גדול עליו?

אין הרבה חובבי כדורסל שלא שמעו על הפרוספקטים הבאים בדראפט, ציון וויליאמסון, קמרון רדיש, ג'ה מוראנט, אר ג'יי בראט ורוי האצ'ימורה. אולם, לא תמיד הפרוספקטים הגדולים ביותר הם אלו שפורחים בליגה הגדולה. אחד הסיפורים המרגשים שהיו בשנים האחרונות, היה של איזייה תומאס. לא המקורי אלא הקטן, בחור הנבחר במקום ה60 של הדראפט והצליח להוביל את בוסטון לגמר המזרח באן בי איי כשהוא מנפיק ממוצעים של כ29 נקודות למשחק וכ6 אסיסטים. איזייה שלא בורך רק בקומה נמוכה אלא גם במזל לא מדהים הועבר אחר כך בטרייד, נפצע באותו פלייאוף מפורסם ונאלץ לעבור ניתוח כאשר לאחרונה רק חזר לשחק במדי הנאגטס. מה מלמד אותנו סיפורו של איזייה תומאס יותר מהכל? שאנשים אוהבים את האנדרדוג, האיש הקטן שנלחם נגד כל הסיכויים וזוכה. הפסיכולוג שלי פעם אמר לי פעם שיש לי נטייה לפעול כדי לרצות את האנשים מסביבי ולכן אם כולם רוצים סיפור סינדרלה אולי אתן להם אותו בדמות מועמד מהדראפט שלא רבים מדברים עליו, כריס קלמונס.

כריס קלמונס מוביל את המכללות נכון לעכשיו בנקודות למשחק, כמה אתם שואלים? 30.1 נקודות למשחק נכון לעכשיו, באחוזים טובים מכל הטווחים. אולם, למרות העובדה שהוא נפק נקודות לא קטן הוא לא שחקן אשר שומעים עליו יותר מדי ומסיבה אחת פשוטה הגובה שלו. כריס מחזיק בגובהו הממוצע של הישראלי פחות או יותר, 1.75. למרות שהוא בעל ניתור אנכי של כ44 אינץ' האתלטיות שלו לא מצליחה לפצות לחלוטין על בעיית הגובה שלו ובדומה לאיזייה תומאס גם הוא נטל הגנתי. היום כריס מוזכר כבחירת סוף סיבוב שני. האתר של NBA Draft למשל מדרג אותו במקום ה52 לבחירה אפשרית בדראפט. כאשר אתרים וכתבות אחרות גם הן ממקמות אותו לקראת סוף הדראפט בין המקומות ה50-60.

NBADraft.net

הדברים האלו לא עוצרים את כריס מלהמשיך ולהשפיע במכללות. היום כריס מדורג במקום השישי בנקודות בכל הזמנים בכדורסל המכללות כאשר יש לו סיכוי סביר להגיע לחמשת הגדולים אי פעם. השנה הספיק לעבור כמה אגדות לא קטנות אחרות כמו לארי בירד, אלווין הייז ואוסקר רוברטסון. דראפט או לא דראפט מה שבטוח הוא כבר עכשיו אגדת מכללות בהתהוות.

ההתעלמות משחקנים כמו כריס היא חלק ממגמה מאוד מוכרת באן בי איי. כל מי שיעבור על פרופיל הדרפאט של השחקנים בשנים האחרונות יראה שמילה אחת חוזרת על עצמה עשרות פעם, אפסייד. בסופו של יום, כשאותם מנהלים מסתכלים על כריס ועל ההצלחה שלו הם אומרים שהוא הגיע פחות או יותר או לפחות קרוב בהחלט לתקרה שלו כשחקן מקצועי. זאת בעוד מקווים המנהלים כי השחקנים שהם יבחרו יוכלו לצמוח בצורה יוצאת דופן אצלם בקבוצה, לא סתם אלמנטים בלתי ניתנים לשינוי כגון, גובה, מוטת ידיים, אתלטיות ואינטליגנציית משחקים מקבלים חשיבות גבוהה יותר בדראפט.

הדבר מתעצם אף יותר כאשר מסתכלים על המגמות החזקות באן בי איי, ההגנה הקבוצתית יותר התחלפה בטרנד של הגנת חילופים, הגנה המתבססת על יכולת של שומר להגן על כמה שיותר עמדות. כריס אשר מתקשה להגן אפילו על עמדת הגארד הוא האנטיתזה למגמה זו. זאת בניגוד לשחקנים אחרים אשר נבחרו בשנים האחרונות, גארדים גבוהים כמו לונזו בול למשל, שחקנים גבוהים עם מוטת ידיים ארוכה כגון מוחמד במבה ואף לוקה דונצ'יץ' יקירינו האירופאי אשר למרות שאינו שחקן הגנה יוצא דופן מאופיין בגודל אשר מאפשר הגנה על מספר עמדות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עולה השאלה האם כריס יכול להתגבר על המגמה, כריס מכיר את המגמה אולם הוא לא מתעמק בה יותר מדי. בראיון לפאיאובסרבר דאמר כריס כי "הוא משתדל לא להתעמק ביתרונות אלא בחסרונות שבמשחק שלו". מעבר לכך, במחנה קיץ לפני הדראפט בו השתתף עם דאלאס הוא מתאר את הדגשים שקיבל "הם אמרו שכל דבר אחר במשחק שלי הוא בסדר, אבל היה חשוב להם היה מגן טורדני, זה החלק שהם פחדו שלא יתורגם כשורה לאן בי איי".

mid-majormadness.com

ברמה האישית אני לא יודע אם כריס אי פעם יגיע לליגה הטובה בעולם, אבל גם אם לא אני חושב שכולנו נשמח לראות אותו משחק באירופה ואולי אפילו פה בישראל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort