מחופשת לעצמה

מכבי תל אביב ממשיכה להעמיק את המשבר בהפסד אתמול להפועל ירושלים, והיא הופכת סופית לסגנית הקבוצה הטובה במדינה

אלופת אירופה 2014 השיגה העונה את גביע המדינה. אם תשאלו את אנשי המועדון, זה הישג ענק. אבל אם תשאלו את מאות אלפי האוהדים הצהובים, והמליונים הצופים בקביעות בקבוצה ביורוליג, זה לא. מכבי היא קבוצה ללא זהות, שמנסה להתנחם על שתי עונות קטסטרופליות בפעולות שחלקן טעות פטאלית, וחלקן פתרון מאוחר, חלקי וידוע מראש. אם בעונה שעברה, מכבי השיגה עדיין כבוד מהאוהדים, כששיחקה בפברואר ומרץ ביורוליג, השנה הסגל המאכזב לא קוצר פירות אפילו ביורוקאפ. ומעבר לעובדה שזו הפעם הראשונה שהצהובים מנושלים למפעל דרג ב' באירופה, מדובר כאן קודם כל בדרך.

שחקני ירושלים חוגגים (צילום: אתר ערוץ הספורט)
שחקני ירושלים חוגגים (צילום: אתר ערוץ הספורט)

הפועל ירושלים משלימה סוויפ, כלומר מנצחת את מכבי תל אביב גם בבית וגם בחוץ. אתמול האלופה באדום, שכבר הבטיחה מזמן אלטרנטיבה, ומקיימת בגדול, ניצחה את הצהובים 73:66 בארנה הביתית. האלופה, בניגוד לקבוצה שהופכת סגנית לטובה במדינה, מוכיחה שהיא פוגעת הן בזרים והן בישראלים. היא מתקרבת בצעדי ענק לסיים במקום הראשון בליגה, שמבטיח את האירוח של הפיינל פור. יתרון הביתיות יהווה עוד נדבך בדרך לאפשרות לזכות באליפות בעונה השנייה ברציפות. אבל האמת היא, שבעיני רבים הסיפור הוא פחות העלייה הטבעית של הפועל, אלא דווקא הירידה ההדרגתית והמלאכותית של מכבי.

סטרייק וואן: הבעיה מתחילה בראש. מכבי החליפה את זוכה הטרבל דיויד בלאט במאמן חסר הניסיון גודס. מדובר בשחקן עבר ענק, אבל הוא נכנס לנעליים של המאמן אולי הכי מנוסה באירופה, אחד שכבר עבר עם מכבי הכל. כפי שאומר פתגם לא הכי מקורי, לא כל מטאטא יורה, ולא כל שחקן עבר שהפך למאמן הוא פפ גווארדיולה. נוסף על כך, מינתה הנהלת מכבי את פיני גרשון לעוזר המאמן. האמת? רציתי שזה יצליח, אבל הרמתי גבה. אני בטוח שיש עוד מאות אלפי גבות שהורמו בעת המינוי המשונה. המאמן הכי גדול בתולדות הכדורסל הישראלי יכין וידאו טקטי לגודס ולשחקניו? אולי גם ציפו שיכין קפה וייגהץ.. הרי חכם עיניו בראשו. ואם כולנו ידענו מראש, איך לא צפו זאת האנשים שמנהלים את אחד המועדונים הגדולים באירופה? לא ברור.

סטרייק טו: הבאת מנג'ר מקצועי. זהו תפקיד שמעולם לא היה קודם לכן במכבי. אין ספק שוויצ'יץ' הוא אחד הסמלים הגדולים של הצהובים בשנים האחרונות. הוא הצליח להשכיח לנו את חסרונו של האפמן, ועשה בית ספר על המגרש לקבוצות החזקות באירופה. תמיד מרגש לשמוע אותו מדבר עברית, מרגישים את המכביזם במבטא הזר מלא הקסם. אבל קודם כל, אם הבאתם אותו – תקשיבו לו. הסנטר לשעבר לא רצה את פיני גרשון בעמדת עוזר המאמן. הוא דיבר על כך בריש גלי בתכנית יציע העיתונות בערוץ הספורט. "אמרתי להם שלדעתי זו בחירה שגויה", הייתה תמצית דבריו של וויצ'יץ'. "אבל ניסיתי שזה יעבוד. הוא לא עשה מה שנדרש מעוזר מאמן. אני מכיר את פיני טוב מאוד, זה בלתי אפשרי לדרוש ממנו לסגת לעמדת עוזר המאמן". ככה לא בונים חומה, אמר פעם מישהו. ככה גם לא בונים היררכיה. הויכוחים שנוצרו בטריו המשונה לא רק שלא הביאו תוצאות, אלא גם פגעו בתדמית של מכבי, שהוכתמה. הן מבחינה מקצועית, בהתנהלות, והן מפני ששלושה סמלים מצאו את עצמם בבליל של האשמות ובעיות, שהיו צריכות להימנע מראש על ידי הנהלת מכבי הותיקה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סטרייק טרי – אאוט: מחסור בישראלים. מכבי הפסיקה בשנים האחרונות לבסס את הקבוצה על היסוד הישראלי, מה שתמיד אפיין אותה. מברקוביץ' ועד קטש, מהנפלד ועד כספי – מכבי תמיד שלפה מכובע הקסמים שלה את הישראלים הכי טובים במדינה, והם היו השחקנים שסביבם נבנתה שיטת המשחק, והיו הבסיס להצלחות הרבות לאורך השנים. זהו המקרו. במיקרו אפשר לראות את הרומן המתמשך עם גל מקל כמה שמסמל את כל השיטה הקלוקלת של המועדון. 'תבוא, תלך, תחזור'. אני מכיר כמה טלנובלות טובות שהתסריט שלהן פחות דרמטי מזה. האם באמת הרוויחו שני הצדדים מהמשחק הזה? האם היה באמת צורך למכבי לתת לגל מקל לייבש את הספסל של הכוכב האדום? לאיזה אגו בדיוק סיפקה הדרמה הקומית הזו ניצחון, ולאיזו הצלחה תורגם המהלך המביך, שנגמר בסופו של יום בחזרה של הבן האובד לבית החם?

גם שאלת המאמן הבא תציק מן הסתם לפרנסי מכבי. ברור לכל מי שמבין בכדורסל שהשידוך בינה לבין טבק הוא בבחינת בינוני עד רע מאוד. יש פתרונות אחרים שמכבי יכולה למצוא, כאלה שלא היו זמינים באמצע העונה הקטסטרופלית הזו עבורה. מכבי תל אביב זה המועדון הכי חזק והכי גדול במדינת ישראל. אין עוד קבוצה שמייצגת כך מדינה שלמה, שנהנית לעתים מרגעי חסד מעטים בכלל, ובספורט בפרט. הקבוצה עוד יכולה וצריכה לצאת מהבור, לטובת הכדורסל האירופאי, ולטובת מדינת ישראל כולה. רק צריך לחזור למה שעובד. אחרי הכל, 51 אליפויות, 46 גביעים ושישה גביעי אירופה לא משקרים. רק נשאר שייגמר פורים הנצחי הזה במכבי, שנמשך כבר שנתיים, ושהמועדון יפסיק להיות מחופש לעצמו, ויחזור שוב להיות מכבי תל אביב שכולנו אוהבים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort