כמו בת'ובן

פלוריאן ת'ובן צמח לרמות חדשות. הוא לא היה הכי כשרוני, או מלא בפוטנציאל כילד, אבל רודי גרסיה, המאמן שפגש רק בקדנציה השנייה שלו בכחול, הצליח להפיק ממנו את המיטב, ובשילוב עם שחקנים נכונים, הוא בורג משמעותי במארסיי, ויידרשו מאמצים רבים בשביל שאחת מאריות אירופה לא תיקח אותו. המודל לחיקוי של ת'ובן הוא לא אחר מאשר, אריאן רובן, הקיצוני ההולנדי של באיירן מינכן. "כשמאלי בצד ימין, רובן מעורר בי השראה", אמר ת'ובן על ההולנדי, "אני מתאמן על תרגילים שהוא עושה".

סיפורו של ת'ובן לא נוגע ללב, הוא לא היה ילד עני ולא איבד אף אחד מהמשפחה, ושיחק בשבילו ונלחם למענו. ת'ובן נולד וגדל באורליאן, הממוקמת כ-200 ק"מ לפריז והתחיל בקבוצות מקומיות כמו אינגרה, סנט-ז'אן-דה-לה-רולה ואורליאן. בגיל 15 הצטרף למחלקת הנוער של גרנובל, עימה גם גדל והתחיל את קריירתו בבוגרים. בעונת 2010/11, כשהיה בן 18, זומן ת'ובן לקבוצה הבוגרת של גרנובל שהתחרתה בליגה הצרפתית השנייה. את משחק הבכורה שלו ערך בתיקו 1:1 של נגד ואן, כשעלה מהספסל בדקה ה-56' והחליף את חמדי איארי. ת'ובן שיחק רק בשלושה משחקים במהלך העונה, ואחד מהם היה לדקה אחת בלבד.

"יש תמונה בבית של סבתא שלי שבה אני בן שישה חודשים, וכבר יש לי כדור בין הרגליים" (sofoot)

ת'ובן לא כבש או בישל, ולא בלט במיוחד, אבל למרות שלא הראה הרבה, פדריק האנץ, שהיה מאמן באסטיה, ראה בת'ובן פוטנציאל, והחליט להחתימו לקבוצה שרצתה לחזור אל הליגה הראשונה. בבאסטיה ת'ובן קיבל יותר הזדמנויות מבעונה הקודמת. משחקו הראשון היה בניצחון 3:1 של על אנג'ה. בסופה של העונה הקבוצה עמדה במשימתה, ות'ובן עזר לה לחזור אל הליגה הראשונה, אבל ת'ובן עדיין לא הצליח לכבוש או לבשל בשתי עונותיו כשחקן. ת'ובן המשיך עם באסטיה לליגה הראשונה, וגם שער הבכורה שלו הגיע באותה השנה. למעשה זה לא היה שער בודד אלא צמד שערים, נגד בורדו. בינואר של אותה העונה, רודי גארסיה (אנחנו הולכים לשמוע על השם הזה רבות בהמשך) שהיה המאמן של ליל, החתים את ת'ובן שפרח במדי באסטיה תמורת 3.5 מיליון אירו, והחזיר אותו בהשאלה עד לתום העונה בבאסטיה. אחרי שת'ובן פרח בצרפת וקטף את התואר "השחקן הצעיר של העונה בליגה הצרפתית", הגיע הרגע שלו להגיע לליל ולהתחיל לעבוד עם רודי, אבל ת'ובן לא ציפה לכך שגארסיה יעבור לרומא באותו הקיץ, וסירב לשחק בליל. הוא רצה להימכר באופן מיידי מהקבוצה. באותו הזמן, הוא זומן למונדיאל עד 20 עם נבחרת צרפת, ועם הכוכב הגדול, פול פוגבה, שזכה באותו הטורניר גם בתואר השחקן המצטיין. יחד עם צרפת, ת'ובן זכה באותו הטורניר וחזר לליל עם המדליה הזהובה. ת'ובן המשיך עם הלחץ על הנשיא מישל סיידו, ולבסוף הוא הסכים לשחררו.

"לא ביליתי את רוב ילדותי, אני מקווה לפצות על זה עכשיו"(sofoot)

ב-3 בספטמבר 2013 ת'ובן עזב את ליל וחתם במארסיי תמורת 15 מיליון אירו. ליל אמנם יצאה ברווח, אך הרגישה מקופחת כיוון שלא קיבלה הזדמנות לראות את ת'ובן ולגדל אותו. משחקו הראשון של ת'ובן במארסיי היה נגד טולוז, הוא נכנס כמחליף במקום ג'ורדן איוו. העונה הראשונה שלו במארסיי הייתה סבירה. הוא הרבה לשחק וכבש עשרה שערים (כולל שער באלופות נגד נאפולי), אבל הוא לא הגיע לרמה שרצו שהוא יגיע אליה. אחרי שבלט בבאסטיה, העונה הזאת במארסיי נחשבה לעונה סבירה. העונה שנייה שלו במארסיי הייתה פשוט נוראית. "הייתי צריך לרוץ המון, ולא באתי לידי ביטוי מבחינה התקפית", אמר בדיעבד כשנזכר בתקופה הנוראית במארסיי. ניוקאסל, שנקלעה למצב קשה והייתה בקשיי תחתית בפריימרליג, התעניינה בת'ובן והציעה לו להגיע אליה. ב-19 באוגוסט 2015 הוא חתם בניוקאסל יונייטד תמורת 15 מיליון פאונד ובנוסף רמי קבאלה עשה את הדרך ההפוכה כשחקן מושאל עם אופציה לרכישה. בניוקאסל הוא בקושי קיבל דקות, ואלן שירר המאמן, צחק עליו. פעם אחת הוא הגיע למשחק עם טוקסידו, וזה בערך הדבר היחידי שזוכרים מהתקופה שלו בממלכה. אחרי חצי עונה איומה של הצרפתי, במהלכה הוא פתח רק שלוש פעמים ולא כבש שער אחד, ת'ובן חזר בהשאלה אל מארסיי. שלושה משחקים אחרי שחזר, הצרפתי שיחק נגד מונפולייה, ותוך עשר דקות בלבד מאז שנכנס, קיבל כרטיס אדום. בצרפת מהר מאוד הספידו אותו, והפכו אותו לבדיחה של המדינה. אחרי שהפסידו לראן, האוהדים של מארסיי זרקו עליו חפצים, לצד שריקות בוז מחרישות אוזניים. מכאן הקריירה של ת'ובן נראתה גמורה ועוד דוגמה קלאסית לכישרון גדול שמבוזבז על החלטות שגויות שביצע במהלך הקריירה.

הטוקסידו ששירר צחק עליה (סקיי ספורט)

אחרי שהקריירה של ת'ובן כבר הייתה בדרך לטימיון, הגיע מאמנו האהוב שגרם לו לעזוב את ליל בגלל שעזב לרומא, רודי גארסיה.  גארסיה עשה שינוי של 180 מעלות בת'ובן. משחקן שחושב בעיקר על טובתו, ועל איך הוא יצליח לעשות את המהלך שישנה את המשחק, לשחקן שנהנה למסור, לבשל. אחרי שהתחיל גם לבשל, כמות השערים שלו עלתה באופן משמעותי. בסיום העונה ת'ובן סיים עם 15 שערים והוסיף 9 בישולים בנוסף. ת'ובן התחיל לככב במארסיי, ולבסוף מארסיי החליטה למשש עליו את אופציית הרכישה, וקנתה אותו תמורת 11 מיליון אירו. בעונה שעברה, גארסיה כל כך התלהב מהצרפתי שהוא החליט להעניק לו אפילו את סרט הקפטן למספר משחקים. יחד עם מארסיי, ת'ובן העפיל לגמר הליגה האירופית כשבמהלך המסע הוא כבש שלושה שערים ובישל שניים, אחד מהשערים היה בחצי הגמר מול זלצבורג ודאבור. אמנם בגמר מארסיי הפסידה לאתלטיקו מדריד, אבל מבחינתה היא עשתה מסע חלומי. ת'ובן הוזמן לסגל צרפת למונדיאל אך שותף לדקה אחת בלבד. את הסוף של המונדיאל כולנו מכירים, צרפת ניצחה את קרואטיה בגמר וזכתה להניף את הגביע בפעם השנייה בתולדותיה. באותה עונה, רצתה באיירן מינכן לצרף לשורותיה את הצרפתי, ולשלב אותו עם המודל לחיקוי שלו, אריאן רובן, אבל לבסוף העסקה לא יצאה לפועל. בעוד שבוע, תתחיל נבחרת צרפת את מוקדמות יורו 2020, במשחק חוץ אצל מולדובה ולאחר מכן תארח את איסלנד. דשאן, המאמן הצרפתי, החליט להזמין את ת'ובן לצמד המשחקים. אחרי שצרפת הפסידה בגמר היורו ב-2016, נבחרת הטריקולור תנסה להביא עוד תואר לאדמת צרפת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
"עזבתי את עיר מולדתי, אורליאן, ועברתי לשאטורו. הייתי בא הביתה רק בסופי שבוע. רק היום אני יכול לראות את ההקרבה שעשיתי אז שאיפשרה לי להגיע למקום שבו אני היום" (sudouesy)

אחרי שבעונה הקודמת מארסיי הגיע עד לגמר הליגה האירופית, העונה התכולים נכשלו במפעל האירופי כשסיימו במקום האחרון ללא ניצחונות, אחרי אפולון לימסול (שלישית), לאציו (שנייה) ופרנקפורט (ראשונה). למעשה, העונה מארסיי לא עברה שלב בשום תחרות: הודחה בידי שטרסבורג בסיבוב הראשון של גביע הליגה, הודחה מול אנדרזיו בסיבוב התשיעי בגביע הצרפתי, והדחה בליגה האירופית כבר בשלב הבתים. גם מבחינת הליגה מארסיי כנראה לא תגיע לליגת האלופות, ותנסה להילחם על הליגה האירופית. כיום ת'ובן ממוקם במקום הראשון גם כמלך השערים וגם כמלך הבישולים של הקבוצה. בינואר האחרון באלוטלי נחת ויחד עם ג'רמיין ופאייט, ת'ובן מבשל להם בלי סוף מהאגף, וגם לא ממעיט בכמות ההבקעות. אם בסופו של דבר יעזוב, יהיה מעניין לראות איך  הוא יסתדר מחוץ לצרפת ללא מאמנו גארסיה. אבל אם תשאלו אותו, הוא לא מעוניין לעבור. "אני לא חושב על לעבור קבוצה, אני מאוד שמח במארסיי" אמר ת'ובן "זה היה מספיק קשה לחזור לכאן", הוסיף. ביום ראשון (17.3, 22:00) ת'ובן ומארסיי יארחו את פריז במסגרת הקלאסיקו הצרפתי. הפריזאים יחסרו את ניימאר, דראקסלר וכנראה את קבאני הפצועים ומנגד, מארסיי תגיעה בהרכב מלא וחזק מאוד. הסיכויים של מארסיי לנצח נמוכים, כאשר לפריז יש רק הפסד אחד בליגה (2:1 לליון) אבל עם ת'ובן ביכולת שיא, הכל אפשרי.

שאר משחקי מחזור 29 בליגה הצרפתית הראשונה:

היום (שישי 15/3):

20:00: ניס – טולוז

21:45: ליל – מונאקו

יום שבת (16/3):

21:00: אנז'ר – אמיין

21:00: גנגאן – דיז'ון

21:00: קאן – סט. אטיין

21:00: נים – שטרסבורג

יום ראשון (17/3):

16:00: ריימס – נאנט

18:00: בורדו – ראן

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort