוון שבקוסטה ריקה מדברים בשפה זו. הוא מצטלם הרבה עם חבריו לקבוצה ומעלה לרשתות החברתיות שלו. רוב שחקני ריאל עוקבים אחריו באינסטגרם ונראה שהוא מאוד מגובש עם השחקנים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קורטואה: הוא שולט בשפה תקופתו באתלטיקו וסיפר שחבריו לקבוצה צוחקים איתו על הגמר 2013/14 בו עמד בשער. ברשתות החברתיות הוא מעלה תמונות קבוצתיות וכמעט כל השחקנים עוקבים אחריו כולל קסיאס, שוער העבר של הבלאנקוס. אבל קורטואה לא מגובש עם כל השחקנים. אבל עדיין לקורטואה יש בעיה עם שני שחקנים – קרוס ובייל. קורטואה התראיין ואמר על בייל: "חבל שכישרון כזה לא מצליח לנצוץ. אני חי כמו מישהו שנולד במדריד. אני אוכל מאוחר, אני הולך לישון מאוחר. זו דרך החיים פה. הייתה לנו ארוחה עם כל הסגל, אבל בייל וקרוס לא הגיעו כי חשבו שמאוחר מידי". המשפט שאמר גרף תגובות קשות מהאוהדים ובייל אפילו רצה לעזוב אחרי שגם מרסלו אמר עליו משהו רע. יכול להיות שטיבו לא באמת מגובש עם החברים כיוון שהוא לוחץ על ראשי ריאל להנחית את הכוכב הבלגי ששיחק איתו בצ'לסי, אדן האזרד.

השליטה על ההגנה של ריאל

נאבאס: השליטה של נאבאס על ההגנה של ריאל היא כמעט טלפתית. נאבאס מכיר היטב את שחקני ריאל מדריד, אחרי 3 עונות בהן עמד בין הקורות של השער, נאבאס כבר מכיר את ראמוס ו-וראון, שחקני ההגנה של מדריד, כמו את הכפפות אותן הוא לובש. יחד עם מרכז ההגנה השוער שמר על רשת נקייה 50 פעמים.

קורטואה: קורטואה עוד לא לגמרי הצליח להתחבר עם ההגנה של ריאל מדריד. הוא נחל תבוסות קשות כמו ההדחה הכואבת לאייאקס ממנה ספג 4 שערים במשחק אחד והבלאנקוס הודחו. גם בתבוסה לצסק"א השוער פתח בשער. מלבד ההפסד בגביע לברצלונה, קורטואה עמד בשער בכל התבוסות של הלבנים העונה.

חברים מחו למגרש אף על פי היריבות במגרש (caughtoddside)

התמיכה מהמאמן

נאבאס: אחרי שלופטגי וסולארי לא תמכו בשוער, נאבאס כבר חיפש קבוצות בכדי לעבור אליהן, אבל אז הגיעה ההפתעה החיובית לנאבאס. זידאן שתמך מאוד בשוער במהלך השנים האחרונות, הוחזר לקבוצה. עם החזרה של זיזו לקווים הגיעה גם החזרה באמון בשחקנים מהרכב איתו רץ 3 שנים, ונאבאס הוא אחד מהם.

קורטואה: מבחינתו החזרה של זידאן לא תגרום לשיפור ברמתו, ורק תדרדר אותו עם דקות משחק מועטות. זידאן כבר מכיר את נאבאס והוא סומך עליו ולקורטואה יהיה קשה מאוד להצליח לתפס את המקום של נאבאס. למרות שזידאן עדיף את נאבאס הוא אמר שגם קורטואה יקבל את הקרדיט.

החילוף יהיה על שמו של זיזו (express.uk)

דעה אישית

נאבאס צריך להיות השוער שיעמוד בין הקורות ברוב המשחקים. הקוסטה ריקני כבר הוכיח את עצמו בסגל הנוכחי ורמת החיבור שלו עם הקבוצה גבוהה יותר. הוא מבין את השחקנים והשחקנים מבינים אותו. גם מבחינת הקהל, נאבאס אהוב יותר בקרב אוהדי ריאל מדריד. בתחילת העונה עיתון ה"מארקה" שמקושר לריאל מדריד, העלה סקר באינסטגרם ובו נשאל "נאבאס או קורטואה", 55% מהעוקבים קבעו שיעדיפו את הבלגי בין הקורות.

ביום ראשון (31/3, 21:45) תארח ריאל מדריד את הואסקה וכנראה שהשוער שיפתח בין הקורות יהיה נאבאס. ריאל מדריד כבר איבדה את תואר האליפות, אבל הבלאנקוס ינסו להגיע למקום השני ולא לסיים מתחת ליריבה העירונית, אתלטיקו מדריד.

משחקי המחזור ה-29 בלה ליגה

היום (שישי) 28/3

23:00: ג'ירונה – אתלטיק בילבאו

יום שבת 30/3

15:00: חטאפה – לגאנס

18:15: ברצלונה – אספניול

20:30: סלטה ויגו – ויאריאל

22:45: דפורטיבו אלאבס – אתלטיקו מדריד

יום ראשון 31/3

13:00: לבאנטה – אייבר

15:00: ראיו ואייקנו – ריאל בטיס

19:30: ריאל מדריד – הואסקה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית