פרס או תעלול?

על ההחלטות שנויות המחלוקת של נשיא המועדון המעוטר באירופה.

פלורנטינו פרס הוא נשיא שנוי במחלוקת בריאל מדריד. מצד אחד, הוא הביא למועדון לאורך שתי קדנציות את השמות הגדולים ביותר בכדורגל. מצד שני, הקבוצה ממעטת בשנים האחרונות להביא הישגים ותארים, והקהל אינו מרוצה. חלק מניהול המועדון הלוקה בחסר הוא בנעשה במדיניות הרכש. שחקנים בכירים רבים, שהיוו חלק בלתי נפרד בהצלחות ב-2012 בליגה וב-2014 בליגת האלופות, נמכרו לקבוצות אחרות. כך גם שחקני בית מוכשרים. נראה כי בחלק גדול מהמקרים האלה, בוצעו החלטות שגויות עבור עתיד המועדון. בעיקר כשריאל צופה ביריבתה הגדולה ברצלונה בדרך לאליפות נוספת, ושישית ב-8 השנים האחרונות.

חלק משחקני המפתח שעזבו בשנים האחרונות את הבלאנקוס מונים את גונזאלו היגוואין, צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל ואנחל די מריה. אין ספק שכולם היו שחקנים בולטים במועדון, שהעזיבה שלהם מורגשת בתוצאות השליליות של הקבוצה. אמנם הקשר הספרדי הותיק עבר לבאיירן מינכן כששיאו כבר מאחוריו, אך שלושת האחרים ממשיכים להיות פקטור משמעותי בקבוצות שלהם. מסוט תמיד היה מבשל שערים בחסד, ואיתו ארסנל מאיימת זו העונה השנייה על האליפות. הגרמני החכם הוא מלך הבישולים העונה בפרימייר ליג, והוא בישל 18 שערים ב27 הופעות. מכירה נבונה של פרס?

מסוט במדי ארסנל

גם החלוץ הארגנטיני היגוואין היה שחקן חשוב בריאל, ותיפקד כמחליפו של כארים בנזמה. העונה הבלאנקוס משחקים ללא חלוץ טבעי נוסף ברמה גבוהה בסגל, וכבר סבלו מכך אחרי פציעות חוזרות של החלוץ הצרפתי. כל זאת בזמן שגונזאלו עושה חיל באיטליה ונמצא במאזן זהה לזה של כריסטיאנו רונאלדו עם 27 שערי ליגה.

Gonzalo Higuain

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

נתון זה ממצב אותו יחד עם הפורטוגלי במקום השני במירוץ נעל הזהב. גם די מריה, הארגנטיני השני שחצה את הכביש, נראה מצויין ומאושר. יחד איתו, זכתה פריס סן ז'רמן באליפות המוקדמת ביותר בתולדות 5 הליגות הבכירות באירופה, כשהוא משחק פקטור מרכזי גם בעלייה שלה לרבע גמר ליגת האלופות. אחרי שהיה אחד מגיבורי הזכייה של 'לה דסימה' במדריד, הוא ממשיך להיות אחד השחקנים הטובים באירופה.

Real Madrid's Angel Di Maria and Alvaro Morata celebrate scoring a goal during their Spanish first division soccer match against Malaga at Santiago Bernabeu stadium in Madrid October 19, 2013. REUTERS/Javier Barbancho (SPAIN - Tags: SPORT SOCCER)

הביקורת הנוספת על המדיניות של פרס היא המיעוט במתן מקום לשחקני בית בשנים האחרונות. בעוד יריבתה של מדריד, ברצלונה, מתהדרת בתוצרת ביתית שמביאה לתוצאות, אין הרבה שחקנים בסגל של ריאל שעלו מהנוער. זה יוצר נזק תדמיתי מול קהל האוהדים, שרוצה לראות הצלחה של שחקני הבית, ונאלץ לראות אותם מצליחים בקבוצות אחרות. מעבר לכך, יש גם מחיר מעשי לעזיבת שחקני הקנטרה. בעונה שעברה הוחתם כישרון ספרדי מבטיח ביובנטוס. מדובר בשחקן הבית אלברו מוראטה, שגדל במחלקת הנוער של הקבוצה ממדריד. החלוץ לא קיבל מספיק הזדמנויות בריאל, ועבר לשחק במועדון גדול אחר כדי לקבל יותר דקות משחק.

ביובה הפך מוראטה בן ה-23 לשחקן מפתח מוביל, כשהוא מרבה לשחק בהרכב. רצתה אלילת המזל, והאיטלקים פגשו את ריאל בשלב חצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. במשחק הראשון שהסתיים 2-1 לטובת אלופת איטליה, כבש מוראטה את השער הראשון בדקה ה-8. כבר אז הייתה תחושה של אסון בלב האוהדים בלבן, שהחלו להבין כי השחקן שהיה עד לא מזמן יקיר ליבם, עשוי להיות ההבדל בין שתי הקבוצות. הבנה זו הפכה גם למציאות, כשבגומלין הם ראו מקרוב כיצד מוראטה כובש שער נוסף בברנבאו. הפעם היה זה שער שוויון בדקה ה-57, שהדיח את המרנגס והעלה את הזברות לגמר.

Real Madrid's Brazilian defender Marcelo (L) watches Juventus' Spanish forward Alvaro Morata (R) celebrate after scoring during the UEFA Champions League semifinal second leg football match Real Madrid FC vs Juventus at the Santiago Bernabeu stadium in Madrid on May 13, 2015. AFP PHOTO / DANI POZO (Photo credit should read DANI POZO/AFP/Getty Images)
מוראטה כובש מול ריאל DANI POZO/AFP/Getty Images)
אותו מוראטה הוזכר לאחרונה כמועמד לחזור למועדון נעוריו. השמועות אף תופסות תאוצה אחרי הבישול יוצא הדופן שלו באליאנץ ארנה. הסלאלום של מוראטה על פני חצי מגרש, כשהוא מפיל בדרך את כל הגנת באיירן, עשה רושם עמוק על האוהדים של הבלאנקוס. על אף שיובנטוס הודחה, היה זה השער היפה במשחק. אין ספק שמוראטה התבגר, והוא הולך והופך לשחקן בשל. הוא עוד עשוי להיות חלוץ העתיד של ריאל מדריד. הכל בסופו של דבר תלוי באדם החזק במועדון, פלורנטינו פרס. השאלה שנשאלת היא, אם כשתעשה שיחת הטלפון לאיטליה יהיה זה פרס, או שמא יבחר הנשיא לעשות עוד תעלול.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית